Emisije CO2 i NOx

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
passenger
Reactions:
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od passenger »

Saša napisao:Grešiš, i na struju vožnja može biti jako zabavna. Jedino što nema zvuka, ali njega nabaciš na flešku i pustiš na zvučnike. :D
Zabavno je voziti Teslu, ali ne i Renault ZOE :kezo:
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Saša »

Delija napisao:Vozio si?
Neki dan sam se vozio iza Tesle modela S, računa li se to? :kezo:

Ona ubrzanja mi deluju jako zabavna, a sam auto vrlo upotrebljiv za sve. :)
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9053
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od grujicd »

Ja vozio, stvarni je dosta zabavno, okretan, dobro uvrzava, dobro se ponaša u slučaju sudara... Mana je što žetoni kratko traju :)
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Saša »

:kezo:

TT
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Delija »

:kezo:
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28239
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Xepoj87 »

ljubitelj napisao:Ovo na linku je GLE model 2017. pretpostavljam, ne mogu da nadjem u toj tabeli tehnickih karakteristika. 140-146grama je vrlo dobro ali iznad buduce dozvoljene vrednosti.
Sajt koji sam nasao daje podatak 149grama za GLE model 2015, tako je eksplicitno pisalo u tekstu da se na to godiste odnosi.
http://240drive.blogspot.com/2015/09/20 ... specs.html

Za model iz 2011. nisam nasao podatke.

Volvo dizel 2.0 model 2017. je deklarisan na 120-145grama zavisno od verzije maksimalne snage.
Ova od 120grama bi zadovoljila novi standard, ova verzija od 145 grama ne bi mogla da se prodaje. Tanka je granica, vrlo tesko dizeli dostizu zahtevano.

Strasno, kao da pricam sa pokvarenim diktafonom.
Dakle, GLE je ML iz 2011. godine, kome je dato novo ime kada je restilizovan 2015. godine i kada se svim SUV-ovima u gami menjalo ime(ML-GLE GL-GLS GLK-GLC SLK-SLC).

Dakle, isti motor sada izbacuje 146g co2 u GLE 250d, samo sa 9G-tronic menjacem, dok je sa starim 7G-tronic izbacivao 158g co2 sa 4x4 pogonom, a sada zbog 9G menjaca izbacuje 149g sa 4x4, isto koliko i D5 XC90 AWD.
I sve to pre 5 godina.
Tako da tvoja prica o downsizingu nema veze sa zivotom.
Jednostavno je jeftinije napraviti dva 2.0 motora sa razlicitim snagama, kao i hibrid, vec sve isprobano i nista novo i skupo, jer sve to danas ide super, ali se postavlja pitanje da li je ok platiti 2.0 R4 napucani motor isto kao jako dobar V6 motor.


GLE 400 4matic, 3.0 V6 333ks, 0-100 6.0s kosta 61200e.
XC90 T6 AWD, 2.0 R4 320ks, 0-100 6.5s kosta 59000e.
Razlika u potrosnji je 0.5l.

GLE 500 4matic, 4.7 V8 455ks, 0-100 5.1s kosta 77.200e.
XC90 T8 AWD, 2.0R4 hibrid 407ks, 0-100 5.6s je 76.700e.
Ovde je razlika u potrosnji velika, ali takodje izuskuje instalaciju elektropunjaca kuci i punjenje svaki dan, te ko vozi malo duze rute, moze da zaboravi na malu potrosnju, jer je elektro domet sa elektricnim motorom od 87ks, 40km, verovatno manji u realnosti.
Sem potrosnje na dzipu koji u proseku kosta 90-100k eura, ne vidim ni jednu prednost tog 2.0 hibrida, mada mislim da je smesno uopste i porediti 2.0 hibrid sa v8 bi-turbo motorom na auto forumu, ali ajde.

Taj T8 u excellence paketu opreme kosta 123.000e, tako da nije nista jeftiniji od Mercedesa, vec verovatno i skuplji.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Floyd »

I dalje ne kapiram da li plug in hibridi ostaju bez 80 - 150ks kad isprazne bateriju ili sistem ne dozvoljava da se komplet baterija isprazni dok se vozi u elektro modu.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ljubitelj »

Xepoj87 napisao: Strasno, kao da pricam sa pokvarenim diktafonom.
Dakle, GLE je ML iz 2011. godine, kome je dato novo ime kada je restilizovan 2015. godine i kada se svim SUV-ovima u gami menjalo ime(ML-GLE GL-GLS GLK-GLC SLK-SLC).

