
Inače je rešenje sa uzdužnim motorom starije, nekada su svi automobili imali tako postavljen motor. Kod zadnjeg pogona je nekako logično, jer se na motor "nastavlja" menjač i kardan. Kada se pojavio prednji pogon, motor je takođe dugo, dugo bio isključivo udužno postavljen. Osim varijante sa menjačem iza, neki automobili sa uzdužnim motorom i prednjim pogonom su imali menjač ispred motora (Citroen DS, Renault 4).
Poprečno postavljeni motor je relativno moderan "štos" da se uštedi prostor. Menjač je pored motora (diferencijal u istom kućištu se podrazumeva), ali poluosovine moraju biti različite dužine. Možda je prvi auto sa poprečnim motorom bio Fiat 128, 1969. godine. On je bio moderan i po drugim stvarima - OHC motor sa bregastom osovinom pogonjenom zupčastim kaišem umesto lanca, kao i upravljač sa zupčastom letvom, što tada mnogi još nisu imali.