Zatamnjena stakla
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13169
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Zatamnjena stakla
Komplikovana su i u DE, CH, FR, USA....
Za mnoge stvari smo najkomplikovaniji, a kocnice i dalje neispravne.
Isto je bilo i za lpg, itd itd.
Послато са HTC U Play уз помоћ Тапатока
Za mnoge stvari smo najkomplikovaniji, a kocnice i dalje neispravne.
Isto je bilo i za lpg, itd itd.
Послато са HTC U Play уз помоћ Тапатока
Re: Zatamnjena stakla
Meni ta reč "ispitivanje" najviše ide na živce. Kakvo ispitivanje vozila? "Ispitivanje" pogona na TNG fotoaparatom! Bar da su namazali sapunicu da vide da li negde curi gas. Ama pipnuli nisu auto! I ja sad imam uverenje o nekakvom ispitivanju i bezbedniji sam nego pre.
Jednostavno treba da uvedu strogu kontrolu i evidenciju ugrađivača folija, plina i čega već... i ako je taj neko već ovlašćen za dati posao, njegovo uverenje mora da bude merodavno. Kakav atest, reatest, ispitivanje, laboratorije...
Re: Zatamnjena stakla
Ne, nego palamude neznaliceHeinz je napisao:Da ukinemo sve zakone pa da bude jednostavno?
Vozila su komplikovana, i površno posmatrate oblast ispitivanja, akreditacije i sl.
Kao i sve, kreneš od poente
Hoćeš folije. Ok
smeš te i te koje su odobrene od bespotrebne agencije za bezbednost
Sme napred folije? Ne sme. Ok
Sme nazad? Sme
Re: Zatamnjena stakla
Da prepišemo uspešno rešenje i sve zakone gde to jeste jednostavno?
Ozbiljno ispitivanje jednom uradi akreditovana laboratorija i izda opšti tipski atest za taj tip/model/ deo koji se onda dalje ugradjuje po tom odobrenom osnovu bez naknadnih ponovljanja ispitivanja.
Nema višestrukog ispitivanja jednog te istog dela kod različitih krajnjih korisnika- kupaca.
Kao što se radi ispitivanje i za novo vozilo, novi model, pre nego što fabrika pusti auto u prodaju. Ne radi se ispitivanje svakog primerka auta koji sidje sa proizvodne trake već samo jedno tzv., tipsko atestiranje/ homologacija.
Nakon ugradnje folije uz priloženi opšti atest upis u registar koji se vodi o vozilu radi evidencije promene. Naplata evidencije shodno stvarnom trošku, znači 2-3 5 evra za unos u elektronsku bazu evidencije o vozilu koja inače već postoji.
Jednostavan zakon i jednostavna primena. Primer Nemačke i KBA broja/ atesta.
Re: Zatamnjena stakla
+1
To je to...
To je to...
Re: Zatamnjena stakla
AMIN!McGruja je napisao: ↑07 Feb 2018, 09:54Ne, nego palamude neznaliceHeinz je napisao:Da ukinemo sve zakone pa da bude jednostavno?
Vozila su komplikovana, i površno posmatrate oblast ispitivanja, akreditacije i sl.
Kao i sve, kreneš od poente
Hoćeš folije. Ok
smeš te i te koje su odobrene od bespotrebne agencije za bezbednost
Sme napred folije? Ne sme. Ok
Sme nazad? Sme
Re: Zatamnjena stakla
Kod nas je problem što je postavljanje folija proglašeno za prepravku vozila. Ne znam kako je u DE.ljubitelj je napisao: ↑07 Feb 2018, 10:33Ozbiljno ispitivanje jednom uradi akreditovana laboratorija i izda opšti tipski atest za taj tip/model/ deo koji se onda dalje ugradjuje po tom odobrenom osnovu bez naknadnih ponovljanja ispitivanja.
Nema višestrukog ispitivanja jednog te istog dela kod različitih krajnjih korisnika- kupaca.
Dalje, ako jedna akreditovana lab. izda odgovarajući izveštaj o ispitivanju folija, kakve to veze ima s tim na koja su stakla te iste folije postavljene?
Zato AMSS ispituje da li prolazi 30% svetla ili manje, ne vidim gde je tu greška, nemaju sva vozila isti stepen zatamnjenosti prednjih stakala npr.
