Da ti pomognem oko razumevanje tecnog ubrizgavanja plina.ddanijell je napisao: ↑12 Dec 2017, 00:34Sto se tice direktnog ubrizgavanja plina nisam uspeo da nadjem na youtube neki validan video , par necega sto sam video kaze da se dobija nesto veci obrtni moment na niskim rpm posto plin ima vecu oktansku vrednost pa moze da se gura vise, ali krajnja snaga je niza u odnosu na benzin. Moguce da nisam nasao pravi video , ako nadjes sta konkretno na sta si mislio iznad, baci link slobodno ovde.
Nema veze sa samim oktanskim brojem. I dobija se najcesce visi obrtni moment (time i snaga) kroz ceo opseg obrtaja.
Ubrizgavanjem tecnog plina se oduzima toplota iz vazduha koji se ubacuje u motor. Vazdhu se hladi, time postaje gusci i ubace se veca MASA kiseonika.
Pri tome plin potpuno isparava i potpuno sagoreva a sto nije nikada situacija ni sa jednim tecnim fosilnim gorivom u SUS motoru.
Veca masa kiseonika omogucuje visu temperaturu zapaljene smese (koja je i inace oko 50-100C visa u odnosu na sagorevanje benzina).
Kako visa temperatura u cilindru znaci (veci pritisak na celo klipa, pV=RT) i vise momenta tj izvedeneo snage tako uvek ubrizgani drektno plin postigne vecu silu na klip od ubrizganog benzina.
To hladjenje usisanog vazduha se jos dodatno vise primeti na turbo motorima, gde se usisani vazduh prethodno zagreje usled sabijanja u kompresoru i tek delimicno ohladi u interkuleru.
Mana direktnog tecnog ubrizgavanja je cena sistema i cena odrzavanja tj redovnih popravki pumpe plina. Dobitak snage kod tecnog ili gubitak snage kod gasnog ubrizgavanja je tek nekoliko procenata i zapravo nije vredno paznje.
Svejedno je da li turbo motor dostigne 250KS na klasican TNG ili 260KS na tecno ubrizgavanje LPi. Mislim, vecini je svejedno.
Gubitak snage se moze primetiti u voznji samo kod venturi (vakuumskog) plinskog sistema koji ide na karburatorske benzinske motore, dakle oldtiimere.
Za info o LPi potrazi Vialle.