Редовни сервис - Пунто Класик
- Филиповић
- Postovi: 543
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:21
- Garaža: Фијат Пунто Емоушн АБС
- Lokacija: Ja, Srb
Редовни сервис - Пунто Класик
Јел` имао неко искуства са Бош (Bosch) филтерима уља и филтерима ваздуха?!?
У Јагодини их нуди свака друга радња, а поред њих има још неких Унико(Unico) филтера, Уфи(Ufi), Чемпион(Champion) и наравно Клин(Clean).
Нигде нисам нашао Ман или Хенгст филтере за Пунто.
Видим да их ни у АП спорту нема...
У Јагодини их нуди свака друга радња, а поред њих има још неких Унико(Unico) филтера, Уфи(Ufi), Чемпион(Champion) и наравно Клин(Clean).
Нигде нисам нашао Ман или Хенгст филтере за Пунто.
Видим да их ни у АП спорту нема...
Re: Редовни сервис - Пунто Класик
Ja koristim Clean na meganu, drug na bmw, jedan na alfi - nemamo nikakvih problema.
- Филиповић
- Postovi: 543
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:21
- Garaža: Фијат Пунто Емоушн АБС
- Lokacija: Ja, Srb
Re: Редовни сервис - Пунто Класик
Ма и мени је тренутно на ауту јер сам прошле године био у цајтноту и куповао све у последњем тренутку, али желео сам ипак нешто мало боље.
Неки су износили мишљења да им је због Клин филтера ваздуха мотор слабије дисао, не знам шта да мислим.
Нудили су ми и Валео филтер климе, 600 дин обичан (који изгледа више него јадно) и 900 динара са активним угљем, да ли то ваља нешто???
Неки су износили мишљења да им је због Клин филтера ваздуха мотор слабије дисао, не знам шта да мислим.
Нудили су ми и Валео филтер климе, 600 дин обичан (који изгледа више него јадно) и 900 динара са активним угљем, да ли то ваља нешто???
Re: Редовни сервис - Пунто Класик
Moj recept za Punta, doduse bivseg, ali ga i dalje ja sredjujem kod kolege, tj pomazem.
-Ulje Mobil 3000 sintetika 5w40, jeftinije od Selenie 20k, a BOLJE
-filter ulja FIAT orginalan, nista drugo
-filter vazduha Clean
-filter klime taj za 600 kinti.
-na svake 4-5000 ide cisvenje dizni sa vodicom za 5 evrica
Na 60.000km, 6 godina nula kvarova...
-Ulje Mobil 3000 sintetika 5w40, jeftinije od Selenie 20k, a BOLJE
-filter ulja FIAT orginalan, nista drugo
-filter vazduha Clean
-filter klime taj za 600 kinti.
-na svake 4-5000 ide cisvenje dizni sa vodicom za 5 evrica
Na 60.000km, 6 godina nula kvarova...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Филиповић
- Postovi: 543
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:21
- Garaža: Фијат Пунто Емоушн АБС
- Lokacija: Ja, Srb
Re: Редовни сервис - Пунто Класик
Већ сам купио Бош филтер уља...
Што се тиче уља, Селенија је скупа али мени мотор не троши ни грам уља, бојим се да га не урекнем?
Читао сам да је за наше прилике (јаке зиме) боље ређе уље, али мислим да не треба чачкати мечку.
Додуше, спреман сам и на промену ако ми објасниш зашто је теби било боље то уље.
А какво је то чишћење дизни? Сипањем нечега у гориво или другачије?

Што се тиче уља, Селенија је скупа али мени мотор не троши ни грам уља, бојим се да га не урекнем?

