Servis - Razno
Re: Servis - Razno
Super je ovaj sajt, sve zivo moze da se nadje. Zahvaljujem, nisam znao za njega.
Znaci ovo me ceka:
Zamena manzetne na poluosovini
Dopuna menjackog ulja
Provera i eventualna zamena zadnjih amortizera
Zamena opruga
Zavisno od stanja amortizera ce da ide kvalitet opruga, ako moram i njih da menjam onda ce biti neka najjeftinija kombinacija sto moze. Ako ne onda cu neke malo bolje opruge.
Znaci ovo me ceka:
Zamena manzetne na poluosovini
Dopuna menjackog ulja
Provera i eventualna zamena zadnjih amortizera
Zamena opruga
Zavisno od stanja amortizera ce da ide kvalitet opruga, ako moram i njih da menjam onda ce biti neka najjeftinija kombinacija sto moze. Ako ne onda cu neke malo bolje opruge.
Re: Servis - Razno
Da odgovorim na ovo, čisto ako neko nekad bude imao sličan problem. Bila je vakuum pumpa problem. Stavljena druga i kočnica više ne propada. Nemam pojma detalje, odrađeno kod Neše u Zemunu (poznat majstor za Renoe).milosg napisao:Šta može da bude uzrok propadanja kočnice? Auto je Laguna II.
Kad je auto ugašen ne propada, kad je upaljen koči dobro ali propada. Međutim, ako par puta nadrukaš kočnicu onda postane tvrda i auto skroz slabo koči. Ako posle toga malo sačekaš onda je kočenje jako ali opet propada.
Majstor probao drugi glavni kočioni - sve isto. Proveravao bez abs pumpe - ista priča. Diskovi napred su prešli više od 200k km, ja sam prvo mislio da je to problem ali majstor tvrdi da su još uvek solidni i da to ne može da utice na propadanje (diskove sam već par puta planirao da menjam, ali u svakom servisu rekli "vozi još").
Ima li neko ideju na šta da skrenem pažnju majstoru da proveri? Servo?
Majstor je prijatelj pa se s ovim drugarski zezao ali ako ne rešimo uskoro otići ću u neki Reno servis.
Hvala unapred.
Re: Servis - Razno
Ne znam da li je ova tema prikladna, al ajd da napisem, nek ostane zabelezeno, mozda nekome posluzi
Danas sam promenio donju desnu viljusku, oprao je, i po svemu sudeci, u pitanju je original iz fabricke ugradnje. Na njoj je oznaka koju Alfa utiskuje na delove koji su ugradjeni u fabrici, potpuno je zardjala, nema ostecenja na delovima oko silent blokova, koji se ostecuju prilikom reparacije, tj. demontaze i montaze silent blokova prilikom reparacije.
Kupio repariranu tako da sam video kako rade, sa spoljne strane silent bloka se nalazi nekakva metalna plocica, koja je verovatno nabijena presom na viljusku, prilikom skidanja se ostecuje tako da otpada mogucnost da je reparirana. Osim toga, svi koji rade reparaciju te delove farbaju, jer ih peskare, a jedan od njih je od aluminijuma, a kod mene je cist aluminijum.
Fabricka ugradnja 100%, izdrzala skoro 230k km po srpskim putevima i skoro 18 godina, mislim da nije los rezultat, s obzirom da se radi o nasim putevima i o rasprostranjenom misljenju kako su trapovi na Alfi losi.

Danas sam promenio donju desnu viljusku, oprao je, i po svemu sudeci, u pitanju je original iz fabricke ugradnje. Na njoj je oznaka koju Alfa utiskuje na delove koji su ugradjeni u fabrici, potpuno je zardjala, nema ostecenja na delovima oko silent blokova, koji se ostecuju prilikom reparacije, tj. demontaze i montaze silent blokova prilikom reparacije.
Kupio repariranu tako da sam video kako rade, sa spoljne strane silent bloka se nalazi nekakva metalna plocica, koja je verovatno nabijena presom na viljusku, prilikom skidanja se ostecuje tako da otpada mogucnost da je reparirana. Osim toga, svi koji rade reparaciju te delove farbaju, jer ih peskare, a jedan od njih je od aluminijuma, a kod mene je cist aluminijum.
Fabricka ugradnja 100%, izdrzala skoro 230k km po srpskim putevima i skoro 18 godina, mislim da nije los rezultat, s obzirom da se radi o nasim putevima i o rasprostranjenom misljenju kako su trapovi na Alfi losi.