Ako misliš da bi trebalo da ovi što postavlju folije budu akreditovani za merenje propustljivosti i refleksije: OK.
Koliko je to isplativo govori što samo AMSS ima to ispitivanje u svom obimu akreditacije.
Re: Zatamnjena stakla
Sve je lepo napisao. Nema folije na prednjim staklima. Kakvo ispitivanje prolaska svetlosti?
Iza stuba može koliko hoćeš i to se ne ispituje. Samo dozvoliš koje folije mogu da se stavljaju i rešena stvar. Ja odem samo u ovlašćeni servis za postavljanje folija i tamo sve završim.
Iza stuba može koliko hoćeš i to se ne ispituje. Samo dozvoliš koje folije mogu da se stavljaju i rešena stvar. Ja odem samo u ovlašćeni servis za postavljanje folija i tamo sve završim.
-
- Postovi: 46
- Pridružio se: 15 Apr 2016, 19:20
- Garaža: F30 316d, Superb '18 1.4 TSI
- Lokacija: Bgd
Re: Zatamnjena stakla
Gde u Beogradu je najbolje otici za skidanje folija?
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Zatamnjena stakla
Vidis da skidaju na tehnickom...
- Day Walker
- Postovi: 23329
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Zatamnjena stakla
Danas kolega skinuo kolegi s RAV4. Lako su se skinule sa 5ih vrata.
Pustili grejace i fenom zagrejali dodatno.
Pustili grejace i fenom zagrejali dodatno.
Brzine idu u H-a !!!
Re: Zatamnjena stakla
Prepravka vozila je apriori dozvoljena, to se podrazumeva po automatizmu i ne treba nikakva dozvola bilo koga. Naravno proverava se na tehničkom da li je u saglasnosti sa tehničkim normama i pravilnicima.Heinz je napisao: ↑07 Feb 2018, 12:17Kod nas je problem što je postavljanje folija proglašeno za prepravku vozila. Ne znam kako je u DE.ljubitelj je napisao: ↑07 Feb 2018, 10:33Ozbiljno ispitivanje jednom uradi akreditovana laboratorija i izda opšti tipski atest za taj tip/model/ deo koji se onda dalje ugradjuje po tom odobrenom osnovu bez naknadnih ponovljanja ispitivanja.
Nema višestrukog ispitivanja jednog te istog dela kod različitih krajnjih korisnika- kupaca.
U DE je sve što uradiš nakon fabrike prepravka vozila. Bilo ti lično bilo prodavac vozila/ diler bilo servis I folija, i sijalice, i spojleri, i distanceri, i felne, i gume, i kuka za vuču, i to nije nikakav problem.
Za bilo koji deo koji se naknadno postavjla/ugradjuju izvrši se tipsko ispitivanje i dodeli se KBA broj (kod nas bi to bio broj atesta koji izda ABS).
Dalje, uz svaki kupljeni primerak tog dela (sijalica, folija, felna, sirena,,....) obavezno dobiješ kopiju atesta sa KBA brojem. Sa tom kopijom ideš u registracionu kancelariju da ti upišu promenu podataka o vozilu.
I to je sve.
Potpuno je nebitno na kakva stakla postavljaš foliju, dozvoljeno je od 0% do 100% zatamnjenja ili zamena stakla za neprovidnu npr metalnu zamenu uz samo jedan uslov.
Vozilo mora da poseduje desni spoljni retrovizor.
Pošto desni retrovizor više nije posebna doplata za dodatnu opremu (80tih su auti još bili samo sa levim retrovizorom, 90tih uglavnom su svi novi modeli dobili serijski desni) to je postalo bespredmetno ispitivati folije.
Kao što je više puta razjašnjeno samo stakla iza B stuba mogu da se diraju i stavlja folija.
Vetrobransko i prednja bočna ne smeju nikakve folije opet iz razloga što od 90tih godina skoro svi auti več imaju fabrički zatamnjena stakla obično sa 25% ili 30% zatamnjenja.
Kako je maksimum dozvoljenog zatamnjenja tih stakala 30% nema ni svrhe postaviti dodatnu foliju sa 5% zatamnjenja pa to niko i ne radi.
