Dobro veče
Re: Dobro veče
Hvala. Stigla danas
Re: Dobro veče
Ali pazi u Loznici... 19 stepeni u decembru, i to ujutro u 6 kad je inače najhladnije. Kakav li to vetar duva i odakle... Zimi u našim krajevima najviše vetar određuje temperaturu, osunčavanje je skoro nebitno.
Nego, nije -2 strašno... Pogledaj kako je u Verhojansku trenutno:
Ђенерал Јанковић
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23858
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Dobro veče
Evo i komplet mape iz 1914.snork je napisao: ↑11 Dec 2017, 01:08Većina pruga nam je jednokolosečna (najveći problem je Beograd-Bar), tako da je dobro da uopšte postoje dva koloseka. Zapravo samo Beograd-Zagreb (glavna pruga Jugoslavije) i Velika Plana-Niš (znači ne čak ni skroz Beograd-Niš) su dvokolosečne.Pulp Fiction je napisao: ↑10 Dec 2017, 14:57@ snork Jel znaš možda pruga BG-Šid, u smeru ka Šidu koliko je stara, pošto voz kad prođe Rumu, do Šida ide pa daj bože 40-50 na sat. Ljudi se šale da je austrougarska pruga pa zato, a iz pravca Šida ka BG, se ide normalno. Dok sam studirao putovao sam tako, a što se tiče Beogrda, koristio sam BG voz baš često. Batajnica - Franš, pa do FPN šta naiđe BG voz je prava stvar.
Beograd-Zagreb je malo čudna pruga u smislu da je reč o pruzi za Novi Sad, na koju je kod Inđije spojen krak za Zagreb.
Kao dete sam dosta putovao tom prugom i otkad znam za sebe (znači već skoro 35 godina) se popravljaju neke loše deonice. 1992. je završen remont jednog koloseka od Stare Pazove do Golubinaca, ali eto sada je problem na drugom mestu. Ne znam da li je jedan kolosek bolji od drugog, ili je reč o problemima sa terenom i nasipom.
Austrougari su gradili sledeće deonice:
Novi Sad – Zemun 10.12.1883.
Zemun – Savski most 15.9.1884.
Inđija – Sremska Mitrovica 10.12.1883.
Sremska Mitrovica – Šid – Tovarnik 7.10.1891.
Nemam podatke za deo koji je sada u Hrvatskoj, tj. Tovarnik-Novska i Novska-Zagreb.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Dobro veče
@nuk
Kaže se Ljermontovljeva
Kaže se Ljermontovljeva
Re: Dobro veče
Danas mi u kolima pokazivalo 21°C. Ceo dan vozim sa otvorenim prozorima, kao da je proleće...
Re: Dobro veče
Dragvorl, hvala!
Zanimljivo kad se gleda na drugu stranu, od Zagreba prema Ljubljani, kad se prođe Zaprešić, pa Savski Marof, dolazi se do Slovenije gde prestaje Ungarn, a počinje Östereich.
Ђенерал Јанковић
Re: Dobro veče
Snork da li znas, negde sam citao a ne mogu da nadjem, da li je ruska pruga sira od nase?
- pedja
- član 001
- Postovi: 14279
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Zbog toga njihovi vagoni imaju posebno podvozje, dok ostali mogu samo da sanjaju o ruskim prugama
TT
TT
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Dobro veče
Na beogradskom je Ljermontova još uvekHeinz je napisao:@nuk
Kaže se Ljermontovljeva
Re: Dobro veče
Sta, sazidali novu prugu i napravili vozove, dok su Nemci isli ka njima?
Sent from the 7th edge of the 3rd World.
Sent from the 7th edge of the 3rd World.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Dobro veče
I cuo sam da njihovi tockovi mogu da se suzavaju kako bi mogli da idu ostalim prugama. Valjda kako neprijatelj ne bi mogao da transportuje oruzije i robu kroz njihovu teritoriju.
Re: Dobro veče
Jeste šira, razmak između šina 1520 mm. Naša je standardni kolosek od 1435 mm. To je širina koji potiče bukvalno iz prvih dana železnice, kada su u Engleskoj počeli da grade pruge. Veći deo sveta koristi tu širinu, ali ne svi. Evo ovde detaljnije: https://en.wikipedia.org/wiki/Track_gauge
Inače, tramvaj u Beogradu, Zagrebu, Cirihu, Bazelu (verovatno celoj Švajcarskoj) je tačno 1000 mm. Austrija i kasnije Austrougarska je na svojoj teritoriji gradila pruge normalnog koloseka (u Srbiji je najstarija koja se koristi iz 1856. godine), ali su imali i "kolonijalni" format od 760 mm za brdovite terene, koji su koristili u Bosni i Istri. Da bi mogli da se spojimo na prugu kod Višegrada, i Srbija je napravila prugu istog uskog koloseka (Beograd-Obrenovac-Gornji Milanovac-Čačak-Požega-Užice-Višegrad), nešto pre, a završeno posle 1. svetskog rata. Ova pruga je ukinuta 1978. godine i kasnije na većem delu fizički uklonjena. Deo od Mokre Gore do Višegrada i dalje postoji i koristi se za turističke vozove.
Inače, tramvaj u Beogradu, Zagrebu, Cirihu, Bazelu (verovatno celoj Švajcarskoj) je tačno 1000 mm. Austrija i kasnije Austrougarska je na svojoj teritoriji gradila pruge normalnog koloseka (u Srbiji je najstarija koja se koristi iz 1856. godine), ali su imali i "kolonijalni" format od 760 mm za brdovite terene, koji su koristili u Bosni i Istri. Da bi mogli da se spojimo na prugu kod Višegrada, i Srbija je napravila prugu istog uskog koloseka (Beograd-Obrenovac-Gornji Milanovac-Čačak-Požega-Užice-Višegrad), nešto pre, a završeno posle 1. svetskog rata. Ova pruga je ukinuta 1978. godine i kasnije na većem delu fizički uklonjena. Deo od Mokre Gore do Višegrada i dalje postoji i koristi se za turističke vozove.
Ne, poučeni iskustvom sa Napolenonom, još su od 19. veka namerno gradili pruge u tom formatu. Kad naiđe neprijatelj, da mogu da se povuku, a da neprijatelj ne može za njima.
Postoje lokomotive i vagoni čiji točkovi mogu da se otpuste sa jedne strane, pa onda prilagode na drugi format i zašrafe. Ali to je više izuzetak, nego pravilo. Uglavom se na granici vagoni podižu dizalicom i menjaju im se cela obrtna postolja. Tako je bar na granici Mađarske i Ukrajine.
Poslednja izmena od snork u 12 Dec 2017, 15:23, izmenjeno 2 puta ukupno.
Ђенерал Јанковић
Re: Dobro veče
Pa zato ni nema autoputeva u Rumuniji