Dakle, isti motor sada izbacuje 146g co2 u GLE 250d, samo sa 9G-tronic menjacem, dok je sa starim 7G-tronic izbacivao 158g co2 sa 4x4 pogonom, a sada zbog 9G menjaca izbacuje 149g sa 4x4,
Strasno vala, pricas i pises a ne razmisljas o cemu se pise.

ML i GLE imaju modele 2011, pa 2012, pa 2013, ... i tako sada imaju model 2017.te. Svake godine se model prilagodjava i poboljsava.
Kao sto si i naveo ima promena tokom godina i nije to identican model sada 2017 modelske i 2011modelske godine.

Neverovatno je da ne kapiras da motor 3.000ccm V6 ne moze da ima istu potrosnju goriva i isto grama CO2 kao manji motor da bi zadovoljio normu, a da taj motor 2143ccm koji izbacuje 146grama ne moze da se uklopi u novu normu od oko 120grama koja uskoro stupa na snagu.

A tek motor V6 ni u masti.

Mercedes ce isto kao sto je Volvo uradio slediti downsizing i najveci motor u ponudi ce verovatno biti novi 1.9xxx ccm dizel jer ce se jedino taj moci legalno prodavati u EU a dizeli van Evrope su na nivou statisticke greske i gtovo nikome ne trebaju.

Nije poenta sta je bilo 2011. godine vec sta ce biti krajem 2019. godine.

Nije uopste pomenuto niti ima veze da li vredi platiti R4 priblizno kao V6. Naravno da ne, pravni propisi ogranicavaju (ogranicavace i dalje) sta se moze i sme ponuditi, nije downsizing tehnicko pitanje i tema sta je bolje.

Uzmi podatak koliko grama CO2 je za GLE 350D motor i granicu od 120grama za masu od 2.100kg pa ces nadam se sam uvideti da je taj motor neodrziv za primenu u godinama koje dolaze. Sve i da je najefikasniji i najbolji na svetu u svacemu, GLE 350D ispada iz dozvoljenih granica kako su najavljene.

Merc,BMW, VAG i bilo sta nece moci da se legalno prodaje sa V8 i V6 motorima osim ako nekom magijom naprave revoluciju i smanje potrosnju sadasnjh dizela za 30-40% a sto je priznaces nerealno jer su vec napravili efikasne motore.
Nije valjda da mislis da Volvo nije u stanju da postojeci 2.400ccm 5cil dizel doradi, poboljsa, bilo sta uradi i ugradi u novi XC90 a mogao je da ga ugradi u stari XC90.
Iznenadjujes me, bistar si pa ne bi ni trebalo uopste da pisemo o razlici danasnjih i buducih SUV modelskih godina i ponude motora koja ce se prilagodjavati legalnim zahtevima.

Jeste, bolji je svaki 6cil od 4cil, ali su ta vremena izbora proslost. Volvo je (prvi, medju prvima, kako god) prelomio i ima samo ponudu 4cil. motora u toj SUV klasi.
Ista prica je i sa S90/V90 gde je ista situacija, nema vise ni 5cil, ni 6cil ni V8 motora. Nece ih ni biti.

XC90 4cil dizel u verziji 190KS je deklarisan na 120grama sa danasnjim dizelom.
Verzija sa 235KS je deklarisana na 145grama.

GLE 4 cil dizel u verziji 204KS je deklarisan na 145-146grama sa danasnjim dizelom.

Do 2019. u EU ce morati da se prodaje nova mesavina dizela tako da tek ostaje da se vidi sta mogu ili ne mogu danasnji dizeli kao krajnju granicu smanjenja potrosnje odnosno CO2 koji je direktno posledica potrosenog goriva.

Ako i dalje ne kapiras zasto se radi smanjivanje kubikaze i broja cilindara, i zasto je to nesto sto ce svi slediti bolje da prekinemo pricu jer ne vodi nigde tvoje odsustvo zanemarivanja sustine.

Cena ili sta je bolje za kupca je potpuno irelevantno, da ponovim pravni okvir uklapanja u euro normu ce odrediti granice moguce ponude motora.

