Darko Kg napisao: 20 Okt 2017, 16:39
A kociono ulje menjaju tako sto izvuku iz lonceta i naliju drugo
Zamena kocione tecnosti i potreba za tim nema veze sa serviserima vec samom konstrukcijom auta i hemijskim osobinama te tecnosti.
To sto si napisao nije zamena vec krpez nekih nestrucnih ljudi koji dovode u opasnost vlasnika, putnike i sve ostale ucesnike u saobracaju. Nazalost jos kod nas mogu da se nadju oni koje ne zele da se obuce i informisu o tehnickim pravilima u odrzavanju auta vec rade napamet i prave stetu.
Ne da ie pisano milion puta o iskustvima da propadne kocnica upravo kada najvise treba nego je i vecina dozivela neki takav problem sa kocnicama direktno uzrokovan neispravnom kocionom tecnoscu.
Nije uopste retko da se dogode nesrece gde je vozilo naletelo na ono ispred jer su otkazale kocnice i nije moglo da se zaustavi, To kod na spada u neobjasnjive misterije kada se pise o nekoj nesreci i uvek je dezurnu krivac brzina kretanja koja nije prilagodjena.
Sigurno nije suv ko barut kocioni sistem u kome deceniju nije izvrsena zamena. Verovanje da ne postoji kondenzacije vodene pare iz vazduha nema osnovu.
Da su kod nas pravi tehnicki pregledi obavezni zbog registracije proveravali bi i kocionu tecnosti i vracali vozila sa tehnickog koja su neispravna po tom pitanju.
U nasoj klimi 2 a max 3 godine je krajnji rok da kociona tecnost jos ostaje u granicama normale i pouzdano obavi svoj zadatak da prenese pritisak bez gubitka. Tecnost sa vodom ocas posla provri pri iole ostrijem kocenju i nastane vodena para koje je stisljiva i time ne moze da prenese pritisak kroz cevi i sistem.
Rezultat je da pedala kocnice propadne i auto je bez kocnica u oba kociona sistema.(posto uvek auto mora da ima 2 podsistema po homologaciji i propisima).
Izostanak redovne zamene kocione tecnosti uvek i bez izuzetka dovodi do korozije i havarije kocionog sistema. Samo je pitanje u kom roku, koliko brzo ce biti neophodan generalni remont sistema.
I to sve zbog 300 dinara troska na 2 godine za pola litra tecnosti.