Emisije CO2 i NOx

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Delija »

A, bre, Ljubitelju, ako tvoj Volvo ne moze 200 ti bi i drugima da uskratis zabavu? :kezo:
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28239
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Xepoj87 »

ljubitelj napisao:
Xepoj87 napisao: Strasno, kao da pricam sa pokvarenim diktafonom.
Dakle, GLE je ML iz 2011. godine, kome je dato novo ime kada je restilizovan 2015. godine i kada se svim SUV-ovima u gami menjalo ime(ML-GLE GL-GLS GLK-GLC SLK-SLC).

Dakle, isti motor sada izbacuje 146g co2 u GLE 250d, samo sa 9G-tronic menjacem, dok je sa starim 7G-tronic izbacivao 158g co2 sa 4x4 pogonom, a sada zbog 9G menjaca izbacuje 149g sa 4x4,
Strasno vala, pricas i pises a ne razmisljas o cemu se pise.

ML i GLE imaju modele 2011, pa 2012, pa 2013, ... i tako sada imaju model 2017.te. Svake godine se model prilagodjava i poboljsava.
Kao sto si i naveo ima promena tokom godina i nije to identican model sada 2017 modelske i 2011modelske godine.

Neverovatno je da ne kapiras da motor 3.000ccm V6 ne moze da ima istu potrosnju goriva i isto grama CO2 kao manji motor da bi zadovoljio normu, a da taj motor 2143ccm koji izbacuje 146grama ne moze da se uklopi u novu normu od oko 120grama koja uskoro stupa na snagu.

A tek motor V6 ni u masti.

Mercedes ce isto kao sto je Volvo uradio slediti downsizing i najveci motor u ponudi ce verovatno biti novi 1.9xxx ccm dizel jer ce se jedino taj moci legalno prodavati u EU a dizeli van Evrope su na nivou statisticke greske i gtovo nikome ne trebaju.

Nije poenta sta je bilo 2011. godine vec sta ce biti krajem 2019. godine.

Nije uopste pomenuto niti ima veze da li vredi platiti R4 priblizno kao V6. Naravno da ne, pravni propisi ogranicavaju (ogranicavace i dalje) sta se moze i sme ponuditi, nije downsizing tehnicko pitanje i tema sta je bolje.

Uzmi podatak koliko grama CO2 je za GLE 350D motor i granicu od 120grama za masu od 2.100kg pa ces nadam se sam uvideti da je taj motor neodrziv za primenu u godinama koje dolaze. Sve i da je najefikasniji i najbolji na svetu u svacemu, GLE 350D ispada iz dozvoljenih granica kako su najavljene.

Merc,BMW, VAG i bilo sta nece moci da se legalno prodaje sa V8 i V6 motorima osim ako nekom magijom naprave revoluciju i smanje potrosnju sadasnjh dizela za 30-40% a sto je priznaces nerealno jer su vec napravili efikasne motore.
Nije valjda da mislis da Volvo nije u stanju da postojeci 2.400ccm 5cil dizel doradi, poboljsa, bilo sta uradi i ugradi u novi XC90 a mogao je da ga ugradi u stari XC90.
Iznenadjujes me, bistar si pa ne bi ni trebalo uopste da pisemo o razlici danasnjih i buducih SUV modelskih godina i ponude motora koja ce se prilagodjavati legalnim zahtevima.

Jeste, bolji je svaki 6cil od 4cil, ali su ta vremena izbora proslost. Volvo je (prvi, medju prvima, kako god) prelomio i ima samo ponudu 4cil. motora u toj SUV klasi.
Ista prica je i sa S90/V90 gde je ista situacija, nema vise ni 5cil, ni 6cil ni V8 motora. Nece ih ni biti.

XC90 4cil dizel u verziji 190KS je deklarisan na 120grama sa danasnjim dizelom.
Verzija sa 235KS je deklarisana na 145grama.

GLE 4 cil dizel u verziji 204KS je deklarisan na 145-146grama sa danasnjim dizelom.

Do 2019. u EU ce morati da se prodaje nova mesavina dizela tako da tek ostaje da se vidi sta mogu ili ne mogu danasnji dizeli kao krajnju granicu smanjenja potrosnje odnosno CO2 koji je direktno posledica potrosenog goriva.

