Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

U poseti Busu A320:


Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Velik i ultra moderan kokpit. Ne mogu se oteti utisku kako su ga nasminkali (primer: mikrofon za sisice) i kako su se trudili da apsolutno svaki prekidac bude drugaciji od Boinga. Npr. rucna kocnica na Boingu se povlaci a ovde okrece.
Pre neki dan je kapetan ER SRBIJE odbio da leti za Sarajevo jer je "bilo previse turbulentno za Bus", pa su poslali Boing
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Kako leži u ruci taj "džojstik" što su stavili umesto volana? :) Možda je ok u borbenom avionu, gde je sve malo i na dohvat ruke, ali ovde mi izgleda da je teško jednom rukom upravljati palicom, a drugu držati na gasu? Druga je stvar kod klasičnog volana, koji možeš uhvatiti i levo, i desno, i sa dve ruke... Kada Rusi u veliki avion stave palicu, to bude između nogu. :mrgreen: Na primer, kao na Tu-160:

Slika

Mada su u ovom konkretnom avionu ručice gasa stavili asimetrično, bliže desnom pilotu. A nema posebnog flajtera koji sedi u sredini iza njih, samo još dva člana posade, jedan za rukovanje ofanzivnim, a drugi defanzivnim oružjem.

Inače, zanimljivo što tvoja firma kupuje i Boinge i Airbuse. Znači da su veliki i imaju para. :) Par puta su busevi leteli i za Beograd.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

Meni se svidja kod Airbusa sto im je cockpit identican za A319, 320, 321, 330, 340. Sve je isto ako se ne varam. I sve je automatizovano. Samo pritiskas dugmice :D
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Jes malo bzvz, levo palica, desno gas a stocic ispred tebe.
Kokpit je ko soba, mozda cak veci i od 727.
Moju firmu vode glupsoni. Turski ego. Morali su da uzmu Busa da bi se pokazali. Isporuke ne idu tacno kako je bilo kod Boinga (znali smo koji mesec dolazi koliko aviona), i hteli su naknadno da naruce MAXove.
Ali jednom kad okrenes ledja Zapadnjacima oni to znaju da ""cene".
Inace, i mi ostadosmo bez pilota kao i Ryan ali u jos goroj srazmeri nego oni, racunajuci ukupsn broj pilota.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48072
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Kad se seliš na istok? :)
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Pre cu na Jug. :understand:
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

Danas na National Geographic kanalu gledao emisiju o Air Florida letu 90, koji se srusio na neki most nakon poletanja, pa u vodu 1982 godine. Bilo je u zimskim uslovima. Apsolutno pilotska greska, ja nisam verovao da je covek posle svega onoga poleteo. Evo deo sa wikipedije.

" The investigation following the crash, especially regarding the failure of the pilot to respond to crew concerns about the deicing procedure, led to a number of reforms in pilot training regulations.
The pilots failed to switch on the engines' internal ice protection systems, used reverse thrust in a snowstorm prior to takeoff, tried to use the jet exhaust of a plane in front of them to melt their own ice, and failed to abort the takeoff even after detecting a power problem while taxiing and visually identifying ice and snow buildup on the wings."

Iako se videlo nekoliko cm snega i leda na krilima i ako je bilo hladno i sneg je padao nisu ukljucili engine anti ice. Plus kapetan ne obustavlja poletanje i nakon sto instrumenti pokazuju cudne vrednosti. Doduse, bili su relativno mladji, i nisu imali puno iskustva u letenju po sneznom vremenu ali opet, ja nisam pilot pa bih ipak video da nesto debelo nije kako treba tu... :think:

https://en.wikipedia.org/wiki/Air_Florida_Flight_90
Korisnikov avatar
Cica Maca
Reactions:
Postovi: 739
Pridružio se: 24 Okt 2013, 13:03
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Cica Maca »

Nije na wikiju sve receno...



Sent from my HTC Desire 825 using Tapatalk

Prikačeni fajlovi
airflorida_inc.pdf
(2.37 MiB) Preuzet 30 puta
Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

zuzazu napisao: 24 Sep 2017, 18:28 RYR nije resio glavni uzrok - prelaz pilota u druge kompanije. Kako se nastavlja odliv letackog osoblja, ne bih verovao da ce se zadrzati na sadasnjem broju otkazanih letova.

