Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Jedna revolucionarna sprava nastala između dva rata. 
https://www.youtube.com/watch?v=g_6jZ0YbMz4
			
			
			
						
						
										
						https://www.youtube.com/watch?v=g_6jZ0YbMz4
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24873
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Ajaooooo.  
  
			
			
			
						
						
							 
  

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vazduhoplovi
https://www.youtube.com/watch?v=eGjQ3Nbs6Hg
			
			
			
						
						
										
						Re: Vazduhoplovi
http://www.youtube.com/watch?v=AAQJonvO8h4
			
			
			
						
						
										
						Vazduhoplovi
Sinoc neugodan let iz Ciriha za Bg. 
Prvo smo kadnili sa poletanjem skoro sat ipo zbog "manjeg tehnickog problema sa avionim i provere", u u kokpitu sat vremena bilo nekoliko tehnicara.
Onda kad smo krenuli sa poletanjem kako je dodao gas za zaletanje avion ode desno, pa mu udari kontru on ode levo pa na kocnice da ne zavrsimo u livadi... odtaxirasmo sa piste, ocekujemo da parkira nazad i kaze nam napolje. Medjutim on stao, povukao rucnu i krenuo da turira motore, ceo avion podrhtavao.
Kaze "zbog manjeg tehnickog problema smo prekinuli poketanje ali cemo za 5 min ponovo...".
Nikome u avionu nije bilo svejedno, vecina bi radije izasla. Iz drugog pokusaja piletosmo u kabini prvih 15 min mrtva tisina a na nirmalne turbulencije pri poletanju posto su svi na iglama otme se po koji vrisak...
Nadalje je islo dobro sve. Ovo mi je bilo prvo odustajanje od poletanja koje sam iskusio.
Pri sletanju kapetan kaze nadam se da ste uzivali u letu a cela kabina u smeh i krene aplauz
			
			
			
						
						
										
						Prvo smo kadnili sa poletanjem skoro sat ipo zbog "manjeg tehnickog problema sa avionim i provere", u u kokpitu sat vremena bilo nekoliko tehnicara.
Onda kad smo krenuli sa poletanjem kako je dodao gas za zaletanje avion ode desno, pa mu udari kontru on ode levo pa na kocnice da ne zavrsimo u livadi... odtaxirasmo sa piste, ocekujemo da parkira nazad i kaze nam napolje. Medjutim on stao, povukao rucnu i krenuo da turira motore, ceo avion podrhtavao.
Kaze "zbog manjeg tehnickog problema smo prekinuli poketanje ali cemo za 5 min ponovo...".
Nikome u avionu nije bilo svejedno, vecina bi radije izasla. Iz drugog pokusaja piletosmo u kabini prvih 15 min mrtva tisina a na nirmalne turbulencije pri poletanju posto su svi na iglama otme se po koji vrisak...
Nadalje je islo dobro sve. Ovo mi je bilo prvo odustajanje od poletanja koje sam iskusio.
Pri sletanju kapetan kaze nadam se da ste uzivali u letu a cela kabina u smeh i krene aplauz

Re: Vazduhoplovi
...a gaće žute.   
			
			
			
						
						
										
						
Re: Vazduhoplovi
Ma foru uradila posada, trebala im je tišina na letu. 
Možda zu može da nam pomogne oko tog kočenja, ja sam imao odustajanje od poletanja u Dammamu sa A330 ili A340, ne mogu sad da se setim. Uglavnom, 45 minuta smo čekali da se ohlade kočnice, nije mogao da poleti za 5 minuta.
Imam nekoliko stotina letova, ali ovo mi je prvi i poslednji put bio da sam se ukenjao. Užasan trenutak kada u momentu dok očekuješ da se grdosija odvoji od piste, kreće panično kočenje. Psovao sam i Dammam i Bahrein.
Inače, priča je zanimljiva, da bih izbegao višesatno čekanje u Dammamu na pasoškoj kontroli, uzeo sam kartu do Bahreina, iako sam zapravo išao u Dammam. Avion iskrca putnike i nastavi za Bahrein, to je bukvalno 5 minuta leta tik iznad mora i ponovno sletanje. U tom periodu je bilo mnogo kraće da se sleti u Bahreinu i tamo hvata taksi nazad za Dammam. Dok je kočio kroz glavu mi je prolazio divni šalter sa guzatim Saudijcem i stotine Pakistanaca koji leže po mermeru i čekaju danima da ih puste u zemlju.
			