Re: Servis - Razno
Nije los rezultat, samo bih da pitam zasto si uopste menjao. Sta se pokvarilo?
Za silent blok znam da otvrdne ili se pohaba pa se menja ali zasto viljusku menjati?
Za silent blok znam da otvrdne ili se pohaba pa se menja ali zasto viljusku menjati?
Re: Servis - Razno
Kugla je dobila luft.
Kod Alfe se menja sve u kompletu. Kugla se ne srafi za viljusku, nego je upresovana, ili kako je vec postavljena.
Evo slika reparirane, cisto da vidis o cemu se radi:


Viljuska je izlivena iz jednog komada, ukljucujuci i ovo leziste kugle, ne skida se. Cak mislim da je ovaj silent koji se vidi pored kugle izliven u viljusci.
Kod Alfe se menja sve u kompletu. Kugla se ne srafi za viljusku, nego je upresovana, ili kako je vec postavljena.
Evo slika reparirane, cisto da vidis o cemu se radi:


Viljuska je izlivena iz jednog komada, ukljucujuci i ovo leziste kugle, ne skida se. Cak mislim da je ovaj silent koji se vidi pored kugle izliven u viljusci.
Re: Servis - Razno
Kapiram sada.
Sto jednostavno za popravku (odsrafis kuglu dok je viljuska na vozilu i zamenis) kada moze komplikovano (rastavljaj trap) da se napravi. Sto jednostavno ne iskopiraju dobra resenja
Sada si barem miran 200.000km narednih.
Sto jednostavno za popravku (odsrafis kuglu dok je viljuska na vozilu i zamenis) kada moze komplikovano (rastavljaj trap) da se napravi. Sto jednostavno ne iskopiraju dobra resenja

Sada si barem miran 200.000km narednih.
- Mladen7
- Postovi: 2131
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Servis - Razno
Naopako da svako svakoga kopira za svako rešenje.
Živele razlike
Šalu na stranu nije prekomplikovano za servisiranje jer se to i ne radi tako često(a nije ni skupo), a dobro rešenje vešanja ima cela gama 156/147/GT. Prava mera odličnog držanja, povoznosti ali i solidne udobnosti. Sve bude jasno kada se iz Alfe sedne u auto sl godišta i klase( izuzimam BMW).
Da deo traje kao i deo iz prve ugradnje nema šanse, čudi me da ljubitelju to nije poznato. Ne samo na Alfama, zamenski/ reparirani delovi obično imaju kraći vek i manje km izdrže.
@botr
de bre nije loše 230k km, i toliko godina. Ima i do tvog odnosa prema autu, verovatno ne pogodiš svaku rupu.
Živele razlike

Šalu na stranu nije prekomplikovano za servisiranje jer se to i ne radi tako često(a nije ni skupo), a dobro rešenje vešanja ima cela gama 156/147/GT. Prava mera odličnog držanja, povoznosti ali i solidne udobnosti. Sve bude jasno kada se iz Alfe sedne u auto sl godišta i klase( izuzimam BMW).
Da deo traje kao i deo iz prve ugradnje nema šanse, čudi me da ljubitelju to nije poznato. Ne samo na Alfama, zamenski/ reparirani delovi obično imaju kraći vek i manje km izdrže.
@botr

Re: Servis - Razno
Nije bez razloga ovakvo resenje, a zbog cega je tako, nemam ideju
Mozda moze da trpi vece naprezanje kada je ovako postavljena. Nek traje pola, bicu zadovoljan, mada cu verovatno prodati auto sledece godine.
Vreme je da se vozni park podmladi. Pocetkom sledece godine auto puni 17 godina i polako se javljaju problemi koji dolaze s godinama, mada odrzavanje nije nesto narocito skupo. Takodje trenutno prelazim smesnu kilometrazu, tako da cu da trazi manji auto, verovatno s nekim manjim dizel motorom. U martu sam promenio ulje, i do danas presao negde oko 4000km, sto je smesno. Ne verujem da cu do marta sledece godine da predjem vise od 7000km, te ne vidim potrebu da vozim neki auto koji dosta trosi i kome je skupa registracija. Srce bi Alfu 159 ili e klasu w211, ali razum kaze Grande Punto 1.3 mjet ili nesto tako. Mahom vozim na otvorenom putu, ako to moze da se kaze za ove brdsko-planinske puteve.
