
Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
YU-APF A319


"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Poletanje u 23 a povratak u 9, najgora moguca varijanta nocnog leta. Super, i nije tako lose. Noc - nema saobracaja, izboksovacemo mi to.
Kako i rekoh, tako i bi. Sletesmo malo pre vremena, izbacismo patnike. Posada okretna ko posada podmornice. Natankovah gorivo, proverih mazivo. Ima sanse da se odlepimo 10 minuta ranije. I vetar je sa severoistoka, negde 70kts u rep - bicemo kuci pre vremena.
Aha - hoces...
Nemacka. Ordnung und disziplin. Utovarili 120 torbi, puko im belt na utovarivacu. Imaju jos 100 torbi - nece da ih ubacuju rucno. Kasnimo. Koliko? Ne se znae...
Sta da kazem patnicima? "FY, all"? Da ne duzim. Smilovase se nemacki radnici tamne puti da ubace ostatak torbi i razrade bicepse u dugoj seriji.
Idemo!
Hura! Hura! Zivela drugarica Merkel!
Ovaj.... kako da ti kazem sinko..... (ground operation, simpaticni brkajlo a la Paul Sr. OCC)..... nece moci....
Neko je od radnika polomio nekakvu bocu sa alkoholom ili slicnim zapaljivim sadrzajem blizu aviona (???) te aerodromske vlasti pristupaju uvidjaju.
Dodjose visoki likovi plave kose i plavih ociju s palacinkama oko vrata...
Zasijase rotaciona svetla vatrogasnih vozila.
Uperise mocne reflektore na tecnu mrlju ispod krila...
Pocese da ispituju radnike tamne puti.
Stici cu kuci malo morgen.
Konacno kad su pronasli krivca, napravise zapisnik.
Oprase mrlju Mr Properom za beton, a mi polako krenusmo u izguravanje sa sat vremena kasnjenja, sve u pratnji Fojer brigade.
Mozda i stignem do 10h, a 15 sati kasnije novi let i nove avanture.
Kako i rekoh, tako i bi. Sletesmo malo pre vremena, izbacismo patnike. Posada okretna ko posada podmornice. Natankovah gorivo, proverih mazivo. Ima sanse da se odlepimo 10 minuta ranije. I vetar je sa severoistoka, negde 70kts u rep - bicemo kuci pre vremena.
Aha - hoces...
Nemacka. Ordnung und disziplin. Utovarili 120 torbi, puko im belt na utovarivacu. Imaju jos 100 torbi - nece da ih ubacuju rucno. Kasnimo. Koliko? Ne se znae...
Sta da kazem patnicima? "FY, all"? Da ne duzim. Smilovase se nemacki radnici tamne puti da ubace ostatak torbi i razrade bicepse u dugoj seriji.
Idemo!
Hura! Hura! Zivela drugarica Merkel!
Ovaj.... kako da ti kazem sinko..... (ground operation, simpaticni brkajlo a la Paul Sr. OCC)..... nece moci....
Neko je od radnika polomio nekakvu bocu sa alkoholom ili slicnim zapaljivim sadrzajem blizu aviona (???) te aerodromske vlasti pristupaju uvidjaju.
Dodjose visoki likovi plave kose i plavih ociju s palacinkama oko vrata...
Zasijase rotaciona svetla vatrogasnih vozila.
Uperise mocne reflektore na tecnu mrlju ispod krila...
Pocese da ispituju radnike tamne puti.
Stici cu kuci malo morgen.
Konacno kad su pronasli krivca, napravise zapisnik.
Oprase mrlju Mr Properom za beton, a mi polako krenusmo u izguravanje sa sat vremena kasnjenja, sve u pratnji Fojer brigade.
Mozda i stignem do 10h, a 15 sati kasnije novi let i nove avanture.
Re: Vazduhoplovi
Elem, pre prvih petlova i dok pekari jos nisu zamesili prvi lebac, uputismo se iz Ankare u Istanbul.
Iz Istanbula cemo u Alanju a onda nazad.
Bar je tako zamislio Hjuston.
U Alanji udari vetra 33 kts.
Kako se slece samo u 08 i polece samo u 26, tesko da cemo poleteti sa takvim ledjnim vetrom.
Gledam METEO i sve vreme zamisljam sta ce mudro da odluci Hjuston.
Normalno, lukava odluka je sledeca: Idite vi lepo u Alanju, pocnite prilaz, pa ako je vetar takve jacine da ne mozete da poletite - go around dugmici, pa sletite u Antaliju.
