Registracija vozila

Stanje na putevima, registracija, osiguranje i druge informacije
Odgovori
Korisnikov avatar
schonenk
Reactions:
Postovi: 1968
Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
Lokacija: beograd

Re: Registracija vozila

Post od schonenk »

Rega je samo jos jedan instrument drzave za uvecanje prihoda, a kroz njega ce eventualno nesto regulisati, sputavati, podsticati i slicno.

U nasem slucaju drzavi je najbitnije da ocuva ili uveca prihode, sve ostalo je PR.

Najbolji parameter je emisija CO2, ali ne na bazi fabrickih specifikacija, vec na osnovu merenja na tehnickom pregledu :) Prodisali bi

EDIT

I tezina, ovi sto voze kamione od 3 tone, moraju da plate vise za amortizaciju puteva :)
Korisnikov avatar
Mr.Rotor
Reactions:
Postovi: 6355
Pridružio se: 18 Sep 2014, 21:42
Garaža: ПОЛУПРЕМИЈУМ
Lokacija: Краљево

Re: Registracija vozila

Post od Mr.Rotor »

Jedino je sigurno da će samo retkima registracija biti niža i da će država nastojati da uzme više novca nego ranije.

Ne znaju još u koju priču to da nam upakuju pa zato ništa ne menjaju.
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Registracija vozila

Post od Delija »

Pomenutih 10 godina ne mogu da nadju bolju formulu od trenutne (koja je katastrofa), tako da nema od toga nista.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Registracija vozila

Post od Velja »

Šta fali...
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Registracija vozila

Post od kvcali »

polako, ovde je rec o porezu ne o obaveznom osiguranju, napravite razliku

porez na upotrebu dobara ili kako se vec zove sad se placa po kubikazi, sto je po meni nebuloza, porez se placa koliko je meni logicno po vrednosti imovine koju posedujes i fer je da vise plati onaj ko ima vrednu imovinu, naravno posto je veoma mali broj starih auta sa velikom kubikazom njima ce da se smanji porez a novijima ce da se uveca ovima izmedju ce verovatno malo podici gore.

po meni je to ok, e sad i osiguranje treba regulisati na drugi nacin, mada to ne bi trebalo po vrednosti jer bi to opet bila nebuloza, tu treba nesto iskombinovati, snagu, masu, co2 ili sta vec.
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13562
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od Grujic »

Pa upravo je porez taj koji najvise dize cenu registracije, osigurnje kod manjih zapremina moze da isnosi 50-70% ukupne cene registrovanja kola, a kod velikih kubikaza on moze da ispadne 10-20%

Sent from my HTC One using Tapatalk
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Registracija vozila

Post od dragvorl »

Kod mene konkretno 3/4 je osiguranje i 1/4 je ostalo.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20487
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Registracija vozila

Post od Heinz »

Kako je to rešeno u EU, da li postoji porez na vozila?
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Registracija vozila

Post od Floyd »

Postoji svuda ali ja još nisam čuo da se negde oporezuje vrednost auta. Ili kubikaža ili snaga.
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13562
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od Grujic »

Moj utisak je da je napolju cesto obrnuto, da je osiguranje skuplja stavka?

Sent from my HTC One using Tapatalk
Korisnikov avatar
gavran
Reactions:
Postovi: 364
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: Službeno vozilo
Lokacija: Novi Sad

Re: Registracija vozila

Post od gavran »

Ne postoji porez na auto, postoji PDV koji je plaćen prilikom kupovine auta koji se obračunava u fiksnom procentu na vrednost auta i tom prilikom oni koji kupuju skuplji auto plaćaju veći porez i time je već napravljena razlika.
i postoji porez koji se plaća prilikom registracije a to je porez na upotrebu auta (iz čega bi trebalo da se finansira saobraćajna infrastruktura koju koristiš upotrebom auta), i on i nije bio tako strašan za automobile do 2 litre, čak i ako je vlasnicima takvih vozila ukupan iznos registracije bio visok to je zbog obaveznog osiguranja a ne poreza na upotrebu motornog vozila. Problem je za vozila preko 2 litre gde je zbog te poreske politike zvane "porez na luksuz" ta poreska stavka eksponencijalno rasla jer u vreme kada je taj poreski zakon uveden (Šešelj ga uveo 90-ih) luksuz se i merio kubikažom jer je kubikaža u to vreme bila jedini način da povećaš snagu auta pa je svaki veći i skuplji auto uglavnom imao zapreminu preko 2 litre. Recimo u to vreme je sećam se Pajero kao bio neki sinonim uspeha u životu, a on je bio koliko.....mislim 2800 i 3200 ccm.
Sada je to besmisleno jer se luksuz, razvojem novih tehnologija više ne meri zapreminom motora i ispada da oni koji zaista voze luksuzne automobile ne plaćaju porez na luksuz dok oni koji voze starije automobile veće zapremine paćaju luksuz iako ga nemaju.

