Registracija vozila

Stanje na putevima, registracija, osiguranje i druge informacije
Odgovori
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Registracija vozila

Post od Velja »

Ne bi ja u toj banci ni struju platio...
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Registracija vozila

Post od methane.master »

Pa ni ovako ne plaćaš :kezo:

Sent from mTalk
Širim haos!
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Registracija vozila

Post od Velja »

Msm, kad ne bi bio vrhovni vođa i polubožanstvo :)
Korisnikov avatar
gavran
Reactions:
Postovi: 364
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: Službeno vozilo
Lokacija: Novi Sad

Re: Registracija vozila

Post od gavran »

Laki021 napisao:
gavran napisao:Ne postoji porez na auto, postoji PDV koji je plaćen prilikom kupovine auta koji se obračunava u fiksnom procentu na vrednost auta i tom prilikom oni koji kupuju skuplji auto plaćaju veći porez i time je već napravljena razlika.
i postoji porez koji se plaća prilikom registracije a to je porez na upotrebu auta (iz čega bi trebalo da se finansira saobraćajna infrastruktura koju koristiš upotrebom auta), i on i nije bio tako strašan za automobile do 2 litre, čak i ako je vlasnicima takvih vozila ukupan iznos registracije bio visok to je zbog obaveznog osiguranja a ne poreza na upotrebu motornog vozila. Problem je za vozila preko 2 litre gde je zbog te poreske politike zvane "porez na luksuz" ta poreska stavka eksponencijalno rasla jer u vreme kada je taj poreski zakon uveden (Šešelj ga uveo 90-ih) luksuz se i merio kubikažom jer je kubikaža u to vreme bila jedini način da povećaš snagu auta pa je svaki veći i skuplji auto uglavnom imao zapreminu preko 2 litre. Recimo u to vreme je sećam se Pajero kao bio neki sinonim uspeha u životu, a on je bio koliko.....mislim 2800 i 3200 ccm.
Sada je to besmisleno jer se luksuz, razvojem novih tehnologija više ne meri zapreminom motora i ispada da oni koji zaista voze luksuzne automobile ne plaćaju porez na luksuz dok oni koji voze starije automobile veće zapremine paćaju luksuz iako ga nemaju.

Naravno država želi da nastavi da ubira porez na luksuz (znači ponavljam najveći problem je bio eksponencijalan rast poreza na upotrebu motornog vozila preko 2 litre što je objašnjavano kao porez na luksuz) i ne želi da se odrekne tog prihoda, samo što je shvatila da je način obračuna baš tog poreza na luksuz prevaziđen i da danas zapravo luksuzna kola više ni nemaju velike zapremine i samim tim nisu obuhvaćena tim porezom.

Tako da, koliko sam ja shvatio oni razmišljaju samo kako taj porez na luksuz da naplate od onih koji luksuz i poseduju. Običan porez na upotrebu motornih vozila njih ne zanima.

Drugim rečima, po meni, po čemu god oni obračunavali nas treba samo da brine gde će biti granica poreza na luksuz.

recimo ovakav paritet kako je sada po kubikaži ekvivalentno vrednosnim razredima:

do 1.150 ccm toliko nek plaćaju vozila do 3.000 eur vrednosti
do 1.300 ccm toliko nek plaćaju vozila od 3.000 do 8.000 eur vrednosti
do 1.600 ccm toliko nek plaćaju vozila od 8.000 do 15.000 eur vrednosti
do 2.000 ccm toliko nek plaćaju vozila od 15.000 do 25.000 eur vrednosti
e sad ulaziš u zonu luksuza recimo za vozila koja tržišno vrede preko 25.000 evra npr.
pa do 2500 ccm nek plaćaju oni od 25.000 do 35.000 eura (jer do 2500 ccm je još bilo i podnošljivo i to oni koji kupuju kola te vrednosti mogu da prežive
pa do 3.000 ccm nek bude od 35.000 do 60.000 npr.
e sada ono dranje preko 3.000 ccm nek ide na one što voze kola preko 60.000 evra.