Znas kako, vozim po ocajnim putevima (Bor, Zagubica, Petrovac, Pozarevac, Krepoljin-Despotovac, itd. put je stvarno u ocajnom stanju, i prezadovoljan sam trapovima i ako vazi da kratko traju, ne valjaju, itd. Po meni, ta tvrdnja bas ne odgovara istini.
Sve 4 celicne felne su krive, od loseg puta, toliko o putu. Na rupe pazim, desi se nekad da naletim, tom desnom stranom sam par puta bas odvalio po neku rupu, i nista joj nije bilo. Tamo gde je bas los put, opet pazim, usporim, a po nesto losijem, koji ima dosta zakrpa ali je relativno ravan, vozim potpuno normalno.
Auto je kod mene skoro 6 godina, ove godine sam prvi put promenio zadnje stabilizatore, prednje nisam menjao, a pitanje kada ih je prethodni vlasnik menjao. Auto je uzet sa losim gornjim viljuskama, promenjene su nakon kupovine, pre 2 godine jedna donja, pa sad druga.

Vreme je da se vozni park podmladi. Pocetkom sledece godine auto puni 17 godina i polako se javljaju problemi koji dolaze s godinama, mada odrzavanje nije nesto narocito skupo. Takodje trenutno prelazim smesnu kilometrazu, tako da cu da trazi manji auto, verovatno s nekim manjim dizel motorom. U martu sam promenio ulje, i do danas presao negde oko 4000km, sto je smesno. Ne verujem da cu do marta sledece godine da predjem vise od 7000km, te ne vidim potrebu da vozim neki auto koji dosta trosi i kome je skupa registracija. Srce bi Alfu 159 ili e klasu w211, ali razum kaze Grande Punto 1.3 mjet ili nesto tako. Mahom vozim na otvorenom putu, ako to moze da se kaze za ove brdsko-planinske puteve.
Znas kako, vozim po ocajnim putevima (Bor, Zagubica, Petrovac, Pozarevac, Krepoljin-Despotovac, itd. put je stvarno u ocajnom stanju, i prezadovoljan sam trapovima i ako vazi da kratko traju, ne valjaju, itd. Po meni, ta tvrdnja bas ne odgovara istini.
Sve 4 celicne felne su krive, od loseg puta, toliko o putu. Na rupe pazim, desi se nekad da naletim, tom desnom stranom sam par puta bas odvalio po neku rupu, i nista joj nije bilo. Tamo gde je bas los put, opet pazim, usporim, a po nesto losijem, koji ima dosta zakrpa ali je relativno ravan, vozim potpuno normalno.
Auto je kod mene skoro 6 godina, ove godine sam prvi put promenio zadnje stabilizatore, prednje nisam menjao, a pitanje kada ih je prethodni vlasnik menjao. Auto je uzet sa losim gornjim viljuskama, promenjene su nakon kupovine, pre 2 godine jedna donja, pa sad druga.
Re: Servis - Razno
Nisam mislio, a ni napisao, o kopiranju svakog resenja vec dobrog resenja.
Misljenja sam da je tehnicki bolje resenje gde se menja samo pohabani deo a ne ceo sklop uz mnogo vise potrebnog vremena i rada.
Moje iskustvo je da napreduje tokom godina tehnologija izrade kao i materijali, pa ocekujem da nakon 18godina taj neki proizvodjac koji je sada odabran jeste sposoban da dostigne priblizno slican kvalitet izrade i samog materijala. Mozda i unapredi.
Nema veze da li je upakovano pod ovim ili onim imenom, tj originalna kutija ili zamenska.
Da, zamenski deo moze da traje duze od originalne ugradnje znam iz prakse.
Nije pravilo, nije cesto ali nije ni prva ugradnja uvek sjajna.
----------
Znam kakvi mogu da budu putevi u tom kraju, isao sam putevima u okolini Despotovca i na nekim delovima su bili off road uslovi voznje. Doduse tu su i stavili znak da su radovi, bilo je nekih masina, ali je svejedno put bio razrovan i morao sam prvom i drugom.
Na drugom autu udario sam 2 puta u istu rupetinu od oko 25cm, tako da je dobro lupilo i protresao se ceo auto. Prvi put nije bilo nista primetno, drugi put je kugla dobila zazor i za 2.000km je zavrsila karijeru. Bila prva ugradnja, nekih 25 godina i 300.000+km. Zamenjena samo ta kugla, viljuska je i dalje ok.
