Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Zavisi od cene popravke i nivoa oštećenja
Verovatno
Verovatno
Re: Vazduhoplovi
Ovaj ide u otpad.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24659
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
https://www.youtube.com/watch?v=vKo4Eee7V3s

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vazduhoplovi
Kolika god da je bila brzina, dobro je što se zaustavio na zemlji. Sa blokiranim kormilom visine (isto važi i za kormilo pravca i elerone), ne bi imao šanse da kontrolisano leti.cozmo napisao:Zaglavljene elvatorske površine na poletanju. Obustavljeno poletanje (iako je bila prevelika brzina za to).
Postoje nesreće gde je neka od upravljačkih površina ostala zaglavljena (npr. "pojeli" se zupčanici, a nije primećeno prilikom održavanja), ali je ovde čudno da je to bilo na samom poletanju. Mislio da je standardna procedura pre samog poletanja da neko sa zemlje ili tornja kaže pilotu: do kraja povuci/gurni volan, pritisni levu/desnu pedalu, okreni volan levo/desno i onda gleda da li se ivica horizonatlnog repa (odnosno ceo rep ako je reč o nadzvučnom avionu) maksimalno otklanja gore/dole, ivica vertikalnog repa levo/desno i da li se eleroni na zadnjoj ivici krila jednako diferencijalno otklanjaju. Ovo poslednje je malo teže ustanoviti gledajući sa strane, ali je lako ako posmatrač stoji iza aviona.
Kod vojnih aviona, pogotovo ruskih, sudeći po snimcima poletanja koji se mogu videti na internetu, reklo bi se da ove provere obavezno rade. Takođe imam utisak da Rusi mnogo duže i pažljivije zagrevaju motore (ili možda samo ne štede gorivo) i kod civilnih i kod vojnih aviona. Zapadnjaci kad dođu na početak piste, uvek naglo povećaju gas do obrtaja za poletanje i kreću da poleću, dok Rusi dodaju gas u dva-tri koraka. Rad na leru posle startovanja motora je takođe kod Rusa mnogo duži. U onom uputstvu za Tu-154B2 koje sam poslao pre nekog vremena, piše da posle startovanja motori moraju raditi u "režimu malih obrtaja" bar 8 minuta, a pre gašenja bar 3 minuta. Ok, to je stari tip aviona, ali i kod novih se slično ponašaju.
Video sam snimak kada neki ATR taksira sa jednim motorom do početka piste (valjda da bi štedeo gorivo), onda pali drugi motor i odmah poleće. Po meni prilično neodgovorno.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Da, iskocio im osigurac za otvaranje vratanca za tockove, a u check listi nije stajalo da to provere.dragvorl napisao:https://www.youtube.com/watch?v=vKo4Eee7V3s
kada su kranom podigli avion, vratili su osigurac, i tockovi su ispali.
Re: Vazduhoplovi
Kad lete na američkim krševima.
Nekada su znali šta je prava tehnika
(LOT Il-62, poletanje iz Los Angelesa, 1989. godina):
https://www.youtube.com/watch?v=BBbpcNwnxoE
EDIT:
Evo ga Il-62 ruskog Ministarstva za specijalne situacije, takođe poletanje iz Los Angelesa, 2012. godine. Lepo se čuje postepena provera motora u mestu, i to pre izlaska na pistu (premotajte na 1:20 min, ako vas mrzi sve da gledate):
https://www.youtube.com/watch?v=y1ONzfHaqkM


