dragvorl napisao:Odakle ti ovi podaci za brojeve obrtaja u 4. i 5. brzini?
moimoi napisao:Pa ako sam dobro izracunao obrtaje za 125i i 125d, upravo se cini da benzinac na 2600 obrtaja i dizel na 2000 imaju priblizno istu elasticnost.
125i rucni menjac
Elastizität 80–120 km/h im 4./5. Gang
(mit Seriengetriebe) in s 5,9 / 7,5
4 brzina 2650rpm-4050 = 5,9 sekundi
5 brzina 2200rpm-3300 = 7,5 sekundi
125d rucni menjac
Elastizität 80–120 km/h im 4./5. Gang
(mit Seriengetriebe) in s 5,0 / 6,5
4 brzina 2350rpm-3500 = 5,0 sekundi
5 brzina 1900rpm-2800 = 6,5 sekundi
Izracunao sam preko prenosnih odnosa u menjacu i velicine guma.
A zanimljivo je i poređenje 118i i 120d iako je 120d jači za 15KS i još mnogo više Nm, jer je BMW postavio dijagrame snage i momenta, pa se može videti koliko ima snage i momenta u kojoj brzini i koliko to utiče na međuubrzanja.
118i
1.6L kW (PS) 125 (170) / 4.800; (Nm) 250 / 1.500-4.500
Elastizität 80–120 km/h im 4./5. Gang
(mit Seriengetriebe) in s 7,3 / 8,8
4 brzina 2685rpm-4025 = 7,3 sekunde = 93KS i 250Nm (oko 140KS i 250Nm pri 4025rpm)
5 brzina 2180rpm-3270 = 8,8 sekundi = 80KS i 250Nm
120d
2.0L kW (PS) 135 (184) / 4.000; (Nm) 380 / 1.750-2.750
Elastizität 80–120 km/h im 4./5. Gang
(mit Seriengetriebe) in s 5,7 / 7,2
4 brzina 2195rpm-3290 = 5,7 sekundi = 115KS i 380Nm
5 brzina 1755rpm-2630 = 7,2 sekunde = 93KS i 380Nm (oko 140KS i 380Nm pri 2630rpm)
Interesantno da 118i pri 2685 obrtaja u 4. i 120d pri 1755 u 5. brzini razvijaju približno isto konjskih snaga, a i elastičnost skoro da se poklapa. Pa i skoro da je ista snaga pri završetku ubrzanja pri 120km/h.