Naravno država želi da nastavi da ubira porez na luksuz (znači ponavljam najveći problem je bio eksponencijalan rast poreza na upotrebu motornog vozila preko 2 litre što je objašnjavano kao porez na luksuz) i ne želi da se odrekne tog prihoda, samo što je shvatila da je način obračuna baš tog poreza na luksuz prevaziđen i da danas zapravo luksuzna kola više ni nemaju velike zapremine i samim tim nisu obuhvaćena tim porezom.

Tako da, koliko sam ja shvatio oni razmišljaju samo kako taj porez na luksuz da naplate od onih koji luksuz i poseduju. Običan porez na upotrebu motornih vozila njih ne zanima.

Drugim rečima, po meni, po čemu god oni obračunavali nas treba samo da brine gde će biti granica poreza na luksuz.

recimo ovakav paritet kako je sada po kubikaži ekvivalentno vrednosnim razredima:

do 1.150 ccm toliko nek plaćaju vozila do 3.000 eur vrednosti
do 1.300 ccm toliko nek plaćaju vozila od 3.000 do 8.000 eur vrednosti
do 1.600 ccm toliko nek plaćaju vozila od 8.000 do 15.000 eur vrednosti
do 2.000 ccm toliko nek plaćaju vozila od 15.000 do 25.000 eur vrednosti
e sad ulaziš u zonu luksuza recimo za vozila koja tržišno vrede preko 25.000 evra npr.
pa do 2500 ccm nek plaćaju oni od 25.000 do 35.000 eura (jer do 2500 ccm je još bilo i podnošljivo i to oni koji kupuju kola te vrednosti mogu da prežive
pa do 3.000 ccm nek bude od 35.000 do 60.000 npr.
e sada ono dranje preko 3.000 ccm nek ide na one što voze kola preko 60.000 evra.

Ovako bi za sve one koji voze automobile do 25.000 što je više od 80% automobila kod nas poreska stopa ostala manje više ista kao do 2.000 kubika, odnosno oni ne bi osetili taj udar eksponencijalnog rasta poreza na upotrebu auta zbog poreza na luksuz. S tim što sve do 35.000 eur to ne bi bio onaj žešći porez. Tako bi porez na luksuz plaćali oni koji zaista i voze luksuzna kola i što je još bitnije, kako auto stari i opada mu vrednost poreska stopa pada, pa kada ostari i prestane da bude luksuzan nećeš plaćati porez na luksuz na njega, a tebi je do sada auto stario ali mu kubikaža nije opadala pa si stalno plaćao luksuz čak i kada on prestane da bude luksuzan.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Registracija vozila

Post od Floyd »

Grujic napisao:Moj utisak je da je napolju cesto obrnuto, da je osiguranje skuplja stavka?

Sent from my HTC One using Tapatalk
Obavezno da. Ful kasko je često jefinije.
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Registracija vozila

Post od Delija »

gavran napisao:...Ovako bi za sve one koji voze automobile do 25.000 što je više od 80% automobila kod nas...
Ti stvarno mislis da 20% automobila u Srbiji vredi vise od 25.000 evra? :pardon:
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Registracija vozila

Post od Laki021 »

gavran napisao:Ne postoji porez na auto, postoji PDV koji je plaćen prilikom kupovine auta koji se obračunava u fiksnom procentu na vrednost auta i tom prilikom oni koji kupuju skuplji auto plaćaju veći porez i time je već napravljena razlika.
i postoji porez koji se plaća prilikom registracije a to je porez na upotrebu auta (iz čega bi trebalo da se finansira saobraćajna infrastruktura koju koristiš upotrebom auta), i on i nije bio tako strašan za automobile do 2 litre, čak i ako je vlasnicima takvih vozila ukupan iznos registracije bio visok to je zbog obaveznog osiguranja a ne poreza na upotrebu motornog vozila. Problem je za vozila preko 2 litre gde je zbog te poreske politike zvane "porez na luksuz" ta poreska stavka eksponencijalno rasla jer u vreme kada je taj poreski zakon uveden (Šešelj ga uveo 90-ih) luksuz se i merio kubikažom jer je kubikaža u to vreme bila jedini način da povećaš snagu auta pa je svaki veći i skuplji auto uglavnom imao zapreminu preko 2 litre. Recimo u to vreme je sećam se Pajero kao bio neki sinonim uspeha u životu, a on je bio koliko.....mislim 2800 i 3200 ccm.
Sada je to besmisleno jer se luksuz, razvojem novih tehnologija više ne meri zapreminom motora i ispada da oni koji zaista voze luksuzne automobile ne plaćaju porez na luksuz dok oni koji voze starije automobile veće zapremine paćaju luksuz iako ga nemaju.

