BusPlus i Komunalna policija

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
samo polako
Reactions:
Postovi: 3361
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od samo polako »

Poštujem dogovor, zato i pitam!
Uostalom i moj blesavi post je pogrešno shvaćen!

Meni je BusPlus sistem prihvatljiv ali tražim i određenu uslugu za uzvrat!
Za početak da mi se poveća standard da ne pomislim da ueđm u gradski prevoz! :)
Poslednja izmena od samo polako u 24 Jul 2012, 13:29, izmenjeno 1 put ukupno.
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15392
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od pedja »

Texonja napisao:Ono u cemu su ljudi u pravu je da zaista ne moze FIZICKI da udje toliki broj ljudi za tako kratko vreme na prednja vrata i to je sve.
Slazem se delimicno da ovo i jeste poenta price.
Medjutim, to nije sve. Ne moze se ni cirkulisati ka srednjim vratima, kada ne mozes da se pomeris u busu.
I trece, ne smeju da zadrzavaju bus deset minuta na stanici. Nemam nista protiv kontrole i placanja, samo neka kontrolisu karte u pokretu, jer nisam ja duzan da krecem na posao ranije, kako bi oni imali vremena da kontrolisu karte i UTICU na red voznje.
Korisnikov avatar
member
Reactions:
Postovi: 3744
Pridružio se: 17 Jul 2012, 15:19

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od member »

Nisam iz BG ali sam imao prilike da se vozim sa GSP po Beogradu. Ono je cirkus,i tu nema niko normalan.
Busevi su krševi! Nema veze što je star,ali niko mi ne može reći da stakla moraju biti umazana ko zna s čime,da nemaš za šta da se uhvatiš koliko je sve prljavo i nečisto. Totalno neodržavanje. A putnici su priča za sebe,o njima bi se mogla podeblja knjiga napisati! Veliki spoj nekulture i bahatosti na jednom mestu-posebno me iznenadjuju stari ljudi(penzioneri).

Ja sam uveren,da sve to može i mora mnogo bolje! I ubedjen sam 100% da ima novca da se dobre ideje sprovedu u delo ,ali on odlazi ko zna kuda.
P.S. Da li znate da se u GSP u Novom Sadu već par puta obarao tender za objedinjenu naplatu karata?
Ne mogu glavešine da se dogovore kako će da podele plen :D
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13593
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od Grujic »

Floyd&Laza
Pa takav je zakon. Ja MORAM, licnu kartu da dam samo sluzbenim licima, ostalo je moj izbor. I to je zakon. Kraj. To sto oni ne mogu da nadju sistem koji ce u zakonskim okvirima da sankcionise neplacanje je samo njihov problem.
Ovde se sve radi navrat nanos, slabo sta se radi kako treba, ne znam sto pominjete one koji se provlace kada trenutno su najvise ugrozeni oni koji sve redovno placaju. Njih maltretiraju.
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od NexT »

Ljudi sa zapada potpuno drugacije gledaju sve to. Ortakinja dosla iz Pariza, druga iz Londona i ovo sto se desava sa bus plusom im je potpuno :o Ono, vozis se - platis i kraj.

E sad, po meni problem nije ni Bus+ (sama ideja) niti bilo sta drugo do rukovodstva GSP-a ili firme koja uvodi bus plus.
Ovakvim nacinom kontrole oni samo prave sranja i revoltiraju ljude jer se ophode prema njima (pa i prema ogromnoj vecini koja redovno placa) kao prema govedima.

Umesto da su 10ak dana uz oznake na autobusima stavili neke klinkice promoterke koje ce sa smeskom i letcima da objasnjavaju ljudima gde i kako da ulaze/izlaze itd, oni su poceli da ulecu u autobuse kao vojska. I oni koji se bude, a redovno placaju su potpuno u pravu.
Da zakasnim na posao ili na fax zbog kontrole autobusa - tuzio bih GSP. Dakle, ako imam placenu kartu, ako sam na vreme krenuo, a opet zakasnio (pritom nije kriv saobracaj nego kontrola) - GSP je kriv.

