
Vazduhoplovi
- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Vazduhoplovi
Ja samo komentarišem zašto su probali to čvrsto gorivo na bazi gume, a i nisu se nešto proslavili tim probama 

Re: Vazduhoplovi
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... uKlDaV7gOc
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... EuSznmDIOs
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... EuSznmDIOs
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vazduhoplovi
Da podelim jedno iskustvo, sad u sredu povratak iz Amsterdama, Air Serbia...sletanje sa one druge strane od Avale, prelecemo Savu, izbacuje tockove i vec smo bili blizu kad jednom pun gas i gore, i to bas pod zestokim uglom...u avionu tajac, ja gledam okolo, kontam da cu da vidim drugi avion posto mi to prvo palo na pamet. Pilot se javio verovatno posle 2-3 min, mada je meni izgledalo kao vecnost, pokvario se avion na poletanju, ostao na pisti pa smo morali jos jedan krug...ali je to rekao u varijanti, konacno sam dobio priliku da ovo uradim, bas je cool
tako da su svi nasi koji su razumeli umrli od smeha...stranci su gledali u varijanti sta se ovi srbi smeju, garant cemo svi da izginemo, posle je preveo za njih pa su i oni slicno reagovali.
Uglavnom, mozak mi je izvrno kad ga je podigao, cesto letim, ovo mi se prvi put desilo. Inace, volim sa nasima da letim, zato sto nasi piloti bas "meko" slete, i ranije dok je bio Jat i sada, ne znam da li je to stvar skole ili cega, ali moje iskustvo je da recimo ovi iz Lufthanze solidno bubnu o pistu.

Uglavnom, mozak mi je izvrno kad ga je podigao, cesto letim, ovo mi se prvi put desilo. Inace, volim sa nasima da letim, zato sto nasi piloti bas "meko" slete, i ranije dok je bio Jat i sada, ne znam da li je to stvar skole ili cega, ali moje iskustvo je da recimo ovi iz Lufthanze solidno bubnu o pistu.
Re: Vazduhoplovi
Dobar štos. Zavisi i od pozicije sedenja koliko osetiš sletanje. Ako si više napred, manje ćeš da osetiš i obrnuto.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
dgajic napisao:Inace, volim sa nasima da letim, zato sto nasi piloti bas "meko" slete, i ranije dok je bio Jat i sada, ne znam da li je to stvar skole ili cega, ali moje iskustvo je da recimo ovi iz Lufthanze solidno bubnu o pistu.
Tzv. "Positive landing", odnosno blagi udarac o pistu, smatra se bezbedijim od "French kiss" sletanja.
Cinjenica je da su nasi piloti uceni da uvek ucine putniku let prijatniji. Nezno sletanje, blaga promena rezima leta (penjanje/poniranje).... ali to nije svetski trend odavno.
Re: Vazduhoplovi
Zar kompanijama nije u cilju manja oštećenja letelica?
Re: Vazduhoplovi
Iz mog, putničkog iskustva, Aeroflotovi piloti su majstori "francuskog poljupca".zuzazu napisao: Tzv. "Positive landing", odnosno blagi udarac o pistu, smatra se bezbedijim od "French kiss" sletanja.
Re: Vazduhoplovi
Grujo, nece se letelica ostetiti. Stajni trap je projektovan za mnogo jaca opterecenja.
Znaci "positive landing" nije da izbusis rupu na pragu piste kad ga zapalis, vec da se oseti lagani udarac (hajde tako da opisem).
Za DC9 je u knjigama pisalo da je projektovan da udari u zemlju sa vertikalnom brzinom 500ft/min, kod kasnijih aviona ovaj se podatak ne javlja.
Posto u preciznom prilazu ponires sa nekih 700-800ft/min, ovo prakticno znaci da avion i ne moras da "poravnas" iznad piste, vec pod uglom po kojem si prilazio slobodno zveknes o pistu.
Postoji uredjaj avionu koji prijavljuje hard landing i u tom slucaju se zove mehanicar da izvrsi pregled stajnog trapa.
Znaci "positive landing" nije da izbusis rupu na pragu piste kad ga zapalis, vec da se oseti lagani udarac (hajde tako da opisem).
Za DC9 je u knjigama pisalo da je projektovan da udari u zemlju sa vertikalnom brzinom 500ft/min, kod kasnijih aviona ovaj se podatak ne javlja.
Posto u preciznom prilazu ponires sa nekih 700-800ft/min, ovo prakticno znaci da avion i ne moras da "poravnas" iznad piste, vec pod uglom po kojem si prilazio slobodno zveknes o pistu.
Postoji uredjaj avionu koji prijavljuje hard landing i u tom slucaju se zove mehanicar da izvrsi pregled stajnog trapa.
Re: Vazduhoplovi
Jel generalno vise zaradjuju piloti koji rade transport putnika u odnosu na cargo ili nema razlike ?
Re: Vazduhoplovi
The truth behind the 10 deadliest plane crashes of all time
http://www.telegraph.co.uk/travel/trave ... n-history/
http://www.telegraph.co.uk/travel/trave ... n-history/
Re: Vazduhoplovi
Kakav užas na Tenerifeu (br. 1). Da li je moguće da je KLM stvarno krenuo da poleće bez dozvole kontrole letenja? Bar da je pitao posadu PanAm-a da li su se skrenuli sa piste (a čuo je sigurno da idu iza njega).
Sudari na zemlji su stvarno najgluplja vrsta nesreća.
I slučaj br. 6 je jako glup - uspešno sleteli, a onda čekali 25 minuta dok se svi putnici nisu ugušili dimom.
Umesto da su odmah otvorili vrata i emergency izlaze, napumpali one gumene tobogane i počeli evakuaciju.
Sudari na zemlji su stvarno najgluplja vrsta nesreća.
I slučaj br. 6 je jako glup - uspešno sleteli, a onda čekali 25 minuta dok se svi putnici nisu ugušili dimom.

Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
U slučaju saudijskog aviona, mislim da je iz nekog razloga još bio presurizovan nakon sletanja i da nisu mogli da otvore vrata na vreme (dok se nisu ugušili).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
O nesreci ima dosta materijala na internetu. Dovoljno je poceti sa Wikipedijom pa da se shvati da je prethodnica svake nesrece skup vise sr@nj@.snork napisao:Kakav užas na Tenerifeu (br. 1). Da li je moguće da je KLM stvarno krenuo da poleće bez dozvole kontrole letenja? Bar da je pitao posadu PanAm-a da li su se skrenuli sa piste (a čuo je sigurno da idu iza njega).
Sudari na zemlji su stvarno najgluplja vrsta nesreća.
Tacno je da bzvz da se to dogadja na zemlji ali tu su avioni na najmanjem rastojanju jedni od drugih (kao i od drugih vozila ili zgrada), losa horizontalna signalizacija, losa svetla, komplikovani i nejasni aerodromi (treba samo videti na sta lice pravila taksiranja i parkiranja na francuskim aerodromima) kao i cinjenica da su svi ili puno opusteni ili puno umorni nakon leta.
Re: Vazduhoplovi


Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...


