ljubitelj napisao:Ja ovde vidim da nisi u pravu sa zakljuckom koji si stvorio sebi u glavi, a prema opisu koji si dao.
Nema potrebe za jakim tonom, kvar je dobro poznat, desava se, i cena je u okviru ocekivane.
Prvo, tehnicki deo. Druk lager ili potisni lezaj nema ulje, nije u ulju, niti ima niti moze bilo sta da procuri.
Netacno je to sto si napisao, tj nemoguce.
Drugo, kvacilo se po pravilu kod novijih auta menja u kompletu a to znaci sva 3 dela koja cine taj sklop i to su ti ispravno rekli u servisu u startu.
Kvacilo se ne prodaje kao komplet, kao jedan deo nego kao 3 zasebna dela sa 3 broja reze dela pa se tako kao zasebni i kupuju po potrebi.
I tu je negde kod tebe pogresna pretpostavka, ako su ti rekli cenu za LUK komplet verovatno su i naveli oznake modela, i originalnog broja za sva 3 rezervnog dela.
Dalje, servis cini uslugu tebi ako ne menja druk lager napamet, vec samo nakon provere ako je zaista potreban. Ima auta gde se druk lager i korpa ne menjaju svaki put, vec samo lamela.
Ono sto je mozda u tvom slucaju procurelo je pomocni cilindar servo mehanizma kvacila, ili popularniije hidraulika koja menja sajlu za pokretanje viljuske.
To se isto menja po potrebi, nije obavezno uz kvacilo.
Dalje, tacno je da u svetu koji je uredjen, tvoje vozilo ne moze napustiti servis u neispravnom tehnicki stanju. Ti se uopste ne pitas da li hoces ili neces da popravis auto, obavezuje te zakon. Ili ako neces, auto ostaje parkiran a ti placas za svaki dan stajanja lezarinu servisu.
Nemas para za popravku, auto se otpisuje, skidaju se tablice i odjavljuje iz registra vozila.
Tako da tacno su te obavestili, to se odnosi i na nezvanicne servise. Potpis ovlascenog lica servisa je pred zakonom garancija da je vozilo tehicki ispravno za saobracaja, ima istu vaznost kao potpis na tehickom pregledu. U slucaju da vozilo izadje iz servisa neispravno i dogodi se nesreca gde ucestvuje to vozilo, lice iz servisa moze krivicno odgovarati za svoj potpis. Zato niko i nece da pusti da odvezes neispravan auto uz njegov potpis odnosno pecat servisa na racunu.
Naravno, ovo je Srbija i gleda se kroz prste jer inace bi pola automobila vec bilo iskljuceno a skoro svi servisi pozatvarani da se striktno primenjuje ovo jasno pravilo.
I poslednje sa moje strane, ako je deo ugradjen, ako si dobio racun zvancino urucen a nisi platio tada je tacno da to nije tvoj deo, nisi ti vlasnik (sve dok ne platis) i formalno jeste kradja ako odbijes da platis.
Tvoje je pravo da platis pa ako nisi zadovoljan da pokrenes postupak bilo prijavom inspekciji bilo sudski da zastitis prava za koja ti mislis da nisi ostvario jer su ti uskracena.
Ne postoji varijanta da ti uzmes auto sa ugradjenim delom a odbijes racun jer ti se ne svidja.
Moze da ne bude tebi ugodno, ali je tvoja obaveza jasna.
Kao i obicno, tacnost i preciznost ugovaranja posla sa obe strane je bitna pretpostavka da svi budu zadovoljni.
Ovde je to izostalo, ti se nisi sam informisao o tome kako se sta zove i koji je obim zamene delova u toj popravci, oni nisu tebe dovoljno jasno informisali o cemu se radi pa je svako mislio razlicito.
Ti da dobijes komplet od 3 dela po ceni jednog zbirnog dela a oni delove prodaju svaki zasebno kao sto i inace ide u bilo kojoj prodavnici.
Ta zamena ulja u menjacu nema veze sa uljem u hidraulickom radnom i pomocnom cilindru niti sa kvacilom, a sasvim je moguce da je bila potrebna i inace nevezano za ovu popravku.
Ipak, dobar je obicaj da su te upozorili pre servisa sta sve moze da bude neispravno, i da su ti pismeno dali ponudu tj naveli cenu delova. Tada bi bez mogucnosti zablude bio u prilici da procitas koje delove obuhvata popravka.
Opet, cena koju si naveo je korektna, u ovlascenom servisu (u Evropi) cena bi se kretala i do 1,500 evra za opisanu popravku. Kvar kvacila spada po ceni u remont velikog obima, obicno se na zapadu kada nastane potreba takav auto prodaje jer se ne isplati popravka.
Kod nas je naravno druga stvar, pa se cak kvacilo smatra potrosnim delom jer je jako ucestali kvar na uvezenim polovnim vozilima. Radni vek kvacila je obicno koliko i radni vek motora, tj nije predvidjena zamena u servisnoj knjizici kao deo odrzavanaj vozila.
