I ja mislim da je dve godine mnogo, bez obzira na malu godisnju kilometrazu. Ulje i filter ulja zajedno kostaju sa zamenom cca. 50e, sto mislim da nije neki izdatak i da to treba menjati bar jednom godisnje ili na 10.000 km ako se vozi pretezno po gradu ili 15.000 km ako se vozi na otvorenom.
Sa druge strane, ostale filtere je ok menjati u propisanom intervalu kako je proizvodjac odredio.
Ja sam presao na 2 godine interval (sada ce biti takav treci ciklus tj 6 godina prakse). Ulje je posle 2 godine i dalje zuto braon, u motoru je sve savrseno cisto sto sam proverio endoskop kamerom, Ali koristim sintetiku a gorivo je TNG koje i inace veoma malo prlja ulje. Potrosnja ulja zanemariva.
Ako bih vozio u teskim uslovima smanjio bih na 12 meseci.
Danasnja ulja su mnogo bolja nego pre samo 20tak godina. Nekada je ulje bilo menjano sezonski na 6 meseci, a i to je jedva izdrzavalo.
Citao sam neke izvestaje sa hemijske analize ulja nakon godine koriscenja, i zakljucak je bio da nije primeceno uvecano habanje u motoru po sadrzaju metala i ostalih supstanci u uzorcima ulja.
Jel neko prebacivao kola sa Srb na DE table? Zvuci jednostavno, ali drzava nije u EU, itd. sto ipak moze da zakomplikuje. Znam da EU EU transfer nije problem. Isto me drugar pitao za prebacivanje sa nasih na svedske table, ima relativno nov auto ovde a odselio se tamo pa razmislja...
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money