http://www.vreme.com/arhiva_html/475/03.htmlO zapetljanosti "poslova s vojskom" na specifičan način govori i slučaj "kanadera", onaj koji je pre izbora objašnjavao Milan Milutinović (koji je tvrdio da je neke "kanadere" prodao na molbu JAT-a, a da buku pravi crnogorska mafija koja je htela da proda te iste avione). U taj slučaj bile su upletene dve vojske, dva šefa države, bar jedan ministar i dve posredničke agencije. Po pisanju grčke štampe moglo se tada zaključiti da postoje mućke prilikom nelegalnog prenosa novca iz SRJ u Grčku i Kipar, kao i utaje u aferi prodaje kanadera (8 miliona 400.000 dolara). Reč je o četiri aviona tipa CL-215 canadair, specijalizovana za gašenje požara, vlasništvo počivše SFRJ. Jula 1992. godine preuzeo ih je JAT ugovorom o prenosu sredstava sa Saveznim sekretarijatom za pravosuđe i upravu. Do oktobra 1995. godine - dakle uoči Dejtonskog sporazuma - avioni leže na Surčinu, a onda se kradom prebacuju za Solun i Eleusinu, pod lažnim češkim oznakama. Avione je od JAT-a preuzela kiparska firma "Stigman Air Support Ltd" u vlasništvu jednog Grka i jednog Jugoslovena. Zbog ekonomske blokade Jugoslavije posao je obavljan preko posrednika. Kuknjava Vojske Jugoslavije u pismu grčkoj armiji da su avioni u stvari njeni i da se mogu prodati samo preko ovlašćene (privatne) firme "Target" ignorisana je i februara 1997. godine; grčka država dobila je 4 aviona, 13 rezervnih motora i oko tri i po hiljade komada raznovrsne opreme. Grčka štampa je tvrdila da su tamošnje državne pare potrošene na avione čiji je vlasnik neko drugi (VJ) i podsećala na to da i ostale republike stare Jugoslavije polažu pravo na deo od prodaje tih letelica, koje su u stvari imovina bivše federacije itd.
Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Milan Milutunović prodao 4 Grčkoj.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10686
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Aha, nismo ih prodali, već ukrali sami od sebe. 

Re: Vazduhoplovi
Šta će nama kanaderi ? Kad je kod nas bio požar velikih razmera ?
Ne verujem da će neko u skorije vreme da odreši kesu za kupovinu novih aviona. Imajući u vidu da koštaju 25 miliona dolara.

Ne verujem da će neko u skorije vreme da odreši kesu za kupovinu novih aviona. Imajući u vidu da koštaju 25 miliona dolara.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Vazduhoplovi
Mislim da niste spomenuli: naši će na avio-mitingu 2.septembra imati "demonstraciju" vazdušne borbe ... pazi sad: između MiG-ova 21 i 29
To je ono što uvežbavaju ovih dana.

To je ono što uvežbavaju ovih dana.
Re: Vazduhoplovi
o na sta li ce to liciti...
a onda ce biti organizovana auto trka na pisti izmedju stojadina iz 86. i 307ice iz 2005.
a onda ce biti organizovana auto trka na pisti izmedju stojadina iz 86. i 307ice iz 2005.
Re: Vazduhoplovi
Kinezi nude borbene avione Vojsci Srbije
http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/3396 ... sci-Srbije
Šest velikih svetskih kompanija predstavilo je do sada svoje avione srpskom vazduhoplovstvu, ali još nije poznato koja će i kada će neka od tih letelica naslediti “mig-21“ i „mig-29“ u lovačkim eskadrilama Vojske Srbije.
Najstariji u našoj eskadrili: „Mig 21“
U komandi Vazduhoplovstva analizirano je koliko evropski “eurofajter”, francuski “rafal”, ruski „su-30“ i „mig-29 MM2“, američki F-16 i kineski JF-17 ispunjavaju uslove zadate u zvaničnom zahtevu Ministarstva odbrane za nabavku novog višenamenskog aviona.
Dalje od te analize se, međutim, nije otišlo, a cena takvog projekta trenutno prevazilazi naše mogućnosti, kažu analitičari. Iako je sporan novac, mnogi primećuju da se evropski “eurofajter” u poslednje vreme kod nas često reklamira u specijalizovanim časopisima.
