Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32204
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od trojanac »

DRAMA NA LETU BEOGRAD - PARIZ Stjuardesa "Er Srbije" u suzama prepričala svoj HEROJSKI PODUHVAT

Kada su je iznosili iz aviona, okrenula se i rekla: "Moram da te zagrlim, ne znam šta bi se desilo da tebe nije bilo" - kroz suze nam prepričava stjuardesa "Er Srbije" Mirjana Todorović (24) rastanak s putnicom kojoj je pomogla kad joj je pozlilo na 10.000 metara.

http://www.blic.rs/vesti/drustvo/drama- ... ki/lfnypxz
Posetite www.garaza.rs !
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Nisam bas hteo da komentarisem ovo, da ne budem u svakoj corbi mirodjija, ali noram.

Ovo mi se desava minimum jednom nedeljno i niko od posade nije "heroj", niti se pojavljuje u novinama.

A kada procitam sledece recenice:

"Savršeno uigrani TIM koji se brinuo o drugim putnicima se, u saradnji s Mirjanom, pobrinuo da svi ostanu na svojim mestima kako bi medicinska pomoć imala lakši pristup ženi."

"Uz podršku TIMA, nakon 15 minuta se smirila i već je, kako to dolikuje pravom profesionalcu, bila spremna za naredni let."

Jasno je da iza bombasticne vesti stoji HR i press sluzba Er Sustikle, jer jedino oni koriste rec "TIM". Bitno je dodati da nije sve zasluga mladjane stjuardese koja je ispratila proceduru, vec celog savrseno uigranog tima.
Korisnikov avatar
Mr.Rotor
Reactions:
Postovi: 6355
Pridružio se: 18 Sep 2014, 21:42
Garaža: ПОЛУПРЕМИЈУМ
Lokacija: Краљево

Re: Vazduhoplovi

Post od Mr.Rotor »

Ma proseravanje od članka.
Korisnikov avatar
shandu90
Reactions:
Postovi: 13371
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od shandu90 »

Mene bi bilo sramota da se spominjem u clanku. Bolje na instagram da su nalepili.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer »

Čista reklama.
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Vazduhoplovi

Post od Velja »

http://youtu.be/rZtoUmyeKnk
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Naravno da je oštetio asfalt, kad mu motor duva ukoso, pravo u pistu. :D Inače, nisam prepoznao tip aviona, pa sam potražio po oznaci. U pitanju je britanski de Havilland Vampire. Članak na Wikipediji kaže da je poleteo 1943, ali da je korišćen od 1946. Da li je neko, osim Nemaca, zaista koristio mlazne avione u 2. svetskom ratu?

Inače, baš mu naglo daje gas pred poletanje, nemački motori iz tog vremena bi se raspali sa takvim rukovanjem. Ali ne zato što su loše konstruisani, već zato što tada nije bilo odgovarajućih materijala. Nemci su odmah napravili motore sa aksijalnim kompresorom, što je bolja varijanta i tako se radi i danas. Britanci su stavili radijalni (centrifugalni) kompresor, što je lošije (u smislu veličine i efikasnosti), ali ne zahteva tako dobre materijale. Radijalni turbo-kompresori su ovo što mnogi od nas imaju u kolima. :)

Poslednji poznat i dobar avion sa radijalnim kompresorom je bio MiG-15, a danas se ne koriste za vazduhoplove. Mada ima izuzetaka, npr. putnički BAE-146 / Avro RJ (često ga gledam na nebu, jer ga Austrian koristi na liniji Beč-Beograd) ima 4 mala mlazna motora, koji osim par aksijalnih, imaju jedan radijalni stepen kompresora. Tu se valjda uklopio zbog male veličine. Što napisa svojevremeno Zuzazu, ove avione zovu "4 APUs", jer su im motori mali kao onaj u auxiliary power unit-u (APU) koji većina aviona ima u repu, i koji se prvi pali, pa onda redom pokreće ostale motore. Inače, BAE-146 nema APU, pali direktno motor br. 1 (elektro generatore ima u motorima 1 i 4). Ali ok, da ne širim priču...
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21787
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza »

Samo Gloster Meteor. Bez poređenja sa nemačkim zverkama.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer »

http://www.bizlife.rs/biznis/poslovne-v ... er-srbije/

Stručnjaci „prizemljili“ uspehe Er Srbije

21:08 Beograd, 03/05/2017

Sa ovakvim nivoom poslovanja Er Srbija teško da može da opstane bez državne pomoći jer ima velike troškove, koji su 78 odsto u odnosu na prihode. Nacionalnoj aviokompaniji je potreban baš veliki prihod kako bi optimizirala svoje poslovanje, smatra ekonomista Dragovan Milićević.

Nacionalna aviokompanija Er Srbija saopštila je da će nakon razmatranja petogodišnjeg biznis plana, u cilju optimizacije prihoda, ojačati mrežu kratkih letova i da od 29. oktobra neće leteti za Abu Dabi.

Konsultant za strane investicije Milan Kovačević kaže da nismo imali dovoljno informacija u kakav aranžman je država uša sa Etihadom i da je u samom ugovoru bilo dosta stavki u kojima će naša strana pomagati Er Srbiju, dodajući da nije ni bilo izgledno da će se ostvariti pozitivno poslovanje nacionalne aviokompanije.

„Imamo čitavu konfuziju, kažemo da se leti za SAD i za Kinu, pa kažemo da idemo na skraćenje, radi se o lutanju. Mislim da na samom početku nije bila jasna formula kako će se deliti letovi sa Etihadom.“

Pitanje je dalje da li smo obeshrabrili druge kompanije da više lete. Ja sam tvrdio da je važnije da razvijamo aerodrom da bude središte regije, nego održanje naše kompanije, rekao je Kovačević.

„Nismo studiozno ušli u posao, nemamo studiju izvodljivosti, značaja troškova pod kojim uslovom se nabavljaju ili rentiraju avioni, a ne spadamo u zemlje koja može povoljnije da rentira avione“, navodi Kovačević.

Ekonomista Dragovan Milićević navodi da se ne zna koliko je bila državna pomoć jer finansijski rezultati nisu stavljeni na sajt. Kaže da se radi se o optimizaciji troškova, jer Er Srbija ima velike troškove, tako da skraćivanjem linija pokušava da se limitira trošak praznih sedišta i dugog putovanja.

Komentarišući ukidanje leta do Abu Dabija, Milićević objašnjava da je let isplativ ukoliko je popunjenost 80 do 100 odsto u oba pravca. „Interkontinentalne letove drže velike kompanije, to su letovi gde se obezbeđujete kapacitet punog aviona, treba da se skupljaju i putnici iz drugih zemalja“, rekao je Milićević.

Milićević smatra da bi se našla strategija ukoliko bi Etihad rešio da se povuče, ali da treba da se vidi struktura finansiranja. „I Kroacja erlajns sama posluje, nema ni kune džravne pomoći. Uz drugačiju strategiju mislim da može sama da posluje“, zaključio je on.

Izvor: N1
Korisnikov avatar
delano
Reactions:
Postovi: 304
Pridružio se: 30 Nov 2015, 12:30

Re: Vazduhoplovi

Post od delano »

