Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Primena propisa, crna hronika
Odgovori
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23513
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Day Walker »

A ja ti masem, a ti nista :kezo:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Floyd »

:kezo:

U pitanju je bila Astra H sa BIH tablama :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Korisnikov avatar
Gaginh0
Reactions:
Postovi: 9527
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: Dođoš, gde god da sam.

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Gaginh0 »

Ja konstantno vozim levom trakom na ap :mrgreen: Ali cim vidim da mi se neko priblizava ja se sklanjam :) Mene smara to da kako god nekog obidjem iz desne, opet da se vracam u desnu...
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika
Stjepa
Reactions:
Postovi: 2206
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Stjepa »

Ti sa kosacicom ne mozes ni da razvijes dovoljnu brzinu da bi vozio levom trakom na ap. :mrgreen:
Korisnikov avatar
Texonja
Reactions:
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Texonja »

nuk napisao: Kad naleti takav mamlaz, dignem brzinu na 150- 160 dok ne zamaknem dovoljno da ga ne vidim na retrovizoru uopste
Nije ni to siguran nacin, jer taj ili to shvati kao poziv na trku ili te svakako stigne opet nakon 10-15 min kada usporis.

@Djiuliju , 139 km/h mi je fetish :) , tj bio mi je sa 320d, a sa X3 jos nemam dovoljno km na autoputu da bih imao omiljenu brzinu na tempomatu.
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Korisnikov avatar
nuk
Reactions:
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od nuk »

E sad vidis, praksa je dokazala da su to uglavnom automobili koji tesko postignu i tih 160km/h

TT post
Korisnikov avatar
Gaginh0
Reactions:
Postovi: 9527
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: Dođoš, gde god da sam.

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Gaginh0 »

Stjepa napisao:Ti sa kosacicom ne mozes ni da razvijes dovoljnu brzinu da bi vozio levom trakom na ap. :mrgreen:
Pa ne trudim se dovoljno, samo ukljucim klimu, petom 100km/h, potrosnja 4 litre i Bog da me vidi...
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28232
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Xepoj87 »

codemaker napisao:... sve prema onome što negde pročitah: "ako neko vozi sporije od nas, on je jebena budala koja guši saobračaj - ako neko vozi brže od nas, on je jebena budala, sve će nas poubijati..."
Ovo je logicno zakljucivanje i sto je najgore,jedino potpuno tacno tumacenje svacijeg razmisljanja :)
Ne mozes ti razmisljati tudjom glavom... Cak i kada ti je svesno ok da neko vozi brze ili sporije iz nekog logicnog razloga,tvoja brzina je u tvojoj podsvesti jedina prava brzina,jer drugacije ne bi njom vozio i mozda ces ti to svesno doziveti kao ok,jer ces racionalizovati,ali podsvesno to nije u redu :)
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
codemaker
Reactions:
Postovi: 720
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Audi A6 C6 2.0 TDI (2008)
Lokacija: Beograd

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od codemaker »

Al' si uradio analizu.. :)
Mada, u suštini tačnu.

Mi vozimo nekom brzinom, koju mi predpostavljamo kao optimalnu (što se tiče kolovoza, uslova, automobila, mogućnosti da platimo kaznu itd...) Sve drugo "iskače" iz naše perspektive, pogotovo ako je baš mnogo različito.

Ono što jeste problem je zapravo percepcija optimalne brzine. Nekom je to 90 a nekom je to 130 a opet, neko će pažljivo prebaciti u treću i gusliti 60, na istoj deonici puta.
I tu i nastaje problem, u dva slučaja su ekstremne percepcije optimalne brzine, ako predpostavimo da je neki regionalni put kroz klisuru sa dosta krivina i relativno uskim kolovozom. Ograničenje recimo 80.

Mene je uvek zanimalo nešto drugo.
Koju god da brzinu zviznu na putu kao limit, uvek vozim brže od toga ali ne značajno brže. Ako je ograničenje 80, vozim barem 90, ako je 110, vozim barem 120.
Često se pitam, da li ja to bolje znam kolika je optimalna i bezbedena brzina na određenoj deonici, ili je to nekakav "bunt" protiv autoriteta "koji pojma nemaju" ili nešto treće.
A onda seneko na ograničenju 80 nađe da u trećoj bezbedno, sa glavom na samoj šoferšajbni, grčevito stežući volan zaleti i briše sa oko 55-60, verovatno se moleći Bogu da živ završi deonicu puta, kočeći panički pred svakom krivinom, pa i onom koja mu pruža pogled na barem 1km i nigde nikoga i blaga je..

