Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Recimo 170-180 kmh oko sat vremena, pa gašenje motora na pumpi. To je dosta često u Srbiji i blizu Vmax prosečnim kolima ovde...
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Nismo o tome pricali - kao sto vec rekoh.
Za takvu voznju leti dozvola i nema trika da te ne uslikaju / dohvate presretaci. Svuda ih sada ima. Mozes na kratko da ubrzas, ali satima da vozis - tesko.
BTW, nisam ukapirao zasto si se bas sad povampirio oko ove teme?
Za takvu voznju leti dozvola i nema trika da te ne uslikaju / dohvate presretaci. Svuda ih sada ima. Mozes na kratko da ubrzas, ali satima da vozis - tesko.
BTW, nisam ukapirao zasto si se bas sad povampirio oko ove teme?

Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Pa valjda je prica i krenula oko brze voznje auto putem i gasenja kola posle toga.
Ja cesto vozim 160-180 kmh auto put, i to ozloglaseni 1.2 TSI. Otprilike 3-4x u zadnjih mesec dana sam vozio tako. Vodim racuna o presretacima, gde mi je sumnjivo smanjim... Voze ljudi i brze od toga, nisam uvek najbrzi na putu. Nije pohvalno, samo konstatujem.
Tapatalk Post
Ja cesto vozim 160-180 kmh auto put, i to ozloglaseni 1.2 TSI. Otprilike 3-4x u zadnjih mesec dana sam vozio tako. Vodim racuna o presretacima, gde mi je sumnjivo smanjim... Voze ljudi i brze od toga, nisam uvek najbrzi na putu. Nije pohvalno, samo konstatujem.

Tapatalk Post
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Mozda i ti da procitas temu od pocetka 
Ja sam je upravo prelistao...
BTW, satima vozis 160-180?
Kako vodis racuna o presretacima?
A kad kazes da voze ljudi i brze od toga - voze, ali ne bas 1.2 TSI
i ne bas satima.
Sledecom prilikom cu da slikam angazovanu snagu/obrtni moment na 180 km/h...

Ja sam je upravo prelistao...
BTW, satima vozis 160-180?
Kako vodis racuna o presretacima?

A kad kazes da voze ljudi i brze od toga - voze, ali ne bas 1.2 TSI

Sledecom prilikom cu da slikam angazovanu snagu/obrtni moment na 180 km/h...
Poslednja izmena od Delija u 01 Okt 2016, 14:45, izmenjeno 1 put ukupno.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Delija napisao: BTW, nisam ukapirao zasto si se bas sad povampirio oko ove teme?
Bez ikakvog posebnog razloga, osim što mi se čini da ste se udaljili od one priče o opterećenju turba i kako ga čuvati, tj da li uopšte treba voditi računa...
Cenim da većinu upravo to zanima

