Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Vidim da ipak nije prosao onaj "strucni" predlog MUPa da se za prekoracenja u naselju od 21 do 30kmh (znaci 80 na sat) kaznjava sa samo 10.000 dinara (tj. 5, ako platis za 8 dana). Izgleda da neko u skupstini ipak ima malo mozga da razmislja.
@samo polako Ne mere ti Koridori, oni samo imaju te podatke i prosledjuju MUP-u. I postoji stavka u ZOBSu koja to omogucava.
@samo polako Ne mere ti Koridori, oni samo imaju te podatke i prosledjuju MUP-u. I postoji stavka u ZOBSu koja to omogucava.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13561
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Meni žao što nije prošlo.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Mislim da je napisao onaj profesor, ako u Beogradu ima uslova za vece brzine, onda lepo treba i da promene ogranicenje tamo gde treba. za neke uzane ulice stvarno je idiotizam voziti 80 i da platis samo 5 000, ali na nbg dosta sirokih i dugackih ulica gde je ogranicenje 40, a ti ako vozis 61, ode dozvola. Tako da po meni je dobro sto nisu to usvojili, ali obavezno da menjaju ogranicenje na nekim delovima.
Pozdrav
Послато са SM-N920I уз помоћ Тапатока
Pozdrav
Послато са SM-N920I уз помоћ Тапатока
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
koja je po tvom misljenju onda bezbednija brzina?ftj napisao: 02 Apr 2018, 10:27 Uvek se i sklanjam al sad zato sto vozim 120 a guzva je bila na putu nisam mogao zbog ovih u levoj. Inace imao sam i 5-6 susreta sa oslobodiocima koji nisu zadovoljni brzinom mog preticanja pa su mi ablendovali pa sam morao da se nadmudrujem i sa njima jer vecina ne zna kako se u stvari vozi na autoputu. Sve u svemu za mene znatno nebezbednija voznja ovako.
ne kazem da je tacno 120kmh optimalna brzina na autoputu, ali svakako nije ni daleko od nje. preko 130 svakako nije. putujem mesecno samo autoputem preko 2.000km i mogu ti reci da si sa 130kmh brzi od bar 90 posto saobracaja, ako ne i vise, a sa 150 ili vise mozes da zasednes u krajnju levu traku i da onda stalno kocis jer se sporija vozila preticu, a tek to nije bezbedno... i sa 120 si u brzoj polovini, i to debelo.
ima ta prica maksimalne bezbedne brzine i onu drugu dimenziju cija su uporista ista ona po kojima je sad ogranicenje u naselju 50 umesto 60, ali to ne bih komentarisao previse, jeste bezbednije kretati se sporije a najbezbednije je ostati i sedeti kuci, ili ici autobusom...
jeste, to sam bio ja. inace taj deo puta od simanovaca prema hrvatskoj nije nizasta, od simanovaca prema bg je mnogo bolji da ne kazem normalan, tako da na tom delu uglavnom vozim sporijom trakom izmedju 100 i 110 i bude mi mnogo prijatnije za voznju nego 130, a cesto se kod rume iskljucim, kao to vece na primer, pa vozim preko vognja do mitrovice... vremenski mi je od simanovaca do rume to neka 2 minuta vise, do mitrovice 3...Sinisa G. napisao: 02 Apr 2018, 11:03 Jesu li tvoje tablice SM???ŠM ili tako nesto?
U prosli ponedeljak vidjen oko pola 12 uvece negdje prije Rume, gdje brzinom puza prestize sleper.
da nisi bio u onoj vektri koja me je ,malo posle simanovaca obisla sa 150-160, stala na odmoriste, pa me opet obisla negde pred iskljucenje za rumu?
da li sam ti mozda zasmetao krecuci se brzinom puza?
edit - to da odes da napises u temi o kliju, kad okacim oglas da napisem vozen brzinom puza, ono vozio covek sa kracom desnom nogom je vec malo potroseno

- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Na dva autoputa koja često koristim, BG-Ru i BG-NS, 120kmh mi je možda i najgora brzina za put. Stalno menjaš trake, za levu si spor a brži si od većine onih u desnoj traci. Kad deca zaspu pa gledam da vozim što tečnije, maksimalna brzina koja ne zahteva cimanje je 100kmh.
Standardna putna brzina mi je 150kmh, pratim saobraćaj ispred i preventivno blicnem pre obilaska nekoga sa spornom brzinom ili kretnjom. Da kucnem u drvo, ne pamtim kad sam imao spornu situaciju.
Standardna putna brzina mi je 150kmh, pratim saobraćaj ispred i preventivno blicnem pre obilaska nekoga sa spornom brzinom ili kretnjom. Da kucnem u drvo, ne pamtim kad sam imao spornu situaciju.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Popisujem, najbezbednija brzina BG-NS autoputa je 140-160, ili do 100tke.
Na 120 se sklanjaš svaki čas, ne možeš da istaktiziraš izbegavanje deonica gde je desna traka rodeo, ili nalećeš na vozila koja voze sporije od 80, pa udri na kočnicu.
Ispod 100 može da se kulira u desnoj traci, ali opet je manje komforno nego na 140+.
Preko 160 svaka dva minuta moraš da kočiš, jer nalećeš na nekog ko pretiče vozila <80km/h.
Sve u svemu, slika i prilika opšteg rasula u sprskim egocentričnim mozgovima. Srećom postoji i lepša strana priče jer možeš da se poigravaš sa istim kad si u mnogo bržem automobilu.
Na 120 se sklanjaš svaki čas, ne možeš da istaktiziraš izbegavanje deonica gde je desna traka rodeo, ili nalećeš na vozila koja voze sporije od 80, pa udri na kočnicu.
Ispod 100 može da se kulira u desnoj traci, ali opet je manje komforno nego na 140+.
Preko 160 svaka dva minuta moraš da kočiš, jer nalećeš na nekog ko pretiče vozila <80km/h.
Sve u svemu, slika i prilika opšteg rasula u sprskim egocentričnim mozgovima. Srećom postoji i lepša strana priče jer možeš da se poigravaš sa istim kad si u mnogo bržem automobilu.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Blicnes...
Tom logikom mozes da vozis u 250, kad vidis da ce neko da te isece ti mu blicnes. Shodno tome 250 je sasvim ok putna brzina
Ja pricam o voznji gde je potrebno izvrsiti najmanje radnji u voznji, najmanje promene traka, brzine, rezima voznje.
Zapravo sad dolazim do momenta gde ne znam da li ima poente da pisem dalje.
Uzecu jedan dan pa cu da brojim koliko vozila preteknem na istoj deonici i koliko njih preteknu mene, kad vozim 100, 120 i 150, koliko sam puta promenio svoju brzinu i traku, pa cemo diskutovati.
Edit - pa ti nidzo si jedno sto puta na viberu kukao kako izgubis zivce kad pojuris ka pazovi ili nazad...
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Tom logikom mozes da vozis u 250, kad vidis da ce neko da te isece ti mu blicnes. Shodno tome 250 je sasvim ok putna brzina

Ja pricam o voznji gde je potrebno izvrsiti najmanje radnji u voznji, najmanje promene traka, brzine, rezima voznje.
Zapravo sad dolazim do momenta gde ne znam da li ima poente da pisem dalje.
Uzecu jedan dan pa cu da brojim koliko vozila preteknem na istoj deonici i koliko njih preteknu mene, kad vozim 100, 120 i 150, koliko sam puta promenio svoju brzinu i traku, pa cemo diskutovati.
Edit - pa ti nidzo si jedno sto puta na viberu kukao kako izgubis zivce kad pojuris ka pazovi ili nazad...
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
- Sinisa G.
- Postovi: 2605
- Pridružio se: 11 Feb 2014, 11:25
- Garaža: GTS, EVO500, GSI
- Lokacija: Beograd, Grac
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Jesam, stao da kupim energetske drogice.dragan napisao: 02 Apr 2018, 19:22
da nisi bio u onoj vektri koja me je ,malo posle simanovaca obisla sa 150-160, stala na odmoriste, pa me opet obisla negde pred iskljucenje za rumu?
da li sam ti mozda zasmetao krecuci se brzinom puza?
edit - to da odes da napises u temi o kliju, kad okacim oglas da napisem vozen brzinom puza, ono vozio covek sa kracom desnom nogom je vec malo potroseno![]()
Nisi zasmetao, mnogo

Nego mi zapala za oko bijesna masinica a sofer spava za volanom

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
U opisu posla mu je da bude veoma budan tokom radnog vremena, posle može i da spava za volanom. 

