Xepoj87 napisao: 01 Dec 2017, 04:45
E sada, neko ko malo bolje od mene zna matematiku, mozda moze da sracuna koliko duplo krace stajanje(od 37, ajde da zaokruzimo na 20 minuta), povecava potrosnju za tih 9 predjenih km.
Potrošnja, moja omiljena tema.

Nije komplikovano, korak po korak:
Postavka:
40 minuta | 9 km
neka bude 1l/h (mada se sa ovim apsolutno ne slažem, toliko troši moj TSI, 0,9-1,0 je sad sa svim potrošačima, 0,7 bez ijednog). TDI 0,5l sa svim potrošačima, sigurno mi Merc morao biti bliži TDI nego TSI.
Normalizujemo segment u put od 100km:
100km / 9km = 11,1
--> 11,1 x 40 min = 444,44 min = 7,40h
Pola od toga si stajao, 7,40h / 2 = 3,70h.
Odnosno, za potrošnju od litar u mestu 3,7l/100km, a za potrošnju od pola litre, koja je mislim bliža realnom stanju, 1,85l/100km. Ispravljam se, nije beznačajno za automobile koji veći deo života rade u mestu. Ja bih čak toliko daleko otišao u zaključku da se motor u takvim uslovima eksploatacije i manje haba, ako ima aktiviran S/S sistem.
Za 100.000km gradske vožnje, prosečne brzine 25km/h:
100.000km / 25 km / h = 4000h = 166,67 dana!
Ako je 50% vremena motor radio u mestu, to je:
--> u habanju, 83,33 dana bespotrebnog rada
--> u gorivu, 2000h * 0,5l/h = 1000l, odnosno 1250€.
Lepa ušteda.
Nisam ovako detaljo nikad računao, tako da povlačim reč da je zanemarljiva ušteda u pitanju. Na dizel motoru imaš i dodatnu pogodnost, free-of-charge, odmoriš uši na semaforu.