Ako Hjuston tako kaze, tako ce i da bude.
Poletimo za Alanju, pre poniranja primimo automatizovanu poruku vremenske stanice koja jasno kaze "ovde duva pa razbija, poletanje netje moci".
Pocinje igranka....
Razmenim ledeno sazimajuci pogled sa prvim oficirom i bez reci se slozimo - Alanja otpada, sunovrat u Antaliju.
Lepo sve pripremimo po P.S.-u. Javimo se kontroli da divertujemo u Antaliju zbog jakog vetra u Alanji.
Obavestimo razdragane putnike da nece stici gde su naumili.
U pola poniranja zove kontrola: "A sto ne mozete za Alanju? Pa vetar je 30 cvorova ceoni?"
Svako bi danas da bude pilot.
Kazem malom od palube, jer sa kontrolom se nije igrati: "Aj mu na lokalnom jeziku objasni da nije problem sletanje nego poletanje".
Objasni njemu Dragec, ovaj promumla nesto i kao mi poniremo dalje.
Koji minut kasnije evo ti ga kontrolor ponovo: "Cuo sam se sa tornjem u Alanji, vaistinu duva, al sletite vi tamo jer za sat-dva vetar ce da oslabi pa mozete da poletite"
O? Jel da? To ti javila baba Kurana? Gde si polago meteorologiju? Sto lepo tako ne objavite oficijelno na ATIS-u?
Antalija smo rekli, u Antaliju idemo.
Sletimo. Malo ga puknem o pistu cisto da im stavim do znanja da mozemo mi i grubo ako pomisljaju na neke ekscese.
U Antaliji niko nista ne zna.
Putnici besni. Lepo vreme, suncano. Jes malo vetrovito. Sta koji rade u Antaliji?
Hjuston "iznenadjen", smislja taktiku.
Finta telom.
Izbacite putnike, oni ce busom za Alanju, a onda ce bus da pokupi ove iz Alanje pa u Antaliju.
Tur - re tur, bar 5 sati.
A vi posado sto ste krenuli pre pekara, cekajte dok je leba iz poslednje furune uveliko rasprodat.
Nisu putnici ni stigli do aerodromske zgrade, zove Hjuston. Aj vratite putnike nazad u ajroplan pa ipak vi idite za Alanju.
Sunce ti, ima besni da nas sprze sto ih maltretiramo. Njih oko 170.
Ulaze u ajroplan, posada ih docekuje uz molecivi osmeh da ih neko ne zapljune:
"Dobar dan, ponovo"
"Mrs u p...u m......u"
Pa tako 170 puta.
Nego, Hjustone, koliko cemo goriva?
Koliko imate?
5100
Hmmm, ne moze alternacija Istanbul, al Ankaru cete da dohvatite.
Cekaj Genije, sta ce putnici iz Istanbula koji su krenuli u papucama i bermudama na more da rade u Ankari na plus 6? Zar nije logicno da se vratimo u Antaliju?
Ne, nikako. Ljutice se ako ponovo slete u Antaliju.
.......no comment......
Poletimo mi tako, pa u low level na 11000ft obidjemo celu obalu sa zapada na istok i sunovratimo se u Alanju.
Jes malo bilo vetrovito, jesu malo rotori okretali avion, jesu talasi ispod nas imali krestu, al kad Hjuston kaze da je vreme OK, tako ima da bude.
Izadjose veseli patnici. Dobili su dzaba sight seeing. Bilo malo Hop on Hop off, ko u dabl dekeru. Al su stigli tamo gde su krenuli.
Gledamo moj Dragec i ja one zastave na jarbolu ispred nas. Kao da ih je neko ustirkao. Stoje horizontalno, ne mrdaju.
Bacimo pogled na kobasicu.
I ona se mucena ispruzila....
Brojim crveno bela polja. 5-6 se rasteglo, znaci bar 25 cvorova, malo iskosa, vise zguza.
Dragec, aj pitaj ove na tornju kolki vetar?
6 cvorova, slaga covek, ne pocrvene.
Nista. Ako tako majstor kaze, onda idemo...
Sto ce jednog dana neko da omasti livadu a neko da ode u mardelj, to cemo kada se to i desi.
Neki ruski metereolozi sto su vako ofrlje davali METEO, cujem i dalje mere prosecnu temperaturu u Sibiru.
Iz Istanbula cemo u Alanju a onda nazad.
Bar je tako zamislio Hjuston.
U Alanji udari vetra 33 kts.
Kako se slece samo u 08 i polece samo u 26, tesko da cemo poleteti sa takvim ledjnim vetrom.
Gledam METEO i sve vreme zamisljam sta ce mudro da odluci Hjuston.