Ako i dalje ne kapiras zasto se radi smanjivanje kubikaze i broja cilindara, i zasto je to nesto sto ce svi slediti bolje da prekinemo pricu jer ne vodi nigde tvoje odsustvo zanemarivanja sustine.

Cena ili sta je bolje za kupca je potpuno irelevantno, da ponovim pravni okvir uklapanja u euro normu ce odrediti granice moguce ponude motora.

GLE 400 i GLE 500 ce tesko dostici potrosnju/CO2 vrednosti T8 XC90 sa mogucim razvojem tih motora do 2019. godine. Ako Merc ne uspe da drasticno smanji potrosnju GLE 400 i GLE 500 bice zabranjeni za prodaju i koriscenje u Evropi. Gledas previse usko i trenutno, probaj da projektujes buduce dogadjaje modelske 2019. pa 2020. pa sve do 2025. kada je vec najavljena nova LEV IV norma.

Merc je krenuto u tranziciju uvodjenjem novog nesto manjeg dizela tik ispod 2.000ccm umesto 2.143ccm. Oba su 4cil. mala je razlika u zapremini ali Merc sigurno zna zasto je potrebno, isto kao u Volvou nisu slucajno ponudili samo motore sa 4 cil i svi 2.000ccm.

Daj dokaz za to sto pises, da se i mi detaljnije informisemo.
Odakle ti podaci da ce sva vozila morati da imaju 120g co2 do 2019. godine?

Prvo, netacno je da Volvo izbacuje 120, kada izbacuje 136g co2 sa najslabijim 2.0 dizelom od 190ks, te XC90 nema ni jedan motor koji ispunjava tu tvoju imaginarnu obaveznu normu.
Gle izbacuje 140g co2 sa 2.2 dizel motorom iz 2011. godine i novim 9g-tronicom, sa 204ks.
XC90 izbacuje 149g sa 235ks.
XC90 2.0 benzinac sa 254ks izbacuje 176g co2, dok najslabiji benzinac, 3.0 bi-turbo sa 333ks u GLE, izbacuje 197g co2.
GLE 550e, V6 3.0 benzinski hibrid od 450ks ima emisiju od 78g co2, XC90 2.0 benzinski hibrid od 407ks, ima emisiju co2 od 49g/100km, tako da oba spadaju u istu kategoriju, osim sto je Volvo skuplji 2.500 eura.

Ne, ne menja se motor svake godine, cak sto vise, nije se nista na motoru promenilo, niti se radilo na izduvnim gasovima od 2011. godine, kao sto sam vise puta ponovio do sada.
Smanjili su malo co2 uvodjenjem novog menjaca u restyle modelu, koji je smanjio potrosnju i samim time i emisiju co2, motor je apsolutno identican.
Sta se na XC90 promenilo za ove 2 godine?

Nije Volvo uradio downsizing, vec su bankrotirali, pa su novi vlasnici ubacili 2 motora u 5 verzija.
Volvo je i ranije koristio 2.0 motore.
Mercedes je sa 1.8 benzinca, presao na 2.0 pre par godina, a dizel motor sigurno nije smanjen za 143cc, da bi se dobilo na emisiji.
2.2 E220d izbacuje 109g co2, novi E220d izbacuje 102g co2, sto je realno nebitna razlika, pogotovo kada vidis da je nova E klasa laksa oko 70kg od stare i ima bolju aerodinamiku, gume su napredovale i ko zna koje su nove trikove za merenje smislili.

Sto se tice Volvo-a i te ekologije koju ti pokusavas da profuras umesto fusarenja i smanjivanja troskova u proizvodnji, S90 sa najzelenijim 2.0 dizelom ima 116g co2, sto je vise od proslog 2.2 dizela u E220d.
S90 D5, sa jacim 2.0 dizelom izbacuje 127g co2, dok E350 sa 3.0 jacim dizelom, izbacuje 133g co2.
Kako ce tako sakati u novu eru za 3 godine, gde ce kola prociscavati vazduh voznjom, a svi Ferrariji i McLareni ce biti do 120g co2, planira li Volvo da ostane u 2005. godini sa ovim prljavim dizelima?
XC60 2016. godiste sa 2.0 dizelom od 190ks, ima 149g co2 emisiju, dok GLC sa 2.2 dizelom od 204ks, ima samo 129g co2, oba AWD.

