Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Urose, kako ga je blokirala, ne razumem?
Probaj to na tvojoj Fabiji da vidis da li ga je blokirala.
Na M3 ga je blokirala iz istog razloga iz kog bi na svim kolima trebalo da bude blokirano, a nije. Delija, nadovezao sam se na tvoje boldovanje Urosevog posta, deo koji veze sa zivotom nema a video si i zasto.
Probaj to na tvojoj Fabiji da vidis da li ga je blokirala.
Na M3 ga je blokirala iz istog razloga iz kog bi na svim kolima trebalo da bude blokirano, a nije. Delija, nadovezao sam se na tvoje boldovanje Urosevog posta, deo koji veze sa zivotom nema a video si i zasto.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Delijo, tvoj i npr. milošev auto nisu nimalo opterećeni pri 160 kmh, pa nisu dobar primer u priči o forsiranju na autoputu. Poenta je u teranju auta blizu maksimuma, a kod vas je to mnogo brže. Na našim putevima, vi samo kruzirate sa rasterećenim motorima...
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
@Markoni
Sa danasnjom tehnologijom savremenih sintetickih ulja, pitanje je koliko je i to forsiranje sa hladnim motorom bas toliko dramaticno iliti koliko brzo se i zagreje dovoljno u tom rezimu i koliko uopste ima posledica.
Koliko takvih "izleta" je potrebno da smanji osetno vek motoru?
Ako su posledice tako dramaticne, mogao bi onako lagano da u garanciji (pri kraju iste) sahranis motor ne bi li dobio novi. Jel mozes to da uradis uz maksimalni trud?
Pricamo o "obicnim" automobilima - za M3 koji radi u nekom drugom rezimu je prica drugacija - zato ga i stite softverom. To bi lagano mogli da odrade ultra-mega-giga jeftino na svakom automobilu da ima potrebe za tim.
Sa danasnjom tehnologijom savremenih sintetickih ulja, pitanje je koliko je i to forsiranje sa hladnim motorom bas toliko dramaticno iliti koliko brzo se i zagreje dovoljno u tom rezimu i koliko uopste ima posledica.
Koliko takvih "izleta" je potrebno da smanji osetno vek motoru?
Ako su posledice tako dramaticne, mogao bi onako lagano da u garanciji (pri kraju iste) sahranis motor ne bi li dobio novi. Jel mozes to da uradis uz maksimalni trud?
Pricamo o "obicnim" automobilima - za M3 koji radi u nekom drugom rezimu je prica drugacija - zato ga i stite softverom. To bi lagano mogli da odrade ultra-mega-giga jeftino na svakom automobilu da ima potrebe za tim.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Razlika izmedju zagrejanog i hladnog ulja je manja kod sintetickog nego kod klasicnog ulja, ali je i dalje prisutna. Isto tako je manja razlika u viskoznosti izmedju novog i koriscenog ulja kod sintentickog nego kod klasicnog ulja, ali je svakako ima.Delija napisao:@Markoni
Sa danasnjom tehnologijom savremenih sintetickih ulja, pitanje je koliko je i to forsiranje sa hladnim motorom bas toliko dramaticno iliti koliko brzo se i zagreje dovoljno u tom rezimu i koliko uopste ima posledica.
Koliko takvih "izleta" je potrebno da smanji osetno vek motoru?
Ako su posledice tako dramaticne, mogao bi onako lagano da u garanciji (pri kraju iste) sahranis motor ne bi li dobio novi. Jel mozes to da uradis uz maksimalni trud?
Pricamo o "obicnim" automobilima - za M3 koji radi u nekom drugom rezimu je prica drugacija - zato ga i stite softverom. To bi lagano mogli da odrade ultra-mega-giga jeftino na svakom automobilu da ima potrebe za tim.
I samo da naglasim jos jednom, ne znaci da ce motor odmah da crkne ako nesto radis lose, vec se ovde govori i finesama, dakle hoce li motor biti u idealnom stanju ili manje od toga, zavisi od tih finesa. Kako ce to neidealno stanje da utice na motor, zavisi od dosta faktora.
Ja volim kada je nesto sto blize idealnom stanju, neko drugi ne.
Dakle, mozes da vozis auto kako hoces, a kako ce on to da podnese, zavisi od dosta toga. Ekstra je sto tvoj auto radi super, ali sad da pitamo nekog kome je crkao turbo, dobili bismo drugacje misljenje

- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Sintetike na 20c vec odlicno podmazuju motor, a na 50c su vec spremne za gazenje, tu cak ni polusintetike I mineralna nisu daleko, da ne duzim slika govori hiljadu reci 