Isto tako, ne shvatam poentu ocitavanja mesecnih karti. To nista nece promeniti, posto oni ne mogu da ocitaju na kom delu je opterecena linija. Imace odredjeni broj ocitavanja, ali ne i gde ti ljudi izlaze.

Drugaricu je pre par dana poceo da smara kontrolor sto nije ocitala mesecnu. Znaci ima placenu kartu, ali je nije je*eno ocitala i on hoce da je istera iz autobusa i naplati joj kaznu :trljamoci:
Pritom, kontrolor je niko i nista. On NEMA pravo da mi trazi licnu ispravu i da sacuva podatke. On NIJE sluzbeno lice. (zato i imaju komunalce uz sebe). Dakle, ako ja necu da pokazem LK kontroloru on moze da me najljubaznije zamoli da izadjem sa njim iz autobusa i potom pozove komunalnu ili obicnu policiju koja ce me legitimisati. Otkud ja znam (ili u ovom slucaju ona) sta ce on da radi sa tim podacima.
Pritom, vecina kontrolora je iskompleksirano-retardirano i glume ludilo. Gledali valjda na TVu kako specijalci ulecu u autobuse, pa oce i oni :uf:
NJihov posao jeste da kaznjavaju one bez karte, ali isto kako je pandur sa tobom ljubazan kada te zaustavi (sa sve "gospodine, molim Vas, Vasa dokumenta" "hvala, izvolite" itd) i oni moraju da budu jos ljubazniji.
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 11004
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od Uroš S. »

Ne znam u kom BG ja živim, ali ne sećam se kada sam poslednji put "jedva ušao" u autobus i da nije moglo da se prođe kroz njega. Redovno plaćam studentsku mesečnu što mu dođe 36 dinara dnevno za neograničen broj vožnji, tako da me svakodnevno karta košta najviše 18 dinara, što je besplatno, kada idem do faksa i nazad, često me karta košta i po 9 dinara, plus ako još negde idem, dosta koristim gradski prevoz, mesečnu ne validiram, često me proveravaju ali nikad mi nisu pravili problem, samo me kontrolor validira na onom njegovom portabl čudu i vrati karticu.

Autobusi su dobri, primetan je konstantan napredak i unapređenje kvaliteta prevoza, vrlo su retke one šklopocije iz osamdesetih i devedesetih, i to najčešće koriste kao rezervu kada se neki pokvari pa ga ubace da popuni rupu.
BG voz bih posebno pohvalio, za 2 i kusur godine koliko ga koristim nije ni jednom zakasnio ni sekundu, imam red vožnje i ako treba da krene u 13:41 na 13:39 je već na vidiku i do upisanog vremena polazi.
Drugi autobus koji često koristim je linija 68, Blok 70-Zeleni venac, krećem sa početne jer tu živim, imam red vožnje koji je u proteklih par godina zakasnio dva ili tri puta, što je oprostivo svakome.
Treći prevoz koji jako često koristim u proteklih malo više od godinu dana je 45, ide na svakih ~6 minuta po redu vožnje, naizmenično privatni i državni bus, i nijednom nije zakasnio ni trenutak.
Noćnu 68 sam ranije dosta koristio i to je super tačan autobus, sada manje koristim jer manje izlazim, a i kada idem do gradai ostajem kasno idem autom u 99% slučajeva, baš sam za vikend išao posle dugo vremena i opet je bila tačna, prazna i čista, platio 120din kartu.
Bus Plus Android aplikacija umnogome olakšava i ubrzava snalaženje u prevozu, tako mogu da se isprogramiram da menjam po tri prevoza a da ne čekam ukupno više od 5 minuta sva tri na stanici.

Eto to su moji utisci o prevozu u glavnom gradu, ovaj mesec se nisam puno vozio, i nisam došao u susret sa ovim nindžama što presreću autobuse, vidim da su mnogi revoltirani, baš ću namenski sutra preksutra do grada prevozom da vidim.
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13593
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od Grujic »

Za Bg voz se drugar bas zalio da mu je postao nepouzdan za razliku od pocetka kada je bio tacan. Isao sa Nbg do Vuka, pa pesaka do pravnog
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 11004
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od Uroš S. »

Tako idem već dve godine, baš ta relacija, i više puta su menjali red vožnje, možda čak i više od 5-6 puta do sada, pa je vrlo moguće da ima neažuran red, posebno ako ne koristi to često.
Korisnikov avatar
RINGE
Reactions:
Postovi: 382
Pridružio se: 06 Jun 2012, 08:52
Garaža: Suzuki SX4 GS

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od RINGE »

@uros

Ja imam apsolutno ista iskustva kao ti sa gradskim prevozom, osim vezano za beovoz sa kojim se nikad ne vozim.