Eto, dodjosmo do toga da je Volvo generaciju iza i da uopste nije spreman za taj klingonski co2 embargo koji stupa na snagu 2019. godine.

Takodje, Mercedes godinama radi downsizing, ali tebe nije interesovalo, pa ne znas.

Sada imaju u ponudi 1.5 i 1.6 dizel, kao i 1.6 benzin, ne racunajuci jos manje motore u proslosti, ali u isto vreme imaju V6, V8 i V12 motore, koji idu do 630ks. Takodje imaju 16 modela automobila, ne racunajuci varijacije, dok je Volvo sve to smanjio na 5 modela. To zbog normi, ekologije, vizije buducnosti?
Ima Mercedes sasvim dobre 2.0 motore, ali to ne znaci da samo njih treba da stave u ponudi, kao i Audi i Bmw.

Sve ostalo se zasniva na bajci(dok ne dokazes suprotno), a odgovoricu samo da Volvo vecinu motora ne moze da prilagodi, jer su prematori, morao bi skroz nove motore da razvija, kao sto su sve ostale kompanije razvijale, sto kosta, pa su odlucili samo da preprave postojeci 2.0 motor, a ostale da izbace.

Na kraju, ostaje da ti dokazes te tvoje tvrdnje o standardu koji ce zahtevati da sva vozila budu do 120g co2 do 2019. godine, posto ti se 90% posta bazira na tome, a iskreno, neverovatno mi je da ce cela Americka autoindustrija da se ugasi zbog toga.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Floyd »

Delija napisao:A, bre, Ljubitelju, ako tvoj Volvo ne moze 200 ti bi i drugima da uskratis zabavu? :kezo:
:kezo:
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od dragvorl »

Ko ne moze 200? :mrgreen:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ljubitelj »

130 -150 je tipicna mera po Evropi.
Uopste nema veze 200 i moze ili ne moze. A moze, potpuno sporedno.
Cilj je smanjenje zagadjenja ili zelimo da se samoobmanjujemo.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Floyd »

Pitanje je vremena kad će Nemci uvesti ograničenje. Nemaš brige za to.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ljubitelj »

Xepoj87 napisao: Na kraju, ostaje da ti dokazes te tvoje tvrdnje o standardu koji ce zahtevati da sva vozila budu do 120g co2 do 2019. godine, posto ti se 90% posta bazira na tome, a iskreno, neverovatno mi je da ce cela Americka autoindustrija da se ugasi zbog toga.
Po obicaju, pises napamet uz predrasude.
Pismen si jel tako. Jesi. Jel imas internet. Imas.
Jel umes da skontas gde i ko objavljuje standarde. Umes.
Zasto se ne obavestis o zvanicnim dokumentima koji su deo zakonodavstva EU. Doneti, objavljeni, javno dostupni.
Naravno ako zelis da tebi budu dostupni procitaces a ako neces onda ces izmisljati opravdanja za ono sto ne znas jos ili ne razumes i pisati ovakve besmisleno nabacane neke podatke.

Ako nisi sposoban da sam procitas koliko su dozvoljene granicne vrednosti za buduce godine, ako ne mozes sam da izracunas prostu matematicku operaciju mnozenja i sabiranja koja postoji u formuli odredjivanja dozvoljeog CO2 u funkciji mase, nije problem da ti pomognem da se informises.

Za pocetak nudim ti na izvolte da procitas http://delphi.com/docs/default-source/c ... -15-16.pdf

odgovore na tvoje dileme a pre svega EC443 ce ti pojasniti postojanje ogranicenja CO2/km.

trenutna granica grama=130g/km +0.0457* [masa M kg -masa Mref kg]
masa 1393 kg je referentna vrednost za 2016. godinu, i menja se na svakih 36 meseci.

buduca granica grama= 95+ 0.0333x (M-Mref)
Mref je prosecna masa svih prodatih vozila za period 2017-2019.

