Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od nikaragva »

Ok, a sta je teze dzak perja ili dzak slame?
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od dragvorl »

Momci, uozbiljite se malo, ovako ako se nastavi ide pod kljuc tema opet...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
moimoi
Reactions:
Postovi: 210
Pridružio se: 26 Apr 2012, 14:14
Lokacija: Beograd

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od moimoi »

ljubitelj napisao:To saltanje menjacem brzinu ii 2 nadole je navika i potreba slabijih motora a pre svega atmosferaca koji sami ne mogu da ostvare dovoljno obrtnog iz motora.
Шалтање две брзине надоле при претицању је потреба и 2.0 дизела са 184 КС ако хоћеш брзо претицање.
ljubitelj napisao:Pri preticanju svakako ne bih zapoceo na 4000rpm i koriscenje samo kratkog opsega 4000 do 4500 :)
Бесмислено је говорити о тако високим обртајима кад се говори о шалтању пар брзина на ниже. Ако возим на 1500 обртаја и прешалтам две ниже то је 2700 а не 4000 обртаја.
ljubitelj napisao:U konkretnoj kombinacijai motora i menjca veoma brzo ces sa punim gasom da napunis 4000 do 4500 kada treba da saltas. I tako vise puta mahnito saltas u vrlo kratkim intervalima uz gubitak vremena i vuce tokom saltanja umesto da iskoristis opseg od recimo 2500 do 4500 maksimalne vuce u kontinuitetu.
Овако и ја највише волим да убрзавам на магистрали са 2500 до 4500 обртаја, возим 80 км/ч и кад завршим убрзање при 4500 већ идем 145 км/ч.

Ево реалан пример.
BMW 120d
2.0L kW (PS) 135 (184) / 4.000; (Nm) 380 / 1.750-2.750
Убрзава се од 80-120 км/ч

4 брзина 2195rpm-3290rpm = 5,7 секунди (380Nm при 2195rpm)
5 брзина 1755rpm-2630rpm = 7,2 секунди (380Nm при 1755rpm)
6 брзина 1450rpm-2200rpm = 10,3 секунди (350Nm при 1450rpm)

Да ли убрзавати при 1450 обртаја или прешалтати две ниже на 2200 обртаја?
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Delija »

moimoi napisao:Да ли убрзавати при 1450 обртаја или прешалтати две ниже на 2200 обртаја?
Stisnem pedalu i zabole me i u kojoj sam brzini i na koliko obrtaja :djavo:
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21787
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od nidza »

Ko da voziš na struju, mora da je super. :D

Tapatalk
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Delija »

Savrseno :)
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od ljubitelj »

moimoi napisao:
ljubitelj napisao:
ljubitelj napisao:Pri preticanju svakako ne bih zapoceo na 4000rpm i koriscenje samo kratkog opsega 4000 do 4500 :)
Бесмислено је говорити о тако високим обртајима кад се говори о шалтању пар брзина на ниже. Ако возим на 1500 обртаја и прешалтам две ниже то је 2700 а не 4000 обртаја.
U pitanju je benzinac i predlozeno je dovesti turbo motor na 4000 obrtaja kao pripremu za preticanje. Na to se odnosi predlozeni stil voznje koji ne razumem ni kao zelju ni kao potrebu turbo benzinca.
Scuderia
Reactions:
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Scuderia »

Delija napisao:
moimoi napisao:Да ли убрзавати при 1450 обртаја или прешалтати две ниже на 2200 обртаја?
Stisnem pedalu i zabole me i u kojoj sam brzini i na koliko obrtaja :djavo:
:kezo: :kezo:
Korisnikov avatar
Mladen7
Reactions:
Postovi: 2131
Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
Lokacija: Beograd ,NBg

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Mladen7 »

ljubitelj napisao:
ljubitelj napisao:Pri preticanju svakako ne bih zapoceo na 4000rpm i koriscenje samo kratkog opsega 4000 do 4500 :)
...predlozeni stil voznje koji ne razumem ni kao zelju ni kao potrebu turbo benzinca.
Otkud ti to da samo taj opseg koristiš na takvom motoru, ja sam pominjao 6k ( od 4-6k )obrtaja, ali ide i na 6,5 . Što daje neki prostor od oko 2500 obrtaja.