A gde misli da sleti ovaj prijatelj sto je unistio pistu, pise da je air-show ?
I zasto pista nije od betona :mrgreen:
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Kakav je genije ovaj Kovacevic: "ne spadamo u zemlje koja moze jeftino da nabavi avione" (???). Kada bi samo mogao da objasni sta je rekao.
Inace, staro rukovodstvo JATa je predlagalo sve ovo sto radi Er Srbija. Zamenu flote (samo sa CFM motorima), interkonti letove i sl.
Od demokrata pa na ovamo, ni jedna vlast nije imala sluha za zahteve JATa, jer kompanija koja je u drzavnom vlasnistvu ne moze nista preduzimati bez odobrenja vlasnika.
I tako smo dosli do AV i Etihada....
Arci se A 330 do NYC za 60 putnika.
Zatvara se Istanbul i prepusta Turcima. Tri kompanije kupe kajmak a mi nismo mogli.
Koliko je ljudi zaposleno?
Ovi iz HR ne rade svoj posao jer nema potrebe. Kazu mi da im samo stigne direktiva koga da zaposle....
Ko putuje iz Beograda neka pogleda pre dolaska na check in salter sta rade oni momci i devojke koji putniku traze bording kartu, a zatim klimnu glavom i putnika upute dalje prema salteru. Sta to oni rade? Koja je njihova svrha?
Ko dolazi u Beograd neka baci pogled koliko zaposlenih sedi iza saltera Transfer Desk. Ja sam ih izbrojao 13! Nikada nisam video da iko radi. Turkish ih ima 2-3 na Ataturku. JAT nije smeo da pomisli na vise od 2! 13? To nisam video nigde!
U kompaniju je doslo onoliko lezilebovica, a ovaj palamudi da ne spadamo u zemlje koje mogu jeftino da nabave avione.
Puni oglasi aviona ali mi moramo da uzmemo avione od lizing firme ciji je vlasnik Hoganova zena po najjacoj ceni na trzistu?
Sere mi se od ovakvih "strucnjaka".
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer »

Rusi napravili MS-21, prete i Erbasu i Boingu
Novi ruski putnički avion MS- 21 sišao je s montažne linije kompanije Irkut i priprema se za let.

IZVOR: B92 ČETVRTAK, 4.05.2017. | 19:15

Kako prenose ruski mediji, ovaj uskotrupni avion je ozbiljan pretnja i konkurent Erbasu i Boingu.

Avion je je izašao iz fabrike 28. aprila i kako je rekao zamenik ruskog premijera Dmitrij Rogozin test let planiran je ovog meseca.
“Nema sumnje da će let ispuniti očekivanja. Pitanje je samo da li će avion dostići iračunate karakteristike. Mislim da će test let pokazati da hoće”, rekao je stručnjak za vazduhoplovstvo Aleksej Sinitski.
MS-21 moći će da primi od 150 do 211 putnika, a ruski mediji prenose da je opremljen najmodernijom pogonskom tehnologijom i elektronikom.

Ima već i prvog kupca, domaći Aeroflot koji planira da uzme 50 aviona, a isporuka se očekuje dogodine.
Avion cilja na letove srednje dužine, što obuvata najveće svetsko tržište, zbog čega proizvođači i očekuju da će konkurisati Boingu 737 i Erbasu A 320.

Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Juce.

Poredjenje dva vingleta na 737-800


Slika

Slika

Slika

Na TUI 737 je "split" winglet razvijan za MAXa, ali se moze dobiti po narudzbini i u NG varijanti. Kazu da stedi 1,5% goriva vise nego standardni winglet.
Svi pricaju o stednji goriva, a niko da pomene koliko je ovakav avion osetljiviji na bocni vetar u odnosu na onaj bez vingleta. "Stari" vinglet je visok 2,1m i predstavlja veliku povrsinu za efekat bocnog vetra.

Kurolomija iznad Srbije.


Slika

Slika

LYKV i LYNI su Kraljevo i Nis, radi orijentacije.
Cb su bili sa vrhovima nesto iznad 39.000 ft sto nije normalno za ovo doba godine.

Kurolomija iznad Bugarske:



Slika

Ovaj Cb je bio bar 2000 ft iznad naseg nivoa krstarenja (390), i po povrsini je ogroman jer je vezano vise jezgara u jedan oblak.

Vidi se da svi avioni (beli rombovi na ekranu) obilaze zonu sa suncane strane oblaka i odakle duva vetar.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

Juce prvi put ozbiljno pucala pgz ove godine. I to ne samo nasa, nego i bugarska i bosanska. Doduse kod njih je vertikalni domet nekih 2km manji...

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5201
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

Poleteo kinez:

http://www.aljazeera.com/news/2017/05/c ... 37514.html

'Made in China' C919 passenger jet takes maiden flight
Single-aisle plane can carry up to 168 passengers and is meant to rival Airbus and Boeing aircraft.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Odgovori