Normalno, lukava odluka je sledeca: Idite vi lepo u Alanju, pocnite prilaz, pa ako je vetar takve jacine da ne mozete da poletite - go around dugmici, pa sletite u Antaliju.
Ako Hjuston tako kaze, tako ce i da bude.
Poletimo za Alanju, pre poniranja primimo automatizovanu poruku vremenske stanice koja jasno kaze "ovde duva pa razbija, poletanje netje moci".
Pocinje igranka....
Razmenim ledeno sazimajuci pogled sa prvim oficirom i bez reci se slozimo - Alanja otpada, sunovrat u Antaliju.
Lepo sve pripremimo po P.S.-u. Javimo se kontroli da divertujemo u Antaliju zbog jakog vetra u Alanji.
Obavestimo razdragane putnike da nece stici gde su naumili.
U pola poniranja zove kontrola: "A sto ne mozete za Alanju? Pa vetar je 30 cvorova ceoni?"
Svako bi danas da bude pilot.
Kazem malom od palube, jer sa kontrolom se nije igrati: "Aj mu na lokalnom jeziku objasni da nije problem sletanje nego poletanje".
Objasni njemu Dragec, ovaj promumla nesto i kao mi poniremo dalje.
Koji minut kasnije evo ti ga kontrolor ponovo: "Cuo sam se sa tornjem u Alanji, vaistinu duva, al sletite vi tamo jer za sat-dva vetar ce da oslabi pa mozete da poletite"
O? Jel da? To ti javila baba Kurana? Gde si polago meteorologiju? Sto lepo tako ne objavite oficijelno na ATIS-u?
Antalija smo rekli, u Antaliju idemo.
Sletimo. Malo ga puknem o pistu cisto da im stavim do znanja da mozemo mi i grubo ako pomisljaju na neke ekscese.
U Antaliji niko nista ne zna.
Putnici besni. Lepo vreme, suncano. Jes malo vetrovito. Sta koji rade u Antaliji?
Hjuston "iznenadjen", smislja taktiku.
Finta telom.
Izbacite putnike, oni ce busom za Alanju, a onda ce bus da pokupi ove iz Alanje pa u Antaliju.
Tur - re tur, bar 5 sati.
A vi posado sto ste krenuli pre pekara, cekajte dok je leba iz poslednje furune uveliko rasprodat.
Nisu putnici ni stigli do aerodromske zgrade, zove Hjuston. Aj vratite putnike nazad u ajroplan pa ipak vi idite za Alanju.
Sunce ti, ima besni da nas sprze sto ih maltretiramo. Njih oko 170.
Ulaze u ajroplan, posada ih docekuje uz molecivi osmeh da ih neko ne zapljune:
"Dobar dan, ponovo"
"Mrs u p...u m......u"
Pa tako 170 puta.
Nego, Hjustone, koliko cemo goriva?
Koliko imate?
5100
Hmmm, ne moze alternacija Istanbul, al Ankaru cete da dohvatite.
Cekaj Genije, sta ce putnici iz Istanbula koji su krenuli u papucama i bermudama na more da rade u Ankari na plus 6? Zar nije logicno da se vratimo u Antaliju?
Ne, nikako. Ljutice se ako ponovo slete u Antaliju.
.......no comment......
Poletimo mi tako, pa u low level na 11000ft obidjemo celu obalu sa zapada na istok i sunovratimo se u Alanju.
Jes malo bilo vetrovito, jesu malo rotori okretali avion, jesu talasi ispod nas imali krestu, al kad Hjuston kaze da je vreme OK, tako ima da bude.
Izadjose veseli patnici. Dobili su dzaba sight seeing. Bilo malo Hop on Hop off, ko u dabl dekeru. Al su stigli tamo gde su krenuli.
Gledamo moj Dragec i ja one zastave na jarbolu ispred nas. Kao da ih je neko ustirkao. Stoje horizontalno, ne mrdaju.
Bacimo pogled na kobasicu.
I ona se mucena ispruzila....
Brojim crveno bela polja. 5-6 se rasteglo, znaci bar 25 cvorova, malo iskosa, vise zguza.
Dragec, aj pitaj ove na tornju kolki vetar?
6 cvorova, slaga covek, ne pocrvene.
Nista. Ako tako majstor kaze, onda idemo...
Sto ce jednog dana neko da omasti livadu a neko da ode u mardelj, to cemo kada se to i desi.
Neki ruski metereolozi sto su vako ofrlje davali METEO, cujem i dalje mere prosecnu temperaturu u Sibiru.
Re: Vazduhoplovi
Kad vec toliko volis Sibir, vidoh pre neki dan da je S7 raspisao konkurs za pilote. A da probas Zu, nis nece da boli. 
Sent from my Sony XPERIA