GLE 400 i GLE 500 ce tesko dostici potrosnju/CO2 vrednosti T8 XC90 sa mogucim razvojem tih motora do 2019. godine. Ako Merc ne uspe da drasticno smanji potrosnju GLE 400 i GLE 500 bice zabranjeni za prodaju i koriscenje u Evropi. Gledas previse usko i trenutno, probaj da projektujes buduce dogadjaje modelske 2019. pa 2020. pa sve do 2025. kada je vec najavljena nova LEV IV norma.

Merc je krenuto u tranziciju uvodjenjem novog nesto manjeg dizela tik ispod 2.000ccm umesto 2.143ccm. Oba su 4cil. mala je razlika u zapremini ali Merc sigurno zna zasto je potrebno, isto kao u Volvou nisu slucajno ponudili samo motore sa 4 cil i svi 2.000ccm.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48084
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Geza »

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48084
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Geza »

Poduži tekst o propisima, ekologiji i igri mačke i miša.

Automakers exploit EU loophole to use legal 'defeat' devices
http://europe.autonews.com/article/2016 ... at-devices
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48084
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Geza »

Volkswagen Group introduces particulate filter for petrol engines
http://www.volkswagenag.com/content/vwc ... gines.html

• Emissions of soot particles from direct injection petrol engines can be reduced
by up to 90 per cent
• Planned roll-out in Group models as of 2017


The Volkswagen Group is continuing to work assiduously on the environmental compatibility of conventional drive systems. The company has now decided upon wide-scale use of particulate filters for petrol engines, so-called 'gasoline particulate filters (GPF)'. From 2017, all Group direct injection TSI and TFSI engines will be fitted step-by-step with petrol particulate filters. Emissions of fine soot particles will be reduced in this way by up to 90 per cent.

By 2022, the number of Volkswagen Group vehicles being equipped with this technology annually could reach seven million. The process is starting in June 2017 with the 1.4-litre TSI engine in the new Volkswagen Tiguan (1) and the 2.0 TFSI in the Audi A5 (2). Implementation will then follow in further models and engine generations.

Particulate filters for diesel engines are already proven and established. The gasoline particulate filter will now reduce the particulate emissions of direct injection petrol engines by up to 90 per cent. Dr. Ulrich Eichhorn, Head of Group Research and Development: "Following increases in efficiency and lower CO2 output, we are now bringing about a sustained reduction in the emission levels of our modern petrol engines by fitting particulate filters as standard."

Despite the outlay for complex exhaust gas treatment systems for new models, Volkswagen is determined to reduce its diesel vehicles' pollutant emissions as well. Eichhorn: "In the future, all models will be equipped with the latest and most efficient SCR catalytic converter technology."

Using comparative measurements, independent testing bodies have established that both modern EU 6 diesel engines and petrol engines from the Volkswagen Group are already the cleanest on the market. In its EQUA Air Quality Index, for example, London-based Emission Analytics looked at the world's 440 most popular models and ranked the Volkswagen Group as the top performer by some margin.

The company ranked first in three categories: EU 6 petrol engine, EU 5 petrol engine and EU 6 hybrid vehicles. The best six EU 6 diesel vehicles also come from Volkswagen, Audi and Skoda; among the EU 5 diesels tested, a total of five models in the top 10, including the top two from Audi and Skoda, are also from the Volkswagen Group.

Further details on the EQUA Index: http://equa.emissionsanalytics.com/



Fuel consumption

1) Tiguan 1.4 TSI - fuel consumption in l/100 km: 6,9 – 5,7 (combined), CO2 emissions in g/km: 155 - 139 (combined), Efficiency class: C-B
2) Audi A5 2.0 TFSI - fuel consumption in l/100 km: 6,3 - 5,8 (combined), CO2 emissions in g/km: 148 - 136 (combined) Efficiency class: B
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21787
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od nidza »

Ko se na jogurt opeče...

Tapatalk
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20497
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Heinz »

I u mleko duva? :)
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21787
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od nidza »

:-D

Tapatalk
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ljubitelj »

Fina najava iz VAGa samo benzinci nemaju problem sa koksom pa im filter cestica i nije bas toliko neophodan kao kod dizela. Ali zgodno je za reklamu o eko brizi, ne steti a moze da bude korisno.

Vise bi znacilo za smanjenje zagadjenja da nemacka drzava ogranicni brzinu na autoputevima, kao sto se vec deceniju planira i najavljuje a lobi proizvodjaca auta ostro sabotira ideju.
Odgovori