Emisije CO2 i NOx
- shandu90
- Postovi: 13319
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Ja imam TNG u corsi, neka hvala. Smara jako odlazak u dva razlicita servisa. Jednostavno kosta brate mili a ne vidim benefite iskreno. Da mozda imam nekog V8 amera pa i da vidim benefit. Na ove evropske prdavce, ne. Jos su zesci problemi ispali prosle zime, tada su masovne reklamacije bile. Zao mi je sto je sestra odlucila da ne vadi bocu, uradjen je reatest.
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
- kragujevac
- Postovi: 3481
- Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
- Garaža: Jaguar XF 4.2 V8 (NA)
- Lokacija: Minhen/BRD
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
ftj napisao: 24 Feb 2018, 13:57 Ni ja ne vidim sta ima da se voli u asmaticarskom benzincu koji ne ide ni ko tdi od pre 15 godina a trosi 50% vise.

Čak i moje 17godišnje muško derište koje je tek počelo da ide na obuku za vožnju štedi novac da kupi starog Ford Mustanga.
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac
Ljuba Moljac
- Darko
- Postovi: 9439
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Meni je bas gotivan osecaj voznje u nekom jakom 3.0 dizelu. Recimo takav sam osetio u e60 i f10 530d. Brutalan osećaj lepljenja za sediste. A pod haubom cuje se mešavina zvuka turbine, sest cilindara i diskretnog dizelskog brundanja.
Posle kad su me vozili u e60 530i atmosfercu, nisam imao ni priblizan utisak.
Posle kad su me vozili u e60 530i atmosfercu, nisam imao ni priblizan utisak.
- Ji 4Tze
- Postovi: 8223
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Problem je širi nego sedište gde možeš samo svoje dupe da smestiš.ftj napisao: 24 Feb 2018, 13:57 benzin lobi docekao svojih 5 minuta da likuje. ni ja ne vidim sta ima da se voli u asmaticarskom benzincu koji ne ide ni ko tdi od pre 15 godina a trosi 50% vise.
Ja to gledam prema svojoj deci koja žive u gradu, svaki duži izlaz iz grada prati čišćenje disajnih organa za nekih 2-3 dana.
Šta mislite odakle one silne alergije npr. na polen i zašto su toliko narasle pogotovo poslednjih par decenija od kada su se pojavili dizeli sa svim onim što im skidaju jer imaju 150+ k km...?
npr.. dva klika na guglu...
https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 080928.htm
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Znaci po tebi su dizeli glavni zagadjivaci u svijetu?
Nemoj onda trositi struju, nemoj zagadjivati okolinu.

Nemoj onda trositi struju, nemoj zagadjivati okolinu.
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
I onda se provozas u 540i i shvatis da si ceo zivot ziveo u zabludi.Darko napisao: 24 Feb 2018, 14:34 Meni je bas gotivan osecaj voznje u nekom jakom 3.0 dizelu. Recimo takav sam osetio u e60 i f10 530d. Brutalan osećaj lepljenja za sediste. A pod haubom cuje se mešavina zvuka turbine, sest cilindara i diskretnog dizelskog brundanja.
Posle kad su me vozili u e60 530i atmosfercu, nisam imao ni priblizan utisak.

There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
- Ji 4Tze
- Postovi: 8223
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Pričam o specifičnom zagađenju, imaš tamo link pa pročitaj kad ne umeš sam da nađeš. Engleski valjda razumeš, kad već ne kapiraš srpskiDani napisao:Znaci po tebi su dizeli glavni zagadjivaci u svijetu?![]()
Nemoj onda trositi struju, nemoj zagadjivati okolinu.

Boringly average, but also perfect for school run mums
- Saša
- Postovi: 14232
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Jesu, veliki su zagađivači i to lokalno jer prolaze pored nas svaki dan, vozimo iza njih... udišemo i mi i naša deca ta sranja. Veliko zlo, samo to većina još ne kapira. Svaki izduv iz SUS motora je zlo, samo je TNG/CNG najmanje jer nema čađi, sumpora i ostalih govana, da prostite.
@Shandu
Kakav te odlazak u dva servisa muči? Sav redovni servis TNG uređaja se svodi na zamenu jednog filtera koji košta 3 evra ali ga naravno naplate kao 20 ili više jer im se može. Sve ostalo se radi na 100.000 ili više kilometara (servis isparivača). Jednom kada ti sve dobar majstor namesti nemaš šta da više diraš, na 10 ili 15 hiljada zameniš taj jedan filterčić i vozi. A njega ti može svaki majstor zameniti kada ti radi mali servis. Nemoj da vas varaju i vozaju.
@Shandu
Kakav te odlazak u dva servisa muči? Sav redovni servis TNG uređaja se svodi na zamenu jednog filtera koji košta 3 evra ali ga naravno naplate kao 20 ili više jer im se može. Sve ostalo se radi na 100.000 ili više kilometara (servis isparivača). Jednom kada ti sve dobar majstor namesti nemaš šta da više diraš, na 10 ili 15 hiljada zameniš taj jedan filterčić i vozi. A njega ti može svaki majstor zameniti kada ti radi mali servis. Nemoj da vas varaju i vozaju.
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
@Ji 4Tze
Vidi se da nisi upoznat sa,