Probaj da utvrdis da li je zamenjeno to za sta se trazi novac, i ako jeste uradjeno fer je da platis. Iako si ti iznenadjen da je cena povecana, zaista jeste redosled da se prvo zapocne popravka pa onda tacno utvrdi obim kvara. Moze i bez toga, ali da platis komplet ruke za demontazu pa montazu samo sam siguran da ti to ne bi prihvatio kao trosak za dijagnosticiranje.
Nema tu nekog velikog izbora, zamena kvacila je medju skupljim popravkama, ima puno radnih sati, i posledicno mora da kosta. Sreca je da se obicno radi jednom, tj sada si uradio i to je to do kraja koriscenja auta.
Ne znam servis, ne branim servis, ne znam nista drugo osim onog sto sam procitao. Dobronamerno sam opisao gde bi mogao biti nesporazume i sta se pogresno pretpostavlja sa obe strane.
Po meni, greska je na tvojoj strani potekla a nastavila se sa njihove strane sto ti nisu dobro objasnili rizike i obim potrebne popravke takve vrste kvara.
Inace, kod nekih vozila uz kvacilo sleduje i zamena zamajca kao pravilo, tako da kosta jos koju stotinu evra dodatno samo za delove.
Ljubitelj, naravno da nema potrebe za jakim tonom, samo svako ima pravo na svoje misljenje kao i to da bude ljut i nezadovoljan ako za to postoji opravdan razlog. U mom slucaju razloga ima, da ne ponavljam sada...
Dakle, komercijalista je zvala i rekla da druk curi, to su njene reci bile, a verovatno joj je majstor nesto slicno rekao pa dok je prenosila, prenela je polovicno, kao igra gluvih telefona, ali to nema veze. Ovde se radi o losoj politici poslovanja. I sam si rekao da su mozda trebali da naprave listu na kojoj navode sta se sve menja, taksativno ispisano, jer ja nisam mehanicar, kao ni gomila drugih ljudi koji tamo odlaze, pa da znam i predpostavljam sta se menja, sta ne, sta moze da bude i dodje u obzir, SBB-KBB i ostalo...
Ova metoda koju si pomenuo, da platim pa da se zalim, tuzim za povracaj novca itd... Skuplje dara nego mere. Prvo, svi znamo kako funkcionise pravni sistem kod nas i ja bih najverovatnije bio blizu da postanem deda kada bi se spor zavrsio, pod uslovom da se prvo zapocne. Supruga mi je pravnik i bavi se mnogo kompleksnijim stvarima, ne tuzbama oko njive, i iz prve ruke znam koliko se kasni sa svime. Cak i kada su u pitanju megakorporacije i poslovi sa njima, kasnjenja i cekanja je mnogo, tako da nemam nameru da se vucem po sudovima. Ono sto su trazili, to su i dobili, i mi smo pricu zavrsili.
Inace, to isto kvacilo mi je radilo, eto koliko, od maja do pre neki dan! Auto je stajao u garazi pet dana i kada sam otisao sesti dan, seo u njega, pritisnuo kvacilo, ono je ostalo u donjem polozaju! Sva sreca da je to bilo u garazi! Pogledao sam ispod, auto ima suspleh koji je bio pun ulja koje je polako curelo iz zvona, ko zna koliko dugo! Nemam pojma kada je to pocelo i koliko sam ga dugo vozio tako. Opet, ne znam sta da kazem, cija je krivica. Simptomaticno mi sve deluje i ne znam da li sam ja kriv ako sam auto odvezao u servis da se popravi, a on je izasao ili u istom stanju - polupopravljen, ili u jos gorem stanju.
Moj zakljucak je da sam otisao tamo kao covek i pitao sta treba da se uradi i koliko kosta. Iskreno, auto je mogao da se vozi i tako dok lamela klizi ali ja nisam to hteo. Podrazumeva se da sam spremio novac za popravku, s obzirom na to da sam otisao u servis. Znaci za popravku, ne za necije izivljavanje i pokusaj sa njihove strane da izmuzu jos malo para. To ne moze. Koliko god ko zaradjivao, niko novac ne bere na grani i mislim da bi se svako normalan pobunio u ovoj situaciji. Normalno je da se majstor, ako je odradio dobro posao, i pocasti ali sada ne da nisam hteo da castim nego sam i hteo svoj kusur nazad. Cak su 800 din. preko dobili od onog sto su trazili.
Oako bismo mogli u nedogled jer svako ima svoje misljenje. Ljubitelju, hvala na iscrpnom odgovoru! Mozda da ne polemisemo vise oko ovoga... Post sam postavio da bi ljudi znali na kakav problem mogu naici, ne zato da bih nekog nesto pitao.
Hvala svima!