Jurcanje nocu drasticno iznad brzine ostalih ucesnika u saobracaju je samo po sebi usled te razlike opasno a pogotovu kada je osvetljenje puta ispred sebe nedovoljno dugacko da se na vreme uoce sve prepreke koje se mogu pojaviti a narocito sa boka nailazece.
Poput neke zivotinje.
U teoriji nema zivotinje na putu i postoje ograde, u praksi svuda (i u Nemackoj) se pre ili kasnije zadesi na putu nesto sto ne treba.
Moje pogled na odabranu brzinu voznje na autoputu se zasniva na iskustvu.
Dobar vozac se izgradjuje upravo da sto manje zavisi od psiholoskih podsticaja vec da smireno i rutinom moze da obavi voznju automobilom kao nesto bez napora.
Uz to na putu se nalaze vozaci od 20tak godina do 80tak godina, svi imaju ista prava ali i obaveze.
Na nekim jako dugackim putovanjim tipa 1,500km dnevno ima smisla "juriti" vecim brzinama ukoliko zaista uslovi dozvoljavaju. Perfektna vidljivost barem 400metara, malo saobracaja, odlicno stanje puta.
Na kracim deonicama tipa 500-600km dnevno razlika od 30tak minuta izmedju normalne i ekstremne voznje se prosto ne isplati.
U Nemackoj su radili bas test voznje Minhen Berlin normalnom brzinom 110-130 u odnosu na maksimalno mogucu 180-240 prema saobracaju.
Na kraju razlika u vremenu je bila oko 25 minuta, a razlika u potrosnji goriva oko 60%.
Njihov zakljucak je da se ne isplati insisitranje na maksimalnoj mogucoj brzini.
A kada je jos ogranicena prosecna brzina kao sada kod nas pa se mora stajati, ja bih pre poradio na samoobuci vozaca da se bolje prilagodjava uslovima puta nego igrao na kartu pojacanog adrenalina.
Ovo na osnovu iskustva posle mnogo godina, naravno da mladi vozaci sa malo iskustava lakse i bolje podnose ekstremne brzine i misle da je nalet adrenalina od pozitivnog uticaja. To je normalno, sa iskustvom se promene pogledi na saobracaj.
Nemam nista protiv jurcanja, i ja sam to ranije radio i placao kaznu za izmerenih 182km/h na nasem autoputu a gde sam drzao prosek 160+km/h ali sam nesto nakon toga i naucio i promenio misljenje.
Naravno, svako vozi kako misli da mu najvise odgovara da ostane sposoban i tu nema spora.
Nije sve u trkanju, ima nesto i uzivanju u voznji
