
Ne brže od života!
- Ji 4Tze
- Postovi: 8232
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Ne brže od života!
I kod nas je zabranjeno u gradu 

Boringly average, but also perfect for school run mums
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32300
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Ne brže od života!
Samo se setite da kod nas svi voze najmanje 20% više od ograničenja. Tako da ako stave 100 opet će ljudi voziti 120 po magistrali, a složićete se da nam putevi ipak nisu toliko dobri.
Sent from my HTC Desire 626 using Tapatalk
Sent from my HTC Desire 626 using Tapatalk
Posetite www.garaza.rs !
Re: Ne brže od života!
To se vrlo lako reši adekvatnom neselektivnom primenom.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
- grujicd
- Postovi: 9077
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Ne brže od života!
Ne mora da znači. Čitao sam neko istraživanje u USA koje je pokazalo da su realnija ograničenja na otvorenom putu bezbednija od onih koja su manja od onog što je realno bezbedno. Naime kad su ograničenja realna skoro svi voze isto i tad ima najmanje rizičnih situacija poput menjanja trake i preticanja. A kad je ograničenje nerealno malo jedan deo vozača će u svakom slučaju voziti brže, čak i u USA - čak ne moraju ni namerno da krše zakon već su npr. prevideli znak. I onda imaš mnogo više tih potencijalno rizičnih situacija.trojanac napisao: 24 Jan 2018, 04:39Samo se setite da kod nas svi voze najmanje 20% više od ograničenja. Tako da ako stave 100 opet će ljudi voziti 120 po magistrali, a složićete se da nam putevi ipak nisu toliko dobri.
Npr. to može da se vidi kod nas na putu Zemun-Borča gde mnogi voze 100kmh gde je ograničenje 50. Pričao sam sa nekim normalnim ljudima koji tu voze brže i iznenade se da je 50 ograničenje, jer ne odgovara onome kako doživljavaju put, misle da je maltene autoput.
Re: Ne brže od života!
Evo Holandske analize kada je povecavala brzine na autoputu sa 120 na 130 km / h http://www.verkeersmaatregelen.nl/LinkC ... &tabid=749 i http://platformparticipatie.nl/Images/B ... 376917.pdf
A ovo su novinarske vesti, koje su vesti nisu analiza ali kazu da se broj smrtnih slucajeva utrostrucio prilikom povecanja brzine sa 120 na 130 km /h https://joop.bnnvara.nl/nieuws/eenvanda ... op-snelweg
A ovo su novinarske vesti, koje su vesti nisu analiza ali kazu da se broj smrtnih slucajeva utrostrucio prilikom povecanja brzine sa 120 na 130 km /h https://joop.bnnvara.nl/nieuws/eenvanda ... op-snelweg
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13608
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Ne brže od života!
Aj prevedi ovaj prvi link, bar u kratkim crtama 
Послато са HTC U Play уз помоћ Тапатока

Послато са HTC U Play уз помоћ Тапатока
Re: Ne brže od života!
Svih 55 stranica
Pa pogledajte slike, a i dosta reci su jako slicne nemackom ili engleskom
pa se nesto da naslutiti...
PS: Ako nekome stvarno treba neka kopira deo po deo u translate.google.com/translate_t?hl=nl#
Interesantan deo:
Analysis of benefits and costs
The analysis of the social benefits and costs was carried out on the basis of the
guidelines OEI (Overview of Infrastructure Effects) for MIRT explorations.
Appendix A contains a further justification of the method followed
and the assumptions and parameters used.
6.4.1 Social benefits
In addition to the directly calculated effects in section 6.2 (travel time profits, emissions
and road safety) for the sake of completeness, a number of extra effects directly in money
appreciated. It concerns effects in the field of travel time reliability,
fuel consumption and noise.
Table 6.3 summarizes the calculated benefits. The table shows that the balance of the
annual social benefits in 2015 approximately balanced in both variants
is. Against the annual benefits of travel time profits (76 and 88 million euros respectively)
in the variants robust and ambitious), the higher speeds also result in one
number of negative benefits, especially in the field of fuel consumption (or -17 and
-20 million euros), emissions (-34 and -42 million euros respectively) and traffic safety
(respectively -24 and -29 million euros).
With the annual benefits, no account has yet been taken of the positive effects of
the package of measures in the field of road safety. With this package
the negative benefits in road safety decrease sharply and will occur in both variants
there is a positive balance of the annual social benefits in the year
2015.
Table 6.3: annual income increase maximum speed in the variants robust and
ambition with regard to reference situation, in millions of euros per year for 2015
Travel times
Travel reliability
Fuel cost Emissions total Sound Traffic safety
average Total average
Robust 76 -3 -17 -34 -2 -24 -4
Ambition 88 -3 -20 -42 -2 -29 -8


