
REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE
REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE
Pozdrav ,zanima me jel neko ima iskustva sa reklamacijom delova za auto.Da li uopste ima garancije na delove?Ja sam kupio komplet delove za veliki servis i vec nakon 30.000 km je bilo sve za menjati.Da li mozda postoji neka garancija na kilometrazu?
Ja nisam dobio nikakvu garanciju uz racun!Jel ima nesto po zakonu ili je sve to divljina?

Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE
Reklamaciju pise mehaničar koji je ugradio delove, daje svoje obrazlozenje i stavlja svoj pečat.
Naravno nehanicari to ne vole da rade.
Sledeći korak je da ti kupiš sve delove koje reklamiras, a onda čekaš na rezultat reklamacije, ako je uspešna onda možeš da uzmeš nove del ve ili da dobiješ delove nazad.
TT
Naravno nehanicari to ne vole da rade.
Sledeći korak je da ti kupiš sve delove koje reklamiras, a onda čekaš na rezultat reklamacije, ako je uspešna onda možeš da uzmeš nove del ve ili da dobiješ delove nazad.
TT
Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE
Baš tako, kupi nove delove, reši problem, a na stare traži reklamaciju. Ja sam na ležaj čekao par meseci, crkao posle 17.000km, ali uvažena je i za toliko mi je umanjen račun za mali servis sledeći put.
Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE
Meni su svojevremeno zamenili amortizer u AP sportu a ostalo je manje od mesec dana do isteka garancije od 2 godine. Odneo u radnju amortizer koji je iscureo sa izjavom majstora, radnik u radnji pogledao, prokomentarisao nešto da je baš na granici isteka garancije, otišao u magacin i dao mi nov amortizer bez dodatnih pitanja. Ja kupio još jedan nov da bih zamenio u paru oba i to je to.
Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE
Mehanicar koji mi radio veliki servis mi nakon pregleda rekao slobodno teraj a zubčasti vrisnuo!!!!!Sve sam promenio u drugom servisu..Mene zanima sto se tice kupljenih delova nakon koliko vremena ili pređenih km nakon ugradnje istih imam pravo na reklamaciju?Jel odredjeno po zakonu?
Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE
Mislim da ne mogu da utvrde tačno koliko si prešao i pod kojim uslovima eksploatacije. Auto je mogao u mestu da radi mesecima, a da ne pređe ni kilometar.
Tapatalk
Tapatalk
Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE
Šta to znaci prijatelju?Da se moze reklamirati ili ne?Ja sam posteno presao 30.000 km od kupovine svih tih delova.Ok oni mogu reci presao si 400,000 km i to stoji.Ali da ima po zakonu neka ogranicenja?Npr vreme od kupljenih delova?
Racun i datum od kupovine?Ja sam dobio samo račun.Ako nema zakona onda nema leba i ne moze se reklamirati.Malo je čudno da sve rikne na 30.000 km pri normalnoj voznji.
Racun i datum od kupovine?Ja sam dobio samo račun.Ako nema zakona onda nema leba i ne moze se reklamirati.Malo je čudno da sve rikne na 30.000 km pri normalnoj voznji.
Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE
Jesi li bio kod njih uopšte i pitao? Mi ti ovde nećemo rešiti tu reklamaciju, možeš samo sa mestom gde si kupio i eventualno inspekcijom, ako si sto posto siguran da si u pravu.
30.000km je malo, ali nije debakl, jer zamenski delovi često ne izdržvaju ni 50.000km.
30.000km je malo, ali nije debakl, jer zamenski delovi često ne izdržvaju ni 50.000km.
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE
Koliko je vremena prošlo od kupovine tih delova, odnosno za koliko si prešao tih 30.000?
Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE
Ja sam ovde postavio temu zbog konsultacije i razmene misljenja,nije mi ni palo na pamet da mi vi resavate reklamaciju.nidza napisao:Jesi li bio kod njih uopšte i pitao? Mi ti ovde nećemo rešiti tu reklamaciju, možeš samo sa mestom gde si kupio i eventualno inspekcijom, ako si sto posto siguran da si u pravu.
30.000km je malo, ali nije debakl, jer zamenski delovi često ne izdržvaju ni 50.000km.