Читао сам да је за наше прилике (јаке зиме) боље ређе уље, али мислим да не треба чачкати мечку.
Додуше, спреман сам и на промену ако ми објасниш зашто је теби било боље то уље.
А какво је то чишћење дизни? Сипањем нечега у гориво или другачије?
Re: Редовни сервис - Пунто Класик
Sto se tice filtera ulja, samo orginal Fiat Ricambi, imao sam iskustva sa nekim krsevima, a isuvise je bitan, a jeftin deo, da bi istrazivao, 800 kinti je u ovl.servisu...
Sto se tice vodice, ja sipam na pola rezervora, mada je preporuka da ide na pun, koristio sam razne STP, Wins, Wurth.
Ali delovalo je osetno samo kad je na pola rezervoara.
Oko ulja je teorija poveca, elem sadasnja fabricka preporuka za PC je sintetika 5w40.
Selenia20k je polusintetika, koja je uz to i preskupa.
Nema ni jedne stvari u kojoj je polusintetika bolja od sintetike.
Moje licno zapazanje, je sledece, auto je sintetiku zaista za nijansu vise motor trosio, mada jedva primetno, ali ponasanje auta zimi pri hladnom startu je neuporedivo bolje.
Nema ruznih zvukova koji dopitru iz glave motora bar pola minuta na Seleniji 20k...
Takodje nadjes radnju de Platner distribuira Mobil i ne sumnjas u poreklo...
Dugorocno gledano sintetika ne ostavlja ni blizu talog kao polusintetika u motoru, cak sta vise prilikom prve zamene, doslovno neko vreme razbija garez u motoru koju je nagomilala polusintetika.
Samu odluku moras sam da doneses
Sto se tice vodice, ja sipam na pola rezervora, mada je preporuka da ide na pun, koristio sam razne STP, Wins, Wurth.
Ali delovalo je osetno samo kad je na pola rezervoara.
Oko ulja je teorija poveca, elem sadasnja fabricka preporuka za PC je sintetika 5w40.
Selenia20k je polusintetika, koja je uz to i preskupa.
Nema ni jedne stvari u kojoj je polusintetika bolja od sintetike.
Moje licno zapazanje, je sledece, auto je sintetiku zaista za nijansu vise motor trosio, mada jedva primetno, ali ponasanje auta zimi pri hladnom startu je neuporedivo bolje.
Nema ruznih zvukova koji dopitru iz glave motora bar pola minuta na Seleniji 20k...
Takodje nadjes radnju de Platner distribuira Mobil i ne sumnjas u poreklo...
Dugorocno gledano sintetika ne ostavlja ni blizu talog kao polusintetika u motoru, cak sta vise prilikom prve zamene, doslovno neko vreme razbija garez u motoru koju je nagomilala polusintetika.
Samu odluku moras sam da doneses

Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Филиповић
- Postovi: 543
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:21
- Garaža: Фијат Пунто Емоушн АБС
- Lokacija: Ja, Srb
Re: Редовни сервис - Пунто Класик
Ок. Убедио си ме за уље.
Је`л има неки посебан назив-ознаку то Мобил уље осим генеричне ознаке за вискозитет?
Да ли би у АП спорту смео да се уздам у Мобил уље? Питам јер у Јагодини никоме не верујем, а и није неки избор уља да бих могао да бирам још и дистрибутера.
Филтер уља сам већ купио, готово сад. Тешим се тиме што ја прелазим 7-8 хиљада годишње па не ради пуно радно време.
У сваком случају, хвала пуно на корисним саветима.
Купићу и оно за чишћење дизни, почео је мало да трза. Иначе, стар 3 године и прешао 21 хиљаду...

Да ли би у АП спорту смео да се уздам у Мобил уље? Питам јер у Јагодини никоме не верујем, а и није неки избор уља да бих могао да бирам још и дистрибутера.
Филтер уља сам већ купио, готово сад. Тешим се тиме што ја прелазим 7-8 хиљада годишње па не ради пуно радно време.

У сваком случају, хвала пуно на корисним саветима.

Купићу и оно за чишћење дизни, почео је мало да трза. Иначе, стар 3 године и прешао 21 хиљаду...
Re: Редовни сервис - Пунто Класик
To u ap sportu ima platner deklaraciju, cekiraj.
Mobil 3000 5w40, selenia je bezobrazno skupa zbog lozenja oko fiat preporuke.
Sent from my Commodore 128
Mobil 3000 5w40, selenia je bezobrazno skupa zbog lozenja oko fiat preporuke.
Sent from my Commodore 128
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Филиповић
- Postovi: 543
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:21
- Garaža: Фијат Пунто Емоушн АБС
- Lokacija: Ja, Srb
Re: Редовни сервис - Пунто Класик
Хвала, хвала!!!!
На њиховом сајту видех да имају тај Мобил у паковању од 5л.
Купићу, таман ћу имати и за следећу годину.