I ovde dolazim do jedne večite dileme, svako od nas je imao barem jednom.
Ovaj što šiba 55 na sat, ako svi poštujemo neprekidnu liniju ili znak zabrane preticanja, napraviće kolonu od Lipovačke šume do ulaska u Mladenovac. Ne pomaže ni blicanje, ni trubljenje ni izražajno facom pominjanje uže i šire rodbine, srednji prst se podrazumeva - čovek je toliko zaokupljen spasavanjem žive glave ili lagodnim uživanjem u jesenjoj sunčanoj vožnji, da nas i ne vidi.
Tada ga preteknem svestan da JA činim prekršaj a NE ON, a opet, kako voziti 55 do Mladenovca...
Čini mi se da negde postoji u ZOBS postoji neka odrednica koja kaže da onaj ko usporava saobraćaj, treba da se skloni pa posle nastavi put kad brži prođu. Ali, pošto to ne rade a nema ko da ih prisili, svi zajedno klipšemo do Mladenovca kao svadbena povorka ili pravimo prekršaje pa koga u'vate - u'vate....
Naravno da pričam sam sa sobom... I meni je ponekad potreban savet stručnjaka.
( Crtice iz života jednog srpskog programera )
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od nikaragva »

Ne znam sta ima tu da se toliko raspravlja. Napravio nam je mrka, autoputeve, imamo traku za pravo, imamo traku za obilazenje, da nam ne smetaju vozila iz suprotnog smera. I to je to. Cepas trakom za pravo, kada naidjes na sporije vozilo obidjes. Prosto ko pasulj.
Korisnikov avatar
Texonja
Reactions:
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Texonja »

Prosto ko pasulj, s tim sto ces ako vozis autoputem 140 i ako se uvek vracas u desnu - voziti veleslalom, tj stalno moras u levu i cim se vratis u desnu imas nekog koji "se grcevito bori za zivot" (C)odemaker :)
...i onda ajd opet u levu, pa opet u desnu, pa opet u levu. Tako samo povecavas rizik da se desi neki incident jer su promene traka upravo najrizicnije, a ne velika brzina.
Zakucam se u levu i sklanjam se ako je neko brzi, pa onda opet leva. Kaznu sam spreman da platim ako ce to da kaznjavaju. Prosto ko pasulj! :)


Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Korisnikov avatar
mljacko
Reactions:
Postovi: 277
Pridružio se: 24 Jan 2012, 08:09
Garaža: Fiat Punto s 55, K2 rolericu i Scout biciklicu
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od mljacko »

Floyd napisao: Zakon je potpuno logican jer bi u suprotnom neka budala u levoj vozila 120 (znaci sve po propisima) i napravila kolonu iza sebe.
Tako neki zabar juce u IT sa Yarisom i to nekim obicnim, nagazio ga 160 i hebe mu se da li neko hoce brze od njega jer on konta da posto ide max brzinom za koju mu treba vecnost da je razvije, svi treba da ga prate...posle par minuta blicanja sklonio se u desnu.
Meni je nezamislivo da neko uopste i zeli da ide preko tih 160km/h. (Po mom misljenju, sve preko 140km/h je previse i klasicno klinacko izivljavanje koje ugrozava saobracaj).

Ja sam jedna od tih budala koje voze 120 na autoputu, gde je i propisima dozvoljeno ici 120.
Retko kada idem brze, i to ako bas moram.
Mislim da ne treba ni pricati o opasnosti takve voznje.
Pogotovo sto 80 posto automobila u Srbiji i nije predvidjeno za takvu voznju, a da ne pricamo o kvalitetu puta i o tome da se vrlo cesto desi da na autoputu ima:
Biciklista
Traktora
Vozila slicna traktoru
Kamioni prepunih prikolica
Autobusi prepuni putnika

I na sve to bih dodala, cinjenicu da duz celog autoputa (konrektno pricam o relacijama kojima cesto idem Bg-Novi Sad... Bg- Pozarevac) nema zaustavna traka.
Cesto se desavalo da auto mora da se zaustavi u normalnoj desnoj traci, iznenada pali sva cetiri i ide sto je vise moguce u kraj (opet nedovoljno da mozes da prodjes pored nega jer svi znamo koliko su siroke trake).

I, najlepsi deo, radovi na putu.
Kao i mrkacina duz vecine puta.

Mislim da je svima jasno koliko autu koji se krece 160km/h treba da se zaustavi.
Koliko povredjenih moze biti prilikom takvog udarca.
I koliko... Prezivelih.

Tipicno nepotrebno kockanje sa sudbinom.
Da, sudbinom.
Jer verujem da svako najmanje sumnja u kvalitet svog automobila i sposobnost tako brze voznje.
Niko ne razmislja o ostalim ucesnicima saobracaja.
Zapravo jebe mu se za ostale, on je super ponosan jer njegova auto moze da postigne takvu brzinu za toliko i toliko sekundi.
E pa znas sta - i meni se jebe za takav auto, ali mi se ne jebe za moju bezbednost.
Ja bih prva pozvala policiju i rekla broj registracije nekog ko bi me tom brzinom preleteo.

Moj Puntisa se bas posteno namuci od 100-130km/h.
Da li to znaci da Puntu treba zabraniti izlazak na autoput? :)


Zakljucak:
Bravo, skroz je pametno voziti 160km/h pri savrsenim uslovima u savrsenoj drzavi, sa savrsenim automobilima.


