Emisije CO2 i NOx
Re: Emisije CO2 i NOx
Veca zapremina motora automatski koristi vise kiseonika O i vise azota N, i time vise NOx.
Kao sto i pise u napomeni u fusnoti, Fordov motor daleko vise zagadjuje sa NOx od Fiatovog motora.
F150 je i dalje jedan od najprodavanijih, a masa mu je koliko ? Koliko je slicnih vozila drugih proizvodjaca sa 6 i 8 cil. motorima vece zapremine.
Koliki je udeo takvih vozila u Evropi sa takvim motorima?
Treba gledati siru sliku, globalno Ameri prednjace po zagadjenju.
Ne postoji magija da veci po dimenzijama (losija aerodinamika) i tezi auto manje zagadjuje, ma sta pisali novinari marketing ili neko treci.
Moja poenta je da SAD kao drustvo jeste ubedljivo najveci zagadjivac na planeti po osobi i da uopste nemaju nameru da promene nacin zivota koji je uzrok toga niti se obavezu da postuju medjunarodne ekoloske norme pa je stoga njihova kritika bilo koga bez ikakvog osnova.
Kao sto i pise u napomeni u fusnoti, Fordov motor daleko vise zagadjuje sa NOx od Fiatovog motora.
F150 je i dalje jedan od najprodavanijih, a masa mu je koliko ? Koliko je slicnih vozila drugih proizvodjaca sa 6 i 8 cil. motorima vece zapremine.
Koliki je udeo takvih vozila u Evropi sa takvim motorima?
Treba gledati siru sliku, globalno Ameri prednjace po zagadjenju.
Ne postoji magija da veci po dimenzijama (losija aerodinamika) i tezi auto manje zagadjuje, ma sta pisali novinari marketing ili neko treci.
Moja poenta je da SAD kao drustvo jeste ubedljivo najveci zagadjivac na planeti po osobi i da uopste nemaju nameru da promene nacin zivota koji je uzrok toga niti se obavezu da postuju medjunarodne ekoloske norme pa je stoga njihova kritika bilo koga bez ikakvog osnova.
Re: Emisije CO2 i NOx
Audijevi inžinjeri tvrde obrnuto, tj. da je downsizing kod dizela završen, baš iz razloga emisije NOx.
Objašnjenje je da veća zapremina isporučuje istu snagu kao manja sa manjom temperaturom u cilindru.
Tapatalk
Objašnjenje je da veća zapremina isporučuje istu snagu kao manja sa manjom temperaturom u cilindru.
Tapatalk
- Ji 4Tze
- Postovi: 8226
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Emisije CO2 i NOx
Kina zagađuje ozbiljnije od SAD. Pusti tu statistiku, po stanovniku, ni mi tu nismo previše bolji sa grejanjem na čvrsto gorivo i termoelektrane na ugalj.
Kalifornija je jedna od većih i naseljenijij država a proizvodnja im je skoro nikakva. Samo vozila zagađuju a dizela i nemaju.
Kalifornija je jedna od većih i naseljenijij država a proizvodnja im je skoro nikakva. Samo vozila zagađuju a dizela i nemaju.
Boringly average, but also perfect for school run mums
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24659
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Emisije CO2 i NOx
Imaju dizela u komercijalnim vozilima, to nije zanemarljivo. Mislim da je kod njih ponegde isao i retrofit DPF ili nekog drugog sistema za preciscavanje.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Emisije CO2 i NOx
Naravno da manje opterecen motor moze da radi na manjoj temperaturi ali veca zapremina usisanog vazduha se mora dogoditi a time i vise usisanih atoma azota. A sve sto se usisa na kraju izadje kroz izduv.nidza napisao:Audijevi inžinjeri tvrde obrnuto, tj. da je downsizing kod dizela završen, baš iz razloga emisije NOx.
Objašnjenje je da veća zapremina isporučuje istu snagu kao manja sa manjom temperaturom u cilindru.
Tapatalk
A pricamo o zapreminama 3.000-5.000 kubika, nesto ne verujem da je zavrsen downsizing sa njima.
@Ji4tze, zaboravio sa na avione u Kaliforniji, a oni sagorevaju sta

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24659
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Emisije CO2 i NOx
U USA voze kombije V8 na benzin koji bez problema trose 20-ak litara.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Emisije CO2 i NOx
I uz cenu benzina kod njih se smatra sasvim normalnim, moze im se i tako su navikli.
Njima ne smeta, sta ih briga za ostatak planete. Uz to se vozikaju sa povelikim godisnjim prosekom kilometraze, tako da se kumulativno i pored svih mera podosta ispusti iz izduva.
Njima ne smeta, sta ih briga za ostatak planete. Uz to se vozikaju sa povelikim godisnjim prosekom kilometraze, tako da se kumulativno i pored svih mera podosta ispusti iz izduva.
Re: Emisije CO2 i NOx
Ne znači veći motor više vazduha. Postoje načini da se ograniči dotok u ekonomičnim režimima.ljubitelj napisao:Naravno da manje opterecen motor moze da radi na manjoj temperaturi ali veca zapremina usisanog vazduha se mora dogoditi a time i vise usisanih atoma azota. A sve sto se usisa na kraju izadje kroz izduv.nidza napisao:Audijevi inžinjeri tvrde obrnuto, tj. da je downsizing kod dizela završen, baš iz razloga emisije NOx.
Objašnjenje je da veća zapremina isporučuje istu snagu kao manja sa manjom temperaturom u cilindru.
Tapatalk
A pricamo o zapreminama 3.000-5.000 kubika, nesto ne verujem da je zavrsen downsizing sa njima.
@Ji4tze, zaboravio sa na avione u Kaliforniji, a oni sagorevaju sta
Tapatalk
- Ji 4Tze
- Postovi: 8226
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Emisije CO2 i NOx
Ljubitelju, Srbija će imati čist vazduh kao CA verovatno više nikad, još od smoga u LA u drugoj polovini i krajem 20. veka.
Mi smo otprilike, jedno pola veka iza njih po čistom vazduhu i svesti o zagađenju.
Mi smo otprilike, jedno pola veka iza njih po čistom vazduhu i svesti o zagađenju.
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Emisije CO2 i NOx
Sredice to cika Donald 