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk


Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
- Uroš S.
- Postovi: 10988
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Kad je stigao nov auto bilo je blokirano do ne sećam se koliko rpm al recimo oko 3000, posle je sa nekim od brojnih remapa rađenih u ovlašćenom pri redovnim servisima ta blokada nestala. Meni to govori da nema potrebe za njom, i da nema potrebe da ja budem veći katolik od pape.Markoni napisao:Urose, kako ga je blokirala, ne razumem?
Probaj to na tvojoj Fabiji da vidis da li ga je blokirala.
Na M3 ga je blokirala iz istog razloga iz kog bi na svim kolima trebalo da bude blokirano, a nije. Delija, nadovezao sam se na tvoje boldovanje Urosevog posta, deo koji veze sa zivotom nema a video si i zasto.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Mislim da je to ogranicenje zbog perioda razrade motora. Znam da mazda ima istu stvar. Na pocetku ne moze da se gazi dok ne predjes par hiljada.Uroš S. napisao:Kad je stigao nov auto bilo je blokirano do ne sećam se koliko rpm al recimo oko 3000, posle je sa nekim od brojnih remapa rađenih u ovlašćenom pri redovnim servisima ta blokada nestala. Meni to govori da nema potrebe za njom, i da nema potrebe da ja budem veći katolik od pape.Markoni napisao:Urose, kako ga je blokirala, ne razumem?
Probaj to na tvojoj Fabiji da vidis da li ga je blokirala.
Na M3 ga je blokirala iz istog razloga iz kog bi na svim kolima trebalo da bude blokirano, a nije. Delija, nadovezao sam se na tvoje boldovanje Urosevog posta, deo koji veze sa zivotom nema a video si i zasto.
- Uroš S.
- Postovi: 10988
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Išao je odmah preko te 3000, ali u leru nije mogao preko 3000.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
@Uros Bila ti je na 3000 o/min u leru. Hvala Bogu pa su to uveli kod vecine kola.
Znaci mislis da je taj rezim skroz OK za motor, tj da nije stetan jer fabrika nije stavila blokadu obrtaja kada je auto hladan?
@Delija Zasto bi neko namerno sjebavao motor koji je dobar, da bi dobio reparirani (ne dobija se nov)?
Siguran sam da za mesec dana moze da se prilicno sjebe bilo koji civilni motor sa takvim ekstremnim rezimima.
Hteo sam da kazem da nije opasno raditi samo ono gde su uzvicnici i lampice, narocito na duze staze.
Ovo sve o cemu pricamo ne vazi za veliku vecinu slucajeva. Ja zeni nikada nisam rekao da hladi minut-dva auto posle voznje, jer je njena tura do posla i nazad. Normalna voznja.
Ne vidim zasto bi bilo kome, na auto forumu, bilo tesko da zadnjih nekoliko minuta voznje odmori auto ako je pre toga ima agresivniju voznju. Ne znam da li se to spori, ili se spori sta je to agresivna voznja.
Znaci mislis da je taj rezim skroz OK za motor, tj da nije stetan jer fabrika nije stavila blokadu obrtaja kada je auto hladan?
@Delija Zasto bi neko namerno sjebavao motor koji je dobar, da bi dobio reparirani (ne dobija se nov)?
Siguran sam da za mesec dana moze da se prilicno sjebe bilo koji civilni motor sa takvim ekstremnim rezimima.
Hteo sam da kazem da nije opasno raditi samo ono gde su uzvicnici i lampice, narocito na duze staze.
Ovo sve o cemu pricamo ne vazi za veliku vecinu slucajeva. Ja zeni nikada nisam rekao da hladi minut-dva auto posle voznje, jer je njena tura do posla i nazad. Normalna voznja.
Ne vidim zasto bi bilo kome, na auto forumu, bilo tesko da zadnjih nekoliko minuta voznje odmori auto ako je pre toga ima agresivniju voznju. Ne znam da li se to spori, ili se spori sta je to agresivna voznja.
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Od pocetka je poenta jedna i jedina - sta je to "ekstremna" voznja nakon koje je neophodno neko specijalno hladjenje?Markoni napisao:Ne znam da li se to spori, ili se spori sta je to agresivna voznja.
Delija napisao:O kakvim "ekstremnim uslovima" pricamo? Ako je voznja autoputem 160 km/h u nasoj klimi "ekstremna" voznja, ja sam Miki Maus
Pa nisu to igracke - ne testiraju se dzabe automobili u pravim ekstremnim uslovima, tipa 24h voznje max brzinom na kruznim stazama u pustinjama Arizone (a bogami i u Teksasu - recimo, Hjuston - gde je vrlo toplo i uzasno vlazno) i slicno.
Imam taj famozni merac temperature ulja, pa vidim sta sve treba da radim autu da bih nabio temperaturu na neku iole vecu vrednost.
Elem, posle divljanja autom naravno da treba dati autu oduska i sacekati da se malo ohladi, ali posle normalne voznje je sasvim dovoljan period vremena potreban da se auto parkira u garazu ili uspori kada se prilazi pumpi.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Pa rekao ti je i Velja, neka kola su na 160 kmh na full snazi, neka krstare.
Samo treba imati malo sluha za svoj auto i znati mu mogucnosti i to je to.
Ja Fabiju sa konstantnih 160 kmh vozim 10ak min lagano pre nego sto je ugasim. Ako stajem na pumpu na AP, sto retko radim, ostavio bih auto minimum 5 min da se "vrati u normalu".
Samo treba imati malo sluha za svoj auto i znati mu mogucnosti i to je to.
Ja Fabiju sa konstantnih 160 kmh vozim 10ak min lagano pre nego sto je ugasim. Ako stajem na pumpu na AP, sto retko radim, ostavio bih auto minimum 5 min da se "vrati u normalu".
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Tacno samo danas je gotovo nemoguce terati novi turbo auto blizu maksimuma, barem kod nas na bilo kom putu, i to jos satima ili makar 15tak minuta.Velja napisao:. Poenta je u teranju auta blizu maksimuma, a kod vas je to mnogo brže. Na našim putevima, vi samo kruzirate sa rasterećenim motorima...
Drugim recima vozi se sa rasterecenim motorima u nasim uslovima saobracaja.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Ma moze gde ne moze. Eno ginu svaki dan.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Gde to voze maksimalnim brzinama i ginu svaki dan?
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Moze ceo nas AP da se vozi maksimalnom brzinom osim par delova, ako nema guzve.
Tapatalk Post
Tapatalk Post