Isti motor starija verzija, nešto malo slabija, i vrlo bitno DSG menjač koji je optimizovan kako treba. Znači nema želja vozača, umeće...šta god, potreba za mah ubrzanjem i menjač radi ovako .U klipu se vidi na kom opsegu menja brzine...više je nego jasno nadam se.
Kao što rekoh idealni opseg za taj motor, ugubo, 4000-6000, na klipu i više O/min od toga:
https://www.youtube.com/watch?v=kL6qsgS7Who

Octavia 3 2.0 TSI RS
https://www.youtube.com/watch?v=92i-gC6GS7o


Lično sam vozio( ne malo par km) BMWov 2.0 turbo benz, automatik ZF menjač znam šta pričam. Nisam čuo od nekoga itd.
Da mu ne fali snage ni u normalnom modu istina je ,kao što Delija kaže, jednostavno baš jak motor. Naravno u S modu kad ga forsiraš menjač se slično ponaša kao na klipu gore. Mislim da se ni u BMWu nisu nešto zeznuli a ni u ZFu :) , kapiram da radi baš kako treba tj šta vozač zahteva. Da ne kačim sad gomilu klipova nema potrebe.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od ljubitelj »

nikaragva napisao:Amricki automobili, atmo imaju par iljada kubika i tri brzine. Kod volana.
Normalno, imaju dosta obrtnog a malo snage (za tu kubikazu od 5000) i super su za voznju i sa 3, jos ako je jeftino gorivo da se moze lepo stiskati. :navijamo:
I ne treba im menjac sa puno brzina, slicno kao ni elektro motoru.

Moderni mali turbo benzinci od 2 litra kao ovaj o kome smo pricali su se jako priblizili tim starim velikim motorima po nacinu voznje i obrtajima koji se koriste.

@mladen, odnosi se na post od @dragan i njegovo pitanje.
Taj motor gubi dah na 4500 kada dostize maksimalnu snagu a obrtni naglo opada sa porastom do 6500 kako predlazes. Terati ga preko 4600 je samo po sebi besmisleno jer ne dobijas nista, niti porast momenta niti porast snage. Samo raste buka i potrosnja.
Pogledaj dijagram, valjda su tacni podaci.
Ovaj sto si ti okacio klip pise da je podesen na 5100 obrtaja.
Turbo motoru ne trebaju visoki obrtaji, upravo kompresor sluzi da ubaci vise vazduha umesto te potrebe da se brzo vrti.
Poslednja izmena od ljubitelj u 10 Feb 2017, 23:21, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Delija »

@ljubitelj
Ne znam kako to nezno da ti saopstim, ali nisi u pravu :)

Pogledaj na koliko salta ZF8 na 328i - to Mladen pokusava da ti kaze.

https://www.youtube.com/watch?v=eCZBK6upirM
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od ljubitelj »

Pa salta, a vidis i sam iz podataka kada se dostize maksimum tog motora da je besmisleno.
Ajde ukljuci mozak, zasto bi radio nesto sto ti ne donosi vise KS ni vise Nm.
Koja je korist da se salta VAN podrucja rada motora?

edit- pricamo o motoru koji max snagu dostize na 4500rpm i preko toga nema daljeg porasta snage a moment opada ko kamen u bunar.
Poslednja izmena od ljubitelj u 10 Feb 2017, 23:27, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Mladen7
Reactions:
Postovi: 2131
Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
Lokacija: Beograd ,NBg

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Mladen7 »

Stekao sam utisak da delim misljenje sa draganom, pa sam zato odgovorio, a i sto pises suprotno je onome sto sam ja pisao.
Cuj, ja probao ,kao sto rekoh, ne gubi dah ni bilo sta posle 4000-4500 o/ min ,naprotiv.
Valjda i ovi u VAGu i BMWu znaju sta rade, pa ne bi toliko pogresili sa rezimom rada autom. menjaca.

Послато са HUAWEI VNS-L31
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Delija »

Ljubitelj, moras da prepoznas trenutak kad je vreme za povlacenje ;)

O kakvom kamenu ti pricas? :kuku:

Slika
Poslednja izmena od Delija u 10 Feb 2017, 23:30, izmenjeno 1 put ukupno.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Scuderia
Reactions:
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Scuderia »

328 max snagu dostize na 6.5, a ne 4.5.
Odgovori