PS: Ako nekome stvarno treba neka kopira deo po deo u translate.google.com/translate_t?hl=nl#
Interesantan deo:
Analysis of benefits and costs
The analysis of the social benefits and costs was carried out on the basis of the
guidelines OEI (Overview of Infrastructure Effects) for MIRT explorations.
Appendix A contains a further justification of the method followed
and the assumptions and parameters used.
6.4.1 Social benefits
In addition to the directly calculated effects in section 6.2 (travel time profits, emissions
and road safety) for the sake of completeness, a number of extra effects directly in money
appreciated. It concerns effects in the field of travel time reliability,
fuel consumption and noise.
Table 6.3 summarizes the calculated benefits. The table shows that the balance of the
annual social benefits in 2015 approximately balanced in both variants
is. Against the annual benefits of travel time profits (76 and 88 million euros respectively)
in the variants robust and ambitious), the higher speeds also result in one
number of negative benefits, especially in the field of fuel consumption (or -17 and
-20 million euros), emissions (-34 and -42 million euros respectively) and traffic safety
(respectively -24 and -29 million euros).
With the annual benefits, no account has yet been taken of the positive effects of
the package of measures in the field of road safety. With this package
the negative benefits in road safety decrease sharply and will occur in both variants
there is a positive balance of the annual social benefits in the year
2015.
Table 6.3: annual income increase maximum speed in the variants robust and
ambition with regard to reference situation, in millions of euros per year for 2015
Travel times
Travel reliability
Fuel cost Emissions total Sound Traffic safety
average Total average
Robust 76 -3 -17 -34 -2 -24 -4
Ambition 88 -3 -20 -42 -2 -29 -8
Poslednja izmena od ljuba u 24 Jan 2018, 08:56, izmenjeno 1 put ukupno.
- grujicd
- Postovi: 9077
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Ne brže od života!
Evo tekst za USA koji sam pominjao:
https://priceonomics.com/is-every-speed-limit-too-low/
Imamo kod nas još jedan primer, pre par godina je od Bgd do aerodroma dignuto ograničenje sa 80 na 100-120. Meni se čini da se sad tu tečnije vozi, da mnogo ređe neko ide brže od većine nego što je bilo ranije. Ali bi bilo zanimljivo saznati da li je broj udesa porastao ili se smanjio.
https://priceonomics.com/is-every-speed-limit-too-low/
Imamo kod nas još jedan primer, pre par godina je od Bgd do aerodroma dignuto ograničenje sa 80 na 100-120. Meni se čini da se sad tu tečnije vozi, da mnogo ređe neko ide brže od većine nego što je bilo ranije. Ali bi bilo zanimljivo saznati da li je broj udesa porastao ili se smanjio.
Re: Ne brže od života!
Tu je odkad je izgradjena ta deonica autoputa bilo 120, pa je onda nakon onih obimnih radova i generalne popravke kolovoza smanjeno na 80.
Tipičan primer da se nije razmišljalo o posledicama na saobraćajni tok većine vozila kada je uvodjenjem smanjenja na 80 pogoršana bezbednost.
Tipičan primer da se nije razmišljalo o posledicama na saobraćajni tok većine vozila kada je uvodjenjem smanjenja na 80 pogoršana bezbednost.
- Martin
- Postovi: 2909
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Ne brže od života!
A GSP koji se tuda kreće brzinom 60-70 km/h?
Re: Ne brže od života!
Mora se priznati da je velika razlika u brzini između brze i spore trake. Nisam siguran da je bezbednije nego što je bilo.
Ne postoji statistika koja bi mogla da potkrepi. U špicevima svakako se tek ponekad može voziti malo brže.
Ne postoji statistika koja bi mogla da potkrepi. U špicevima svakako se tek ponekad može voziti malo brže.
Re: Ne brže od života!
Još su im posle "Zmaja" stanice bukvalno u zaustavnoj traci, a ne vode računa da ubrzaju bar do 40-50 km/h pre uključenja u desnu saobraćajnu traku.
Ђенерал Јанковић
- pedja
- član 001
- Postovi: 15420
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Ne brže od života!
Još kada su krš autobusi, pa nisu ni osvetljeni, uveče je katastrofa. Bilo je tu nesreća, sa zakucavanjem u njih... Ne kažem da ljudi ne divljaju i pretiču sa svih strana, ali je sporo i slabo osvetljeno vozilo priličan problem na autoputu (i van njega, naravno).
TT
TT
Re: Ne brže od života!
Tamo su ostala i isključenja/uključenja u nivou. Realno pogrešno kategorisano kao autoput.
Re: Ne brže od života!
Pogrešno je da autobusi budu na autoputu sa brzinom 50-60