Dakle, kada bi kod nas bio primenjen nemački model
Proizvodjač- uvoznik ima obevezu:
-AMSS CMV jednom na zahtev proizvodjača,/ uvoznika izvrši atest folije te i te,
-ABS prihvati ili ne prihvati atest i izda evidencioni broj za tu i tu foliju.
Vlasnik auta ima obavezu:
- kupi foliju i ugradi gde hoće
- evidencija nakon provere na tehničkom da je prepravka tehnički korektno izvedena
Bilo ko bilo gde na bilo kom autu može bez dalje procedure da kupi i ugradi tu i tu foliju uz prateću kopiju tog izdatog atesta i izvrši administrativnu prijavi radi evidencije/ registracije u dosijeu vozila.
Ne treba nikakva atestacija privrednih društava, preduzetnika (tj servisa u bilo kom formalnomobliku registracije u APR), gradjana koji sami urade, prijatelja... jer je roba već oatestom odobrena a sam tehnički pregled će proveriti da li je tehnički prepravka korektno obavljena ili je potrebna dorada.
Takav sistem je proveren , funkcioniše uspešno decenijama, jeftin je za krajnjeg kupca, donosi sredjen tehnički sistem kontrole, policiji omogućava efikasnu i laku kontrolu tehničkog stanja, prodavcima/ servisima omogućava unapred poznate uslove (troškove).
Jedino su na gubitku takse za pojedinačna ponovljena ispitivianja jedne te iste folije, takse za obradu i šetanje papira od kancelarije do kancelarije, takse za dopunski tehnički pregled, takse za potvrde proizvodjača/uvoznika auta i ostalo što sam zaboravio a postoji u celom lancu plaćanja.
Ne znam da li sam dovoljno jasno hronološki povezao redosled i tok cele akcije tek uglavnom nema razloga da prepravka vozila postavljanjem folija na dozvoljenim mestima ima status komplikovanog problema.
Ovako relativno jednostavno je manje više rešeno u zemljama šriom Evrope.
Ovo kod nas je sprdnja sa pravnim sistemom / potvrda ABS na prethodnu potvrdu AMSS kojom se potvrdjuje potvrda proizvodjača/ i svodi se na maltretiranje gradjana kao svrhu postojanja procedure. Ne vidim tehničku ispravnost vozila kao svrhu ovakvu procedure za folije.
Atest ABS se izdaje naravno na neki rok, na primer 10 ili 15 godina kada je potrebno ponovo od strane proizvodjača /uvoznika obaviti ispitivanje.
Slično kao izmišljena prodecura za folije tako je izmišljena i procedura za reatest (potvrdu već prethodog atesta) za autogas instalaciju nakon 5 godina.
Uobičajeni tehnički rok provere je 10godina, toliko je i garancija proizvodjača rezervoara.
- noodles
- Postovi: 946
- Pridružio se: 21 Jun 2016, 19:54
- Garaža: KIA Sportage 1.6 GDi
- Lokacija: Beograd
Re: Zatamnjena stakla
Ne znam gde je najbolje, ali kolega bio baš pre neki dan u top glassu, nije hteo sam da skida. honda jazz, imao folije pozadi i na petim vratima. Mislim da je rekao da su mu naplatili 1500din.
Sa budalama se ne isplati svađati. Prvo te spuste na svoj nivo, a onda te dotuku na iskustvo!
Re: Zatamnjena stakla
Toliko sam i ja platio u Top glassu.
Poslato sa HUAWEI GRA-L09 uz pomoć Tapatoka
Poslato sa HUAWEI GRA-L09 uz pomoć Tapatoka
Re: Zatamnjena stakla
Evo sta kazu sta je potrebno platiti :
" Za ugradnju termoizolacionih folija na stakla potrebna je saglasnost proizvodjaca (cena varira od 0-2400 din), potvrda AMSS 2400 i potvrda Agencije za bezbednost saobracaja 3310 din. " + ugradnja... da li se isplati?
" Za ugradnju termoizolacionih folija na stakla potrebna je saglasnost proizvodjaca (cena varira od 0-2400 din), potvrda AMSS 2400 i potvrda Agencije za bezbednost saobracaja 3310 din. " + ugradnja... da li se isplati?
I don't have a short temper, I just have a quick reaction to bullshit !