Edy napisao:
S obzirom da auto normalno radi mene interesuje da li je pojava cadji pozadi znak da treba da intervenisem na necemu da bih eventualno izbegao vece troskove?
Opisano je tipicno ponasanje loseg stanja motora. Cim ti vidis dim preko dana to znaci da zestoko ne valja sagorevanje.
Dizel moze dok je hladan da blago sivkasto jedva vidljivo dimi, kada se zagreje ne treba da dimi.
Osim i jedino kada naglo dajes maksimalni gas do trenutka dok se ne aktivira granicnik ubrizgavanja, ali i tada se jedva vidi.
To sve za ispravan dizel, sa dobrom kompresijom i dobro podesenim vremenom predubrizgavanja i sa dobrim diznama.
Jedno od ta 3, uz zapusen filter vazduha i eto vidljivog crnog dima.
Taj talog je cadj, koks, nesagorele cvrste cestice.
Ujedno to znaci i da DPF filter jako lose radi, ako ga ima uopste tj nije uklonjen.
Sve u svemu trebalo bi generalno pretresti motor i ustanoviti gde je kvar a nakon toga proceniti isplati li se popravka.
To kada dimi je obicno pri kraju radnog veka motora, ne uvek ali cesto.
Da dodam, najveca dijagnostika ti je da odes na neki tehnicki pregled i trazi da izmere sastav izduvnih gasova na analizatoru.
Tu se jasno iz brojki vidi u kakvom je stanju motor tj sistem ubrizgavanja.
Obrati paznju na HC brojku.
Jos nesto, cim je prethodni vlasnik kao skidao dizne zbog podloski (zasto bi?), i prica se o 200+k km vec je vreme da se zamene/ remontuju dizne odnosno ulozak.
Bosistu ne mozes da izbegnes pa ipak uradi proveru i trazi pisani izvestaj sa test uredjaja o stanju.
Iz podataka dobijenih merenjem dalje se odredjuje sta treba, kada treba i koliko moze da kosta remont.
Dobar dizel ne dimi vidljivo golim okom iz auta, osnovno pravilo.