Poslednja izmena od Velja u 01 Okt 2016, 14:43, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Ja do skoro nikad nisam ni vozio duzi put na autoputu a da nije bilo 160 kmh. Tek u zadnje vreme vozim ponekad i 140, jbg kriza udarila.
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
160 km/h je 2500 din kazna, tako da moze da prodje.
Al' i to je za tvoj auto opustencija.
A ako neko pazari 1.2 TSI da ga ganja po autoputu 180 km/h - taj je promasio pazar.
Al' i to je za tvoj auto opustencija.
A ako neko pazari 1.2 TSI da ga ganja po autoputu 180 km/h - taj je promasio pazar.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Po mom osecaju 140 je brzina za 1.2 tsi na autoputu da se ne umara. Nece on biti bucan ni na 160 al jednostavno kad vidis kolko mu treba tih zadnjih 20-30 kmh da ubrza osetis da nije to to tj. da se umara.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Šta ček reći za mučeni moj mučeni hyundaiDelija napisao: A ako neko pazari 1.2 TSI da ga ganja po autoputu 180 km/h - taj je promasio pazar.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Rekao bih da je za 180kmh potrebno cca 100ks, naravno zavisi i od aerodinamike, menjaca, pogona itd., uglavnom je maks brzina za 100ks nekih 180-190kmh.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Zašto ne bi poredio Jugo i BMW (taj neki F30) ? Jugo ima veći aedodnamičk koef. otpora vazduha, ali bar za tu razliku i manjiu čeonu površinu, pa je to tu negde. To se da lako naučiti na Wikipediji kako se računa otpor vazduha. Daleko da zavisi samo od Koef.Delija napisao:@Velja
@Era
Ne pratis na casu - tempomat. Nema pustanja gasa.
BTW, da li je realno da poredis jugo i F30?![]()
Jel ti nesto znaci rec "aerodinamika" za pocetak - ostalo da i ne pominjemo?
EDIT: ulete ljubitelj
Drugo, kako misliš da radi tempomat?? Daje li on i pušta gas ? Ili je potrošnja stalno ista?
Dao sam lepo poređejne, a tvoj instrument ili laže ili pokazuje neku trenutnu vrednost. Da se to može tako lako meriti, ihihi
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
@Delija ne trebas da vozis satima 180 kmh da bi podigao temperaturu turbine, a i ulja. Dovoljno je 15ak min. Ja mislim da i posle 5 min voznje od 180 kmh treba dati motoru sanse da iskulira. O tome pricamo sve vreme.
Moj auto nije namenjen za konstantnu voznju od 180 kmh ali sve puteve po Srbiji moze da drzi toliko bez problema, iako je 1.2 . Koliko ce potrajati videcemo, a ja sam siguran da do 150.000 km nece imati vecih problema. Po nekima bi se raspao posle 10.000 km, znam.
Tapatalk Post
Moj auto nije namenjen za konstantnu voznju od 180 kmh ali sve puteve po Srbiji moze da drzi toliko bez problema, iako je 1.2 . Koliko ce potrajati videcemo, a ja sam siguran da do 150.000 km nece imati vecih problema. Po nekima bi se raspao posle 10.000 km, znam.

