Emisije CO2 i NOx

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15307
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od pedja »

Saša napisao:Ima li tako nešto u automobilima za šire narodne mase, konkretno - kojem? :D
Ima VW autorecirkulaciju. Nije savršena, ali na neke stvari reaguje, ili se ja tripujem.
A to je narodni auto? :D


TT


Poslednja izmena od pedja u 24 Feb 2018, 18:58, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14222
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od Saša »

Jeste, ali izgleda za neki drugi narod.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20410
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od Heinz »

Toyota je odavno digla ruke od dizela, nisu ga ni razvijali, već su ulagali u hibridne pogone. U Avensis su ubacili matori BMW dizel tek da ga imaju u ponudi.

@ikac2000
Otkud toliko oduševljenje hibridnim RAVom, tamo je 2.5 lit benzinac glavni pogon?
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15307
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od pedja »

Saša napisao:Jeste, ali izgleda za neki drugi narod.
Evo izvoda iz uputstva za Stila i 147

"The recirculation is managed automatically (opening/closing) depending on both the quality of the intake air and the thermal adjustment changes. The 'Intake air quality' sensor determines the requests for closing the recirculation flap when the concentration of harmful gases exceeds dangerous levels."

Slika

TT

ikac2000
Reactions:
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od ikac2000 »

Naravno da sam video Euro 6 dizela, ima ih dosta, ali je trend kod novih u naglom opadanju. Januara samo 38% novih su dizeli, sa vise od 55% pre dve godine

Kada smo kod cistoce istih, u DE upozoravaju da tek dizeli sa EURO 6temp se smataju za ciste, i da su po trazenim specifikacijama u realnoj voznji, i da takvi imaju buducnost ako se omoguce zabrane, a da prethodni EURO 6 su uglavnom iznad limita i potencijalni za zabrane. Takodje za FR i jos neke zemlje, u velikim gradovima su najavili zabrane za sve dizele od 2024 i ko zeli da posedune auto 6+ godina, ne zeli da razmislja da li ce moci da ga zadrzi.

Takva je nacija, sa izuzetno razvijenim civilnim i eko lobijem, i meni je tesko da shvatim ali kako vreme ide...

Rav4 mi se svidja, a hibrid mi je interesantan kao ideja, bez previse racia u kalkulaciji. Mada moze dobro da se izboksuje.
Poslednja izmena od ikac2000 u 24 Feb 2018, 19:31, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20410
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od Heinz »

Dizajn enterijera: nema
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4937
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od snork »

ljubitelj napisao: 24 Feb 2018, 16:45 Pa avioni koji su prakticno isto dizeli samo nisu SUS motor pa se lakse upravlja procesom oksidacije nemaju nijednu eko normu a znacajni su zagadjivaci iznad gradova.
Mala ispravka: i klipni i mlazni motor su SUS, samo prvi radi po taktovima i pretvara linijsko kretanje u obrtno, a drugi sa kontinualnim plamenom i direktno obrtnim kretanjem. Kao kontrast, postoje i motori sa spoljašnjim sagorevanjem, gde gorivo i oksidator sagorevaju u posebnom gorioniku/ložištu. Npr. parna mašina i Stirlingov motor (oba su klipnog tipa). U parnoj mašini je radni fluid vodena para koja periodično ulazi i izlazi iz motora, dok Stirlingov motor ima radni gas koji ne napušta motor, a obično je reč o helijumu ili vodoniku. On je najsličniji teorijskoj toplotnoj mašini koja se proučava u termodinamici, jer ima dva toplotna rezervoara, topli (koji se zagreva bilo kakvim izvorom toplote) i hladni koji treba držati što hladnijim. Od razlike ovih temperatura zavisi snaga i iskorišćenje mašine. Ako je dostupna manja razlika temperatura, potrebna je veća mašina. Stirlingovi motori se često koriste u industrijskim procesima za proizvodnju struje od otpadne toplote, u nekim stelt brodovima (jer su skoro bešumni, a moguće ih je pokretati direktno toplotom nuklearnog reaktora - bez potrebe za parnim kazanima). Za vreme 1. naftne krize sredinom 1970-ih, mislim da je Ford bio napravio auto sa Stirlingovim motorom, koji je spaljivao benzin/dizel/bilo koje gorivo u jednostavnom gorioniku. Trošio je oko 30 % manje od tadašnjih Otto motora iste snage, ali se nije mogao pokrenuti trenutno po paljenju, već je trebalo oko 15 sekundi da se topli rezervoar zagreje.

