Šta je snaga, a šta obrtni moment?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Na 5:29, premotao sam.
https://youtu.be/cb6rIZfCuHI?t=329
https://youtu.be/cb6rIZfCuHI?t=329

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Pravda za CVT! Pravda za naj menjac ikada! 

- starac vujadin
- Postovi: 11444
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
https://www.youtube.com/watch?v=_nQDU7HOStc
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
https://www.youtube.com/watch?v=zZBqb0ZJSwU#t=1.079063

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Moze li neko objasniti iducu stvar - imam Astru 1.7 dizel turbo, 80ks na 4400 obrtaja, 170nm na 1800 obrtaja, predjem u istu takvu Astru 1.6 benzin, 85ks na 5400 obrtaja, 130nm na 2600 obrtaja. Sve ok, benzinac je brzi, ali kakva bi bila razlika u voznji? Kakav bi bio osecaj?
Dosad nisam benzinca vozio pa me interesuje.
Sent from my m2 using Tapatalk
Dosad nisam benzinca vozio pa me interesuje.
Sent from my m2 using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Najbolje da probas svakako, ovako iz brojki se odmah vidi da benzinca moras da teras u vise obrtaje, sto je i ocekivano.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Za to je najbolje videti krive snage i obrtnog momenta. Onda ces znati kako ce koji ubrzavati. Snaga ce dati uglavnom konacnu brzinu.
Sent from my SM-N9005
Sent from my SM-N9005
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Taj 1.7 se čipuje za smešne pare na 100-110KS.
5KS ćeš samo na štoperici da primetiš, a u svim drugim segmentima tork i nižu potrošnju.
Ne bih prelazio na benzinca izuzev da je mnogo bolji i noviji primerak Astre u pitanju.
Tapatalk
5KS ćeš samo na štoperici da primetiš, a u svim drugim segmentima tork i nižu potrošnju.
Ne bih prelazio na benzinca izuzev da je mnogo bolji i noviji primerak Astre u pitanju.
Tapatalk
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ma ne, necu da menjam, nego me zanima ta razlika u voznji benzinca i dizela.
Sent from my m2 using Tapatalk
Sent from my m2 using Tapatalk
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Nema razlike zbog goriva, ima razlike u vožnji više ili manje elastičnog motora. U ovom konkretnom slučaju, dizel je elastičan, ali ne zato što je dizel, nego zato što ima turbo.
Tapatalk
Tapatalk
- Mladen7
- Postovi: 2131
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
-Benz motoru 2000-3000 o/min služi za održavanje brzine eventualno neko lagano ubrzanje.
-Dizel je u tom opsegu na nekom idealnom režimu gde pokazuje ono što može, ne maksimume svakako ali to je to posle još malo i kraj . Svakako može i 500 o/min manje.
Benz na 3000-5000 tu se lepo već vozi i motor ti pokazuje njegove mogućnosti, ne maksimalne za to bi išlo još 1000 o/min više. Ubrzanja, međuubrzanja za koja je sposoban, u tom opegu pretičeš npr.
Dizel u tom opsegu nije ni dobro duže voziti , a i nema neke potrebe , baš ako hoćeš max da izvučeš ideš tim obrtajima pa i 500 o/min manje, 5k i više ne dobijaš ništa -muči se motor bespotrebno.
4000-6000 benz na max snagi -a dizel pa to je već previše za njega, a i nema efekta.
Ima koji mogu nešto do 5- 5 i nešto da pruže JTD npr.
Akcenat znači -taj atmo benz motor i taj T.dizelaš.
Možda će ti biti slikovita priča vožnje Honde CBR 600RR, za utisak vožnje atmo benz motora i u autu ali na ne tim obrtajima naravno.
Na 2000-4000 o/min bukvalno ne treba ni ubrzavati, nema snage, mučiš motor, ako baš lagano negde na 3500-4000 krene ali kao prosečan auto.
Na 4000-8000 o/min tu več može da se vozi, lepo ubrzava, alii daleko od prave snage koju ima i uvek treba biti speman za brzinu niže ako zatreba /ili ako jednostavno poželiš snagu.
8000-14000 o/min tu je prava stvar
, to je taj motor, tu je na svom terenu, mada svakako to treba i znati kontrolisati onda...
Najveći obrtni joj je negde oko 11000, a snaga na 13200.
-Dizel je u tom opsegu na nekom idealnom režimu gde pokazuje ono što može, ne maksimume svakako ali to je to posle još malo i kraj . Svakako može i 500 o/min manje.
Benz na 3000-5000 tu se lepo već vozi i motor ti pokazuje njegove mogućnosti, ne maksimalne za to bi išlo još 1000 o/min više. Ubrzanja, međuubrzanja za koja je sposoban, u tom opegu pretičeš npr.
Dizel u tom opsegu nije ni dobro duže voziti , a i nema neke potrebe , baš ako hoćeš max da izvučeš ideš tim obrtajima pa i 500 o/min manje, 5k i više ne dobijaš ništa -muči se motor bespotrebno.
4000-6000 benz na max snagi -a dizel pa to je već previše za njega, a i nema efekta.
Ima koji mogu nešto do 5- 5 i nešto da pruže JTD npr.
Akcenat znači -taj atmo benz motor i taj T.dizelaš.
Možda će ti biti slikovita priča vožnje Honde CBR 600RR, za utisak vožnje atmo benz motora i u autu ali na ne tim obrtajima naravno.
Na 2000-4000 o/min bukvalno ne treba ni ubrzavati, nema snage, mučiš motor, ako baš lagano negde na 3500-4000 krene ali kao prosečan auto.
Na 4000-8000 o/min tu več može da se vozi, lepo ubrzava, alii daleko od prave snage koju ima i uvek treba biti speman za brzinu niže ako zatreba /ili ako jednostavno poželiš snagu.
8000-14000 o/min tu je prava stvar

Najveći obrtni joj je negde oko 11000, a snaga na 13200.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ukratko,
tork za vozače, snaga za ložače
tork za vozače, snaga za ložače

- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
- Ji 4Tze
- Postovi: 8226
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Obrnuo si Veljo, na dizel se loži 
Mladene, daleko da su benzinci u automobilima visokoturažni kao u tom CBRu.
Ima dugohodnih koji se sasvim lepo voze bez dizanja u obrtaje. Npr. dosta Hondinih benzinaca (R serije, D14, D17, K24, L13), Mazdini SkyActive itd...

Mladene, daleko da su benzinci u automobilima visokoturažni kao u tom CBRu.
Ima dugohodnih koji se sasvim lepo voze bez dizanja u obrtaje. Npr. dosta Hondinih benzinaca (R serije, D14, D17, K24, L13), Mazdini SkyActive itd...
Boringly average, but also perfect for school run mums
- Mladen7
- Postovi: 2131
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Napomenuh za taj konkretno, ima drugacijih ali ipak su u manjini ukupno gledano.
Veljo
Послато са HUAWEI VNS-L31
Veljo

Послато са HUAWEI VNS-L31