U potpisu,
Njushkica Cinkara
http://www.facebook.com/rokovnici" onclick="window.open(this.href);return false;
Korisnikov avatar
Texonja
Reactions:
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Texonja »

E sad, Mljacko, udjes u neku limuzinu, ne mora nova, ne mora premium, vozis 160 , stisnes kocnicu i zakocis do 0 km/h brze nego sto Punto stane sa 100km/h do 0... Provozas, iscimas levo-desno da vidis kako menja trake, ubrzas do 160-180, pa onda napises iskustvo.

Drugo, na autoputu nema traktora i biciklova i radnih masina :) i svih tih opasnosti koje si navela. (WOW, pazi, pun autobus putnika, nezgodno...) :loool:

Trece, u Puntu (Yarisu, Polu... navodim njih jer za njih imam iskustvo) kada ides 120 km/h imas osecaj "jurimo 300" , a u recimo 320d ili u nekoj E klasi imas osecaj da se vuces... i osecaj kontrole je slican, sve je pod kontrolom kada menjas trake, kada naidjes na kolotrage, jednostavno u autu koji je napravljen za autoput je sve ok na autoputu i na 200km/h... pa i na 220km/h.
Punto nije namenjen za autoput, niti mu je to u opisu posla, tako da ni ne treba da ga vozis brze od 120-130 jer sa njim i jeste opasno pri toj brzini recimo menjati trake naglo ili pokusati da zakocis. A predlazem ti da prvom prilikom pokusas da vozis neku noviju limuzinu tih "opasno ludih" 160km/h i vidis da li je opasnije u njoj na 160 ili u malom gradskom autu na 120 i tu ti dajem pravo da je za brzu voznju potreban odlican auto i dobar put (i odmoran i trezan vozac dodao bih).

Imam primer decka iz NS (onog sto je kupio Caymana od mene). Vozio je E klasu stalno i jednom uzme od sestre Pug 206cc da skokne do grada... i na semaforu se zakuca u dupe drugom autu :) , kaze "ja kocim, a ono nista..."
... i stvarno je tako. Znam kada sam prelazio iz E90-ke u Yarisa. Treba ti 5x vise vremena da se zaletis, ali i duplo vise da zakocis.
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Korisnikov avatar
mljacko
Reactions:
Postovi: 277
Pridružio se: 24 Jan 2012, 08:09
Garaža: Fiat Punto s 55, K2 rolericu i Scout biciklicu
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od mljacko »

Pomesao si babe i zabe.

Jasno je da u Puntu sve preko 100 je "jurim 300".
Ali to ne brise moje reci da je OPASNO.
I da UGROZAVA SAOBRACAJ.

P.S. Ocigledno se ne vozis autoputem koliko sam se ja vozila, pa ne mozes da tvrdis da se na nasem autoputu ne srecu biciklisti, traktori...

Sedi, jedan! :kafa:
http://www.facebook.com/rokovnici" onclick="window.open(this.href);return false;
Stjepa
Reactions:
Postovi: 2206
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Stjepa »

Dobro znamo da se zakon kod nas ne sprovodi bas najbolje, ali ko je napravio veci prekrsaj:
1) ja koji na ap vozim, recimo, 140km/h i imam prekoracenje od 20km/h od dozvoljene brzine ili
2)
Biciklista
Traktora
Vozila slicna traktoru
kojima je po zakonu zabranjeno saobracanje na putu rezervisanom za motorna vozila i auto putu?
Tako da nemoj moli te sa takvim izjavama "jadni oni idu i ispod ogranicenja, a ovi mangupi u besnim limuzinama ih pobise".
Da imam dovoljno izdrzivo vozilo, da ja ostanem netaknut, i da vidim traktor na auto putu samo bih dodao gas i ukljucio brisace na na trecu brzinu da ga sto pre maknem u stranu.


I nisi ti u opste budala sto vozis 120 gde je ogranicenje 120. Naprotiv.
Ali postoji nesto sto se zove subjektivni osecaj. Taj osecaj, meni, kaze da nije rizicno, kad uslovi puta dozvoljavaju, ici nekim savremenijim vecim vozilom i 200.
Cist primer - Trojanac. Pitaj ga dali mu je isti osecaj kada u Hondi ide 80 kao sto mu je bio kada je vozio Zastavu. ;) Ne samo u voznji, kad mislimo da je desna noga na gasu, vec i voznji kada treba kociti, zaobici neku prepreku...
Ja sam prvi koji je 2010. rekao da Clio nije toliko bezbedan na vecim brzinama iako ih moze dostici. Dok sam vozio ii vozim neka druga vozila koja se na tim istim brzinama skroz drugacije ponasaju i osecam se sasvim bezbedno u tim situacijama u njima dok u Cliu bas i nisam. ;)

Sto kaze isreka - "prostri se spram gubera".

Edit: Dok napisah stvori se par postova...
Odgovori