Hvala! Znači ipak je pista bila blokirana neko vreme. Onda ima logike što su dolazni letovi preusmereni, mada... mogli su malo ubrzati to odvlačenje s piste.
Inače, kad pomenuše kako Air Srbija ne koristi aerodrom Niš - Konstantin Veliki, videh na Wikipediji jednu lepu sliku sa tog aerodroma:
Gomila JAT-ovih B737 (čak i jedan u onoj najlepšoj šemi farbanja), još neki avioni, uključujući i Air Tomisko (naša kargo firma!) Il-76. Jel zna neko kojim povodom je ovo bilo organizovano?
snork napisao: 24 Nov 2017, 22:55
A zašto zbog neplaniranog sletanja turskog aviona, ne smeju da sleću ostali? Mislim, čoveku je pozlilo, avion je normalno sleteo, nije ostao preprečen na pisti? Čak i da je u pitanju bila otmica aviona, ne vidim razlog da preusmere sav saobraćaj?
Sa kopilotove strane nema volan za taksiranje po zemlji. Ako neka verzija i ima volan, kopilot nema ovlastenje da taksira.
Zbog toga je procedura da ostane na pisti i saceka push back da ga odveze na platformu.
Cim nije mogao da taksira, znaci da je kapetan bio totalno neupotrebljiv. Zato i rekoh, voleo bih da objave sta je uzrok.
Ipak, piloti koji prolaze bar jednom godisnje medicinsku proveru, u takvom stanju lete iznad nasih glava.
Mozda je glupo pitanje, sta se desava ako pilotu pozli negde gore na 10-15000 metara pa nije u stanju ni da spusti avion? Ako kopilot nema ovlascenja da taksira, da li je obucen tj da li zna i ume da prizemlji avion u takvoj situaciji?
Tu on vec objavljuje “emergency” situaciju i dobija vektorisanje i prioritet za sletanje.
Malo koja kompanija narucije avion sa volanom sa desne strane, a i ona jedna za koju znam, nije obucavala kopilote za vozenje po zemlji.
Strogo je zabranjeno menjati sediste na zemlji.
Kopilot potpuno zaustavlja avion na pisti, povlaci rucnu, i ceka push back za prevlacenje do platforme.
Ne moze cak ni da napusti pistu pa da ostane na spojnici (da bi pista i dalje bila u upotrebi), jer nogama moze da zaokrene nosni tocak samo 7 stepeni (volanom moze 78 stepeni).