Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48082
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
robbief
Reactions:
Postovi: 708
Pridružio se: 10 Mar 2012, 00:03

Re: Vazduhoplovi

Post od robbief »

Heineken napisao:jbg desava se, pre par dana Amerima pade jos jedan F18, treci ove godine!
Kako ono bese, "Hornets by mandate, Tomcats by choice."

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

pedja napisao:Malopre je 29ka preletala nad gradom. Malo je akrobatisao, dizao buku i otisao

Tptlk
Промоција нових официра Војске Србије
Већ по традицији, седму годину заредом, на тргу испред Дома народне скупштине, Војна академија промовише најмлађе официре Војске Србије у чин потпоручника. Ове године то су кадети 133. класе Војне академије, toga dana prelete uzi centar grada avioni i helikopteri Srpskog vazduhoplovstva, danas im je generalna proba za sutra.
Slika
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Vazduhoplovi

Post od methane.master »

Ovih dana je neka promocija pitomaca akademije. Verovatno je to razlog.

Sent using Tapatalk
Širim haos!
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

cozmo napisao:
zuzazu napisao:
cozmo napisao:....ali je imao dobru finesu, samo je morao da bude brzi na sletanju.
:rofl: :rofl: :rofl:
Sta TU-134A nema a ima recimo DC9 i zasto je TU-134 MORAO da bude dosta brzi na sletanju od bilo kog slicnog aviona? Zbog toga je i plici u prilazu zato sto nesto nema. A sta nema, mozda ces nam ti reci. Isto tako zbog toga sto nema, bolje je klizio u prilazu.

Prvo da se izvinim onima kojima ce ovo delovati suvoparno. Pre izvesnog vremena Gdin Cozmo je po ko zna koji put odlucio da spocitava moje znanje, te sam morao da odreagujem i spustim ga na zemlju gde i pripada.

U prethodnim diskusijama morao sam i da vadim knjige (mogu se pogledati i diskusije na Garazi), na zalost moja je greska sto se upustam u raspravu sa covekom koji cak nema ni zavrsene skole o cemu bi hteo da diskutuje na nesto visem nivou.

Elem, dobio sam packe od Modernog.
Moderni me je posavetovao da se clanu foruma lepo objasni u koliko nije u pravu.

Vrlo rado, da covek nije tvrdoglav.

Mesec dana pokusavam da nadjem kolika je to "dobra finesa TU 134" i ne polazi mi za rukom, pa bi zamolio Gdin Cozma ako ima papir da ga postuje. Inace, finesa je karakteristika krila koja govori koliki je odnos sile uzgona i sile otpora, sto je veca - avion moze da dostigne vecu daljinu bez motora. Velike finese imaju jedrilice a od putnickih aviona legendarna je Karavela.

"samo je morao da bude brzi na sletanju". Mesec dana pokusavam da nadjem kolike su prilazne brzine aviona TU134 i ne polazi mi za rukom. Pre 3 dana sam upoznao kolegu iz Maleva sa 16000 sati naleta i zavrsenom pilotskom akademijom u CCCP sa iskustvom na 134.
Porazgovarali smo kao dva pilota a ne kao kum aviomehanicar i kumic. Prilazne brzine TU 134 mozda su vece za 10km/h ali i ovo je pitanje za diskusiju.

Na ime, jedan isti avion nema uvek istu brzinu za sletanje, sto je veca tezina - veca brzina. Pa je opseg brzina istog aviona u prilazu OD-DO. Ne znam sa kojim avionom Gdin Cozmo poredi ovaj "brzi avion" da bi tvrdio da je brzi.

Inace su svi avioni podeljeni u kategorije po brzini prilaza, te TU 134 kao i DC9 kao i B737 spada u tzv kategoriju C - cime mu opseg prilaznih brzina ne izlazi u kategoriju D gde pripadaju recimo TU 154 ili B727 npr.

Nastavak u sledecem postu.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

cozmo napisao:
zuzazu napisao:Kakvi termini.
Alal ti cufte.
Objasni nam to sto sam napisao. Pilot jesi i objasni nam.


Sigurno si bolji od coveka koji je 15 godina leteo na Tupoljevu a to su njegovi izrazi ako hoces da ga vredjas dacu ti njegov kontakt pa mu pojasni.

Prosta pitanja:

1. Zasto je brzi na prilazu od ostali aviona sa T-tailom
2. Zasto ima plici - manji ugao prilaza nego ostali T-tail avioni.
3. Sta TU 134 nema a ostali imaju - zbog toga su ona prva dva pitanja.

Za ostali auditorijum: TU-134A je vrlo specifican za poletanje i sletanje.

