E sad, nekoliko bitnih stvari ovde. Nije isto dobiti 500 miliona odjednom ili 650 u narednih 25god (svedeno na danasnju vrednost). Ja bih uvek radije uzeo 500 miliona odmah (to je npr ko kredit od 1%). Novac ima vrednost.
Dakle taman da ne znaju sta pametnije da rade, ovim novcem mogu da zamene emitovanje drzavnih obveznica koje imaju vecu kamatu od pomenutih 1%.
Drugo, nemoj propustiti da ce oni mimo toga, svake godine placati naknadu 5-16 miliona (jos uvek ne znamo koji kriterijum, recimo da prosek bude na sredini, 10miliona).
Samo to je trecina sadasnjeg profita i jos 250 miliona na 25god. (Dakle ako nastave identicno da posluju izgubice 100miliona a ne zaraditi 150).
Trece, obavezali se na ulaganje od jos 750miliona. Da kazemo da ce to biti neke napumpane cifre cena ulaganja, ali nek je i trecina realna, to je 250 miliona.
Dakle da bi se njima ovo isplatilo, oni moraju daleko poboljsati poslovanje aerodroma.
Sustina je, postoje dve mogucnosti. Ili su se oni zahebali i preplatili aerodrom (dobro smo prosli) ili su dobro procenili i lepo ce zaraditi. Ova druga mogucnost je za sve bolja, jer em bi oni zaradili, em bi znacilo da ce uspeti da razviju znacajno aerodrom, sto je na kraju krajeva upravo nama najveca korist.
Sa zemljistem se ne moze desiti nista, nije prodato.
Dodatna dobra stvar ovoga je sto se aerodrom cupa iz stranackih ruku, gube zlatnu koku za zaposljavanje i ko zna kakve malverzacije, sada je novom upravitelju itekako u interesu da Aerodrom dobro posluje, i zabole ih i za stranke i AS (ako im ne placaju trenutno kako se prica)...
Na kraju, koliko sam procitao, aerodrom je izdat za vise nego duplo u odnosu na zagrebacki (proveriti, ne garantujem za istinitost), sto mnogo govori.
Nesto nevezano:
