snork napisao: 03 Mar 2018, 19:38
Ne znam kakve su oznake bile u vreme pre radijalnih pneumatika (niti šta su tačno radijalni pneumatici

). Ako je o tome pisano u odgovarajućoj temi, recite.
Dijagonalne.
5.90-13 i 6.45-13 su bile najčešće montirane na aute, Dolazile su fabrički kao prva ugradnja na domaća vozila i ona iz kooperacije sa istočnim blokom. Koliko se sećam i Golf 1 iz TASa tj domaći je isto fabrički dolazio sa dijagonalnim gumama kao i Renoi 4 iz Novog Mesta.
Ja sam na takvim dijagonalnim naučio da vozim, uz zadnji pogon. Lada tj VAZ 2101.
Dijagonalne su se prodavale sve do 80tih, baš pre neki dan nadjem u starom Sam svoj majstor magazinu reklamu za dijagonalne Sava i Tigar gume, jesen 1981. godine.
Onda su stigle radijalne tekstilne gume poput Trayal T5 a nakon njih pojavljuju se i domaće radijalne čelične. TG620 je čini mi se prva moderna guma iz Tigra nastala sredinom 80tih kao novost iz naših fabrika.
Sa izvozom Yuga u SAD omasoljuju se i gume profila /70 i/65 a pojavljuju se i prve alu felne u proizvodnji.
Do tada u Jugoslaviji takve stvari nisu bile dostupne iz domaće produkcije, samo uvoz za devize preko konsignacija uz carinu od 80%.
Donedavno sam imao jednu zaostalu dijagonalnu gumu od IMV prikolice, takodje išla kao prva fabrička ugradnja 1977. godine. Slučajno našao, bila predvidjena kao rezervna.
Kod ruskih vozila sa Samarom i Alekom krajem 80tih radijalne /70 gume, niskoprofilne su se tada zvale, postaju standardna isporuka.
Otrpilike su ta godišta, pišem o sećanju a davno je bilo
