Vesti iz auto-industrije
- Ji 4Tze
- Postovi: 8226
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije
Jasno, treba ubiti zlo dok se koprca. Šta kaže BMW?
Boringly average, but also perfect for school run mums
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije
Ništa. Pojačava saradnju sa Tojotom oko hibrida
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije
Bentley Flying Spur W12 S: 626 KS










Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- speedy stikis
- Postovi: 2120
- Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27
Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije
Kako su automobilske kompanije dobile imena

Istorija automobilske industrije ne bi bila to što jeste da njen veoma zanimljiv deo ne čini i način na koji su fabrike i brendovi dobijali imena. Firme su najčešće nazivane po svojim osnivačima i vlasnicima, ali retkost nisu bile ni skraćenice ili latinski nazivi.
Ford
Ford je, svakako, jedna od najpoznatijih i prvih fabrika automobila na svetu koja je koristila montažni traku.
U svim udžbenicima ekonomije i menadžmenta, poznata je čuvena izreka Henrija Forda, osnivača fabrike, prilikom plasiranja čuvenog modela T:
"Kupac može da bira boju automobila, pod uslovom da je ona crna".
Fabrika je osnovana 1901. u SAD, a od 1903. nosi ime Ford Motor Company, naravno, po svom osnivaču i vlasniku Henriju Fordu.
Dajmler-Benz
Ne verujem da postoji čovek koji nije čuo za Gotliba Dajmlera i Karla Benza.
Karl Benz je nemački inženjer, izumitelj automobila na tri točka koji je pokretao četvorocilindarski benzinski motor. Velika revolucija se desila 1866. godine i ostala je upisana zlatnim slovima u automobilskoj istoriji.
Gotlib Dajmler je, takođe, nemački inženjer, osnivač firme Daimler Motoren Gesellschaft.
Audi
Ova bavarska fabrika je od svog osnivanja oličenje stila i luksuza. Sam istorijat Audija je veoma interesantan.
Fabrika potiče od male automobilske radionice osnovane 1899. godine u Inglštatu u Bavarskoj i veže se za ime Augusta Horha. Prvi automobil je izašao iz radionice 1901. godine.
Sa svojim partnerom, Francom Firkenčerom, Horh kompaniji daje ime Audi, po latinskoj reči audio – slušati. Nemačka reč Hör takođe ima isto značenje.
Među ljubiteljima automobilske istorije prisutno je i uverenje da je Audi, ustvari, akronim od Auto Union Deutschland Ingolstadt
Horh napušta kompaniju 1909. godine pod prisilom i u gradiću Cvikau osniva novu firmu – Horh.
Već 1932. godine dolazi do integracije Audija, Horha, DKW-a i Wanderera u Auto uniju. Odatle i potiče čuveni logo Audija koji se sastoji iz 4 kruga.
BMW
Fabriku su 1916. godine osnovali Karl Rap i Gustav Oto sa idejom da se bavi proizvodnjom avionskih motora.
Kompanija je bila poznata pod imenom Bayerische Fleugzeug Werke, da bi joj vlasnici 1932. promenili ime u Bauyerische Motoren Werke i prešli na proizvodnju automobila.
Volkswagen
Sama ideja, pri nastanku fabrike iz Volfsburga, se temeljila na proizvodnji pouzdanih i ne previše skupih automobila, dostupnih širokim narodnim masama.
Odatle i zgodna nemačka kovanica Volks Wagen, odnosno narodni auto.
Opel
Fabriku Opel je 1898.godine osnovao Adam Opel sa svojom četvoricom braće.
Prvo su se bavili proizvodnjom bicikala i šivaćih mašina, ali su ubrzo postali najveća nemačka fabrika automobila i to laskavo mesto zauzimali sve do početka Drugog svetskog rata.
Porsche
Još jedan nemački gigant stiže iz Volfsburga. Fabrika je dobila ime po Dr Ferdinandu Porscheu, rođenom Austrijancu, koji je po zemljačkoj liniji bio u odličnim odnosima sa Adolfom Hitlerom, što ga nije puno omelo da po završetku rata nastavi sa proizvodnjom automobila.
Prvi automobil iz fabrike je izašao 1934. godine, zamisao je bila slična Volkswagenovoj, ali…Očigledno je da se otišlo u sasvim drugom pravcu. Dr Porsche je preminuo 1951. godine u Volfsburgu.
