2WD ili 4WD?
Re: 2WD ili 4WD?
@ljubitelj
Ne znam da li si vozio fwd i rwd po jakom snegu da bi doneo taj zaključak. Pored toga što je motor napred i stoji iznad osovine i vrši pritisak na podlogu, prednja vuča ima i prednost što kad ideš uzbrdo po snegu možeš pomerati volan levo desno i tako izvlačiti auto uz brdo dok kod zadnje vuče možeš samo da se pomoliš dok auto krene da usporava i totalno se zaustavi. Sigurno da bi taj diferencijal pomogao ali džaba i najbolje zimske gume ako sa zadnjom vučom uletiš u situaciju da moraš preći neku jaču uzbrdicu a napadalo je 10-15 cm neutabanog snega. Pričam iz ličnog iskustva, ove zime mi se dva puta to desilo sa novim michelin zimskim gumama a verujem da bi sa prednjom tuda prošao.
Ne znam da li si vozio fwd i rwd po jakom snegu da bi doneo taj zaključak. Pored toga što je motor napred i stoji iznad osovine i vrši pritisak na podlogu, prednja vuča ima i prednost što kad ideš uzbrdo po snegu možeš pomerati volan levo desno i tako izvlačiti auto uz brdo dok kod zadnje vuče možeš samo da se pomoliš dok auto krene da usporava i totalno se zaustavi. Sigurno da bi taj diferencijal pomogao ali džaba i najbolje zimske gume ako sa zadnjom vučom uletiš u situaciju da moraš preći neku jaču uzbrdicu a napadalo je 10-15 cm neutabanog snega. Pričam iz ličnog iskustva, ove zime mi se dva puta to desilo sa novim michelin zimskim gumama a verujem da bi sa prednjom tuda prošao.
Re: 2WD ili 4WD?
Laki021 napisao:Samo si zaboravio da to radi jer ta kola imaju 60% tezine na prednjoj osovini, pa kad ga obrnes to je super, ali zadnji pogon nema bas tu prednost.
Nisam zaboravio, to je upravo tipicna odlika prednjeg pogona.
Zadnji pogon nema nikakve potrebe za tom egzibicijom obrtanja, naravno mora da se zna da se vozi.
Ko pokusa da stisne gas da mu se vrte zadnji pogonski tockovi u prazno i da okrece volan u nadi da ce gume dohvatiti podlogu iskopavanjem snega kao sto radi vecina vozaca navikla na prednji pogon taj se sigurno nece pokrenuti.
U praksi zadnji pogon ima bas prednost boljeg rasporeda masa, koja je tipicno 50-50 i postaje sve bolja kako se povecava nagib.
Srednji nagibi oko 15-20% su vec limiti prednjeg pogona a tamo gde je jaci nagib prednji pogon nema sta da trazi ni po mokrom a kamoli po snegu.
Na snegu pri pokusaju uspona po pravilu prvo stane FWD, pa RWD i na kraju 4WD.
Jedina prednost FWD kada prokliza i zaglavi se je sto moze da okretanjem volana pronadje druga povoljnija podloga blagom promenom putanje kretanja i time napusti rupu koju je iskopao tocak koji se okrece na prazno.
Kada zadnji pogon upadne u rupu koju naprave pogonski tockovi jako tesko moze da savlada takvu prepreku, osim da se otkorlja malo nizbrdo i ponovo pokrene na novom svezem delu snega/ podloge.
Zbog onih 60-70% mase napred FWD po ravnom je primetno bolji u samom polasku od RWD.
Kasnije kada se vec vozi, razlika je zanemarljiva.
Stigao tvoj post dok sam pisao.
Da imam svake godine priliku da prelazim 3 meseca jaku uzbrdicu, pri tome 10-15cm je nista, sitnica i to se prelazi bez problema.
Nakon 20-25cm pa i 30cm vec je sasvim realno da auto proklizava ili zastane jer ne moze prosto da gura toliki sneg uzbrdo ispred sebe.
I da, sper diferencijal dosta znaci jer se gume stalno okrecu i to obe a dok se okrecu izbacuju iz sare delice snega.
Za prednost FWD da mozes okretanjem volana da pomognes se slazem.
