A170T napisao: 10 Okt 2017, 18:19
Zamalo da budem svedok jednog zesceg karambola.
Kolona:
1. Ford focus
2. Ja
3. Sleper br. 1
4. Sleper br. 2
Ide focus na celu kolone brzinom od nekih 60-70 kmh, nesto malo iza sam isao ja nekim slicnim tempom. Izilazimo iz jedne krivine na manji pravac i sleper iza mene se zaleti sa namerom da pretekne oba automobila, pretice on mene i ja sam automatski krenuo da razmisljam o tome da ce neko da se pojavi iz suprotnog smera sto se i desilo. Nagazim na kocnicu da mu napravim mesta i srecom je uspeo da se nekako uglavi izmedju mene i Focusa. Poucen tim iskustvom je sleper prvom sledecom prilikom pretekao focusa i nastavio po svom.
Tipicno da spori auti naprave kolonu vozeci kilavo a pri tome ne drze odstojanje izmedju vozila da omoguce drugima preticanje.
Uvek se zapitam da li je panicni strah, neiskustvo, odsutnost mislima ili nesto cudno kada se tako ponasaju.
Cim su cak 2 slepera stigla ta dva vasa putnicka auta to ukazuje da ste presporo vozili za uslove na tom putu. Inace nikada auto nije sporiji od slepera na putu.
U sledecoj poruci konstatujes da je sleper obilazio sa 90-100 dok ste vas dvoje sa 60-70 formirali kolonu.
To sugerise da su uslovi na putu i sam put takav da omogucava brzu voznju od 60tak km/h.
Da je taj prvi koji formira kolonu, Focus, normalno vozio 80tak km/h vrlo verovatno ne bi ni postojala potreba da ga se obilazi.
Jedno od nepisanih pravila kada se tako formiraju kolone je da onaj koji ne zeli da obidje onog ispred sebe ostavi dovoljno prostora svima ostalima da mogu normalno da obilaze jedan po jedan auto. To znaci da drzi 50-100m odstojanje.
Time ne ometa druge da normalno preticu, sebe takodje ne ometa da sporo prati vozilo ispred sebe a puno je bezbednije.
Ne pisem ovo radi kritike bilo koga, vec da podstaknem na razmisljanje zasto se doslo do takvog razvoja dogadjaja i kako se bolje pozicionirati u saobracaju (prostorno) da se sto manje ometaju drugi koji bi zeleli brze.
Inace na takvom putu gde se redjaju krivine pa ide pravac po pravilu tada se i odlucuje na preticanje. Naravno podrazumeva se da postoji dovoljno duzine za taj manevar i da je preglednost unapred dovoljno velika da se jasno vidi moze ili ne moze da se obavi preticanje bez rizika.
Vozaci slepera jedino na takav nacin i mogu da preticu vozila koja se usporeno krecu na nekom putu, uz zalet na pravcu.
Njihova optimalna brzina krstarenja je 75-80km/h i sve ispod toga je sporo vozilo koje ih ometa.