Mercedes
Pregled nemačke automobilske industrije završavamo možda i najvećim gigantom i onim na šta mnogi pomisle kada se pomene reč automobil. Dakle, stižemo i do Mercedesa.
Priča je vezana za Emila Jelineka, austrougarskog karijernog diplomatu i predstavnika Dajmlera za Francusku, SAD i Austro-Ugarsku.
Jelinek 1902. godine osniva novu kompaniju i daje joj ime po svojoj kćerki – Mercedes.
FIAT
Sinonim za italijanske automobile je, svakako, FIAT.
Fabriku je 1899. godine u Torinu osnovao Đovani Anjeli.
Sam naziv FIAT je akronim od Fabrica Italiana Automobilii Torino. I danas je u vlasništvu porodice Anjeli.
Alfa Romeo
Osnovana je 1910. godine kao Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (ALFA).
U ruke italijanskog industrijalca Nikole Romea prelazi 1915. godine, koji je imenu ALFA dodao svoje prezime.
Toyota
Japanska autoindustrija se zasniva na tri veoma bitna načela: Zero defects, Just in time i Keiretsu, a ovde ćemo se osvrnuti na dva giganta sa japanskih ostrva .
Sakichi Toyoda je 1926. godine osnovao fabriku The Toyoda Automatic Loom Works Ltd. koja se nije bavila proizvodnjom automobila.
Devet godina posle, fabrika proizvodi svoj prvi automobil, a nešto kasnije osnivačev sin, zbog lakšeg izgovora, menja ime fabrike u Toyota.
Honda
Odmah po završetku Drugog svetskog rata i stravičnih razaranja koje je Japan pretrpeo od atomskih bombi, 1948. godine je osnovana Honda.
Ime je dobila po svom vlasniku i osnivaču Soichiro Hondi. U Hondi su se sve do 1964. godine proizvodili samo motori, a tada sa fabričkih traka izlazi i prvi automobil.
Peugeot i Citroen
Peugeot i Citroen su dobili imena po svojim osnivačima Armandu Peugeotu, odnosno Andre Citroenu.
Renault
Trojica braće Renault su 1899. godine osnovala La Compagnie Renault Frères. Fabrika je, sve do početka Drugog svetskog rata, bila jedna od boljih u Francuskoj, ali je ipak gledala u leđa Citroenu daleko poznatom po inovacijama.
Zbog kolaboracije i saradnje sa nacistima, po završetku Drugog svetskog rata, fabrika je nacionalizovana, a ime je promenjeno u La Régie nationale des usines Renault.
Zanimljivo je, međutim, da je, zbog tradicije, ipak odlučeno da fabrika u svom nazivu zadrži ime Renault po kome je i danas poznata širom sveta.

Istorija automobilske industrije ne bi bila to što jeste da njen veoma zanimljiv deo ne čini i način na koji su fabrike i brendovi dobijali imena. Firme su najčešće nazivane po svojim osnivačima i vlasnicima, ali retkost nisu bile ni skraćenice ili latinski nazivi.
Ford
Ford je, svakako, jedna od najpoznatijih i prvih fabrika automobila na svetu koja je koristila montažni traku.
U svim udžbenicima ekonomije i menadžmenta, poznata je čuvena izreka Henrija Forda, osnivača fabrike, prilikom plasiranja čuvenog modela T:
"Kupac može da bira boju automobila, pod uslovom da je ona crna".
Fabrika je osnovana 1901. u SAD, a od 1903. nosi ime Ford Motor Company, naravno, po svom osnivaču i vlasniku Henriju Fordu.
Dajmler-Benz
Ne verujem da postoji čovek koji nije čuo za Gotliba Dajmlera i Karla Benza.
Karl Benz je nemački inženjer, izumitelj automobila na tri točka koji je pokretao četvorocilindarski benzinski motor. Velika revolucija se desila 1866. godine i ostala je upisana zlatnim slovima u automobilskoj istoriji.
Gotlib Dajmler je, takođe, nemački inženjer, osnivač firme Daimler Motoren Gesellschaft.
Audi
Ova bavarska fabrika je od svog osnivanja oličenje stila i luksuza. Sam istorijat Audija je veoma interesantan.
Fabrika potiče od male automobilske radionice osnovane 1899. godine u Inglštatu u Bavarskoj i veže se za ime Augusta Horha. Prvi automobil je izašao iz radionice 1901. godine.
Sa svojim partnerom, Francom Firkenčerom, Horh kompaniji daje ime Audi, po latinskoj reči audio – slušati. Nemačka reč Hör takođe ima isto značenje.