- “Eurofajterovi” avioni su jako dobri, ali su za naše uslove preskupi. Za novac koji bismo odvojili za jedan njihov mogli bismo da kupimo dva odlična putnička aviona - kaže za “Blic” jedan od stručnjaka koji je želeo da ostane anoniman.
Okvirna cena sličnih aviona na tržištu se kreće od 60 miliona, pa do preko 100 miliona dolara. Cenu dodatno podiže i to što se nijedan ugovor o kupovini ne potpisuje bez ugovora o rezervnim delovima.
- Pokazalo se da je u nekoliko zemalja “eurofajterov” avion ponuđen po ceni od 60 do 70 miliona dolara. Ali važnije od ukupne svote jeste i to na koji način plaćate. Na primer, “migovi 21“, koji su kupovani od ‘60-ih do ‘80-ih godina, plaćani su robom, što je za tadašnju državu bilo veoma povoljno. Već za avione “mig-29” krajem ‘80-ih godina Rusi su tražili keš. To je ozbiljno političko-ekonomsko pitanje - kaže za “Blic” vojni analitičar Aleksandar Radić.
Vazduhoplovni novinar Petar Vojinović navodi za naš list da će “Eurofajter” imati svoj štand i na predstojećem aeromitingu u Batajnici.
- Sve odluke koje se odnose na prodaju njihovih aviona u Srbiji “Eurofajter” će doneti posle aeromitinga i u zavisnosti od raspisivanja i toka budućeg zvaničnog tendera za nabavku aviona koji će raspisati naša vojska kad god se to desi. Skoro svi proizvođači borbenih aviona pokazali su interes za učešće na tom tenderu, osim švedskog “Gripena”, a svi su imali i zvanične prezentacije. Sada je država na potezu da konkretizuje zahteve i označi početak zvaničnog nadmetanja - navodi Vojinović.
Za optimalno opremanje jedinica Vazduhoplovstva, prema rečima Aleksandra Radića, bilo bi potrebno nabaviti bar 20 aviona, što košta bar milijardu evra.
- Nije reč samo o novcu koji treba dati za kupovinu aviona, već su tu i cena eksploatacije i održavanja letelice. A vojni budžet trenutno iznosi oko pola milijarde evra, uz realnu opasnost da će pri predstojećem rebalansu budžeta biti smanjen - navodi Radić.
Prelazno rešenje do stvaranja uslova za kupovinu modernih aviona bi, kako kaže, trebalo tražiti u projektima koje je realno moguće ostvariti. Jedan od njih je modernizacija eskadrile aviona G-4 “galeb”.
- Radni vek aviona “mig-21” moramo kako znamo i umemo da produžimo do kraja dekade - zaključuje naš sagovornik.
Poslednja nabavka pre četvrt veka
U Vojsci Srbije zvanično je na brojnom stanju oko 80 borbenih aviona od kojih su najmodernija tri „mig-29“, nabavljena 1987. a remontovana 2008. i 2009. Većini ostalih aviona nabavljenih između šezdesetih i devedesetih godina uskoro ističe rok trajanja. I sam general-major Ranko Živak, komandant ViPVO, nedavno je u intervjuu za “Blic” upozorio da Srbiji ako se u narednim godinama ništa ne preduzme na opremanju Vazduhoplovstva, preti opasnost da ostane bez pojedinih vrsta avijacije jer je vek upotrebe lovaca „mig-21“ pri kraju.
Ja bih možda novac uložio u Novi avion -
http://www.youtube.com/watch?v=vIxhH6KH3QY
http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/3396 ... sci-Srbije
Šest velikih svetskih kompanija predstavilo je do sada svoje avione srpskom vazduhoplovstvu, ali još nije poznato koja će i kada će neka od tih letelica naslediti “mig-21“ i „mig-29“ u lovačkim eskadrilama Vojske Srbije.
Najstariji u našoj eskadrili: „Mig 21“
U komandi Vazduhoplovstva analizirano je koliko evropski “eurofajter”, francuski “rafal”, ruski „su-30“ i „mig-29 MM2“, američki F-16 i kineski JF-17 ispunjavaju uslove zadate u zvaničnom zahtevu Ministarstva odbrane za nabavku novog višenamenskog aviona.
Dalje od te analize se, međutim, nije otišlo, a cena takvog projekta trenutno prevazilazi naše mogućnosti, kažu analitičari. Iako je sporan novac, mnogi primećuju da se evropski “eurofajter” u poslednje vreme kod nas često reklamira u specijalizovanim časopisima.