Koristim sada iz Goodyear grupe zimske, koristio sam ranije iz Michelin grupe, i za ove 2 protekle zimske sezone osecaj je da su primetno bolje po snegu upravo kada treba krenuti iz mesta na jacem usponu.
Pricam bas iz iskustva.
Naveo sam da ima jedna deonica koju godinama unazad ja jedini prolazim sa RWD autom i niti jedan jedini FWD auto tuda nije prosao minimum 5 zadnjih godina, a to znam jer je tu veoma redak saobracaj a u snegu se naravno sve vidi po tragovima.
Kada je visok sneg kao sto je bio ove godine krajem februara, a bilo je u jednom trenutku i preko 40cm na tom putu morao sam da koristim lance jer drugacije prosto auto nije mogao da predje vise od 2-3 metra u cugu.
Inace taj put se uopste ne cisti, tacnije ulica.
Sa lancima ide
Re: Одг: 2WD ili 4WD?
Ljubitelj nagibi se mere u promilima. nagib od 20 % ne bi mogao da savladaš ni peške. Nagjb kod bjbanj potoka iznosi 7 promila.
nisi odvovorio koji to imaš auto rwd sa 100 % zaklnučavanjem difa.
i svako ko je vozio prednji i zadnji pogon dobro zna šta je bolje po snegu. A to nije zadnji.
Послато са U8815 користећи Тапаток 2
nisi odvovorio koji to imaš auto rwd sa 100 % zaklnučavanjem difa.
i svako ko je vozio prednji i zadnji pogon dobro zna šta je bolje po snegu. A to nije zadnji.
Послато са U8815 користећи Тапаток 2
žena može biti sa sela a auto mora iz nemačke
Re: 2WD ili 4WD?
Milisave aj obrisi prvi pasus posta bice bolje tako....
Re: Одг: 2WD ili 4WD?
Moja greška. oznaka nagiba na saobraćajnim znakovima označava koliko se metara put povisi na svakih 100 metara puta i ozražava se u promilima.
Послато са U8815 користећи Тапаток 2
Послато са U8815 користећи Тапаток 2
žena može biti sa sela a auto mora iz nemačke
Re: 2WD ili 4WD?
Mene od 4x4 više odbijaju povećana potrošnja i težina, manji gepek (u odnosu na FWD) i potencijalni problemi oko održavanja, nego viša početna cena. Kome treba i/ili ko voli - po meni vredi svaku paru.
Re: 2WD ili 4WD?
Mozda i ima logike ovo sto prica ljubitelj...
Mada,ne znam koliki je procenat prebacivanja tezine pri normalnoj i laganoj voznji po snegu,cak i na uzbrdici...
ALi svakako,sto je veca uzbrdica,tezina vise ide na zadnje tockove,mada nisam siguran da je proporcionalno sa povecavanjem nagiba i tezine guranja prednjeg dela gde je i dalje velika tezina...
Jednostavno,na suvom,pa mozda i na kisi ok,ali kada treba naterati tezinu na uzbrdicu pod snegom,pa jos prokopati sneg koji je na uzbrdici,a zadnji tockovi nemaju jaku frikciju sa podlogom,jer je tu i dalje sneg i klizavo je,nisam bas siguran da je to prebacivanje mase na zadnje tockove dovoljno...
Mada onda,tom logikom isto se moze reci i za prednji pogon...
Jbm li ga,oba mi imaju neke logike...
Mada,ne znam koliki je procenat prebacivanja tezine pri normalnoj i laganoj voznji po snegu,cak i na uzbrdici...
ALi svakako,sto je veca uzbrdica,tezina vise ide na zadnje tockove,mada nisam siguran da je proporcionalno sa povecavanjem nagiba i tezine guranja prednjeg dela gde je i dalje velika tezina...
Jednostavno,na suvom,pa mozda i na kisi ok,ali kada treba naterati tezinu na uzbrdicu pod snegom,pa jos prokopati sneg koji je na uzbrdici,a zadnji tockovi nemaju jaku frikciju sa podlogom,jer je tu i dalje sneg i klizavo je,nisam bas siguran da je to prebacivanje mase na zadnje tockove dovoljno...
Mada onda,tom logikom isto se moze reci i za prednji pogon...
Jbm li ga,oba mi imaju neke logike...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: 2WD ili 4WD?
Ima leka i za situaciju fwd i uzbrdica. Rikverc vožnja. 