E. sada, da li ce i tvoj let biti otkazan, ne verujem da ni oni znaju. Ako karta nije skupa, kupi, pa se nadaj najboljem.
Kao sto napisah pre tri dana, ovde nije kraj.....

Ryanair extends flight cancellation plans to mid-March


http://www.independent.co.uk/travel/new ... 6.html?amp


@H4wkeye, nisi ni svestan koliki broj pilota i danas ne prska ili ne zna da prska avion.
-Na onom klipu sto sam postavio (Winter Nightmare), pita me covek na prskalici koju cu smesu da upotrebim.
-Po knjigama za date uslove je bilo 75%-25%.
-Ja mu kazem "75-25"
-A on da se napravi pametan, "samo da potvrdi - 75% VODE?" !!!!!!
-Kad se na mestu nisam ubio.
-Ta smesa ne postoji. Ima 100% (anti ice fluid), 75% (anti ice fluid) - 25% (voda), i fifti-fifti.
-Ja mu kazem "Jesi li ti normalan? Kakvih 75% voda???"
-A lik da me dotuce "Pa SVI su prskali sa 75% vode!"
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

:o Au, da l' moguce.... Pa gde ide 75% vode.... Ne bi me cudilo da je to zbog usteda nekih....
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Prskanje je u zavisnosti od upotrebljene kolicine (samo krila/krila i rep/ ceo avion), tu oko 2000$.

I ja mislim da su stedeli. "Pa prskali smo - 75%" (samo ne kazu cega).

A stedi se i na odledjivsnju motora. Jbga, leti se bez goriva i sad jos da dizes potrosnju na grejanje motora - gde to ima?

Al polako -,prvo da vidimo ovu epopeju sa RYR.

Kome je bas ono dosadno, moze da cita teska lupetanja na T6. Ja uzivam :opustanje:
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

Pa da, mnogo ocete, jos i motore da grejete :mrgreen: Nego sreca sto su danasnji avioni verovatno dosta naprednije i bolje uradjeni po pitanju da led i sneg ne mogu tako lako da uticu kao pre. Ali naravno, i dalje mogu biti zeznuti.

I dalje ne verujem onaj put kad si postavio snimak po kom vremenu su te oni terali da poletis. :kafa:
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Evo npr. za Tu-204 članak na Wikipediji kaže: "Among today's airliners the Tu-204 is the only one which does not require wing anti-icing systems. During the test flight safety has been confirmed without the anti-icing system on the bearing surfaces and the aircraft obtained Russian and European certificates".

https://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-204

E sad, druga je stvar što kompanije kupuju zapadne krševe... :mrgreen:
Ђенерал Јанковић
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

@H4wkeye, to poletanje mi je skola. Vise se nece ponoviti.

@snork, kod mene malo-malo pa blokiraju nesto. Evo sada je i Wikipedija na tapetu pa ne mogu da procitam tekst.
Pravi razliku izmedju de-icing i anti-icing.
Kada si na zemlji, ako je avion vec pokriven snegom, prvo ide de-icing (toplom vodom) pa anti-icing (smešom). Ako je cist, ide samo anti-icing.
Boing (737 NG, ne klasik), takodje moze da ide sa zaledjenim krilom. U odredjenoj zoni (sve iznad krilnog rezervoara) i u odredjenoj meri.
Bas u Rusiji nisu hteli da me puste tako zaledjenog na poletanje jer nisu culi da se to moze.
Neko mi je od zemaljskog osoblja video zaledjena krila, prijavio nekom KGB-ovcu, ovaj dosao i zabranio start.
Onda smo videli ko je jaci, pa se izvinjavao posle napusavanja pred celom njegovom kamarilom
Korisnikov avatar
Cica Maca
Reactions:
Postovi: 739
Pridružio se: 24 Okt 2013, 13:03
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Cica Maca »

Samo se ti zezaj sa tim tipom 3 i 4 deicing/antiicing fluidima na tom severnom podneblju...

Sent from my HTC Desire 825 using Tapatalk

Slika
Odgovori