Pre ce biti sa inspekcijom pa neka se oni zabavljaju sa njima.Pa ako si mehanicar prilican je debakl da pk kais ne izdrži ni 15.000 km a zubcasti ni 30.000 km od velikog servisa!!!Ja sam pre 6 godina imao ugradjene SKF delove za veliki servis(verovatno zamenske) i hladno presao 100.000 km i kad su bili skinuti nisu bili cak ni ogrebani ni istroseni.Radi se o tome sto vecina autoprodavnica uzme kineske kopije i prodaje po ceni orginala.I red je da se malo pozabave i inspekcijom kad se kockaju na taj način.
Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE
Saša napisao:Koliko je vremena prošlo od kupovine tih delova, odnosno za koliko si prešao tih 30.000?
Konacno jedan pametan post.Drug kupljeno u avgustu 2015.Proslo godina i 3 meseca.Koliko po zakonu moze bit star fiskalni racun.Ja sam kupio a nisu mi ni spomenuli garanciju!
Ja ne kazem da mogu reklamirati vec pitam da li može.
EDIT by mod: Slanje više uzastopnih poruka nije dozvoljeno. Postoji dugme

- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE
Dobra kilometraža za tako kratko vreme. Kod delova za veliki servis obično se očekuje da potraju oko 60.000 km tako da imaš razloga za reklamaciju. Da li imaš pravnog osnova - to je već pitanje, obzirom da je prošlo više od godinu dana. Garancija duža od tog perioda (od dve godine) se odnosi samo na tehničke uređaje, a delovi (uglavnom) ne spadaju u njih. Kratko "guglanje" mi je takođe izbacilo ovo (čovek se žalio na sličan problem na nekom "potrošačkom forumu") i dobio ovakav odgovor:
"Znači ako ste platili vašem majstoru popravku, on bi trebalo da vodi računa šta će ugraditi u vaš auto, jer on odgovara za svoj rad i snosi odgovornost za nastalu štetu u trajanju od dve godine."
I majstor dakle tu ima svoj deo odgovornosti. No, sve su svemu - dobro su te već savetovali ovde: odradi ponovo servis o svom trošku i te "stare" delove odnesi na reklamaciju pa čekaj da vidiš šta će biti (moraju ti odgovoriti u roku 8 dana, pozitivno ili ne). Ako ne budeš zadovoljan rešenjem reklamacije - preostaje ti jedino privatna tužba i nada da će to sud rešiti u tvoju korist (i obično i rešava). No pitanje je da li si spreman da ideš do kraja... Često pomogne samo i pretnja tužbom...
"Znači ako ste platili vašem majstoru popravku, on bi trebalo da vodi računa šta će ugraditi u vaš auto, jer on odgovara za svoj rad i snosi odgovornost za nastalu štetu u trajanju od dve godine."
I majstor dakle tu ima svoj deo odgovornosti. No, sve su svemu - dobro su te već savetovali ovde: odradi ponovo servis o svom trošku i te "stare" delove odnesi na reklamaciju pa čekaj da vidiš šta će biti (moraju ti odgovoriti u roku 8 dana, pozitivno ili ne). Ako ne budeš zadovoljan rešenjem reklamacije - preostaje ti jedino privatna tužba i nada da će to sud rešiti u tvoju korist (i obično i rešava). No pitanje je da li si spreman da ideš do kraja... Često pomogne samo i pretnja tužbom...

Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE
Zahvaljujem na konkretnom odgovoru.I ja mislim da bi moralo izdrzati 60.000 km.Vec je u tu prodavnicu reklamiran pk kais koji je stradao posle 10.000 km.A sad zubcasti a da nije docekao ni 30.000.Imam potvrdu od drugog servisa o ostecenju i pismenu izjavu.Probat cu resiti ljudski sa auto prodavnicom mada mislim da su i mehanicari imali udela u ovoj corbi.Ali ovaj servis sto je popravljao stetu kaze da su iskljucivo delovi krivi.Ako ne bude islo ljudski na inspekciju pa i dalje ako treba.Ja imam racun i tada mi nisu dali nikakvu garanciju.Saša napisao:Dobra kilometraža za tako kratko vreme. Kod delova za veliki servis obično se očekuje da potraju oko 60.000 km tako da imaš razloga za reklamaciju. Da li imaš pravnog osnova - to je već pitanje, obzirom da je prošlo više od godinu dana. Garancija duža od tog perioda (od dve godine) se odnosi samo na tehničke uređaje, a delovi (uglavnom) ne spadaju u njih. Kratko "guglanje" mi je takođe izbacilo ovo (čovek se žalio na sličan problem na nekom "potrošačkom forumu") i dobio ovakav odgovor:
"Znači ako ste platili vašem majstoru popravku, on bi trebalo da vodi računa šta će ugraditi u vaš auto, jer on odgovara za svoj rad i snosi odgovornost za nastalu štetu u trajanju od dve godine."