To sto je napisano mislim da ni piscu redova nije jasno a ja moram 10 puta da procitam da bih shvatio gde se zapleo.
Jos jednom, kum Ddin Cozma nije pilot nego aviomehanicar letac (tzv Flajter) i ne vredjam ga. Ja 25 godina letim B737 i instruktor sam na ovom avionu sto je najvece zvanje u vazduhoplovstvu a dozivljavam da me Gdin Cozmo propitujes. E, to je vredjanje.

Pitanja u opste nisu prosta jer je Gdin Cozmo zna koji put pomesao babe i zabe.

1. Brzina u prilazu nema veze sa T tailom. Brzina u prilazu je u funkciji od tezine. Adekvatna znanja mogu se steci citajuci Teoriju transportnih vazduhoplova od Razumenica, sa Saobracajnog Fakulteta. Ja imam polozen ispit, a Gdin Cozmo i kum mu?
Mala digresija, Tupoljev kao i JAK su recidivi vojnih aviona te imaju negativan dijedar krila. Time se postize nestabilnost aviona a bolja upravljivost sto je neophodno jednom agilnom lovcu.
Izmestanje motora na rep je zbog zahteva da ovaj avion mora sleteti na nesredjene piste na kojima bi motori na krilu bili izlozeni upadu stranih predmeta i ostecenju.
Super Stall na koji Gdin Cozmo misli, a sto je karakteristika T tail aviona posledica je washout / spiranja sa krila cime se horizontalni stabilizator cini neefikasnim do te mere da je upravljanje aviona po dubini nemoguce a samim tim nema vadjenja iz stolla. Ja sam vezbao vadjenje iz stolla zilion puta od pilotske skole do danas, a Vi Gdin Cozmo?

2. "Plici ugao prilaza" je nonsens par ekselans. Svi avioni imaju isti ugao prilaza! Gdin Cozmo kao bivsi kontrolor bi trebao da zna koji je ugao glajda tj. zamisljene elektronske ravni koja dovodi avion po visini do piste. Koju god prilaznu kartu da uzme videce isto. Svi uglovi u avijaciji se standardno racunaju na 3 stepena tj na gradijent 5.2%
Da i ovo pojednostavim. Prilikom konstrukcije aerodroma oko njega se postavljaju imaginarne povrsine odredjenog nagiba iznad kojih ne sme da bude prepreka. U prilazu nista ne sme da probije prilaznu ravan konstruisanu na 3 stepena. Te da Gdin Cozmov avion leti "plicim uglom prilaza" omastio bi prepreku (toranj, krov, dalekovod, brdo) u prilazu. Gdin Cozma upucujem na Aerodrome 1 i Aerodrome 2 od Mokovica.

3. TU 134 nema slotove a oni su tzv. "high lift devices" tj naprave na napadnoj ivici krila koje sluze za povecanje uzgona aviona tokom prilaza nastalim kao prirodna potreba usled smanjenja brzine. Nema ih ni Fokker pa mu brzine u prilazu ne izlaze iz kategorije C.


Inace, kao finale, TU 134 je imao razne verzije pa i onu bez thrust reversa pa je koristen padobran za zaustavljanje na pisti. Vecina nedostataka je otklanjana tokom rane eksploatacije aviona gde su konstruktorske greske platili piloti svojim zivotima.

Pokusao sam da objasnim neobjasnjivu Papazjaniju Gdin Cozma.

U koliko postoji tolika zelja za pravim znanjem, preporucio bih izuzetnu skolu TRTO Cockpit Pro u neposrednoj blizini Gdin Cozma, moze i da dopesaci. Nakon stecenih znanja voljan sam kao i svakom drugom pitomcu da mu objasnim sta mu nije jasno, To mi je posao.

Jos jednom se izvinjavam na mozda nerazumljivom i suvoparnom stivu za neke.


@BAJKER, fenomenalne fotografije!

@dragan, znak za vezivanje pojaseva se pali kada pilot ide u WC to je bezbednosna procedura da bi se putnici vratili na mesto i vezali. Navlaci se zavesa izmedju I klase i toaleta kod kokpita a iza zavese postavljaju kolica kao prepreka.
Ne postoji radar koji otkriva turbulenciju (CAT) izuzev ako led u oblaku tipa Cb nije dobio mokru kosuljicu koja rotira vecom brzinom od 3 m/s.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48082
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Eto, je li to bilo teško napisati ? :)
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

zuzazu napisao:@dragan, znak za vezivanje pojaseva se pali kada pilot ide u WC to je bezbednosna procedura da bi se putnici vratili na mesto i vezali. Navlaci se zavesa izmedju I klase i toaleta kod kokpita a iza zavese postavljaju kolica kao prepreka.
Al vi pišate u veliko stilu. :kezo:

Što se sve to radi kad postoji kopilot koji može da upravlja u tim momentima? Da bi se eventualno sprečio napad na pilotsku kabinu jer je otvorena?
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Geza napisao:Eto, je li to bilo teško napisati ? :)
U koliko ima efekta - nije.