Od 2019. se povecava taksa na 95 Eura po 1gramu CO2 iznad norme za svaki prodati komad auta.

Izvoli pa racunaj. 120grama jeste procenjena vrednost za 2100kg vozilo koja ce biti gornja granica. Imas u pdf-u na dijagramu.

BMW ce imati u novoj seriji 7 motore sa 4 cilindra do 2000kubika. To nije slucajna odluka.
I nema veze niti kod Volvoa niti kod Mercedesa niti kod BMWa niti kod drugih sa tvojom teorijom o jeftinoci prozivodnje novih motora.
Jesu veoma bitni podaci o broju grama, svaki gram viska se prevodi u 95 eura novca vise po svakom komadu prodatog vozila. To sto ti ne vidis dalje od svog prsta po ko zna koji put dovodi do apsurda da potpuno negiras sve sto jos nisi naucio.

I nije do 2019. nego od 2019. Nije 90% nego 100% razloga opisanih u postu da se prelazi na motore DO 2000 kubika jesu nove strozije norme koje su obavezujuce za sve proizvodjace i teraju sve proizvodjace da primene iste ili veoma slicne motore.
Otkuda ti uopste osnove zaa tvrdnju da je jeftinije uloziti u razvoj novog motora+ tehnologiju, nove proizvodne linije nego nastaviti sa doradom dosadasnjim motorima.

Imam utisak da nisi ni primetio u zanosu koji te uhvatio da ce 2019. godine biti uvedeno novo, drugacije, dizel gorivo a sto sam vec napisao.

Naravno, uvek postoji mogucnost da se promeni ili odlozi obavezujuca odluka ali za sada je stanje da buduce norme koje su vrlo zestoke jesu nedostizne za 6cil i 8 cil motore.
I zato, je promena koju vrse proizvodjaci prelaskom na samo 4 cilindra i do 2.000ccm nepovratan proces a sto ti po svemu sudeci ne razumes kao neophodan i dovoljan uslov.

I da, ULEV III standard je jos stroziji od evropskh, i da postojeca americka auto industrija ne moze da opstane sa sadasnjom ponudom vec ce morati da se prilagodi novim normama i uslovima.
Isto tako i evropska auto industrija ne moze da opstane sa sadasnjim motorima.

U ovom kracem pdfu imas i podatke o buducim Kalifornija normama do 2025. godine, a to jeste vazno i veliko trziste pa ima znatan uticaj na buduci razvoj motora kod svih.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Ivan »

Bice 2.0 bazni motori u to niko nema sumnje, polako ce povlaciti v8 motore, ali mrka kapa da ce tako lako i tako rano odustati od 6cil motora :)

Racunam da ce usavrsiti tehnologiju iskljucivanja cilindara pa ce se ti veci motori koristiti samo 3-4 cilindra i 1.5-2.0l zapremine pri parcijalnom opterecenju.

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ljubitelj »

Floyd napisao:Pitanje je vremena kad će Nemci uvesti ograničenje. Nemaš brige za to.
Ja brigu nemam, ako si mislio na moj post :)
Naravno, vec sam napisao da se dugo razmatra kada ce se uvesti opste ogranicenje, i koliko ono treba da bude.
U tom svetlu i trka za sto vise KS gubi smisao a sa time i veliki motori.
Hibridi elektro+4cil su primer koliko glomazni V8 motori jesu prevazidjen koncept vec danas.
A tek za 5 godina ce biti jos jasnije izrazeno.

Ionako i u samoj Nemackoj je toliko gust saobracaj da su retke prilike za voznju vrlo visokim brzinama. I vec sada ima ogranicenja znakovima na autoputevima u Nemackoj.

Nebrojeno testova u realnom saobracaju sa poredjenjem ekstra brze i prosecne voznje od A do B je izvrseno u samoj Nemackoj sa rezultatom da nema svrhe forsiranje brzine jer prosek brizne ne poraste koliko se ocekuje a potrosnja drasticno bude povecana.
A potrosnja = zagadjenje.