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Tako je, nema poente juriti, 140-160 je optimum.dragan napisao: 02 Apr 2018, 21:03 Edit - pa ti nidzo si jedno sto puta na viberu kukao kako izgubis zivce kad pojuris ka pazovi ili nazad...
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
@Sinisa - A jeste, tako je, stao si na omv... 
Sta znam, nikakva nauka voziti 200 autoputem, samo njakam auto i sebe bezveze, bar u mom slucaju. Neko u S klasi sigurno misli drugacije
Nidzo da ne ulazim u to da li ogranicenje treba da bude 100, 120, 130 ili 150, optimalna/najbezbednija brzina je brzina kojom se vecina krece. Moze nekome da bude komotno da vozi 150, ili 170 ili koliko god, ali 98 posto saobracaja se krece sporije od toga, i jedni druge stizu i preticu ako se krecu nepromenjenim brzinama. I kad naidje neko ko vozi brzo, njegova komocija je na kvarenje komocije ovih sporijih koji ce da kocei da cekaju da ovaj brzi prodje. E sad sto vise ima ovih sto "ispastaju" na racun komocije ove manjine koja vozi brzo, to je iracionalnost veca. Lepo si rekao, i to je izmedju ostalog odraz srpskih egocentricnih mozgova. Ovo ostalo kako imas brz auto da stavim na stranu
Mislim, mozemo da uprostimo stvar jednostavnim kontraargumentom - neka je maksimalna dozvoljena brzina 130 i neka se svi krecu najbrze toliko, onda svaki put kad naidjes na nekog sporijeg kao sto je kamion jednostavno predjes u traku levo i preteknes. To bi bilo najmanje stresno, nema stalnog virkanja u retrovizor i procenjivanja koliko treba tom iz brze trake da stigne jer juri. Ovako kad god imas nekog oslobodioca u levoj traci moras da kocis jer on zaboga ide brze pa je bolje da vas 5 u srednjoj traci koci da jedan trkac u levoj traci prodje...
Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Sta znam, nikakva nauka voziti 200 autoputem, samo njakam auto i sebe bezveze, bar u mom slucaju. Neko u S klasi sigurno misli drugacije

Nidzo da ne ulazim u to da li ogranicenje treba da bude 100, 120, 130 ili 150, optimalna/najbezbednija brzina je brzina kojom se vecina krece. Moze nekome da bude komotno da vozi 150, ili 170 ili koliko god, ali 98 posto saobracaja se krece sporije od toga, i jedni druge stizu i preticu ako se krecu nepromenjenim brzinama. I kad naidje neko ko vozi brzo, njegova komocija je na kvarenje komocije ovih sporijih koji ce da kocei da cekaju da ovaj brzi prodje. E sad sto vise ima ovih sto "ispastaju" na racun komocije ove manjine koja vozi brzo, to je iracionalnost veca. Lepo si rekao, i to je izmedju ostalog odraz srpskih egocentricnih mozgova. Ovo ostalo kako imas brz auto da stavim na stranu

Mislim, mozemo da uprostimo stvar jednostavnim kontraargumentom - neka je maksimalna dozvoljena brzina 130 i neka se svi krecu najbrze toliko, onda svaki put kad naidjes na nekog sporijeg kao sto je kamion jednostavno predjes u traku levo i preteknes. To bi bilo najmanje stresno, nema stalnog virkanja u retrovizor i procenjivanja koliko treba tom iz brze trake da stigne jer juri. Ovako kad god imas nekog oslobodioca u levoj traci moras da kocis jer on zaboga ide brze pa je bolje da vas 5 u srednjoj traci koci da jedan trkac u levoj traci prodje...
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Poslednja izmena od dragan u 02 Apr 2018, 21:26, izmenjeno 2 puta ukupno.
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
To nije ista logika. Blicnem uvek kada na autoputu obilazim nekoga čije mi je kretanje sumnjivo, bilo da deluje da se zablejao ili naprosto leluja po putu. Ne blicam onima koji su u traci ispred mene, tu mislim i na one koji voze sporije kao i na one koji su se ubacili ispred. Da li se ja krećem 100 ili 180, ne menja stvar.dragan napisao:Blicnes...
Tom logikom mozes da vozis u 250, kad vidis da ce neko da te isece ti mu blicnes. Shodno tome 250 je sasvim ok putna brzina![]()
Za ocenu bezbednosti i opuštenosti neke vožnje je gotovo pa nebitno koliko je vozila preteklo tebe ili koliko si ti vozila pretekao. Koliko puta moraš da menjaš traku i brzinu, to je bitno.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ne znam dragane gde si zalutao s pricom al voziti 100 na autoputu mi je tek sumanuto pa makar i sa kliom i na najgoroj deonici do šida.
Inace ne ablendujem nikad osim ako nije neka potencijalno opasna situacija niti se nabijam u branik. Vozim 140/160 i anticipiram saobracaj i najmanji problem mi je da pustim gas i pritisnem restore. Ok mozda se ustedi koji litar kad vozis 100 al ne hvala a poenta moje price je da je ovo cist kretenizam i molio bih da mi se navede jedna zemlja gde se kaznjava za prosek od 121 kmh.
Inace ne ablendujem nikad osim ako nije neka potencijalno opasna situacija niti se nabijam u branik. Vozim 140/160 i anticipiram saobracaj i najmanji problem mi je da pustim gas i pritisnem restore. Ok mozda se ustedi koji litar kad vozis 100 al ne hvala a poenta moje price je da je ovo cist kretenizam i molio bih da mi se navede jedna zemlja gde se kaznjava za prosek od 121 kmh.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ma puštaju buve. U praksi su tek za >140 stizale prijave, ne verujem da će menjati to. Imaće bačevića prijava.