Sent from my Sony XPERIA

Re: Vazduhoplovi
Fala, ne treba. Bas mi je lepo u Amsterdamu sa rikavela hidraulikom.
- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Vazduhoplovi
U prevodu: ostao si bez hidraulike al pazi da ne ostaneš i bez točka
Odlična pisanija

Odlična pisanija

Re: Vazduhoplovi
Odlična!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Zu,Dok cekas popravku hidraulike mozda neka plavokosa Holandjanka proleti na bicikli.
Odlicno pretocen dozivljaj u text koji si nam poslao
Odlicno pretocen dozivljaj u text koji si nam poslao


- Mladen7
- Postovi: 2131
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Vazduhoplovi
Stvarno odlič e priče zuzazu 

Re: Vazduhoplovi
Zu, super priče, nego - zašto se u Alanji pista koristi samo u jednom smeru za poletanje i samo u drugom za sletanje? Zar ne mogu u izuzetnim slučajevima da dozvole drugačije? Ili je to zbog konfiguracije terena?
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Zanimljive price.
Sent from my SM-J500FN using Tapatalk
Sent from my SM-J500FN using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Bajker, ovde slabo ima plavokosih. Vise su cokoladirane do telefon crne sto meni vise odgovara.
Snork, u Alanji je sletanje na kratku pistu ispred koje je planina a sa leve i desne strane brda. Znaci nema poletanja u tom pravcu. Potrebna je posebna dozvola posade za taj aerodrom i let obavlja samo kapetan.
Nastavak trilogije, danas u Amsterdamu.
Posle sletanja levi rivers ostao u otvorenom, zabravljenom polozaju.
Obicno je u pitanju lazna indikacija, ali je danas bilo bez zezanja.
U gondoli stajnog trapa prepuno hidro ulja, pa su trazili curenje. Inace se rivers otvara hidraulikom.
Na kraju je ipak neki od elektricnih spojeva koji komanduju riversom bio labav pa je stajao samo na vrhovima kontakta.




Uglavnom, bolje da se desilo na zemlji nego u vazduhu.
Jos jedan prodje dan.
Snork, u Alanji je sletanje na kratku pistu ispred koje je planina a sa leve i desne strane brda. Znaci nema poletanja u tom pravcu. Potrebna je posebna dozvola posade za taj aerodrom i let obavlja samo kapetan.
Nastavak trilogije, danas u Amsterdamu.
Posle sletanja levi rivers ostao u otvorenom, zabravljenom polozaju.
Obicno je u pitanju lazna indikacija, ali je danas bilo bez zezanja.
U gondoli stajnog trapa prepuno hidro ulja, pa su trazili curenje. Inace se rivers otvara hidraulikom.
Na kraju je ipak neki od elektricnih spojeva koji komanduju riversom bio labav pa je stajao samo na vrhovima kontakta.




Uglavnom, bolje da se desilo na zemlji nego u vazduhu.
Jos jedan prodje dan.
Re: Vazduhoplovi
Tu malo ,malo, pa neki kvarovi.
Sent from mTalk
Sent from mTalk