			
			
						
						
										
						Možda zu može da nam pomogne oko tog kočenja, ja sam imao odustajanje od poletanja u Dammamu sa A330 ili A340, ne mogu sad da se setim. Uglavnom, 45 minuta smo čekali da se ohlade kočnice, nije mogao da poleti za 5 minuta.
Imam nekoliko stotina letova, ali ovo mi je prvi i poslednji put bio da sam se ukenjao. Užasan trenutak kada u momentu dok očekuješ da se grdosija odvoji od piste, kreće panično kočenje. Psovao sam i Dammam i Bahrein.
Inače, priča je zanimljiva, da bih izbegao višesatno čekanje u Dammamu na pasoškoj kontroli, uzeo sam kartu do Bahreina, iako sam zapravo išao u Dammam. Avion iskrca putnike i nastavi za Bahrein, to je bukvalno 5 minuta leta tik iznad mora i ponovno sletanje. U tom periodu je bilo mnogo kraće da se sleti u Bahreinu i tamo hvata taksi nazad za Dammam. Dok je kočio kroz glavu mi je prolazio divni šalter sa guzatim Saudijcem i stotine Pakistanaca koji leže po mermeru i čekaju danima da ih puste u zemlju.
Re: Vazduhoplovi
Air Serbia. 
Nije opteretio kocnice jer se to desilo na samom pocetku cim je dodao gas. Kao da jedan motor nije gurao pa avion otisao u stranu.
			
			
			
						
						
										
						Nije opteretio kocnice jer se to desilo na samom pocetku cim je dodao gas. Kao da jedan motor nije gurao pa avion otisao u stranu.
Re: Vazduhoplovi
Najbolje odustajanje na poletanju sam imao u B727 kad je crko motor. Buka i kocenje vrh   
 
Face putnika priceless
			
			
			
						
						
							 
 Face putnika priceless

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
			
						Re: Vazduhoplovi
Možda je Airbusov softver malo ludovao.Laki021 napisao:Air Serbia.
Nije opteretio kocnice jer se to desilo na samom pocetku cim je dodao gas. Kao da jedan motor nije gurao pa avion otisao u stranu
 Svojevremno sam čitao neke radove francuskih naučnika koji su projektovali softver za Airbus avioniku. Na A300/310 je bila dvostruka redundansa, i ako se desi da dva sistema ne daju isti rezultat, automatika se isključuje i dozvoljava pilotu da preuzme kontrolu. Na A320 seriji su uveli trostruku redundansu, sva tri sistema izvršavaju različiti softver koji su pisali različiti timovi (uobičajena praksa za mission critical aplikacije) i radi se standardno "dva od tri glasanje" (pretpostavlja se da jedan može da otkaže ili pogreši). Ali problem je što su pretpostavili da situacija da sva tri daju različite rezultate nije moguća. Kompjuter ni pod kakvim okolnostima ne prepušta potpunu kontrolu pilotu. Mislim da kod upravljačkih površina još i dozvoljava dosta (mada su fly by wire), ali motore čvrsto drži pod kontrolom. I onda se pitaju zašto dolazi do ovakvih stvari:
 Svojevremno sam čitao neke radove francuskih naučnika koji su projektovali softver za Airbus avioniku. Na A300/310 je bila dvostruka redundansa, i ako se desi da dva sistema ne daju isti rezultat, automatika se isključuje i dozvoljava pilotu da preuzme kontrolu. Na A320 seriji su uveli trostruku redundansu, sva tri sistema izvršavaju različiti softver koji su pisali različiti timovi (uobičajena praksa za mission critical aplikacije) i radi se standardno "dva od tri glasanje" (pretpostavlja se da jedan može da otkaže ili pogreši). Ali problem je što su pretpostavili da situacija da sva tri daju različite rezultate nije moguća. Kompjuter ni pod kakvim okolnostima ne prepušta potpunu kontrolu pilotu. Mislim da kod upravljačkih površina još i dozvoljava dosta (mada su fly by wire), ali motore čvrsto drži pod kontrolom. I onda se pitaju zašto dolazi do ovakvih stvari:https://www.youtube.com/watch?v=I9gELPxPG8Q
Imao je i Space Shuttle petostruku redundansu kompjutera, ali je ipak pilot (da ne kažem astronaut) bio taj koji upravlja letelicom.
EDIT: TGV vozovi su im mnogo razumnije projektovani. Iako su sposobni za potpuno autonomni saobraćaj, čovek-mašinovođa je namerno uključen u sistem upravljanja, upravo za slučaj da se desi nešto nepredviđeno. Većinu vremena mu kompjuter govori šta da radi - ali ako dobije nelogične ili očigledno pogrešne podatke, on je taj koji će odlučiti šta dalje.
Ђенерал Јанковић
			
						Re: Vazduhoplovi
Airbus je takvo g...o od aviona da to moze samo majka (inzenjerska) da voli.
Sa propascu grandioznog projekta A380, pogotovo kompanije iz Zaliva, odustaju od narudzbina za A350 i narucuju B787. Qatar je vec uz narudzbinu 30 787, 90 777, potpisao i pismo o namerama za kupovinu 60 737max koji ce zameniti njihove A320.
Inace, milion razloga moze da bude za prekinuto poletanje tako da ono gore ne bih komentarisao.
			
			
			
						
						
										
						Sa propascu grandioznog projekta A380, pogotovo kompanije iz Zaliva, odustaju od narudzbina za A350 i narucuju B787. Qatar je vec uz narudzbinu 30 787, 90 777, potpisao i pismo o namerama za kupovinu 60 737max koji ce zameniti njihove A320.
Inace, milion razloga moze da bude za prekinuto poletanje tako da ono gore ne bih komentarisao.
 
        