Naravno država želi da nastavi da ubira porez na luksuz (znači ponavljam najveći problem je bio eksponencijalan rast poreza na upotrebu motornog vozila preko 2 litre što je objašnjavano kao porez na luksuz) i ne želi da se odrekne tog prihoda, samo što je shvatila da je način obračuna baš tog poreza na luksuz prevaziđen i da danas zapravo luksuzna kola više ni nemaju velike zapremine i samim tim nisu obuhvaćena tim porezom.

Tako da, koliko sam ja shvatio oni razmišljaju samo kako taj porez na luksuz da naplate od onih koji luksuz i poseduju. Običan porez na upotrebu motornih vozila njih ne zanima.

Drugim rečima, po meni, po čemu god oni obračunavali nas treba samo da brine gde će biti granica poreza na luksuz.

recimo ovakav paritet kako je sada po kubikaži ekvivalentno vrednosnim razredima:

do 1.150 ccm toliko nek plaćaju vozila do 3.000 eur vrednosti
do 1.300 ccm toliko nek plaćaju vozila od 3.000 do 8.000 eur vrednosti
do 1.600 ccm toliko nek plaćaju vozila od 8.000 do 15.000 eur vrednosti
do 2.000 ccm toliko nek plaćaju vozila od 15.000 do 25.000 eur vrednosti
e sad ulaziš u zonu luksuza recimo za vozila koja tržišno vrede preko 25.000 evra npr.
pa do 2500 ccm nek plaćaju oni od 25.000 do 35.000 eura (jer do 2500 ccm je još bilo i podnošljivo i to oni koji kupuju kola te vrednosti mogu da prežive
pa do 3.000 ccm nek bude od 35.000 do 60.000 npr.
e sada ono dranje preko 3.000 ccm nek ide na one što voze kola preko 60.000 evra.

Ovako bi za sve one koji voze automobile do 25.000 što je više od 80% automobila kod nas poreska stopa ostala manje više ista kao do 2.000 kubika, odnosno oni ne bi osetili taj udar eksponencijalnog rasta poreza na upotrebu auta zbog poreza na luksuz. S tim što sve do 35.000 eur to ne bi bio onaj žešći porez. Tako bi porez na luksuz plaćali oni koji zaista i voze luksuzna kola i što je još bitnije, kako auto stari i opada mu vrednost poreska stopa pada, pa kada ostari i prestane da bude luksuzan nećeš plaćati porez na luksuz na njega, a tebi je do sada auto stario ali mu kubikaža nije opadala pa si stalno plaćao luksuz čak i kada on prestane da bude luksuzan.

Problem je sto je to potpuno nepravedno. Odakle neko daje sebi na pravo da naplacuje porez na luksuz?
Porez na zaradjen novac je placen kroz porez na zaradu, pride na skuplji auto je vec placen veci PDV, na osnovu cega sada treba da placa i vecu registraciju iako isto zauzima mesta i isto dere puteve?
Sta nekoga zabole da li neko svoj novac zeli da potrosi na luksuzan auto ili na fancy restorane, kurve, pice, stan, putovanja? Zasto bi neko ko zeli dobar auto morao da placa dodatno u odnosu na onoga ko vise voli da pare potrosi na skupa vina?
Potpuno pogresan koncept u startu.
Jedino sto ima smisla je da se palca po tezini i emisiji CO2, stim da treba da bude razlicita tarifa za benzince i dizele.

Dodatno, razlika u ceni automobila na ulici seta komotno po vise od 100x izmedju krseva i ekstra automobila, i sta ce sad ili da razlika u registraciji bude po vise stotina puta za istu stvar (suludo), ili da u pitanju bude neka logaritamska skala gde ce se postepeno smanjivati procenat registracije za skupa kola (ovde vec vidim glupave naslove u novinama kako najbogatiji najmanje placaju...).
Poslednja izmena od Laki021 u 21 Sep 2016, 11:16, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20487
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Registracija vozila

Post od Heinz »

Off: Nije ovde plaćen porez na zaradu, uglavnom je to lova na crno.
Odgovori