Na desnoj strani je i dalje kugla kao i viljuska prva ugradnja nakon 30+godina.
Ne prave se delovi trapa bas od mekih materijala da bi stradavali i menjali se, obicno traju koliko je predvidjeni radni vek auta. Barem na autima koje sam imao sa izuzetkom domacih i ruskih vozila gde je stvar srece sta je uopste ugradjeno u prvoj ugradnji po pitanju kvaliteta.
Na VW Pasatu II generacije 1.6B znam da je trap prva ugradnja izdrzao 650.000km bez diranja i nije jos bilo potrebe da se menja. A vozen je vecim delom po zemljanim putevima, van asfalta na gradilistu (Shiroro dam) kao sluzbeno vozilo. Znam da je izuzetak ali eto postoji i takvo iskustvo.
Misljenja sam da je tehnicki bolje resenje gde se menja samo pohabani deo a ne ceo sklop uz mnogo vise potrebnog vremena i rada.
Moje iskustvo je da napreduje tokom godina tehnologija izrade kao i materijali, pa ocekujem da nakon 18godina taj neki proizvodjac koji je sada odabran jeste sposoban da dostigne priblizno slican kvalitet izrade i samog materijala. Mozda i unapredi.
Nema veze da li je upakovano pod ovim ili onim imenom, tj originalna kutija ili zamenska.
Da, zamenski deo moze da traje duze od originalne ugradnje znam iz prakse.
Nije pravilo, nije cesto ali nije ni prva ugradnja uvek sjajna.
----------
Znam kakvi mogu da budu putevi u tom kraju, isao sam putevima u okolini Despotovca i na nekim delovima su bili off road uslovi voznje. Doduse tu su i stavili znak da su radovi, bilo je nekih masina, ali je svejedno put bio razrovan i morao sam prvom i drugom.
Na drugom autu udario sam 2 puta u istu rupetinu od oko 25cm, tako da je dobro lupilo i protresao se ceo auto. Prvi put nije bilo nista primetno, drugi put je kugla dobila zazor i za 2.000km je zavrsila karijeru. Bila prva ugradnja, nekih 25 godina i 300.000+km. Zamenjena samo ta kugla, viljuska je i dalje ok.
Na desnoj strani je i dalje kugla kao i viljuska prva ugradnja nakon 30+godina.
Ne prave se delovi trapa bas od mekih materijala da bi stradavali i menjali se, obicno traju koliko je predvidjeni radni vek auta. Barem na autima koje sam imao sa izuzetkom domacih i ruskih vozila gde je stvar srece sta je uopste ugradjeno u prvoj ugradnji po pitanju kvaliteta.
Na VW Pasatu II generacije 1.6B znam da je trap prva ugradnja izdrzao 650.000km bez diranja i nije jos bilo potrebe da se menja. A vozen je vecim delom po zemljanim putevima, van asfalta na gradilistu (Shiroro dam) kao sluzbeno vozilo. Znam da je izuzetak ali eto postoji i takvo iskustvo.
Re: Servis - Razno
Ovo je ipak domaca mala privreda, Kragujevac, tako da ne znam koliko su trajni delovi. Trebalo bi da traju dugo, ako se koriste adekvatni materijali. Mislim da nije neka narocita nauka da se napravi silent blok ili kugla.
Otprilike je takav put, na dosta deonica su off road uslovi voznje, kliziste odnelo put, rupe se nekad krpe svake druge godine i slicno. Na par mesta je kliziste odnelo asfalt, samo su nasipali, i tako stoji. U medjuvremenu je voda razrovala to st osu nasipali, ali nikog nije briga. Sve je jasno kad je u ovom kraju najpopularnije vozilo Lada Niva
Otac je imao Passat b2, prva intervencija na trapu je bila sa 20-21 godinu starosti, s nekih 16 godina starosti je stigao iz Svajcarske, sa sneponatom km, posto km sat nije radio, bio je zaustavljen na nekih 170k km. Crklo je sve, oba amortizera, kugle i silent blokovi. Ni zamenski delovi, Febi, se nisu proslavili, doduse Bilstein amortizeri su trajali.