Ovako bi za sve one koji voze automobile do 25.000 što je više od 80% automobila kod nas poreska stopa ostala manje više ista kao do 2.000 kubika, odnosno oni ne bi osetili taj udar eksponencijalnog rasta poreza na upotrebu auta zbog poreza na luksuz. S tim što sve do 35.000 eur to ne bi bio onaj žešći porez. Tako bi porez na luksuz plaćali oni koji zaista i voze luksuzna kola i što je još bitnije, kako auto stari i opada mu vrednost poreska stopa pada, pa kada ostari i prestane da bude luksuzan nećeš plaćati porez na luksuz na njega, a tebi je do sada auto stario ali mu kubikaža nije opadala pa si stalno plaćao luksuz čak i kada on prestane da bude luksuzan.

Problem je sto je to potpuno nepravedno. Odakle neko daje sebi na pravo da naplacuje porez na luksuz?
Porez na zaradjen novac je placen kroz porez na zaradu, pride na skuplji auto je vec placen veci PDV, na osnovu cega sada treba da placa i vecu registraciju iako isto zauzima mesta i isto dere puteve?
Sta nekoga zabole da li neko svoj novac zeli da potrosi na luksuzan auto ili na fancy restorane, kurve, pice, stan, putovanja? Zasto bi neko ko zeli dobar auto morao da placa dodatno u odnosu na onoga ko vise voli da pare potrosi na skupa vina?
Potpuno pogresan koncept u startu.
Jedino sto ima smisla je da se palca po tezini i emisiji CO2, stim da treba da bude razlicita tarifa za benzince i dizele.

Dodatno, razlika u ceni automobila na ulici seta komotno po vise od 100x izmedju krseva i ekstra automobila, i sta ce sad ili da razlika u registraciji bude po vise stotina puta za istu stvar (suludo), ili da u pitanju bude neka logaritamska skala gde ce se postepeno smanjivati procenat registracije za skupa kola (ovde vec vidim glupave naslove u novinama kako najbogatiji najmanje placaju...).
Naravno da je nepravedno, platiš porez na zaradu, pa ako osvariš veći godišnj prihod od zarade platiš porez na ekstra zaradu, pa platiš PDV na auto, pa kroz akcizu na gorivo koje trošiš plaćaš državi opet poreze i dazbine i to 70% od cene litre benzina i još ti na kraju kroz porez na upotrebu motornog vozila rebnu porez na lukzuz za neke kategorije za koje su smatrali da voze oni od kojih ima da se uzme.

Sve nerazvijene države koje nemaju realne prihode od privrede, izvoza i sl. imaju takvu politiku dvostrukog, trostrukog ili kao kod nas višestrukog oporezivanja i ja sam samo rekao da se oni toga neće odreći kao i svaka druga baluba zemlja koja mora da namiri svoj neefikasni glomazni rasipnički državni aparat.

Slažem se sa obzirom na sam pojam i svrhu poreza na upotrebu motornog vozila da bi trebalo da ide po težini a sa obzirom i na sve prisutniji ekološki aspekt i emisiji CO2.

Međutim ovo što sada čitam u blicu ukazuje ne samo na to da se oni neće odreći prihoda od tih poreza već da će dodatno oglobiti ove od 1.2 do 1.6 jer su shvatili da sve više automobila zapada u tu zapreminu motora a možda malo olakšati ovima od 2.0 do 2.2 koji su plaćali dosta za to malo pa možda bili i najviše oštećeni i najviše se bunili jer stvarno je bilo proizvođača koji su umesto 2.0 nudili samo 2.2 pa onda nešto dosta manje, poput Mercedesa, Mazde jedno vreme, Pežo je imao one 2.2 hdi i sl.

Eto, moja procena je da će samo ti između 2.0 i 2.2 osetiti olakšanje ali zato za ove od 1.2 do 1.6 kojih je sve više zbog sve većeg broja turbo benzinaca 1.2 i 1.4 i turbo dizela 1.5 i 1.6 i gde su shvatili da su počeli dosta da gube registracija neće više biti tako povoljna. Znači opet će se prebiti po leđima običnog čoveka, koji se već naplaćao kojekakvih poreza.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20492
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Registracija vozila

Post od Heinz »

Tih što plaćaju extra porez nema mnogo, oko 20k ljudi je u pitanju ako se ne varam.
Korisnikov avatar
Mladen7
Reactions:
Postovi: 2131
Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
Lokacija: Beograd ,NBg

Re: Registracija vozila

Post od Mladen7 »

Чини ми се да је Velja од почетка знао шта ће бити

Водим доста се помиње емисија CO2 и екологија, колико аутомобили( искључиво без осталих тешких возила) учествују у загађењу зна ли неко. У односу на тешку индустрију, топлане, електране, бродове, авионе рекао би да је загађење које праве аутомобили најмање па би било логично да се прво реше овии већи загађивачи...али боље је фазон удри по муви а слона недирај и лакше је, а још и кад људи сами правдају то - одлично.

