Vazduhoplovi
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Moguce je, kretao se iz pravca jugoistoka ka severozapadu tj. ka BGu.
Re: Vazduhoplovi
MiG 21 ili 29, nema šta drugo.H4wkeye napisao: 30 Jan 2018, 13:52 Jedno pitanje. Bio malo pre napolju i bas u tom trenutku neki avion probije zvucni zid. Pogledam okolo i jedino sto sam video je trag visoko na nebu, koji se kretao poprilicno brzo, ali nisam uspeo da vidim sam avion. E sad, da li je u pitanju neki vojni avion u preletu ili je mozda neki od onih malih civilnih? Da li uopste ima civilni avion (tipa Cessna itd.) koji moze da probije zvucni zid?

Iako su postojale destine planova, maketa i poneki započeti projekat, jedini serijski civilni nadzvučni avioni su bili Concorde i Tu-144. Što se tiče business jet-ova, mislio sam da će od ovog biti nešto: https://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi-Gulfstream_S-21 , ali na kraju ni on nije napravljen.
Ђенерал Јанковић
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Hvala. Izgleda da je to. 

Re: Vazduhoplovi
Izvinjavam se na dužini posta. Evo nekih fotki koje sam napravio pre, već sada davnih, 13 godina.










































































"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
http://www.independent.co.uk/travel/new ... 87426.html
Etihad Airways, one of the biggest Gulf airlines, has abruptly cut baggage allowances for many of its passengers.
Etihad Airways, one of the biggest Gulf airlines, has abruptly cut baggage allowances for many of its passengers.
Re: Vazduhoplovi
Cozmo, super su slike!cozmo napisao: 30 Jan 2018, 22:49 Izvinjavam se na dužini posta. Evo nekih fotki koje sam napravio pre, već sada davnih, 13 godina.

Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Za mene su depresivne.
Pre 13 godina avioni mi nisu delovali tolike ruine kwko ih sada gledam na fotkama.
Nedomacinski su raubovani.
Vidim da je fotkao skoro svaki 737 koji je mogao, ukljucujuci i ON koji nije bio nas.
Na 737-300 vidimo klasicne cajgere i to je jedna od dve kompanije u svetu koje su uz 737-300 u mesto EFISa trazile cajgere. Sve to radi ustede.
Na DC9 vidimo da je haškitovana. Ulozeno je malte ne, koliko sam avion vredi, da bi mogao da leti po Evropi (zbog buke). A odmah po tom su prodati bud zasto...
Pre 13 godina avioni mi nisu delovali tolike ruine kwko ih sada gledam na fotkama.
Nedomacinski su raubovani.
Vidim da je fotkao skoro svaki 737 koji je mogao, ukljucujuci i ON koji nije bio nas.
Na 737-300 vidimo klasicne cajgere i to je jedna od dve kompanije u svetu koje su uz 737-300 u mesto EFISa trazile cajgere. Sve to radi ustede.
Na DC9 vidimo da je haškitovana. Ulozeno je malte ne, koliko sam avion vredi, da bi mogao da leti po Evropi (zbog buke). A odmah po tom su prodati bud zasto...
- Ji 4Tze
- Postovi: 8226
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Koliko je bila cena karata u to divno vreme, u odnosu na sad?
Ono po lokalu i sl?
Ono po lokalu i sl?
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Vazduhoplovi
Imam jos fotografija iz tog perioda, tačnije još više raspadazuzazu napisao:Za mene su depresivne.
Pre 13 godina avioni mi nisu delovali tolike ruine kwko ih sada gledam na fotkama.
Nedomacinski su raubovani.
Vidim da je fotkao skoro svaki 737 koji je mogao, ukljucujuci i ON koji nije bio nas

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Bolje bi bilo da odgovori neko stariji, ko se seća konkretnih cena, ali evo čega se ja sećam kao dete / tinejdžer:Ji 4Tze napisao: 02 Feb 2018, 21:38 Koliko je bila cena karata u to divno vreme, u odnosu na sad?
Ono po lokalu i sl?
U SFRJ su cene domaćih letova bile male do početka 1989. godine (znači ne 1990. kada su počele reforme Ante Markovića, nego godinu dana ranije). Tada su verovatno ukinute državne subvencije i došle su na prilično "ekonomski" nivo. Što se tiče međunarodnog saobraćaja, on je oduvek poslovao manje ili više ekonomski, a cene karata su bile izražene u USD. Neke linije su bile jeftinije od zapadnih (znam za slučajeve da su Australijanci leteli London-Sidney JAT-om preko Beograda zbog niže cene), ali neke su bile i skuplje (drali su naše gastarbajtere u Libiji i Iraku).
Period od uvođenja sankcija 1992. do njihovog dlimičnog ukidanja posle potpisivanja Dejtonskog sporazuma 1995. je bio mrtav što se tiče međunarodnog saobraćaja.
Posle toga, pa do bombardovanja 1999. znam samo cenu karte Beograd-London Heathrow, koja je bila oko 1100 DEM (povratna, ekonomska klasa, fiksiran datum povratka). Od 1996. je jedan kraći period leteo i British Airways na relaciji Beograd-London Gatwick. Ne sećam se koja je bila cena. Znam samo da su slali najgore krševe, neke B737-200 stare 30 godina i da mi je glava pucala od loše presurizacije i naglog spuštanja. U odnosu na njih, JAT-ovi B737-300 su bili kao Space Shuttle. Nedeljom je bilo više putnika, pa je JAT imao ili dva leta 737, ili je leteo DC-10.
Za poređenje sa cenama drugih kompanija: Posle "demokratskih promena", par godina JAT nije imao liniju za Dubai, ali je zato Emirates odmah 2001. otvorio predstavništvo u Beogradu. Karta Beograd-Dubai je koštala oko 600 USD (1 USD je bio 2.25 DEM - posle je jako pao kad je Buš došao na vlast). Takođe povratna, ekonomska klasa, sa uključenim JAT-ovim letom do Istambula ili Rima, a odatle Emirates-ovim A330 do Dubaija.
Najveći emirat u UAE, Abu Dabi, tada još nije imao svoju kompaniju. Etihad je nastao tek negde 2003. ili 2004.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
@snork, ti se ubi odgovarajuci na jedno mićovanski postavljeno pitanje.
Tarife su postojale tada, isto kao i sada, i nije postojala odredjena i fiksna cena za jednu destinaciju.
Tarife su postojale tada, isto kao i sada, i nije postojala odredjena i fiksna cena za jednu destinaciju.
Re: Vazduhoplovi
Okačih one fotke pre nedelju dana, i jedan 737 sa fotki, prvi koji smo dobili mislim, ode u penziju. YU-ANI je u pitanju. Zadnji let je obavljen 02.02.2018. a povučen je 04.02. Ide i YU-ANJ. Pisano je već o tome. Do kraja godine idu i ostali. ATRovi su u očajnom stanju, 4 je ispalo. Ne plaćaju tehnici, ne plaćaju PDV, kasne debelo sa doprinosima. Ne plaćaju ni aerodromu.
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- pedja
- član 001
- Postovi: 15362
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Ispala 4 ATRa? Koliko ih ima? U nedelju doleteše dva, preko Ade, jedan za drugim.
TT
TT
Re: Vazduhoplovi
6 komada operativnih ukupno.
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”