Re: Emisije CO2 i NOx
Mislis smanji zapremina vazduha. Postoji leptir i ventili usisa / izduva koji to regulisu ali SUS motor koji je prigusen za posledicu ima smanjenu efikasnost rada odnosno povecava mu se specificna potrosnja goriva za isti ucinak.nidza napisao:Ne znači veći motor više vazduha. Postoje načini da se ograniči dotok u ekonomičnim režimima.ljubitelj napisao:Naravno da manje opterecen motor moze da radi na manjoj temperaturi ali veca zapremina usisanog vazduha se mora dogoditi a time i vise usisanih atoma azota. A sve sto se usisa na kraju izadje kroz izduv.nidza napisao:Audijevi inžinjeri tvrde obrnuto, tj. da je downsizing kod dizela završen, baš iz razloga emisije NOx.
Objašnjenje je da veća zapremina isporučuje istu snagu kao manja sa manjom temperaturom u cilindru.
Tapatalk
A pricamo o zapreminama 3.000-5.000 kubika, nesto ne verujem da je zavrsen downsizing sa njima.
@Ji4tze, zaboravio sa na avione u Kaliforniji, a oni sagorevaju sta
Tapatalk
Re: Emisije CO2 i NOx
Kako Fordov zagađuje više ako su izmerili manje?ljubitelj napisao:Veca zapremina motora automatski koristi vise kiseonika O i vise azota N, i time vise NOx.
Kao sto i pise u napomeni u fusnoti, Fordov motor daleko vise zagadjuje sa NOx od Fiatovog motora.
Trend je da V8 polako nestaje, a 2.7L i 3.5L za F-150 nije prevelika zapremina. Kod konkurencije još uvek dominira V8, ali za neku godinu će i oni preći na V6.ljubitelj napisao: F150 je i dalje jedan od najprodavanijih, a masa mu je koliko ? Koliko je slicnih vozila drugih proizvodjaca sa 6 i 8 cil. motorima vece zapremine.
Pa za manje od godinu i po u sred Amerike bazni Grand Cherokee će biti sa 2.0L R4 motorom.
U svakom slučaju F150 sa bilo kojim motorom manje zagađuje (NOx) od najprodavanijeg auta u Evropi Golfa 1.6 TDI. Isti slučaj i sa RAM pickap-om sa 5.7 V8 motorom.ljubitelj napisao: Koliki je udeo takvih vozila u Evropi sa takvim motorima?
I kombiji sa V8 polako nestaju. Sad su na oko 30% tržišta novih. Ford dominira sa Transitom sa V6. Čak je i Fiat Ducato sa RAM značkom i V6 benzincem blizu da preuzme drugo mesto od Chevroleta koji još uvek prodaje kombije sa V8.dragvorl napisao:U USA voze kombije V8 na benzin koji bez problema trose 20-ak litara.
- shandu90
- Postovi: 13374
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Emisije CO2 i NOx
Trend V8 nestaje jer na njihovo mesto dolazi V6 turbo.
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Re: Emisije CO2 i NOx
Izmerili su vise, kljucna rec "weighted" ne znam da li si primetio.moimoi napisao:Kako Fordov zagađuje više ako su izmerili manje?ljubitelj napisao:Veca zapremina motora automatski koristi vise kiseonika O i vise azota N, i time vise NOx.
Kao sto i pise u napomeni u fusnoti, Fordov motor daleko vise zagadjuje sa NOx od Fiatovog motora.
U svakom slučaju F150 sa bilo kojim motorom manje zagađuje (NOx) od najprodavanijeg auta u Evropi Golfa 1.6 TDI. Isti slučaj i sa RAM pickap-om sa 5.7 V8 motorom.
Da, kako da ne F150 dizel sa 5000 kubika manje zagadjuje od Golfa 1600 dizel. Mozda, ali u masti.
Kao kada mrmot zavije cokoladu

Sve i da je isti motor u oba vozila F150 ce daleko vise zagadjivati zbog a) mase koja je veca b) aerodinamickog otpora pa time mora da potrosi daleko vise energije za isto kretanje vozila.
Pri cemu u SAD je glavni zagadjivac u saobracaju avio prevoz.
Re: Emisije CO2 i NOx
Sta znaci "weighted" u ovom slucaju???
Ja mislim da je samo typo u pitanju i da su ubacili T viska.
Ja mislim da je samo typo u pitanju i da su ubacili T viska.