I meni je zaista cudna ta prica o raspalim prepunim autobusima. Meni se to zaista ne desava. Kao da ne zivimo u istom gradu.

Inace 2 godine sam ziveo u Londonu i njihov sistem je prakticno indentican. U male autobuse se ulazi iskljucivo na prednja, u zglobnim se ulazi na bilo koja vrata. Sto se tice malih (normalnih) autobusa vozac kontrolise putnike i svi ocitavaju oyster(bus+) ili pokazuju papirnu kartu direktno njemu. Pre ulaza u autobus svi imaju spremne karte ili oystere tako da se cesto desava da se autobus od praznog do punog napuni za manje od 2min. Svi prolaze i cekiraju se i sve ide jako brzo.

Naravno, autobusi u Londonu su drasticno bolji a cekanja su priblizno ista. e sad karta u Londonu je 1.2 GBP sto je nekih 170 dinara. 3 puta skuplje a nije 3 puta bolje :pssst:
Korisnikov avatar
Rakhil
Reactions:
Postovi: 8339
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od Rakhil »

Svaka analiza koja obuhvati samo jedan ili dva aspekta je po defaultu netacna, tako da nisu u pravu ni ovi sto bi dzaba da se voze jer je kriza u zemlji, a ni ovi kojima je sve to normalno posto je tako u EU (mislim na opste javno mnenje, da se neko odavde ne oseti prozvan). Moja pozicija je jasna: svaki dan busom na posao, svaki dan kucam kartu. Uhvacen dva puta do sada, davno pre BusPlusa, uredno dao licnu kartu i platio obe kazne. Ali da razjasnimo nekoliko stvari:

1. Bio sam van Srbije, ima gradova gde se ulazi napred ali ne bas mnogo. Pri tom su to gradovi sa alternativnim prevozom, velikom frekvencijom autobusa i daleko uredjenijim saobracajem.
2. Od uvodjenja BusPlusa je receno da ce validacija mesecnih karata trajati 6 meseci dok ne skupe podatke o guzvi na linijama. I dalje se zahteva validacija, sumanuto. Pri tom, podaci su blago nevalidni jer nema informacije o izlasku.
3. Nisu uvedene najavljene opcije za dnevnu i vremenski ogranicenu kartu, mada je u startu receno (i dalje pise na sajtu) da je opcija podrzana odmah.
4. Autobusi imaju sumanut red voznje na vecini linija, jako lose isplanirano. Portparol GSP-a je pre godinu dana izjavio da oni nisu odgovorni za cistocu autobusa, vec privatna firma sa kojom imaju ugovor (?!?). Vozila su precesto neispravna ili poluispravna, a izlaze u saobracaj kao da je sve u redu.
5. Po podacima sa APR-a, GSP ima preko 6700 zaposlenih. Ko koga ovde zajebava? 1300 vozila, od cega je u opticaju od 950 do 1100 najcesce, i treba im 6-7 ljudi po vozilu, sjajno.
6. Iz budzeta grada Beograda je prosle i pretprosle godine izdvojeno oko 100 miliona evra na subvencije prevoza, ovim ili onim putem. To mu dodje oko 10% budzeta, koji ja licno svaki mesec punim sa oko 150 evra kroz takse na firmu, zemljiste i slicno (racunam samo ono sto ide direktno u gradski budzet). Dakle, logikom stvari sam vec dao 15 evra na prevoz, placam svaku voznju posebno, i opet ne mogu da se vozim ni minimalno kako treba
7. Od kad je krenula ova pojacana kontrola naplate, svaki dan stojim kod Usca par minuta dok ne prekontrolisu ceo autobus. Kad nekoga uhvate bez karte, kazu mu da napusti vozilo i to je to. A meni rastu usi ko magarcu