Među ljubiteljima automobilske istorije prisutno je i uverenje da je Audi, ustvari, akronim od Auto Union Deutschland Ingolstadt
Horh napušta kompaniju 1909. godine pod prisilom i u gradiću Cvikau osniva novu firmu – Horh.
Već 1932. godine dolazi do integracije Audija, Horha, DKW-a i Wanderera u Auto uniju. Odatle i potiče čuveni logo Audija koji se sastoji iz 4 kruga.
BMW
Fabriku su 1916. godine osnovali Karl Rap i Gustav Oto sa idejom da se bavi proizvodnjom avionskih motora.
Kompanija je bila poznata pod imenom Bayerische Fleugzeug Werke, da bi joj vlasnici 1932. promenili ime u Bauyerische Motoren Werke i prešli na proizvodnju automobila.
Volkswagen
Sama ideja, pri nastanku fabrike iz Volfsburga, se temeljila na proizvodnji pouzdanih i ne previše skupih automobila, dostupnih širokim narodnim masama.
Odatle i zgodna nemačka kovanica Volks Wagen, odnosno narodni auto.
Opel
Fabriku Opel je 1898.godine osnovao Adam Opel sa svojom četvoricom braće.
Prvo su se bavili proizvodnjom bicikala i šivaćih mašina, ali su ubrzo postali najveća nemačka fabrika automobila i to laskavo mesto zauzimali sve do početka Drugog svetskog rata.
Porsche
Još jedan nemački gigant stiže iz Volfsburga. Fabrika je dobila ime po Dr Ferdinandu Porscheu, rođenom Austrijancu, koji je po zemljačkoj liniji bio u odličnim odnosima sa Adolfom Hitlerom, što ga nije puno omelo da po završetku rata nastavi sa proizvodnjom automobila.
Prvi automobil iz fabrike je izašao 1934. godine, zamisao je bila slična Volkswagenovoj, ali…Očigledno je da se otišlo u sasvim drugom pravcu. Dr Porsche je preminuo 1951. godine u Volfsburgu.
Mercedes
Pregled nemačke automobilske industrije završavamo možda i najvećim gigantom i onim na šta mnogi pomisle kada se pomene reč automobil. Dakle, stižemo i do Mercedesa.
Priča je vezana za Emila Jelineka, austrougarskog karijernog diplomatu i predstavnika Dajmlera za Francusku, SAD i Austro-Ugarsku.
Jelinek 1902. godine osniva novu kompaniju i daje joj ime po svojoj kćerki – Mercedes.
FIAT
Sinonim za italijanske automobile je, svakako, FIAT.
Fabriku je 1899. godine u Torinu osnovao Đovani Anjeli.
Sam naziv FIAT je akronim od Fabrica Italiana Automobilii Torino. I danas je u vlasništvu porodice Anjeli.
Alfa Romeo
Osnovana je 1910. godine kao Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (ALFA).
U ruke italijanskog industrijalca Nikole Romea prelazi 1915. godine, koji je imenu ALFA dodao svoje prezime.
Toyota
Japanska autoindustrija se zasniva na tri veoma bitna načela: Zero defects, Just in time i Keiretsu, a ovde ćemo se osvrnuti na dva giganta sa japanskih ostrva .
Sakichi Toyoda je 1926. godine osnovao fabriku The Toyoda Automatic Loom Works Ltd. koja se nije bavila proizvodnjom automobila.
Devet godina posle, fabrika proizvodi svoj prvi automobil, a nešto kasnije osnivačev sin, zbog lakšeg izgovora, menja ime fabrike u Toyota.
Honda
Odmah po završetku Drugog svetskog rata i stravičnih razaranja koje je Japan pretrpeo od atomskih bombi, 1948. godine je osnovana Honda.
Ime je dobila po svom vlasniku i osnivaču Soichiro Hondi. U Hondi su se sve do 1964. godine proizvodili samo motori, a tada sa fabričkih traka izlazi i prvi automobil.
Peugeot i Citroen
Peugeot i Citroen su dobili imena po svojim osnivačima Armandu Peugeotu, odnosno Andre Citroenu.
Renault
Trojica braće Renault su 1899. godine osnovala La Compagnie Renault Frères. Fabrika je, sve do početka Drugog svetskog rata, bila jedna od boljih u Francuskoj, ali je ipak gledala u leđa Citroenu daleko poznatom po inovacijama.
Zbog kolaboracije i saradnje sa nacistima, po završetku Drugog svetskog rata, fabrika je nacionalizovana, a ime je promenjeno u La Régie nationale des usines Renault.