На њиховом сајту видех да имају тај Мобил у паковању од 5л.
Купићу, таман ћу имати и за следећу годину.

Re: Редовни сервис - Пунто Класик
Evo jos par saveta iz prakse.
0. Sipaj oko 2,5 litra ulja inicijalno, obicno sipaju 3l i prebace maksimum dobrano, lose jer moze da izbije semering
1. Prelaz sa polusintetike (Selenia 20k), na sintetiku, moze biti osetan, tj moze inicijalno da primetis i pojacanu potrosnju ulja, zato sto prva tura, pojacano samponira motor i jede to sto je natalozila sintetika. Nemoj da te to uplasi, cak iako se desi, normalno je.
2. Prvu turu mozes da ispustis ranije, tj na standardnih tvojih 7-8000 km, posle opusteno teraj i do 10.000km, to je ionako minimalna kilometraza za sintetiku, ili cak opusteno na 1,5 godinu, ako malo prelazis.
3. Taj Mobil je odabran zato sto je poreklo proverljivo usled deklaracije, a ista klasa je je i Selenia 5w40, koja je sada fabricka preporuka, ali sto bi bacao pare.
4. Ako se resis za sintetiku, neko zlatno pravilo je da se vise ne premisljas, drzi se iste do kraja.
Bottom line, moje misljenje je da nema ni jednog razloga da se placa preplacena Selenia 20k, a licno garantujem da je zimi hladan start ubedljivo laksi uz sintetiku, bar onaj zvuk sitnog cak, cak, se jasno cuje i egzaktan je pokazatelj da plusintetika ne radi posao prvi minut...
-Jos par saveta za Puntica menjati crveni Paraflum na 4, maksimalno 5 godina.
-Menjati kocionu tecnost na bar 3/4 godine, kosta 400 kinti, a uglavnom je niko nikad ne menja, fab.preporuka je 2 godine.
-Svecice, dobro rade do 40.000km (u praksi i vise), uzeti opet orginalne NGK u Fiatu za narednih 40.000km, OBAVEZNO uvrnuti prvih nekoliko krugova rukom i NE SKIDATI do sledece zamene, jer se upropasti samo-deformisuca selnica. Takodje stegnuti sa osecajem oko cetvt kruga kad selna krene da se sabija.
-Plocice, fabricke drze do reda 40-50.000km. Ja sam uzeo posle ATe koje su 1600 kinti u Mass original, losije koce od farickog Bosha. Tu bi sad verovatno isao na fabricke plocice za Punta 1, ima da se kupe za oko 2600 kinti, samo treba znati foru da pasu...
- Zadnje vesanje gura mnogo vise, iako krene da zvacka oko 30-40.000km
- Zadnji savet za danas uz standardnu proveru ulja na svakih 1000km, pogledati rashladnu tecnost, kao i rukom zavrteti ventilator hladnjaka, jer je kilav i hoce da zariba, te napravi stetu.
Proveriti da li zapinje, odaje ga cvilec zvuk.
0. Sipaj oko 2,5 litra ulja inicijalno, obicno sipaju 3l i prebace maksimum dobrano, lose jer moze da izbije semering
1. Prelaz sa polusintetike (Selenia 20k), na sintetiku, moze biti osetan, tj moze inicijalno da primetis i pojacanu potrosnju ulja, zato sto prva tura, pojacano samponira motor i jede to sto je natalozila sintetika. Nemoj da te to uplasi, cak iako se desi, normalno je.
2. Prvu turu mozes da ispustis ranije, tj na standardnih tvojih 7-8000 km, posle opusteno teraj i do 10.000km, to je ionako minimalna kilometraza za sintetiku, ili cak opusteno na 1,5 godinu, ako malo prelazis.
3. Taj Mobil je odabran zato sto je poreklo proverljivo usled deklaracije, a ista klasa je je i Selenia 5w40, koja je sada fabricka preporuka, ali sto bi bacao pare.
4. Ako se resis za sintetiku, neko zlatno pravilo je da se vise ne premisljas, drzi se iste do kraja.
Bottom line, moje misljenje je da nema ni jednog razloga da se placa preplacena Selenia 20k, a licno garantujem da je zimi hladan start ubedljivo laksi uz sintetiku, bar onaj zvuk sitnog cak, cak, se jasno cuje i egzaktan je pokazatelj da plusintetika ne radi posao prvi minut...
-Jos par saveta za Puntica menjati crveni Paraflum na 4, maksimalno 5 godina.
-Menjati kocionu tecnost na bar 3/4 godine, kosta 400 kinti, a uglavnom je niko nikad ne menja, fab.preporuka je 2 godine.
-Svecice, dobro rade do 40.000km (u praksi i vise), uzeti opet orginalne NGK u Fiatu za narednih 40.000km, OBAVEZNO uvrnuti prvih nekoliko krugova rukom i NE SKIDATI do sledece zamene, jer se upropasti samo-deformisuca selnica. Takodje stegnuti sa osecajem oko cetvt kruga kad selna krene da se sabija.
-Plocice, fabricke drze do reda 40-50.000km. Ja sam uzeo posle ATe koje su 1600 kinti u Mass original, losije koce od farickog Bosha. Tu bi sad verovatno isao na fabricke plocice za Punta 1, ima da se kupe za oko 2600 kinti, samo treba znati foru da pasu...
- Zadnje vesanje gura mnogo vise, iako krene da zvacka oko 30-40.000km
- Zadnji savet za danas uz standardnu proveru ulja na svakih 1000km, pogledati rashladnu tecnost, kao i rukom zavrteti ventilator hladnjaka, jer je kilav i hoce da zariba, te napravi stetu.
Proveriti da li zapinje, odaje ga cvilec zvuk.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Филиповић
- Postovi: 543
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:21
- Garaža: Фијат Пунто Емоушн АБС
- Lokacija: Ja, Srb
Re: Редовни сервис - Пунто Класик
Уффф...ја ћу овај последњи пост да одштампам и сачувам.
Фала Бакс!!!