Da pokrijemo i drugu stranu price:

1. BusPlus kontrolise naplatu karata i za to uzima 8.75%, ako se ne varam. Za te pare, validatori i ostala oprema su u njihovoj nadleznosti, plate kontrolora i odrzavanje sistema takodje. Ostatak ide gradu, tj Direkciji za javni prevoz. Tako da svi argumenti da komunalna policija nabija profit privatnoj firmi padaju u vodu
2. To sto ne postoji zakonska obaveza pokazivanja licne karte kontroloru je posledica navrat nanos uvodjenja sistema pre analize mogucnosti i potreba. Ali to nije i ne moze biti opravdanje da se karta ne plati, jer ne znam u kom slucaju bi mi kontrolor uopste trazio LK. Validacija mesecnih personalizovanih karata je druga stvar i tu podrzavam gradjansku neposlusnost prema slobodnom izboru

Dakle, moje je da placam kartu, njihovo je da mi pruzaju uslugu u skladu sa time. Ako su moja prava bitno narusena, i kvalitet usluge nije na nivou koji placam, imam pravo da se bunim i zahtevam poboljsanje. Prosecnog gradjanina koji postuje zakon ne treba da brine da li je kriv BusPlus, DJP, GSP, Beograd ili anticiklon nad Pacifikom - platio je da se preveze od A do B i sve sto ga u tome sprecava je cist bezobrazluk i bahatost nesposobnih idiota koji vode gore navedene sisteme.
Korisnikov avatar
stefanan
Reactions:
Postovi: 9520
Pridružio se: 16 Jan 2012, 17:46
Garaža: Fiat Stilo 1.9 mjet

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od stefanan »

Uroš S. napisao:Ne znam u kom BG ja živim, ali ne sećam se kada sam poslednji put "jedva ušao" u autobus i da nije moglo da se prođe kroz njega. Redovno plaćam studentsku mesečnu što mu dođe 36 dinara dnevno za neograničen broj vožnji, tako da me svakodnevno karta košta najviše 18 dinara, što je besplatno, kada idem do faksa i nazad, često me karta košta i po 9 dinara, plus ako još negde idem, dosta koristim gradski prevoz, mesečnu ne validiram, često me proveravaju ali nikad mi nisu pravili problem, samo me kontrolor validira na onom njegovom portabl čudu i vrati karticu.

Autobusi su dobri, primetan je konstantan napredak i unapređenje kvaliteta prevoza, vrlo su retke one šklopocije iz osamdesetih i devedesetih, i to najčešće koriste kao rezervu kada se neki pokvari pa ga ubace da popuni rupu.
BG voz bih posebno pohvalio, za 2 i kusur godine koliko ga koristim nije ni jednom zakasnio ni sekundu, imam red vožnje i ako treba da krene u 13:41 na 13:39 je već na vidiku i do upisanog vremena polazi.
Drugi autobus koji često koristim je linija 68, Blok 70-Zeleni venac, krećem sa početne jer tu živim, imam red vožnje koji je u proteklih par godina zakasnio dva ili tri puta, što je oprostivo svakome.
Treći prevoz koji jako često koristim u proteklih malo više od godinu dana je 45, ide na svakih ~6 minuta po redu vožnje, naizmenično privatni i državni bus, i nijednom nije zakasnio ni trenutak.
Noćnu 68 sam ranije dosta koristio i to je super tačan autobus, sada manje koristim jer manje izlazim, a i kada idem do gradai ostajem kasno idem autom u 99% slučajeva, baš sam za vikend išao posle dugo vremena i opet je bila tačna, prazna i čista, platio 120din kartu.
Bus Plus Android aplikacija umnogome olakšava i ubrzava snalaženje u prevozu, tako mogu da se isprogramiram da menjam po tri prevoza a da ne čekam ukupno više od 5 minuta sva tri na stanici.