ТТ
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Registracija vozila

Post od Saša »

Sledeći auto će onda biti 0.9 turbo + tng pa im evo onda k. Ionako mi jače i ne treba. :)

TT
Korisnikov avatar
havijer
Reactions:
Postovi: 3112
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Registracija vozila

Post od havijer »

Zašto mislite da će od ove 'najave' biti nešto stvarno, neka promena? Koliko puta su istu vest puštali po novinama pa nije bilo ništa? Koliko puta su najavljivali uvođenje platnih razreda i tako neke slične stvari?
Da će biti ograničeno koliko ks može da vozi mlađi punoletnik? Nema od ovoga ništa, sve ostaje kako i jeste.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Korisnikov avatar
jocas
Reactions:
Postovi: 2306
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:09
Garaža: Mazda CX-5 2.0 AWD 2022.
Lokacija: Niš

Re: Registracija vozila

Post od jocas »

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1179286

U saopštenju povodom pisanja medija da će izmene Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara uključiti oporezivanje motornih vozila prema vrednosti vozila, umesto po zapremini motora, Ministarstvo je navelo da je u toku izrada Radne verzije izmena tog zakona.

Kako kažu, zbog toga je rano govoriti o predlogu konačnog rešenja, koje će biti na javnoj raspravi.

Istaknuto je da će pre zauzimanja konačnog stava o novim zakonskim rešenjima biti analiziran i sagledan uticaj takvog rešenja na poreske obveznike, odnosno vodiće se računa da se građani rasterete suvišnog troška visokih poreskih opterećenja, i da se obezbedi optimalno i pravično oporezivanje, kao i da ne izazove dodatne troškove administriranja.

"Svesni činjenice da veliki broj ljudi ekonomski opterećuje plaćanje poreza na starije automobile, sa motora zapremine većom od 2.000 kubika, Ministarstvo finansija učiniće sve da nađe najbolje rešenje za sve građane", navodi se u saopštenju i dodaje da će izmene Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara biti usklađene sa najboljom praksom u regionu i u svetu.
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32201
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Registracija vozila

Post od trojanac »

Naravno, mora da se oformi stručna komisija koja će narednih x meseci da piše predlog izmene zakona i za to će biti dobro plaćeni. A onda će opet da puste buvu, narod malo da se buni pa će AV da sazove konferenciju za štampu i sve reši da svi budu zadovoljni.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Registracija vozila

Post od cozmo »

Nadjoh na drugom forumu:

ministar finansija Dušan Vujović pogrešno shvaćen u vladi iznošenjem ovog predloga i da će se registracija kao i do sada plaćati po 'kubikaži' ili zapremini, ali da će valjda i vrednost vozila uzimati u obzir pa će, kako su rekli, nekome ispasti skuplja registracija, a nekome jeftinija

Tako da pišite propalo za ovo. Samo će da poskupi a i ako pojetini nekom sa starim autom velike zapremine to će biti 5 posto max.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Registracija vozila

Post od Velja »

Pojeftiniće za 1% kola, matori BMW-i i raspale Mečke od 500€, a ostalima će verovatno poskupeti za hiljadu-dve i to će biti povod da nam se resorni ministar danima hvali kako nam je učinio i u oči da nam se ruga...
A da, poneki Alfista će najzad da si priušti V6, a mi treba da smo srećni zbog toga:)
Sve u svemu, u doba daunsajzinga, zakasnelo i skoro nebitno.
Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9057
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Registracija vozila

Post od Milos »

Sve u svemu,ocekujem za kola kao sto su Delijin BMW i moj VW jos 100 eura.
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Registracija vozila

Post od Velja »

U to budi siguran, a mi ostali po crvenu...
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Registracija vozila

Post od Delija »

Milos napisao:Sve u svemu,ocekujem za kola kao sto su Delijin BMW i moj VW jos 100 eura.
Samo da ne bude jos jedna nula na kraju... :)
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Odgovori