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24714
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Одг: 2WD ili 4WD?
MilisaV napisao:Moja greška. oznaka nagiba na saobraćajnim znakovima označava koliko se metara put povisi na svakih 100 metara puta i ozražava se u promilima.
Послато са U8815 користећи Тапаток 2


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: 2WD ili 4WD?
To smo primenjivali sa drugarovim A3 u Gajevima na Zlatiborupaja napisao:Ima leka i za situaciju fwd i uzbrdica. Rikverc vožnja.

Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: 2WD ili 4WD?
Lepa reklamica. Očigledno je na osnovu svega da je Tex-ova težina previše opterećivala prednji kraj njegovog BMW-a .
Trebao je čovek da sedne pozadi i pusti ženu da vozi. 


Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Re: 2WD ili 4WD?
Texonja napisao:
Meni bi bilo interesantno misljenje Laze koji vec duzi niz godina ima xDrive auto pa moze izneti znacajna iskustva i poredjenja. Moze i GrujicD, ali on kao i ja jos nije vozio zimi 4x4 , vec samo moze uporediti ponasanje po suvom asfaltu ili eventualno kisi.
Rekoh vec, ja cu gledati da opet uzmem xDrive auto

Slazem se da je na autoputu prakticno svejedno jel pogon samo na dva ili dva 4 tocka, ali u nekim drugim situacijama nije.
Prvo moram da priznam, da je BMW E90 sam po sebi auto koji je neverovatno upravljiv pa svakako i to ima itekako uticaja na moj osecaj u voznji, kada se E90 pojavaio, postavio je nove standarde i bocne sile koje ostvaruje je digao na nivo koji su do skoro bili rezervisani za Ferrari, Porsche i sl, zaista potpuno neverovatan auto kada ulecete u krivinu ili skrecete. Zbog ovoga se bojim da deo mojih zapazanja nije vezan previse za ovo umesto za 4x4 pogon.
Sve u svemu, ma koliko se trudili ESP je prakticno nemoguce aktivirati, ja sam se zahebavao po kruznim tokovima i sl, ma sta mu radili on ide ko po sinama, samo jedan jedini put mi se upali ESP u toku voznje, bilo je mokro i serpentina pod 180 stepeni, prvi i jedini put da se aktivirao a da nisam namerno to pokusavao da izazovem. Dakle mozete stiskati pun gas po krivinama on ne reaguje previse na to vec tera po sinama, ono sto se bojim je da ako preterate i predjete granicu nista necete moci uraditi da ga vratite jer je u krivini potpuno neutralan nit podupravlja nit preupravlja tako da kontam da bi samo skliznuo bocno ako se bas pretera... Na zalost nisam vozio slcan BMW samo sa azdnjim pogonom, vozio sam 335i i M5 ali su oni znatno jace masine pa jako lako pale ESP zbog sirove snage motora, ne znam kako bi bilo sa 325i bez xDrive. Sve u svemu tokom voznje po suvom i mokrom se zaista osecate izuzetno sigurno i imate utisak da ni prednji ni zadnji kraj nikada nece krenuti negde gde ne treba. Najbolje sam osetio lezanje auta kada me je moj brat provozao u mom autu pa na Miseluku smotao pod 90 stepeni i patosirao ga, ebeno neverovatno, ja sam se zalepio za vrata a auto nije upalio ESP...
E zatim dolaze zimske carolije


Svakako istina je da 4x4 pogon pre svega sluzi da lakse pokrene auto ali da vam pri kocenju nista ne znaci, to je svakom jasno, isto tako pri skretanju na klizavom auto takodje zna da krene da klizi ka napolje. Razlika je sto ipak imate pogon na sva 4 pa ne zanosi previse dupetom, vise nekako klizi u stranu, ali posto imate pogon na sva 4 lakse korigujete putanju jer em prednji vuku i upravljaju prednjim delom zadnji guraju kako bi i zadnji kraj krenuo po zeljenoj putanji. Sve u svemu pri skretanju na snegu svakako da imate nesto bolje mogucnosti nego samo sa pogonom na dva tocka, pre svega bolje mozete da iskorigujete putanju. Prosle godine sam isao na Jahorinu sa autom sa pogonom na prednje tockove, imao sam ozbiljnih problema, bila je bas snezna oluja i na nekim mestima sam imao ozbiljnih problema sa izlaskom uz brdo (na kraju nisam ni mogao otici skroz do smestaja).
@Milisav,
Ja ti lepo rekoh da obrises pasus posta a ti opet nasao pogresno da objasnjavas

@Ljubitelj
Potpuno je tacno da na uzbrdici tezina prelazi pozadi ali kao sto rekoh, razlika u tezni na prednjoj i zadnjoj osovini je prevelika da bi se to kompenzovalo prebacivanjem tezine nazad.
Kada kazes da kola sa zadnjim pogonom imaju obicno 50-50% raspored raspored tezine, rekao bih da je to vise cisto zbog proizvodjaca koji ih prave, npr zna se da BMW insistira na savrsenom balansu, pa gura prednje tockove sto je vise moguce napred, gura motor pozadi, stavlja akumulator u gepek i sl, ali da sutra opel napravi auto sa zadnjim pogonom cisto sumnjam da bi imao takav odnos.
Sve u svemu svakako da ce auto sa prednjom vucom lakse izaci ako ga okrenes unatrag, jer tada on vec sam po sebi na pogonskim tockovima ima vise tezine a plus jos je na uzbrdici pa on tada mozda i 70-80% tezine ima na pogonskim tockovima, ali to ne vazi za kola sa fabricki zadnjim pogonom, on u najboljem slucaju moze imati 50%+ (ovo za BMW koji je najbolji po tom pitanju) prebacivanje tezine ka nazad na usponu.
Ono sto mogu iz licnog iskustva da ti kazem je sledece. Nekada davno, pre 15+ godina u porodici smo imali Ladu sa zadnjim pogonom i Stojadina sa prednjim pogonom. Iako pricam o zastarelim automobilima, zakoni fizike se u medjuvremenu nisu menjali

Re: 2WD ili 4WD?
Ako misliš na pravolinijsku vožnju onda da, ali ako bi pri vožnji od recimo 160 km/h naglo cimnuo levo pa desno 4x4 će tu biti dosta sigurniji čak i na suvom.Slazem se da je na autoputu prakticno svejedno jel pogon samo na dva ili dva 4 tocka,
A ti bi slobodno ovaj pasus mogao da obrišešpostavio je nove standarde i bocne sile koje ostvaruje je digao na nivo koji su do skoro bili rezervisani za Ferrari, Porsche i sl

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24714
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: 2WD ili 4WD?
Pa nemoj, i cuveni Reso Laguna 4WS je bio brzi od Porschea na slalomu.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money