pokusavam vec duze vrijeme da razumijem fiziku iza kotrljanja tocka. knjiga iz koje spremam ispit jako siromasno opisuje datu pojavu. relativno dobro sam upoznat sa pojmovima iz fizike: sila, moment, tangencijalna brzina, sila trenja itd. ali me opet dosta neke stvari bune. kao npr. kako i zasto (sa fizikalnog aspekta) nastaje proklizavanje? kakav ja to moment treba da dovedem pogonskom tocku tako da se on obrce u mjestu, a ne da isti moment omoguci translatorno kretanje vozila? je li to zato sto je gonjeni tocak kocen? je li proklizavanje nastaje zbog cinjenice da je normalna reakcija tla saosna sa silom kojom tocak pritiska podlogu (kada tocak miruje), pa u tom slucaju nema momenta koji bi se suprostavljo dovedenom momentu i usljed toga se onda tocak samo obrce u mjestu? da li to mozda nastaje zbog cinjenice da dok god su moment koji dovodim tocku i moment koji stvara podloga kao reakcija na to jednaki tocak ce se obrtati u mjestu a ako nastavim dalje povecavati moment tocak ce omoguciti translatorno kretanje (nesto slicno kao sto funkcionise sila statickog trenja, sve dok je sila kojom djelujem na tjelo manja ili jednaka sili trenja tjelo miruje, a ako povecavam doce do kretanja tjela. medjutim posto sam doveo moment ocekujem da se tocak obrce u mjestu, ali se ne krece translatorno!)? razumijem da bi se tocak kretao mora da se "odupire" od podlogu i da dovedeni moment upravo daje silu koja ce se odupirati, ali pobogu kako onda tocak moze proklizivati!



update: ako imate neke knjige/clanke/video snimke na engleskom/domacem jeziku koji objasnjavaju ovu pojavu zamolio bih Vas da mi napisete/proslijedite link.
hvala unaprijed!