Lik je dosta toga rekao istinito, ali se i za neke stvari nalupao samo tako. Ono kada je merio povrsinske struje prljavog akumulatora, mesa napone i procente, 2.1v gleda i kaze trosenje 21% i slicno. Na jos gomili mesta prica veze nema ali ok sustina je manje vise pogodjena.
ljubitelj napisao: 20 Okt 2017, 09:22
100% ne napuni ni za 2 ni za 5 ni za 255 sati jer nije ni namenjen za tu namenu po konstrukciji.
Zato se i predlaže u uputstvima periodičo priključivanje spoljnog punjača kojim se dostiže potreban napon za 100% (za klasični olovni 15,2-15,6V)
Odlicni klipovi i link. Samo jel moguce da stvarno treba na 3 meseca dopunjavati aku? I sta je "adekvatna" struja punjenja? Jel trebaju neki posebni punjaci?
Pretpostavljam da pod novijim mislis na vozila sa start-stop sistemom i aku. prilagodjene takvoj upotrebi?
Posle cele price uzeh da napunim aku, stavio na 3A. Valjda je ok, sam je spustio prakticno na nulu posle dva-tri sata. Ovo sigurno nije napredan aku, kao ni punjac:
Koliko je zdravo kupiti polovan / nov akumulator? Ima za moj vito 100Ah original akumulator nov za 75 eur (original je preko 200 Eur, ali ima bosh za 150 eur) sa nekom kratkom garancijom?
Inace u mercedes vitu mi je akumulator iz 2007, radi savrseno, ali mi je nesto star, a i planiram da ga dodatno optererim, pa gledam na mu nadjem zamenu..
Ne znam odakle ti to. Dok sam radio u servisu na kamionima smo redovno merili i nikad nije omasio, izmeri posle i punjenje alternatora i pad napona pri verglanju. I letos sam merio aku na autu i pokazao je ispod 90% health i cim je malo zahladnelo nije mu bilo spasa.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Meni je taj test u kemoimpexu pokazao na Doblu pre godinu i po dana da je za menjanje ,još se nije nijednom ni zagrcnuo akumulator, tako da ono , što se mene tiče čista glupost.
Čak bi okarakterisao da su hteli samo pare da pokupe, no ajde videćemo kako će ovu zimu da izgura . Inače u pitanju je 4 godine star blackhorse 56
Zavisno od uredjaja sa kojim se testira i kako ko tumaci isti!
Ali test je itekako precizan, jedino ce na nekom vozlilu i akumulator sa 35% kapaciteta radir 1-2 godine bez problema ako niko ne ostavi svetla, radio, i ako isto pali na zub itd...
Takodje zavisi i od alternatora i relacija koje vozilo prelazi, meni na primer vec nakon 3 godine svaki akumulator pravi problem jer je gradcka voznja a alternator iako uvek bude napon 14.4-14.6v relativno slabo dopunjuje isti
Sad sam umesto energezira 70ah uzeo Exide premium 53AH jer nudi barem pos specifikaciji brze vreme dopunjavanja (carbon boost) pa ga sad svako jutro pre palenja merim pa cu za koju nedelju moci da iznesem kako se ponasa u gradckom saobracaju bez duzih relacija, jer mi je prethodni prakticno uvek bio vise prazan nego pun (iako je i u tom stanju uvek palio vozilo)
Najednostavniji test je merenje voltaze kad auto ostaji 6+ sati:
12.6v 100% pun
12.45v 70% pun
12v - 10-15% pun (ova voltaza prakticno jedva zavergla ali je moju corsu 1.3cdti palila)
Naravno zimi su voltaze nesto nize nego letnje,a li po ovom znate koliko je aku preko noci izgubio struje i koliko je generalno napunjen
Meni se čini da je glavni štos u tome da treba imati akumulator sa najmanjim mogućim kapacitetom (Ah) a koji radi posao u autu kako treba. Tako će ga alternator moći dopunjavati pravilno. Odnosno: fabrička preporuka i to je to.