I majstor dakle tu ima svoj deo odgovornosti. No, sve su svemu - dobro su te već savetovali ovde: odradi ponovo servis o svom trošku i te "stare" delove odnesi na reklamaciju pa čekaj da vidiš šta će biti (moraju ti odgovoriti u roku 8 dana, pozitivno ili ne). Ako ne budeš zadovoljan rešenjem reklamacije - preostaje ti jedino privatna tužba i nada da će to sud rešiti u tvoju korist (i obično i rešava). No pitanje je da li si spreman da ideš do kraja... Često pomogne samo i pretnja tužbom...
EDIT by mod: Ne citirati poruku neposredno iznad. Za ostala pravila ponašanja pogledati PRAVILNIK Garaža foruma!
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE
Inspekcija ti nažalost neće mnogo pomoći. Oni ne mogu da nalože prodavcu da promeni odluku o reklamaciji (ukoliko bude negativna) niti mogu da ga kazne ako je ispoštovao proceduru (primio reklamaciju i odgovorio ti u roku 8 dana te ima urednu dokumentaciju o tome). Oni samo to kontrolišu, da li je cela procedura reklamacije odrađena po propisima, da li prodavac ima urednu dokumentaciju o zaprimljenoj reklamaciji, dokaz o odgovoru potrošaču... i to je to. Ista stvar i sa organizacijama za zaštitu potrošača, one imaju samo savetodavnu ulogu, eventualno nazovu prodavca da mu kao malo priprete, ili te upute na pravnu pomoć. Ako ti prodavac odbije reklamaciju a odradio je sve po pomenutoj proceduri - jedino ti preostaje pomenuta privatna tužba (pre toga naravno pripretiš tužbom - možda i već to pomogne). Ako nije odradio sve po proceduri, recimo obavestio te posle 9 ili više dana (i mora to obavezno uraditi pismenim putem, odnosno mora imati pisani dokaz da te obavestio) - zovi inspekciju i verovatno će već i to pomoći. 

Re: REKLAMACIJA NA KUPLJENE DELOVE
Ako budu pametni vratit ce mi bar novac na ove delove sto imam kod sebe(njihove)zamenjene.Ako ne budu,ici cu dalje.Ne optuzujem posebno ljude ni koji su proadali ni na njihove sefove.Jednostavno trebali bi platiti za nastalu štetu i nista drugo.Saša napisao:Inspekcija ti nažalost neće mnogo pomoći. Oni ne mogu da nalože prodavcu da promeni odluku o reklamaciji (ukoliko bude negativna) niti mogu da ga kazne ako je ispoštovao proceduru (primio reklamaciju i odgovorio ti u roku 8 dana te ima urednu dokumentaciju o tome). Oni samo to kontrolišu, da li je cela procedura reklamacije odrađena po propisima, da li prodavac ima urednu dokumentaciju o zaprimljenoj reklamaciji, dokaz o odgovoru potrošaču... i to je to. Ista stvar i sa organizacijama za zaštitu potrošača, one imaju samo savetodavnu ulogu, eventualno nazovu prodavca da mu kao malo priprete, ili te upute na pravnu pomoć. Ako ti prodavac odbije reklamaciju a odradio je sve po pomenutoj proceduri - jedino ti preostaje pomenuta privatna tužba (pre toga naravno pripretiš tužbom - možda i već to pomogne). Ako nije odradio sve po proceduri, recimo obavestio te posle 9 ili više dana (i mora to obavezno uraditi pismenim putem, odnosno mora imati pisani dokaz da te obavestio) - zovi inspekciju i verovatno će već i to pomoći.