Bojim se da me iskustvo prethodnih obracanja Gdin Cozma uci da je ovo pisanje u prazno.

Tvrdoglavost nikog nije daleko odvela u ovom poslu.
ftj
Reactions:
Postovi: 13926
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od ftj »

Čuo sam ja one priče piloti nadobudni ali ovo je neka nova definicija.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5201
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

Stall speeds for Tu-134A:
10 degree flap: 127.42 kt
20 degree flap: 120.4 kt
30 degree flap: 110 kt

Za kolegu iz Maleva:

http://www.roger-wilco.net/landing-gear ... the-tower/

The landing speed of the TU-134 was always a bit higher than that of more modern aircraft with lots of high-lift devices on the wing but this time she was coming in low and slow with the nose high up… She touched down and slowed, the nose still up… She released the braking parachute and slowed even more… the nose still up. Finally she lost her ability to be a bird and the nose gear came down ever so gently… and held as the plane stopped a few yards further down the runway. We clapped and telephoned Approach that all was well.

Shallow angle of approach, odnosno plitkost ama bas nikakve nema veze sa trostepenim uglom prilikom sletanja. Ako me razumete (kao pokojna Mileva zvucim). Nije DESCENT ANGLE, vec SHALLOW ANGLE of aircraft on approach. Pogledaj malo kako "stoji" TU-134 na sletanju a kako tvoj 737 ili Maddog ili 727.

Matori Vul ne laze (ako ne znas, bivsi kolega ti je preminuo skoro). Nisam ja samo pitao flajtera.

Uostalom prepun je Youtube snimaka.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

zuzazu napisao:
@dragan, znak za vezivanje pojaseva se pali kada pilot ide u WC to je bezbednosna procedura da bi se putnici vratili na mesto i vezali. Navlaci se zavesa izmedju I klase i toaleta kod kokpita a iza zavese postavljaju kolica kao prepreka.
Ne postoji radar koji otkriva turbulenciju (CAT) izuzev ako led u oblaku tipa Cb nije dobio mokru kosuljicu koja rotira vecom brzinom od 3 m/s.
ok, sto se tice vezivanja pojasa ili to ponekad zavisi od tipa vazduhoplova ili piloti imaju celicnu besiku, jer ako se dobro secam u b777-300er za skoro 11 sati preko okeana mislim da su ga upalili 1, eventualno 2 puta...ali to zaista nije toliko bitno...
sto se tice weather radara necu da ulazim u polemiku, pretpostavljam da sam se lose izrazio, poenta recenice je bila da postoji, da budem najvulgarniji, nekakav pokazivac stanja u atmosferi o prostoru oko aviona, na osnovu kojeg pilot menja putanju leta, kako bi iz odredjenih razloga zaobisao odredjene oblasti, a ti razlozi mogu negativno da uticu na let, izmedju ostalog i u vidu turbulencije...
eto, pa sad kome jasno...
:D

@ftj - lepo se namejah na komentar, bez pretenzije da ulazim u bilo ciju strucnost ili namere :pivo:
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Kao sto rekoh... Dzaba. Tvrdoglavost i neznanje su cudo. A skola na 10 minuta lagane setnje.

Mogu li dobiti brzine prilaza a ne brzine stolla? Da vidimo sta je tu brzo? Avion u prilazu ne leti na brzinama stolla - pao bi, Gdin Cozmo. Pao, srusio se. I kad date brzine, dajte i za koje je tezine, kao strucnjak znate zasto pitam.

Sta je to "plitkost", ja prvi put cujem taj izraz? Znam za shallow rate, na drugu stranu, znam i za pitch i za attitude, al sve to nije "plitkost".

@dragan, razlicite kompanije razlicite procedure. Da ne objasnjavam u detalje. U avionu ne postoji uredjaj sem radara koji bi detektovao turbulenciju izuzev onog sto sam opisao.
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

zuzazu napisao: @BAJKER, fenomenalne fotografije!
Kao i uvek trdim se :pivo:
Slika
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Zuzazu, Cozmo, ne bih da se mešam u diskusiju pošto se ne razumem u materiju, ali ovde ima da se skine kompletno uputstvo za Tu-134: http://aviadocs.net/RLE/Tu-134/CD1/IYE/

Evo par strana iz fajla Tu-134_IYE_kn1_ch1.pdf:

Slika Slika Slika
Ђенерал Јанковић
Odgovori