Eto to su moji utisci o prevozu u glavnom gradu, ovaj mesec se nisam puno vozio, i nisam došao u susret sa ovim nindžama što presreću autobuse, vidim da su mnogi revoltirani, baš ću namenski sutra preksutra do grada prevozom da vidim.
Off topic
Gde ima da se nadje red voznje za taj BG voz ? i jel to isto sto i beovoz ?
edit - snasao sam se
Poslednja izmena od stefanan u 24 Jul 2012, 15:08, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od perfiko »

Moja su iskustva da u 90% slučajeva mogu da uđem na jedna, i prođem do drugih vrata da izađem, ali... tako što u 80% slučajeva "jašem" preko ljudi koji ne izlaze, gazim (nehotično) ih i zakačinjem. Sad ako to znači biti kulturan... onda, mogu ja to. :)
Rakhil napisao: 1. BusPlus kontrolise naplatu karata i za to uzima 8.75%, ako se ne varam. Za te pare, validatori i ostala oprema su u njihovoj nadleznosti, plate kontrolora i odrzavanje sistema takodje. Ostatak ide gradu, tj Direkciji za javni prevoz. Tako da svi argumenti da komunalna policija nabija profit privatnoj firmi padaju u vodu
Zanimljivo viđenje stvari. To onda znači da posrednik u naplati (u uvom slučaju privatno lice-firma) radi volonterski i bez profita. :glavomuzid: :nonono:
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Korisnikov avatar
Texonja
Reactions:
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od Texonja »

Rakhil napisao:Moja pozicija je jasna: svaki dan busom na posao, svaki dan kucam kartu. Uhvacen dva puta do sada, davno pre BusPlusa, uredno dao licnu kartu i platio obe kazne.
Dobro, ne bas svaki put! :mrgreen:
"Ja sam muckao. Ali u skladu s propisi!" :kezo:
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Korisnikov avatar
Rakhil
Reactions:
Postovi: 8339
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od Rakhil »

@perfiko - probaj da procitas i ostalo sem boldovanog. Da su sva zaduzenja na GSP-u, trosak bi bio veci pa bi bili na istom. Uopste ne razumem povrsnost koju si sad pokazao, jel najbitnije oponirati?

@Texonja - napisah lepo da je to bilo davno. Rizikovao, uhvacen, platio - imam prava da kenjam :mrgreen:
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15392
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od pedja »

Uroš S. napisao:Tako idem već dve godine, baš ta relacija, i više puta su menjali red vožnje, možda čak i više od 5-6 puta do sada, pa je vrlo moguće da ima neažuran red, posebno ako ne koristi to često.
BgVoz je tacan u minut, bar ono sto se ja vozim.
Red voznje se menja jednom godisnje, u decembru, kao i kod "ozbiljne" zeleznice.
Bilo je korekcija, u septembru, kao i kada je prikljucena Bataja.

Kao neko ko koristi mahom 95/31/33/48 i BgVoz, daleko je od toga da mogu da se zalim na prevoz. 95 je hendikepiran prelaskom preko dva mosta i tu nikakav red voznje ne moze da se ispostuje. Ono sto znam, to je da sa pocetne krecu po redu voznje.
Naravno da prevoz moze biti i bolji, ali za drzavu u kakvoj zivimo, mislim da je ovaj dosta dobar. Nravno, ne bih bio u kozi ziteljima pojedinih delova grada, ako zavise od GSPa.

Ne mislim da je BusPLus totalni promasaj, vec samo da rade krajnje nelogicne stvari. Dakle, neka prestanu sa ovim glupiranjem sa kontrolama na stanici, validiranjem mesecnih karata, neka uvedu vremenski ogranicenu kartu (sat/dan), izbace glupavu papirnu kartu od 40 dinara, sa max dopunom od 600... pa ce sve i imati nekog smisla. naravno, moglo se to resiti i bez ovih fensi validator, tj sa nekim bez displeja (moze s eodabir zona ili grupne karte odraditi i bez touchscreen-a), mnogo jeftinijim, ali dobro...

I ponavljam, nije mi problem da platim kartu (bar dok mi firma placa :D ), jer svi treba od necega da zive. I meni neko placa za posao kojim se bavim. Naravno da bi lepo bilo da bude besplatno, ali ne ide to tako.
Odgovori