Inače se slažem sa onim što ste ti, Ji 4Tze i Saša napisali o dizelašima. Apsolutno katastrofalno prljava tehnologija, nikada nije trebalo dozvoliti da se omasovi u ovom obliku. Druga je stvar sa avionima i brodovima, oni se ne kreću kroz centar gradova, na par metara od ljudi. I ja se ubih uključujući recirkulaciju u kolima, iza većine dizelaša je nemoguće stajati ili voziti. A kad su hladni, manje više su svi u tom režimu nenormalnog zagađenja (posebno problem sada zimi). Drugi problem je što je većinom reč o polovnjacima koji su negde u inostranstvu prešli po više stotina hiljada km, i izduvni gasovi im nisu ni približno u granicama fabričkih specifikacija. Plus im ovde skinu katalizatore i filtere. :twisted: Koliko puta sam samo video dizel auto koji na nagli pritisak gasa ostavlja iza sebe trag čađi na asfaltu. Apsolutno kriminalno.

A to kako dizelaši "idu dobro" se uglavnom svodi na poređenje turbo dizela sa atmo benzincima. Rečeno je sve odavno u odgovarajućoj temi.
Ђенерал Јанковић
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od ljubitelj »

Mislio sam da SUS kao u autu poredim sa turbo mlaznim da se razlicito upravljaju i nisam lepo napisao. Hvala na korekciji.
Moja poenta je da je osobina goriva koje se koristi u obe primene veoma slicna po pitanju zagadjenja a da i pored toga oko avio zagadjenja se ne prica i tretira maltene kao da ne postoji ili je toliko malo da se moze zanemariti.
Ja ne verujem da je tako jednostavna situacija.

Dizeli su i autobusi, oni prelaze u gradu po centru mnogo kilometara i po meni su veoma znacajni zagadjivaci a oni nemaju Euro norme kod nas koliko znam.
Ni novi ni stari dizel prosto ne mogu da postanu cisti do nivoa nekog motora pogonjenog TNG, pa i onog najstarijeg.

U Becu koliko znam iz vidjenog autobusi koriste dual fuel/ dizel+gas pogon i time su znatno gasovi sami po sebi cistiji a pogotovu uz filtere.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14222
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od Saša »

I u Novom Sadu je puno gradskih autobusa konvertovano na dizel/metan pogon čime je mnogo smanjeno zagađenje koje prave. U krugu garaže imaju sopstveno mesto za točenje CNG-a. To je mnogo značajna stvar i trebalo bi bukvalno sve autobuse i kamione prebaciti prebaciti na taj sistem. Pored smanjenog zagađenja ako se ne varam ostvaruje se i ušteda od oko 10%, što je velika cifra na njihove potrošnje i kilometraže. :)
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od ljubitelj »

ddanijell napisao: 24 Feb 2018, 17:02 Vlasnici su problem sto cu pokusati da pojasnim u daljem tekstu.
ljubitelj napisao: 24 Feb 2018, 16:45 DPF sakuplja smece kao sto se sakuplja u kantu a onda se svo to smece prospe odjednom u vazduh odnosno kanta smeca na deponiju.
Kako mislis prospe? Prosuti je jedno, a sagoreti na povisenoj temperaturi je nesto sasvim drugo. Meni na mom autu auspuh posle predjenih 20.000km je i dalje cist, nema crnila niti sam ikad osetio iza da ista smrdi.
Mislim da se smece u obliku CO2, CO, NOx i sve ostalo sto inace napusti dimnjak tj auspuh prospe napolje tokom sagorevanja iliti regeneracije.
Nije se nista drugo dobilo cistije nakon regeneracije nego sto i inace.
Zar mislis da regeneracija radi nesto drugo.

Slicno kao kucni otpad koji se baci u kontejner a onda prebaci na deponiju a tamo zapali i sagori. Nije nam direktno ispred kuce zagadjenje nego malo dalje.

Tako i DPF, nije odmah zagadjenje nego negde i nekada kada se radi ta regeneracija tj spaljivanje otpada.

Na to poredjenje mislim kao oba procesa koji problem ne resavaju na samom izvoru zagadjenja. U motoru konkretno nije reseno nepotpuno sagorevanje.

Naravno da ne osecas miris u okolini kada dobro sagoreli gasovi nemaju mirisa niti boje- CO2, H2), NOx su bezbojni. Treba da bude bas bas katastrofalan rad motora da bi se osetio miris- smrad u slobodnom prostoru iza auta.

Crnilo je ono sto nije sagorelo i sto se stavlja u kantu za smece tj filter tako da ne mozes ni videti crnilo u auspuhu kada tamo ni ne dodje (tu gde gledas na kraju cevi).

Uzmi pogledaj u unutrasnjost DPF pa ces se uveriti koliko ima crnila, smole, koksa i svacega.

Isto je sa kucnim grejnim kotlovima na ugalj, loz ulje, mazut i njihovim dimnjakom tj auspuhom. Potpuno ista izleda kao unutrasnjost DPF.
Zanimanje odzacar nije slucajno potrebno.

Dodatno, 20.000km je premalo, dizeli prelaze u zivotnom veku od 300.000miimum auto do 4-5miliona km za komercijalna vozila. Pogledaj koliko se nakupi crnila unutar auspuha na nekom takvom vozilu sa nesto vise predjenih kilometara.

