Akumulatori
Re: Akumulatori
Monbat 55 ah sam juce punio oko 2-3 sata (pre mesec dana je potpuno napunjen) i jutros se jedva pokrene automobil i pored punjenja. Jel to znaci da je zavrsio karijeru? Star je 3 god ali je mozda 1 god koriscen.
Re: Akumulatori
2-3 sata nista ne znaci, bitna je kolicina energije a to znaci Ampera* sati (pod datim naponom) su podaci su minimum definisanja punjenja akubaterije.
Re: Akumulatori
Praticu ga ovih dana kako ce da se ponasa u odnosu na Energizer koji inace koristim. Inace sam oba akumulatora u startu nesvesno upropastio kad im je nekoliko puta padao napon do 5.00, i oba sam punio po minimum 20 puta. Dobro je da su ovoliko izdrzali.
Re: Akumulatori
Mislim da je moj energizer plus od tacno 3god skoro mrtav, ujutru kad zaverglam u kabini svetla trokiraju strasno, sva sreca 1.3 cdti pali ko mina...
Problem je gradcka voznja, ne znam kako danas prave akumulatore i alternatore, iako mi auto puni 14.2 - 14.6v na kracim relacijama isti nikad nije napunjen vise od 40%, punjenje punjacem je ludost koja bi mu produzlila vek mizerno, jer se isti nakon 2 dana opet vrati na svjih 40% napunjenosti
Iskreno ne znam koga da krivim projektanta alternatora koji slabom amperazom forsira isti ili aku, autovi danas bi trebali da su vise prilagodjeni gradckim uslovima, sto je smesnije na astri F 1996 akumulatori su mi trajali 2x a potpuno iste relacije sam vozio averglao sam 3-4x duze! cak je alternator slabiji 75A naspram 90A u corsi!
Sad cu da kupim najeftiniji verovatno biloxxi
Price da akumulatori nisu za kartke relacije stoje ali samo donekle, sve m vise izgovori lice na to bas izgovore za sve losiji kvalitet ili ne prilagodjavanje realnim uslovima vec idealnim
Problem je gradcka voznja, ne znam kako danas prave akumulatore i alternatore, iako mi auto puni 14.2 - 14.6v na kracim relacijama isti nikad nije napunjen vise od 40%, punjenje punjacem je ludost koja bi mu produzlila vek mizerno, jer se isti nakon 2 dana opet vrati na svjih 40% napunjenosti
Iskreno ne znam koga da krivim projektanta alternatora koji slabom amperazom forsira isti ili aku, autovi danas bi trebali da su vise prilagodjeni gradckim uslovima, sto je smesnije na astri F 1996 akumulatori su mi trajali 2x a potpuno iste relacije sam vozio averglao sam 3-4x duze! cak je alternator slabiji 75A naspram 90A u corsi!
Sad cu da kupim najeftiniji verovatno biloxxi
Price da akumulatori nisu za kartke relacije stoje ali samo donekle, sve m vise izgovori lice na to bas izgovore za sve losiji kvalitet ili ne prilagodjavanje realnim uslovima vec idealnim
Re: Akumulatori
A cena im nije niza u odnosu na pre dve decenije
Re: Akumulatori
Ranije se nije vozilo preko dana sa upaljenim farovima, to je 110W za oborena svetla + pozicije prednje i zadnje, nek bude ukupno 120W a više je. Dakle 10 Ah gubiš na svakih sat vremena upotrebe vozila više nego sa tom starom Astrom.
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Akumulatori
I koliko onda treba puniti prosečan aku?ljubitelj napisao:2-3 sata nista ne znaci, bitna je kolicina energije a to znaci Ampera* sati (pod datim naponom) su podaci su minimum definisanja punjenja akubaterije.
I meni jutros auto jedva upalio.
Imam taj punjač, ne znam koliko treba puniti.
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
Re: Akumulatori
Dok struja punjenja ne bude bliska nuli.
Re: Akumulatori
Pa bas zato sam ugradi DLR sa 2 LED sejalice koja zajedno trose 0.4A, i stanje se nije puno popravilo, imam osecaj da alternator tek jako prazan akomulator puni jacom strujom iako je napon 14.6v i dopuni ga tek toliko da sledece jutro upali, relacije su mi standarne gradce od 2-10+km, prosek je verovatno relacija od ~5-6km sto po meni uopste nije premaloHeinz napisao:Ranije se nije vozilo preko dana sa upaljenim farovima, to je 110W za oborena svetla + pozicije prednje i zadnje, nek bude ukupno 120W a više je. Dakle 10 Ah gubiš na svakih sat vremena upotrebe vozila više nego sa tom starom Astrom.