- “Eurofajterovi” avioni su jako dobri, ali su za naše uslove preskupi. Za novac koji bismo odvojili za jedan njihov mogli bismo da kupimo dva odlična putnička aviona - kaže za “Blic” jedan od stručnjaka koji je želeo da ostane anoniman.
Okvirna cena sličnih aviona na tržištu se kreće od 60 miliona, pa do preko 100 miliona dolara. Cenu dodatno podiže i to što se nijedan ugovor o kupovini ne potpisuje bez ugovora o rezervnim delovima.
- Pokazalo se da je u nekoliko zemalja “eurofajterov” avion ponuđen po ceni od 60 do 70 miliona dolara. Ali važnije od ukupne svote jeste i to na koji način plaćate. Na primer, “migovi 21“, koji su kupovani od ‘60-ih do ‘80-ih godina, plaćani su robom, što je za tadašnju državu bilo veoma povoljno. Već za avione “mig-29” krajem ‘80-ih godina Rusi su tražili keš. To je ozbiljno političko-ekonomsko pitanje - kaže za “Blic” vojni analitičar Aleksandar Radić.
Vazduhoplovni novinar Petar Vojinović navodi za naš list da će “Eurofajter” imati svoj štand i na predstojećem aeromitingu u Batajnici.
- Sve odluke koje se odnose na prodaju njihovih aviona u Srbiji “Eurofajter” će doneti posle aeromitinga i u zavisnosti od raspisivanja i toka budućeg zvaničnog tendera za nabavku aviona koji će raspisati naša vojska kad god se to desi. Skoro svi proizvođači borbenih aviona pokazali su interes za učešće na tom tenderu, osim švedskog “Gripena”, a svi su imali i zvanične prezentacije. Sada je država na potezu da konkretizuje zahteve i označi početak zvaničnog nadmetanja - navodi Vojinović.
Za optimalno opremanje jedinica Vazduhoplovstva, prema rečima Aleksandra Radića, bilo bi potrebno nabaviti bar 20 aviona, što košta bar milijardu evra.
- Nije reč samo o novcu koji treba dati za kupovinu aviona, već su tu i cena eksploatacije i održavanja letelice. A vojni budžet trenutno iznosi oko pola milijarde evra, uz realnu opasnost da će pri predstojećem rebalansu budžeta biti smanjen - navodi Radić.
Prelazno rešenje do stvaranja uslova za kupovinu modernih aviona bi, kako kaže, trebalo tražiti u projektima koje je realno moguće ostvariti. Jedan od njih je modernizacija eskadrile aviona G-4 “galeb”.
- Radni vek aviona “mig-21” moramo kako znamo i umemo da produžimo do kraja dekade - zaključuje naš sagovornik.
Poslednja nabavka pre četvrt veka
U Vojsci Srbije zvanično je na brojnom stanju oko 80 borbenih aviona od kojih su najmodernija tri „mig-29“, nabavljena 1987. a remontovana 2008. i 2009. Većini ostalih aviona nabavljenih između šezdesetih i devedesetih godina uskoro ističe rok trajanja. I sam general-major Ranko Živak, komandant ViPVO, nedavno je u intervjuu za “Blic” upozorio da Srbiji ako se u narednim godinama ništa ne preduzme na opremanju Vazduhoplovstva, preti opasnost da ostane bez pojedinih vrsta avijacije jer je vek upotrebe lovaca „mig-21“ pri kraju.
Ja bih možda novac uložio u Novi avion -

http://www.youtube.com/watch?v=ginHnX7MYpI
http://www.youtube.com/watch?v=vIxhH6KH3QY
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Vazduhoplovi
Preduhitrio si me.Geza napisao:Milan Milutunović prodao 4 Grčkoj.


Širim haos!
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24689
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Gezo, mislim da projekat kao sto je Novi avion Srbija u ovakvoj situaciji kakva je danas u svetu nema sanse da zavrsi.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vazduhoplovi
Kako su se punili vodom, odnosno gde ovi avioni sto su dosli da gase pozar?
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: Vazduhoplovi
Na aerodromu, imas stranu dve ispred
-
- Postovi: 6434
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Vazduhoplovi
Zasto mislis da ce biti lose?dragan napisao:o na sta li ce to liciti...
a onda ce biti organizovana auto trka na pisti izmedju stojadina iz 86. i 307ice iz 2005.