Tapatalk Post
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Pa sto i jeste u tome da turbo motori u zadnjih 20tak godina su vec napravljeni u fabrici da sami od sebe kuliraju po automatizmu bez ikakvog uticaja vozaca.
Kada krene tendencija da se greje aktivira se dodatni protok vazduha kroz hladnjak cime se oduzima toplota od motora i predaje okolini.
Zatim se aktivira dodatna cirkulacija antifriza kroz turbinu po potrebi, opet ako krene tendencija da se greje preko mere.
Zatim aktivira se stalno ili po potrebi (termostatom) hladjenje ulja motora gde se kroz izmenjivac toplote oduzima toplota od motora i predaje okolini ili antifrizu pa time posredno kao okolnom vazduhu.
Nista od toga ne treba da radi vozac, samo da obezbedi da ima dovoljna kolicina i kvalitet antifriza i ulja u motoru.
Ako se neki od sistema ili delova ili sklopova motora pokvari pa dodje do pregrevanja tu opet vozac ne moze nista da uradi osim da kada primeti prestane da opteerecuje motor, predje u rezim rada na blago povisenom ler gasu i potom ugasi motor.
Ako ipak postoji za neki model motora, model auta pouzdano saznanje da ima fabricki problema sa pregrevanjem motora onda je svakako veoma dobro da vozac samostalno i dodatno brine o radnim uslovima motora pa i da pazi dodatno nakon opterecivanja motora ili nakon voznje leti pri visokim temperaturama vazduha tipa +40C i vise.
Normalno svaki auto (treba da) radi bez greske od -30C do +45C spoljne temperatura bez da se zagrcne i bez ikakve potrebe da vozac bilo sta posebno pazi.
Tako rade vec mnogo godina mnogi automobili sirom sveta a naravno da se povremeno pojavi neki model motora//auta koji ima neku falinku u dizajnu sto se relativno brzo pokaze tokom eksploatacije.
Meni je jednom prestala da radi klima i motor poceo da gubi snagu u toku voznje leti, i pomalo sam se uspanicio da nailazi neki kvar a bio sam van grada. Bilo je napolju +47C i aktivirala se neka zastita.
Ubrzo nakon 10tak kilometara kada sam usao u malo hladniju zonu gde je temperatura spala na +42C opet se sve vratilo u normalu- klima proradila a motor ponovo radi punom snagom.
E sad, kada bi u tim uslovima visoke temperature zestoko ganjao auto sigurno bih obavezno ostavio 30tak sekundi na leru pre gasenja motor da se malo oslobodi viska toplote.
Isto kada sam vukao prikolicu 1.100kg preko planina i jakih uspona obavezno sam po nekoliko minuta ostavljao motor da radi na leru.
Ranije sam imao pokazivac temperature ulja i tada se popne i do 110C ulje u karteru. U normalnim uslvoima ulje dostigne 95C.
Kada krene tendencija da se greje aktivira se dodatni protok vazduha kroz hladnjak cime se oduzima toplota od motora i predaje okolini.
Zatim se aktivira dodatna cirkulacija antifriza kroz turbinu po potrebi, opet ako krene tendencija da se greje preko mere.
Zatim aktivira se stalno ili po potrebi (termostatom) hladjenje ulja motora gde se kroz izmenjivac toplote oduzima toplota od motora i predaje okolini ili antifrizu pa time posredno kao okolnom vazduhu.
Nista od toga ne treba da radi vozac, samo da obezbedi da ima dovoljna kolicina i kvalitet antifriza i ulja u motoru.
Ako se neki od sistema ili delova ili sklopova motora pokvari pa dodje do pregrevanja tu opet vozac ne moze nista da uradi osim da kada primeti prestane da opteerecuje motor, predje u rezim rada na blago povisenom ler gasu i potom ugasi motor.
Ako ipak postoji za neki model motora, model auta pouzdano saznanje da ima fabricki problema sa pregrevanjem motora onda je svakako veoma dobro da vozac samostalno i dodatno brine o radnim uslovima motora pa i da pazi dodatno nakon opterecivanja motora ili nakon voznje leti pri visokim temperaturama vazduha tipa +40C i vise.
Normalno svaki auto (treba da) radi bez greske od -30C do +45C spoljne temperatura bez da se zagrcne i bez ikakve potrebe da vozac bilo sta posebno pazi.
Tako rade vec mnogo godina mnogi automobili sirom sveta a naravno da se povremeno pojavi neki model motora//auta koji ima neku falinku u dizajnu sto se relativno brzo pokaze tokom eksploatacije.
Meni je jednom prestala da radi klima i motor poceo da gubi snagu u toku voznje leti, i pomalo sam se uspanicio da nailazi neki kvar a bio sam van grada. Bilo je napolju +47C i aktivirala se neka zastita.
Ubrzo nakon 10tak kilometara kada sam usao u malo hladniju zonu gde je temperatura spala na +42C opet se sve vratilo u normalu- klima proradila a motor ponovo radi punom snagom.
E sad, kada bi u tim uslovima visoke temperature zestoko ganjao auto sigurno bih obavezno ostavio 30tak sekundi na leru pre gasenja motor da se malo oslobodi viska toplote.
Isto kada sam vukao prikolicu 1.100kg preko planina i jakih uspona obavezno sam po nekoliko minuta ostavljao motor da radi na leru.
Ranije sam imao pokazivac temperature ulja i tada se popne i do 110C ulje u karteru. U normalnim uslvoima ulje dostigne 95C.
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
@Era
Nekad je ipak pametnije cutati
Nekad je ipak pametnije cutati

Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Objasni, gde se greši??