@ivan, 2.0 su bazni motori odavno, ide se na to da 2.0 bude najveci, top motorizacija a da su bazni motori 1.2-1.5. Ja pisem o maksimalnim kubikazama koje ce se koristiti, a i to je samo u prelaznom periodu da opstane pogon samo na SUS motor.
I 1.5 klasa motora vec vrlo tesko moze da se uglavi u stroze buduce norme kada se ubaci u vozilo od 2 tone mase.
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Delija »

Ivan napisao:Racunam da ce usavrsiti tehnologiju iskljucivanja cilindara pa ce se ti veci motori koristiti samo 3-4 cilindra i 1.5-2.0l zapremine pri parcijalnom
Ne radi to toliko lose na 1.4 TFSI COD (Audi) / TSI ACT (VW) .
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28239
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Xepoj87 »

ljubitelj napisao:
Xepoj87 napisao: Na kraju, ostaje da ti dokazes te tvoje tvrdnje o standardu koji ce zahtevati da sva vozila budu do 120g co2 do 2019. godine, posto ti se 90% posta bazira na tome, a iskreno, neverovatno mi je da ce cela Americka autoindustrija da se ugasi zbog toga.
Po obicaju, pises napamet uz predrasude.
Pismen si jel tako. Jesi. Jel imas internet. Imas.
Jel umes da skontas gde i ko objavljuje standarde. Umes.
Zasto se ne obavestis o zvanicnim dokumentima koji su deo zakonodavstva EU. Doneti, objavljeni, javno dostupni.
Naravno ako zelis da tebi budu dostupni procitaces a ako neces onda ces izmisljati opravdanja za ono sto ne znas jos ili ne razumes i pisati ovakve besmisleno nabacane neke podatke.

Ako nisi sposoban da sam procitas koliko su dozvoljene granicne vrednosti za buduce godine, ako ne mozes sam da izracunas prostu matematicku operaciju mnozenja i sabiranja koja postoji u formuli odredjivanja dozvoljeog CO2 u funkciji mase, nije problem da ti pomognem da se informises.

Za pocetak nudim ti na izvolte da procitas http://delphi.com/docs/default-source/c ... -15-16.pdf

odgovore na tvoje dileme a pre svega EC443 ce ti pojasniti postojanje ogranicenja CO2/km.

trenutna granica grama=130g/km +0.0457* [masa M kg -masa Mref kg]
masa 1393 kg je referentna vrednost za 2016. godinu, i menja se na svakih 36 meseci.

buduca granica grama= 95+ 0.0333x (M-Mref)
Mref je prosecna masa svih prodatih vozila za period 2017-2019.

Od 2019. se povecava taksa na 95 Eura po 1gramu CO2 iznad norme za svaki prodati komad auta.

Izvoli pa racunaj. 120grama jeste procenjena vrednost za 2100kg vozilo koja ce biti gornja granica. Imas u pdf-u na dijagramu.

BMW ce imati u novoj seriji 7 motore sa 4 cilindra do 2000kubika. To nije slucajna odluka.
I nema veze niti kod Volvoa niti kod Mercedesa niti kod BMWa niti kod drugih sa tvojom teorijom o jeftinoci prozivodnje novih motora.
Jesu veoma bitni podaci o broju grama, svaki gram viska se prevodi u 95 eura novca vise po svakom komadu prodatog vozila. To sto ti ne vidis dalje od svog prsta po ko zna koji put dovodi do apsurda da potpuno negiras sve sto jos nisi naucio.

I nije do 2019. nego od 2019. Nije 90% nego 100% razloga opisanih u postu da se prelazi na motore DO 2000 kubika jesu nove strozije norme koje su obavezujuce za sve proizvodjace i teraju sve proizvodjace da primene iste ili veoma slicne motore.
Otkuda ti uopste osnove zaa tvrdnju da je jeftinije uloziti u razvoj novog motora+ tehnologiju, nove proizvodne linije nego nastaviti sa doradom dosadasnjim motorima.

Imam utisak da nisi ni primetio u zanosu koji te uhvatio da ce 2019. godine biti uvedeno novo, drugacije, dizel gorivo a sto sam vec napisao.