Pa na nedavnom Red Flagu Indijci su se mlatili sa amerima upravo sa 21-cama ( modernizovanim


Re: Vazduhoplovi
svaka nam cast. Nema sta nismo usrali...Geza napisao:Milan Milutunović prodao 4 Grčkoj.
http://www.vreme.com/arhiva_html/475/03.htmlO zapetljanosti "poslova s vojskom" na specifičan način govori i slučaj "kanadera", onaj koji je pre izbora objašnjavao Milan Milutinović (koji je tvrdio da je neke "kanadere" prodao na molbu JAT-a, a da buku pravi crnogorska mafija koja je htela da proda te iste avione). U taj slučaj bile su upletene dve vojske, dva šefa države, bar jedan ministar i dve posredničke agencije. Po pisanju grčke štampe moglo se tada zaključiti da postoje mućke prilikom nelegalnog prenosa novca iz SRJ u Grčku i Kipar, kao i utaje u aferi prodaje kanadera (8 miliona 400.000 dolara). Reč je o četiri aviona tipa CL-215 canadair, specijalizovana za gašenje požara, vlasništvo počivše SFRJ. Jula 1992. godine preuzeo ih je JAT ugovorom o prenosu sredstava sa Saveznim sekretarijatom za pravosuđe i upravu. Do oktobra 1995. godine - dakle uoči Dejtonskog sporazuma - avioni leže na Surčinu, a onda se kradom prebacuju za Solun i Eleusinu, pod lažnim češkim oznakama. Avione je od JAT-a preuzela kiparska firma "Stigman Air Support Ltd" u vlasništvu jednog Grka i jednog Jugoslovena. Zbog ekonomske blokade Jugoslavije posao je obavljan preko posrednika. Kuknjava Vojske Jugoslavije u pismu grčkoj armiji da su avioni u stvari njeni i da se mogu prodati samo preko ovlašćene (privatne) firme "Target" ignorisana je i februara 1997. godine; grčka država dobila je 4 aviona, 13 rezervnih motora i oko tri i po hiljade komada raznovrsne opreme. Grčka štampa je tvrdila da su tamošnje državne pare potrošene na avione čiji je vlasnik neko drugi (VJ) i podsećala na to da i ostale republike stare Jugoslavije polažu pravo na deo od prodaje tih letelica, koje su u stvari imovina bivše federacije itd.
Re: Vazduhoplovi
Eh da je samo to...tek kad se malo zainteresujes, shvatis koliko je love baceno a koliko nestalo.
Evo jos primera koji ima i veze sa ovom temom...http://www.zeljava.com/
Cena izgradnje se procenjuje od 4-8 MILIJARDI $ a baza nikada nije ni koriscena za ono zasta je napravljena. Dignuta je u vazduh '92 godine.
Postoje prognoze da bi bez tog i slicnih, nepotrebnih, ulaganja za vojsku, Jugoslavija vec '70ih imala standard Austrije.
Glupom narodu sve to nije vazno. Vazno je da je hleb nekad bio 3 dinara a ulje 10.
Evo jos primera koji ima i veze sa ovom temom...http://www.zeljava.com/
Cena izgradnje se procenjuje od 4-8 MILIJARDI $ a baza nikada nije ni koriscena za ono zasta je napravljena. Dignuta je u vazduh '92 godine.
Postoje prognoze da bi bez tog i slicnih, nepotrebnih, ulaganja za vojsku, Jugoslavija vec '70ih imala standard Austrije.
Glupom narodu sve to nije vazno. Vazno je da je hleb nekad bio 3 dinara a ulje 10.
Re: Vazduhoplovi
Ma nisu problem sedamdesete nego devedesete... tuzne i nesretne... Msm, ok, sistemski je sve problem, ali i 80ih se zivelo prilicno ok...
Doduse, mi smo i 90ih ziveli bolje nego danas... Iako danas radimo duplo vise...
Doduse, mi smo i 90ih ziveli bolje nego danas... Iako danas radimo duplo vise...
Re: Vazduhoplovi
Imaju veze i '70. jer su godine posle II sv. rate dale svima mogucnost da dobro zarade.
Mnoge zapadnoevropske drzave i dan danas zive od toga sto su tih godina pametno investirale
Mnoge zapadnoevropske drzave i dan danas zive od toga sto su tih godina pametno investirale