I tu opet nema veze koji je brend, prosto dizel ne moze potpuno da sagori.
Brojna unapredjenja ubrizgavanja dizela su znatno poboljsala stanje ali i dalje nije resen uzrok problema- tecno gorivo.
Isto ili skoro isto mislim i za benzin.

Mi kao civilizacija ne znamo da resimo problem zagadjenja ali zato znamo da unistavamo sume i zelene povrsine a to su potrosaci bas tog CO2 za koji kazemo da je stetan.
Dizel je tu samo vrh ledenog brega nacina koriscenja fosilnih goriva zadnjih 150godina.

Naravno da su bolji dizel motori iz 2018. godine nego oni iz 1998. godine ali nije tako velika razlika kako se voli predstaviti od strane proizvodjaca vozila.

Uostalom merenja radjena u voznji zvanicno u Nemackoj su nedvosmisleno pokazala da Mercedes C klasa dizel 2.2 motor zagadjuje oko 15puta vise u voznji od vrednosti na papiru.
Umesto Mercedes moze da bude VW, Volvo,. Pezo, Fiat, bilo koji jer su razlike u nijansama.

Ako bi bili posteni, Euro /2014 godine norma/ 6 deklarisan dizel ne moze da ispuni tu istu Euro 6 normu, tokom voznje.
Slicno i za benzince samo je mozda manje drasticna razlika stvarne i normirane voznje.

Nemam ja nista protiv dizela, koristi svako kako mu odgovara samo kazem da dizel nije cist sveukupno i pored DPF. A sada i benzinci sa drektnim ubrizgavanjem imaju isti problem cvrstih nesagorelih cestica pa i oni dobijaju G(asoline)PF kao standard.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 47963
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od Geza »

snork napisao: 25 Feb 2018, 10:33Druga je stvar sa avionima i brodovima, oni se ne kreću kroz centar gradova, na par metara od ljudi.
viewtopic.php?f=15&t=3737&start=465#p749030
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
ddanijell
Reactions:
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od ddanijell »

ljubitelj napisao: 25 Feb 2018, 12:14 Mislim da se smece u obliku CO2, CO, NOx i sve ostalo sto inace napusti dimnjak tj auspuh prospe napolje tokom sagorevanja iliti regeneracije.
Nije se nista drugo dobilo cistije nakon regeneracije nego sto i inace.
Zar mislis da regeneracija radi nesto drugo.
DPF ne skuplja ni co2 ni nox nego eliminise problem mikrocrestica koje su glavni uzrocnik smoga u gradovima i bolesti pluca.
Zadatak mu je da ne dozvoli tim cesticama da izadju napolje i taj zadatak odlicno zavrsava. Kada se nakupi dovoljna kolicina cadji u filteru pokrece se proces regeneracije tj spaljivanja tih cestica na povecanoj temperaturi. Prilikom regeneracije te cestice ne izlaze napolje kako si ti predstavio vec se sagore.
Ne znam sta ti nije jasno i sta pokusavas da prezentujes ?
Znaci po ne znam koji put prosipas filozofiju i krivis istinu i ne razumem potrebu za time.
Co2, CO i NOx nisu vezani samo za dizel vec za sve SUS motore, a ono sto je karakteristicno za dizel su upravo mikrocestice za koje je dokazano da uzrokuju ozbiljne zdravstvene probleme, i ispravan DPF to resava gotovo u potpunosti. Katalizator u kombinaciji sa AdBlue resava problem NOx isto tako uspesno.
Jedino sta ne moze da se izbegne je Co/CO2 jer su direktno vezani za proces sagorevanja bilo kog goriva , pa cak i plina i to nema veze sa tipom goriva.
Korisnikov avatar
superboss
Reactions:
Postovi: 3770
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:09
Lokacija: Speck in the Sea

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od superboss »

Što se tiče aviona, borbeni avioni troše visokooktanski benzin, tako da manje zagađuju od putničkih.

A putnički, koji troše kerozin-najeftiniju frakciju nafte-nadoknađuju sve :)

Mada, nisam hemičar-možda je kerozin bliži osobinama benzinu nego dizelu
What i do for the livin'? I live for the livin'.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24626
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od dragvorl »

CO se pretvara u katalizatoru u CO2. Ovo sto je ugradjivano u NS u autobuse sa dodavanjem CNG-a pri sagorevanju na zalost na mnogim vozilima ne radi ili radi traljavo. Trebali su sva nova vozila da kupuju na CNG kad vec imaju punionicu, ali ko zna kome to nije interes. Inace u NY su gradski busevi na CNG.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14222
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od Saša »

superboss napisao: 25 Feb 2018, 14:09Mada, nisam hemičar-možda je kerozin bliži osobinama benzinu nego dizelu
Bliži je dizelu.
Odgovori