Saznalo se da holandski kralj radi inkognito kao pilot u KLM-u. Priznao je i najavio da ce se i vise aktivirati da radi kao pilot jer mu to prija......
Radio je na cityhopers letovima kao pilot KLM-a.. http://www.parool.nl/amsterdam/koning-w ... ~a4495300/
Ko ne koristi Google translate ukratko - vec 21 godinu po dva puta mesecno ko-pilotira a da putnici to ne znaju.
ljuba napisao:Saznalo se da holandski kralj radi inkognito kao pilot u KLM-u. Priznao je i najavio da ce se i vise aktivirati da radi kao pilot jer mu to prija......
Kopilot je pilot.
U avionu sede 2 PILOTA. Jedan je kapetan a drugi je prvi oficir, ili co-pilot. Oba PILOTA imaju istu dozvolu, prosli su isti trening, znaju isto da polete i slete. Jedino sto ih razdvaja je iskustvo.
U jednom letackom danu, pola letova obavlja jedan, a pola drugi (izuzev ako nisu slozeni vremenski uslovi ili zahtevan aerodrom).
Na današnji dan pre 90 godina, Čarls Lindberg je izveo prvi non-stop let avionom između Amerike i Evrope, preletevši rastojanje od 5800 km između Njujorka i Pariza za 33 sata i 30 minuta.
Njegov avion, "Duh St. Luisa", napravljen je specijalno za ovaj poduhvat. Glavni konstrukcioni cilj je bio što manja potrošnja goriva. U maloj kabini pilot nije mogao da skroz ispruži noge i imao je samo bočne prozore. Jedino navigaciono sredstvo mu je bio elektro-kompas, doduše tada najmoderniji tip koji je uzimao u obzir razilku između magnetnog i geografskog pola.
Sledeći jubilej nas čeka 20. juna, kada će biti 80 godina od kada je Valerij Čkalov izvršio non-stop let od Lenjingrada do zapadne obale SAD, preletevši 8811 km najkraćim pravcem - preko severnog pola.
U članku na Wikipediji piše da je tokom ispitivanja ustanovljeno da avion ispoljava izvesnu nestabilnost u letu, ali da to namerno nije ispravljeno, kako bi Lindberg sve vreme morao da pazi na upravljanje i tako ostao budan. Kada bi počeo da tone u san, oscilacije aviona bi ga probudile. Ali još fascinantnije je kako je precizno vršio navigaciju. Do Britanije nije imao nikakav vizuelni orijentir... samo beskrajno prostranstvo okeana.
Proizvod sagorevanja CNG/LPG/benzina/kerozina/dizela, tj. svih goriva koja se sastoje prevashodno od ugljovodonika, je najvećim delom ugljen-dioksid i vodena para. Kad je toplo i mala je relativna vlažnost, izduvni gasovi su nevidljivi. Kad je hladnije, vodena para postane vidljiva (npr. zimi se vidi iz auspuha automobila). Kad je još hladnije (npr. na velikim visinama), para se odmah pretvara u kristale leda i to su beli tragovi koji se vide iza aviona.
Ako lete nisko, nema tragova.
Na koju stranu i kojom brzinom će se rasprašiti, zavisi od smera i brzine vetra.
HKS napisao:
P.s. kakav aparat (i objektiv) bi bio potreban za slikanje aviona?
U sustini mozes sa nekim boljim prosumerom koji ima jak objektiv kao na primer Nikon Coolpix P900, ili Canon PowerShot SX60 HS. Ili skupljim DSLR om i jakim tele-objektivom.
Hrabar i rizičan poslovni model nacionalnog avio prevoznika Ujedinjenih Arapskih Emirata, po svemu sudeći, survao se u provaliju nakon što je sve što je moglo da pođe naopako u praksi pošlo naopako. Etihad Airways će naredne godine provesti u borbi za sopstveno preživljavanje, a posledice loše strategije će se najpre sručiti na njegove partnere u Evropi. Kako će u svemu tome proći Er Srbija još uvek je teško predvideti, ali je izvesno da srpskog prevoznika čeka teška borba i period pun neizvesnosti.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”