Taj CO2 porez je najveci zez. Nije 20 vec nekih 130 ili cak nesto vise CHF po gramu CO2 preko limita. Limit je nekih 120g plus nesto preko u zavisnosti od tezine auta.
Ovaj porez se placa samo na nova kola, tj ona koja nisu bar 6 meseci bila registrovana.
Mnogo se lepo vozi auto. Volan neočekivano precizan, više mi se svideo nego na Audi S ili Golf R. Fidbeka skoro da nema, ali to je nekako zajednička nota elektroserva (koje sam do sad vozio). Moguće da postoji neki koji je dobar, ali starom dobrom hidruličnom servu ništa nije ni prići. Nije problem apsolutno.
Ono što me je najviše brinulo, koliko je auto tvrd, uopšte nije problem. Oko uzdužne ose (roll) je kudikamo bolja od obične Octavije sa torzijom. Ceo trim jeste tvrđi, točkovi su 18, u odnosu na naše 16-ice, ali auto daleko manje đipa preko neravnina. Oprema na test primerku je fenomenalna, enterijer lep, sediša jako udobna, ali za moj ukus - plitka. Nema tu stvarno sporske note niti ambicije da drže bogznakako u krivini.
Motor je fantazija, vozi se ko dizel, lepi ko Alfa. U prve dve brzine sam stekao utisak da je uštinuta na torku, jer tek u trećoj auto stvarno lepi neviđeno. Nagađam da bi remap motora i DSG menjača od ovog automobila napravio pravu malu raketu, mada i ovako ne ide loše.
Potrošnja nadrealno niska, 7.6 na kraju testa. Nije mi se dopao materijal od kog je sedalni deo sedišta, Koža je spolja, unutra je neka tkanina, ali ne baš dobra. Klima je ista kao na našoj Škodi, glupava. Na 23 se kuvaš, na 22.5 se smrzavaš, to mi je skandal kod njih. Posle nekog vremena se to stabilizuje, ali softver je mnogo sirov, ili senzori loši i šteta što ga ne upeglaju malo.
Sve u svemu, za ove pare - strava. Preko svih mojih očekivanja i zasad je pik broj jedan za sledeći auto, tako da može lako da se desi da budu sve Škode u kući. Zasad prvi auto koji sam ozbiljno i razmotrio u nekom domenu daljem od teorije i auto koji bi odmah mogao da se ima, a ne neki džegovi ili đulije u perspektivi.