https://www.youtube.com/watch?v=BBbpcNwnxoE
EDIT:
Evo ga Il-62 ruskog Ministarstva za specijalne situacije, takođe poletanje iz Los Angelesa, 2012. godine. Lepo se čuje postepena provera motora u mestu, i to pre izlaska na pistu (premotajte na 1:20 min, ako vas mrzi sve da gledate):
https://www.youtube.com/watch?v=y1ONzfHaqkM
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
snork,
Na svim avionima, od Cesne i Utve, do A380, posle starta motora radi se provera otklona svih povrsina. Neke mozes da vidis iz kokpita a neke ne. U novijim avionima postoje ekrani koji pokazuju otklon. Da bi se uverio da je sve u redu, ne moras ni da ih vidis. Otklon volana mora biti pun i bez zapinjanja.
Motori zapadne produkcije normalno moraju termicki da se stabilizuju 3 minuta pre davanja snage za poletanje i 3 minuta posle sletanja. Na promenu temperature su najosetljivije lopatice turbine.
Za performanse poletanja je veci benefit da se poleti iz tzv. "rolling take off", nego iz "standing take off" (kako to rade Rusi jer im je obaveza da rade probu motora na pisti pred poletanje sto niko zivi ne radi).
Poljak nije dobro pregledao osigurace sto mu je OBAVEZA. Vec su pred let bili povadjeni, sto se inace ne radi. Ako ih mehanicar izvadi, onda mora da ih i vrati. Uz to su prilicno sakriveni i tesko ih je videti. Ali je njegova krivica.
Bilo bi lepo da Bajker postavi jednu lepu pricu o JATovim pilotima sa You Tube.
Na svim avionima, od Cesne i Utve, do A380, posle starta motora radi se provera otklona svih povrsina. Neke mozes da vidis iz kokpita a neke ne. U novijim avionima postoje ekrani koji pokazuju otklon. Da bi se uverio da je sve u redu, ne moras ni da ih vidis. Otklon volana mora biti pun i bez zapinjanja.
Motori zapadne produkcije normalno moraju termicki da se stabilizuju 3 minuta pre davanja snage za poletanje i 3 minuta posle sletanja. Na promenu temperature su najosetljivije lopatice turbine.
Za performanse poletanja je veci benefit da se poleti iz tzv. "rolling take off", nego iz "standing take off" (kako to rade Rusi jer im je obaveza da rade probu motora na pisti pred poletanje sto niko zivi ne radi).
Poljak nije dobro pregledao osigurace sto mu je OBAVEZA. Vec su pred let bili povadjeni, sto se inace ne radi. Ako ih mehanicar izvadi, onda mora da ih i vrati. Uz to su prilicno sakriveni i tesko ih je videti. Ali je njegova krivica.
Bilo bi lepo da Bajker postavi jednu lepu pricu o JATovim pilotima sa You Tube.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24659
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vazduhoplovi
Tako je, na o sam mislio.
Danas, svima koji zele da konkurisu u Er Srbiju, savetuje se da niposto ne pomenu ako imaju ili su imali nekog ko je radio u JATu. Gotovo sigurno nece biti primljeni.
Danas, svima koji zele da konkurisu u Er Srbiju, savetuje se da niposto ne pomenu ako imaju ili su imali nekog ko je radio u JATu. Gotovo sigurno nece biti primljeni.
Re: Vazduhoplovi
Steva je ovo sve ispricao za Newsweek u detaljnom intervjuu, kako su prebegli kad je pocelo bombardovanje. Inace, kad smo kod JATovih pilota, kapetan Miric, poznatiji kao Babura je od prosle godine u teskom stanju posle sloga. Napusten je i opljackan od strane porodice (lezao je dva dana slogiran dok ga zena preskakala), sad je u domu, ne moze da prica, jedva hoda uz pomoc hodalice. Niko se nije setio da pomogne, pa organizujem pomoc nekako, jedino od pilota ko ucestvuje je moj imenjak Makevic. Tuga.
Sent from my m2 note using Tapatalk
Sent from my m2 note using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Ovako ce biti preglednije nego sa sajta bljica
https://www.youtube.com/watch?v=k5a93N-aTEU
https://www.youtube.com/watch?v=k5a93N-aTEU

Re: Vazduhoplovi
Cozmo, molim te, pusti mi na pp sta je sa Baburom i gde je.cozmo napisao: Babura je od prosle godine u teskom stanju posle sloga.
Sent from my m2 note using Tapatalk
Hvala