Naravno, uvek postoji mogucnost da se promeni ili odlozi obavezujuca odluka ali za sada je stanje da buduce norme koje su vrlo zestoke jesu nedostizne za 6cil i 8 cil motore.
I zato, je promena koju vrse proizvodjaci prelaskom na samo 4 cilindra i do 2.000ccm nepovratan proces a sto ti po svemu sudeci ne razumes kao neophodan i dovoljan uslov.

I da, ULEV III standard je jos stroziji od evropskh, i da postojeca americka auto industrija ne moze da opstane sa sadasnjom ponudom vec ce morati da se prilagodi novim normama i uslovima.
Isto tako i evropska auto industrija ne moze da opstane sa sadasnjim motorima.

U ovom kracem pdfu imas i podatke o buducim Kalifornija normama do 2025. godine, a to jeste vazno i veliko trziste pa ima znatan uticaj na buduci razvoj motora kod svih.
Dakle, bas kako sam i mislio, apsolutno pojma nemas o cemu pises, a dodatno ubacujes fantazije koje veze sa zivotom nemaju, kao to da neki motor mora da ispunjava odredjeni co2 limit. Po tome Volvo ne bi ni postojao.
Prvo, sve o cemu ti pricas, jeste prosek proizvodjaca vozila, na ostalo se placaju apoeni, dok oni koji imaju prosek ispod, dobijaju apoene i prodaju proizvodjacima koji imaju co2 prosek iznad odredjene granice i to nije nista novo.
Niko tu nista ne mora da ima.
Kada vec spominjes USA, tamo je trenutni prosek co2 250g, a procenjuje se da ce do 2025. pasti na 163g/km, siguran sam da si to procitao.
Da, California je specificna, ali opet, em nema veze sa ovime o cemu mi pricamo, em nije ni blizu toga o cemu ti pricas.
Cilj im je da smanje do 2019. na 220g, dok je sada prosek 238g.
Da je to o cemu ti pricas limit, 50% autoindustrije ne bi trenutno postojalo.
Jako je bitno da razlikujes rec target, od reci limit.
Target znaci meta ili ti u ovom slucaju cilj, a limit je granica.

Sve sto si do sada rekao, nema veze sa zivotom i za sve vezano za V6 i V8 motore nisi u pravu, to jest, da nece moci da postoje.
Pogotovo sto sam ti dao primer V6 hibrida koji izbacuje 78g co2.
Da ubacis V8 hibrid i da ima 600ks, imace do 120g co2.
A i bez hibrida ne vidim problem njihovog postojanja narednih 10 godina.
Da, polako ce se izbacivati veci motori, ali daleko je to od tih obaveznih 2.0.

Odmah da ti kazem da niko ne planira da krene sa toliko ostrim pojeftinjenjem i smanjenjem razvoja i proizvodnje kao Volvo, tako da ih niko nece pratiti, ovo o cemu ovde pricamo su ipak premium brendovi.

Kacis mi pdf kao dokaz tvojih izmisljotina, a ni sam ga nisi razumeo.
I da, jako je bitno da izguglas sta znaci rec predrasuda.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Laki021 »

Dobra fora, standardno u svom stilu mesecima nas zamlacuje izmisljenim podacima :)
Samo je pitrebno da uvek neko ima zivaca i volje (kao Heroj sada), da zaista ispita cinjenjce
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Ivan »

Sve sve ali da su 2.0 "odavno" standard u visokoj klasi, kada npr. Lexus ls koji je globalni luksuzni automobil ima bazni motor v8 4.6, mada uglavnom je v6 3.6-3.8 standard za takve automobile u americi i aziji.
Evo hyundai skoro uplovio u taj segment sa baznim 3.8 v6 motorom i v8 5.0 u ponudi.

A hyundai je auto gigant mocniji od bmwa cak, cisto sumnjam da ne znaju sta rade :)

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Laki021 »

Povuci rec!!!
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28239
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Xepoj87 »

Bmw je trenutno drugi najvredniji autobrand, ako se dobro secam, odmah iza Toyote, a prati ga Mercedes na trecem mestu, Honda na 4. i Ford na 5. mestu.
Pa onda idu Audi, Chevrolet, Lexus, Porsche, Nissan, pa tek onda Hyundai, koji vredi svega cetvrtinu Bmwa.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Odgovori