Alternator "neispravan" sam vec jednom radio jer je punjenje bilo 13.6-14.2v , zamenjen regulator sad je 14.2-14.6v ni ova operacija nije pomogla jer je radjen sa starim akumulatorom koji je eto i sa jacim naponom izdrzao "slicno"
Jednastavno ispada da nisu predvideli ili punjenje i akumulator za krace relacije, a drtine 20+ godina zbog nekog razloga su se "bolje" nosile, ne kazem da je tad bilo idealno, ali je bar akumulator trajao 5-6 godina
Re: Akumulatori
Danas sam u 3pm izmerio napon (nije paljen od sinoc u 11pm), na ~5C spoljne temperature je ~11.95V (unimer pokaziivao 11.87v ali su mi rekli da pokazuje manje za 0.07v) zaverglam padne napon na 8v ali kao sto sam rekao motor pali odlicno tako da sastavi
Re: Akumulatori
Obavezno na punjac, cele noći.
Otvori ćelije, po završetku punjenja po potrebi dolij destilovanu vodu da prekrije sace akumulatora.
TT
Otvori ćelije, po završetku punjenja po potrebi dolij destilovanu vodu da prekrije sace akumulatora.
TT
Re: Akumulatori
pa to je tako godinu dana, napunis ga bude pun 2 dana... i kad je bio nov padalo na 12.2v
mislimd a se celije ne otvaraju, ja ne preleazim puno da mu fali kiseline, jedino sto su krace relacije (prosek 3-4 paljenja na dan) zato i kazem DJUBRE!
mislimd a se celije ne otvaraju, ja ne preleazim puno da mu fali kiseline, jedino sto su krace relacije (prosek 3-4 paljenja na dan) zato i kazem DJUBRE!
Re: Akumulatori
Vec sam rekao ne kontam da servisi nemaju ampermetar koji meri snagu punjenja u amperima, ili ako im isto trazis govore da to nema veze, bla bla...
Ja moj problem crkavanja akumulatora pre svega svaljujem na dizajn novijih alternatora, koji stede sebe i akumulator tako sto pune slabijom amperazim iako je aku skoro pa prazan
Moja logika bi bila da alternatorom po poaljenju auto bar 1min gura maximum svoj 60+ A dok ne napuni bar 90% istog, posle toga nek ga dopunjava sa 2-3A
Sad ko je vise kriv alternator ili akumulator za to nisam stucan, neko ko se debeloooo vise od mene razume kad bi ispitao i testirao problematicne modele mogao bi da zakljuci problem!
Posto logiku da auto na dan treba u jednom parvcu da predje 20+ km, ne prihvatam i resenje problema smatram smesnim i berobraznim od strane dizajna i auta i akumulatora!!!!
Ja bi najiskrenije da takvog znam otisao da mi ugradi odgovarajuci regulator ili sklop koji bi alternator "terao" da puni jace barem dok je isti ispod 90% napunjenosti
I naravno da je punjacu trebalo +8h da isti napuni 100%, krenuo je punjenje sa 14.3v za 6h je punio sa 14.6v a tek nakon 12h je punjenje bilo 15.5v (imam neki matori ruski punjac od 5A)
Ja moj problem crkavanja akumulatora pre svega svaljujem na dizajn novijih alternatora, koji stede sebe i akumulator tako sto pune slabijom amperazim iako je aku skoro pa prazan
Moja logika bi bila da alternatorom po poaljenju auto bar 1min gura maximum svoj 60+ A dok ne napuni bar 90% istog, posle toga nek ga dopunjava sa 2-3A
Sad ko je vise kriv alternator ili akumulator za to nisam stucan, neko ko se debeloooo vise od mene razume kad bi ispitao i testirao problematicne modele mogao bi da zakljuci problem!
Posto logiku da auto na dan treba u jednom parvcu da predje 20+ km, ne prihvatam i resenje problema smatram smesnim i berobraznim od strane dizajna i auta i akumulatora!!!!
Ja bi najiskrenije da takvog znam otisao da mi ugradi odgovarajuci regulator ili sklop koji bi alternator "terao" da puni jace barem dok je isti ispod 90% napunjenosti
I naravno da je punjacu trebalo +8h da isti napuni 100%, krenuo je punjenje sa 14.3v za 6h je punio sa 14.6v a tek nakon 12h je punjenje bilo 15.5v (imam neki matori ruski punjac od 5A)
Re: Akumulatori
Sa 60 Ampera strujom bi ocas posla zakucao akubateriju, nemoj ni da pomislis na tako nesto. Velika je sansa da aku eksplodira osim ako nije specijalan tip posebno oznacen da je namenjen za takve ekstremne radnje. Nije plasenje, nije bajka, aku zaista moze da zestoko odreaguje.