Zanimljivo je, međutim, da je, zbog tradicije, ipak odlučeno da fabrika u svom nazivu zadrži ime Renault po kome je i danas poznata širom sveta.
- Ji 4Tze
- Postovi: 8226
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije
VW sprema preokret, zaboravlja dizelaše?
http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?y ... id=1174566
realno, ako im GTE ide onako dobro, ne treba im dizel
http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?y ... id=1174566
realno, ako im GTE ide onako dobro, ne treba im dizel

Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije
Citam pre par dana, nenormalni Kinezi trenutno imaju oko 400 startupova i sl kompanija koje se bave proizvodnjom elektro automobila i razvijaju na hiljade razlicitih modela EV.
Naravno svi redom loze pare i prave veliki dzumbus (Kinezima to inace bas ide zadnjih godina, prave dzumbus u bubble cega god da se uhvate) da je to postalo toliko ozbiljno te je i vlada skontala problem i razmatra kako da tome stane na put. Jedna od ideja je da ogranice dozvole za bavljenje ovim na samo tipa 10 proizvodjaca.
Trenutno je to hit, svaka budala koja ima par miliona bi da pravi EV i svoj brand automobila, proce i to uskoro...
Naravno svi redom loze pare i prave veliki dzumbus (Kinezima to inace bas ide zadnjih godina, prave dzumbus u bubble cega god da se uhvate) da je to postalo toliko ozbiljno te je i vlada skontala problem i razmatra kako da tome stane na put. Jedna od ideja je da ogranice dozvole za bavljenje ovim na samo tipa 10 proizvodjaca.
Trenutno je to hit, svaka budala koja ima par miliona bi da pravi EV i svoj brand automobila, proce i to uskoro...
Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije
Svi hoće da budu Musk.
Pusti snovi.Ji 4Tze napisao:Jasno, treba ubiti zlo dok se koprca. Šta kaže BMW?
- speedy stikis
- Postovi: 2120
- Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27
Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije
https://www.youtube.com/watch?v=YPRn9GL5k1g
Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije
Pre bih rekao da višak para ostvarenih pre afere dieselgate žele da investiraju u sasvim realnu budućnost auto industrije.Ji 4Tze napisao:VW sprema preokret, zaboravlja dizelaše?
http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?y ... id=1174566
realno, ako im GTE ide onako dobro, ne treba im dizel
Inače, vozio sam GTE-a i jeste bio interesantan ali više zbog toga što je u stvari plug-in hybrid nego zbog toga kako ide.
- Ji 4Tze
- Postovi: 8226
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije
Mda...
B92: Renault želi da izbaci dizel motore iz više modela http://www.b92.net/automobili/vesti.php ... id=1174705
B92: Renault želi da izbaci dizel motore iz više modela http://www.b92.net/automobili/vesti.php ... id=1174705
Boringly average, but also perfect for school run mums
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije
Teško će to ići. Kod većine modela 50% prodaje je dizel.
Sent from mTalk
Sent from mTalk
Širim haos!
Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije
Uzrocno posledicno povezane stvari 
učešće dizelaša u prodaji putničkih vozila u Evropi smanjiće se do 2030. godine na samo 9%, sa današnjih 52%.
Za Reno konkretno blentava francuska vlada treba da promeni zakone koji prakticno teraju ljude da kupuju dizele (mnogo im je jeftinije dizel gorivo i takse pri kupovini novog auta su daleko manje na dizele zbog manje CO2 emisije), cela ta velika potraznja za dizelima je dobrim delom vestacki izazvana pogresnim zakonskim politikama.

učešće dizelaša u prodaji putničkih vozila u Evropi smanjiće se do 2030. godine na samo 9%, sa današnjih 52%.
Za Reno konkretno blentava francuska vlada treba da promeni zakone koji prakticno teraju ljude da kupuju dizele (mnogo im je jeftinije dizel gorivo i takse pri kupovini novog auta su daleko manje na dizele zbog manje CO2 emisije), cela ta velika potraznja za dizelima je dobrim delom vestacki izazvana pogresnim zakonskim politikama.
Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije
Dizel motori će još dugo dominirati u nekim klasama ali ok, nikom nije zabranjeno da mašta.
Iz A i B segmenta će ih izgurati mali turbo benzinci.
Iz A i B segmenta će ih izgurati mali turbo benzinci.
Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije
Nije li juce objavljeno da Renault kupuje Ladu?