Фала Бакс!!!

Re: Редовни сервис - Пунто Класик
Samo da lepo radi narodna majka - Punto 

Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Редовни сервис - Пунто Класик
A koliko si platio bosch filter ulja? U Nisu su 550 din.
- Филиповић
- Postovi: 543
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:21
- Garaža: Фијат Пунто Емоушн АБС
- Lokacija: Ja, Srb
Re: Редовни сервис - Пунто Класик
Ја га платио 350 динара пре три дана.
Re: Редовни сервис - Пунто Класик
Svi ovi Bax-ovi saveti su na mestu, i sam ih se uglavnom pridrzavam,
Par komentara samo:
- rado bih promenio clean filter vazduha koji je do sada koriscen unazad nekoliko godina, cisto da vidim ilma li razlike sa nekim boljim. Potrazicu hengst, ili nesto slicno.
- kao ulje koristim seleniu kpe, koja jeste dosta skupa, ali mi se sada ne menja za neko drugo za 1000 din ustede. Od kada sam poceo sa koriscenjem, rekao bih da se motor brze zagreje. Zimi takodje bolje radi hladan.
- ulje za kocnice sam hteo da promenim u Bogunovicu, oni ga kao testirali nekom masinom i rekli da nema potrebe, jer u njemu nema vode. Staro je vec pune cetiri godine.
- svecice menjao sada u ovlascenom servisu, jedna svecica kosta oko 700 din., i zamena je 700 din.
- zamena antifriza je 700 dinara, + materijal.
Par komentara samo:
- rado bih promenio clean filter vazduha koji je do sada koriscen unazad nekoliko godina, cisto da vidim ilma li razlike sa nekim boljim. Potrazicu hengst, ili nesto slicno.
- kao ulje koristim seleniu kpe, koja jeste dosta skupa, ali mi se sada ne menja za neko drugo za 1000 din ustede. Od kada sam poceo sa koriscenjem, rekao bih da se motor brze zagreje. Zimi takodje bolje radi hladan.
- ulje za kocnice sam hteo da promenim u Bogunovicu, oni ga kao testirali nekom masinom i rekli da nema potrebe, jer u njemu nema vode. Staro je vec pune cetiri godine.
- svecice menjao sada u ovlascenom servisu, jedna svecica kosta oko 700 din., i zamena je 700 din.
- zamena antifriza je 700 dinara, + materijal.