Otprilike je takav put, na dosta deonica su off road uslovi voznje, kliziste odnelo put, rupe se nekad krpe svake druge godine i slicno. Na par mesta je kliziste odnelo asfalt, samo su nasipali, i tako stoji. U medjuvremenu je voda razrovala to st osu nasipali, ali nikog nije briga. Sve je jasno kad je u ovom kraju najpopularnije vozilo Lada Niva

Otac je imao Passat b2, prva intervencija na trapu je bila sa 20-21 godinu starosti, s nekih 16 godina starosti je stigao iz Svajcarske, sa sneponatom km, posto km sat nije radio, bio je zaustavljen na nekih 170k km. Crklo je sve, oba amortizera, kugle i silent blokovi. Ni zamenski delovi, Febi, se nisu proslavili, doduse Bilstein amortizeri su trajali.
- Mladen7
- Postovi: 2131
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Servis - Razno
Podrazumevao sam da misliš o dobrim rešenjima, tj sklopovima/elementima, ali je ipak razlika od proizvođača do proizvođača šta se traži i zahteva od pojedihih elemenata vozila.ljubitelj napisao:Nisam mislio, a ni napisao, o kopiranju svakog resenja vec dobrog resenja.
Misljenja sam da je tehnicki bolje resenje gde se menja samo pohabani deo a ne ceo sklop uz mnogo vise potrebnog vremena i rada.
Moje iskustvo je da napreduje tokom godina tehnologija izrade kao i materijali, pa ocekujem da nakon 18godina taj neki proizvodjac koji je sada odabran jeste sposoban da dostigne priblizno slican kvalitet izrade i samog materijala. Mozda i unapredi.
Nema veze da li je upakovano pod ovim ili onim imenom, tj originalna kutija ili zamenska.
Da, zamenski deo moze da traje duze od originalne ugradnje znam iz prakse.
Nije pravilo, nije cesto ali nije ni prva ugradnja uvek sjajna.
O unapređenju tehnologije se slažem da ima smisla, ali mi nije poznato da se to dešava u praksi već se svodi na identične delove ako je moguće manje cene a time i nešto nižeg kvaliteta. Moguće da ima izuzetaka.
Razne marke Audi, BMW, Alfa R...po pravilu zamena delova velikog servisa npr, svaka sl ugradnja se radi na manjoj pređenjoj km od prvog perioda (nov auto-pa do prvog vel. servisa), takođe manje više važi za zamenu elemenata na vešanju i raznih drugih.
Moja saznanja su da zamenski delovi netraju kao delovi iz prve ug, poštujem da imaš drugačija iskustva a konkretno tvoje iskustvo sa Pasatom je baš ekstremno mada postoji razlika između te generacije i novijih OOOO i VW. Ono šta znam je da su iskustva bliže onome što je botr napisao za Pasata njegovog oca.
Re: Servis - Razno
Taj konkretni Pasat je samo primer. Slazem se da postoji prilicna razlika u odnosu na novije VAG.
Otrpilike sa pola delova iskustvo je da traju isto kao prva ugradnja a sa pola delova da traju znatno krace. Bas ubedljivo krace, tj brzo se pohabaju.
Znam da ima proizvodjaca koji osmisle unikatna komplikovana resenja ugradnje delova koja zahtevaju skupe popravke celih sklopova ili specificne /skupe alate samo za ugradnju tog dela potrebne umesto poznatih jeftinijih proverenih.
Primer je zamena sijalice fara koja zahteva demontazu branika, krila, i slicnih dodatnih egzibicija.
Ili vadjenje motora da bi se izvrsila redovna zamena filtera ulja.
Otrpilike sa pola delova iskustvo je da traju isto kao prva ugradnja a sa pola delova da traju znatno krace. Bas ubedljivo krace, tj brzo se pohabaju.
Znam da ima proizvodjaca koji osmisle unikatna komplikovana resenja ugradnje delova koja zahtevaju skupe popravke celih sklopova ili specificne /skupe alate samo za ugradnju tog dela potrebne umesto poznatih jeftinijih proverenih.
Primer je zamena sijalice fara koja zahteva demontazu branika, krila, i slicnih dodatnih egzibicija.
Ili vadjenje motora da bi se izvrsila redovna zamena filtera ulja.
Re: Servis - Razno
Jel je potrebna reglaza zadnjeg trapa nakon zamene zadnjih opruga ili amortizera?
Re: Servis - Razno
Mislim da se kod tvog auta ne radi reglaza zadnjeg trapa. Inace je pozeljno da se povremeno uradi.