Vidi se da nisi upoznat sa,


There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Jedan šporet smederevac zagađuje kao valjda 50 dizelaša, nikako da upamtim tačnu cifru. A u Srbiji se milion domaćinstava greje na čvrsto gorivo.
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Pa Smederevce je trebalo iskoreniti još 70tih
- Ji 4Tze
- Postovi: 8223
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
To jeste ali smederevci ne idu ulicom nego dizel automobili i ima ih više nego smederevaca.
Više od svih zagađuju TE ali ja pričam o onome što ide ulicom pored mene.
Dovoljno je da ne hodaš prometnom ulicom i zagađenje je već 4-5 puta manje.
Više od svih zagađuju TE ali ja pričam o onome što ide ulicom pored mene.
Dovoljno je da ne hodaš prometnom ulicom i zagađenje je već 4-5 puta manje.
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Treba da bude 50 miliona dizelasa u Srbiji, da bi zagadjivali isto.
Opet, ja se slazem da dizele treba iskoreniti, ali i gorivo pojeftiniti.
Ako cemo realno, samo da se stave filteri na fabrike u USA i Kini, smanjili bi svetsku zagadjenost za 50%, a da unistimo sve dizel automobile, poboljsace se fazon 2%.
Opet, ja se slazem da dizele treba iskoreniti, ali i gorivo pojeftiniti.
Ako cemo realno, samo da se stave filteri na fabrike u USA i Kini, smanjili bi svetsku zagadjenost za 50%, a da unistimo sve dizel automobile, poboljsace se fazon 2%.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Jeste to verovatno, kao sto se kace snimke kada se raznese sve okolo pri eksploziji naftovoda. Isti CNG ali na pritisku od samo 0.020 bara se razveden do skoro svake kuce, fabrike i zgrade u Evropi i koristi se masovno za grejanje i industrijske procese.Pulp Fiction napisao: 24 Feb 2018, 13:42 Jel CNG ono što ste kačili snimke po forumu kada raznese auto, vlasnika, pumpadžiju i sve okolo. Ne hvala....
Pa opet, eksplozije su veoma retke.
Smederevci ako koriste drva kao gorivo vrlo malo zagadjuju pod uslovom da se pravilno koriste tj da nije prigusen dovod vozduha pa tinja drvo umesto da gori normalno plamenom. Smederevci na ugalj su naravno mnogo gora prica.
Moje saznanje je da sva fosilna goriva koja se koriste putem procesa oksidacije zagadjuju, razlika je sto gasna goriva sagorevaju bez ostatka a tecna goriva (koja inace ne gore) ne mogu da isprae u gasnu fazu pri temperaturama na planeti Zemji pa uvek sagorevaju sa manje ili vise cvrstih ostataka.
Mazut, dizel, kerozin, petrolej su najgora tecna goriva u smislu zagadjenja.
Ni benzin nije cvecka ali ima znatno manje HxCx ostataka.
Tog zagadjenja nema na plinu, bilo TNG bilo CNG jer oni isparavaju (tacka kljucanja) na obicnim temperaturama.
Butan na oko 0C provri, propan na -40C provri.
Kada se doda TNG u malim kolicinama u dizel drasticno se poboljsava sagorevanje dizela a TNG deluje kao katalizator oksidacije.
Uz taj metod dizel je mnogo cistiji nego svi DPF filteri.
A primenjuje se kod komercijalnih vozila, tako da nije puka teorija nego to stvarno radi posao.
I elektro vozila danas nisu mali zagadjivaci, zavisno od zemlje do zemlje energiju koju akumuliraju privremeno pretvaraju iz uglja, urana, mazuta tj nafte a tek manji deo iz obnovljivih izvora poput hidro potencijalne energije vodenih tokova ili konverzijom iz energije primljene od Sunca.
Daleko smo svi mi kao civilizacija od resenja koja ne zagadjuju, ali barem treba da budemo svesni da dizel i benzin prednjace u zagadjenju.
Poslednja izmena od ljubitelj u 24 Feb 2018, 16:35, izmenjeno 1 put ukupno.
- Ji 4Tze
- Postovi: 8223
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
pišem u prazno...
Ideš sporednom ulicom, zagađenje ti je nekoliko puta manje.
Nema smederevaca ni TE u jednačini...
Pa opet pitam, šta mislite ko je lud u celoj priči, ovi što su forsirali dizel i sad ga gase ili ostali što ga nisu ni uvodili?
Ideš sporednom ulicom, zagađenje ti je nekoliko puta manje.
Nema smederevaca ni TE u jednačini...
Pa opet pitam, šta mislite ko je lud u celoj priči, ovi što su forsirali dizel i sad ga gase ili ostali što ga nisu ni uvodili?
Boringly average, but also perfect for school run mums