Cena redovnog održavanja prvih/svakih 100000km - po modelima

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
steva_anya
Reactions:
Postovi: 5456
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:29
Garaža: Honda Civic 1.8 Sport 2011
Lokacija: Beograd

Cena redovnog održavanja prvih/svakih 100000km - po modelima

Post od steva_anya »

Ovo moze biti zanimljiva tema: hajde da izvucemo racunicu koliko kosta redovno odrzavanje u prvih/svakih 100000km za bilo koji model!
Bice verovatno korisno onima koji kupuju nov, ili odredjeni polovan automobil.
Uzimaju se redovni troskovi i sto objektivniji.
Cene pisite i za ovlasceni i za neovlasceni servis, po mogucstvu prosecne [vecina zna da dva servisa iste marke automobila imaju i po 10-30% razlicitu cenu].
Naravno, mozete napisati i cene odrzavanja tokom i posle garancije, posto vecina po isteku garancije ne servisira auto u ovlascenom.
Tamo gde postoji vremensko ogranicenje za odredjeni servis naglasite.
Iako moze uticati vreme potrebno za prelazenje ovih 100000km, mislim da nece biti od znacaja toliko za ukupnu racunicu.

Evo sta smatram da treba uci u redovan servis, Vi dodajte ono sto sam zaboravio ili preskocio.
Kad to definisemo, mozemo napisati koliko kosta za neki model.

#1 mali servis
Napisite cenu i servisni interval. Nacesce se radi na 10-15000km, za pojedine modele i na 20-30000km. Dovoljno je broj servisnih intervala i njihova cena. Pojedinacne cene ulja, filtera nisu toliko bitne, ali ih mozete napisati.

#2 veliki servis

#3 Diskovi, disk plocice, paknovi
Ne vozimo svi isto, nisu kod svih modela istog kvaliteta, pa se mozemo prosekom prosekom za odredjeni model. Razlika u trajanju diskova i plocica, kao broja setova plocica za diskove variraju.
Npr. za mog Punta se moze reci da 3x promene plocice u prvih 100000km.

#4 Gume, letnje i zimske.
Napisite fabricku dimenziju i cenu odredjenog modela bez obzira na klasu.
Napisite i okvirnu kilometrazu koju prelaze te gume, da bi znali koliko se setova promeni.

#5 Set kvacila, plivajuci zamajac

#6 Kociono i menjacko ulje

#7 Antifriz

#8 Prednji i zadnji trap, amortizeri

#9 "Struja" - akumulator

[kad se sve sredi-definise, moderatori mogu da edituju prvi post, da bude jasan onima koji naknadno prvi put udju u temu]
stomatologija na drugaciji nacin: tomorrow tooth
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Cena redovnog odrzavanja prvih/svakih 100000km - po mode

Post od NexT »

Tecnosti, osim ulja za motor i akumulator su manje-vise univerzalni za sva kola.

Peugeot 406 2.0 HDI

Mali servis:
Ulje
Total 10w40 (5l), od uvoznika - oko 2500 din (inace se po prodavnicama druga i treca ruka prodaje i preko 3000 isto pakovanje)
Filteri (Hengst)
Vazduh: 1437
Ulje: 803
Gorivo: 1503
Klima po zelji, od 1100 do 2500 din.
Naravno, ovo sve moze mnogo jeftinije, ali pitanje je kakav je kvalitet.

Veliki servis:
Ruke oko 50 evra
sve gore nabrojano u malom servisu
pumpa za vodu -
set PK -
set zupcastog -

Set kvacila:
Sa plivajucim zamajcem, sve komplet je oko 45-50.000
zamenski set sa fixnim zamajcem (Valeo) - 32.000

Gume:
195/65 R16
ili
205/55 R16
*cene se menjaju stalno, tako da je glupo da navodim koliko su kostale prosle godine

Kocnice:
Zadnje: (original vs italijani)
diskovi - 5180 / 3782
plocice - 2400 / 1700
paknovi - 4450 / 2290
sajle - 1050 + 700

Prednje: (original)
Diskovi - 9800
plocice - 4500

Trap:
jeftino :D
Ne znam tacne cene, ali:
Kraj spone - oko 1000
Kugla - 1200
Sipka spone - 2600
Solja amortizera (komplet) - oko 4000
Vertikalni stabilizator - 1500-2000
zadnji stabilizator - 1400
amorti nemam pojma koliko su.

Recimo cest problem na ovom motoru zna da napravi remenica radilice (plivajuca) - 12.000 din original (oko 7-8000 zamenska)
remenica alternatora zavisno od godine proizvodnje ide od 5500 do 10.000 (zamenska)
Korisnikov avatar
steva_anya
Reactions:
Postovi: 5456
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:29
Garaža: Honda Civic 1.8 Sport 2011
Lokacija: Beograd

Re: Cena redovnog održavanja prvih/svakih 100000km - po mode

Post od steva_anya »

Fiat Punto mk2b 1.3 MultiJet 51kw/69ks

#1 mali servis
U ovlascenim servisima kosta 110-130e i radi se na svakih 15000km ili godinu dana.
U neovlascenim servisima se cena krece od 60 do 85e, a radi se na 10-15000km.
Male servise radim na do 10000km, sa originalnim filterima, i delovi me kostaju ~65e.
Cene:
- 3L Selenia WR ulja ~2500din,
- originalni filter ulja 1200din
- ulozak filtera goriva 1000din,
- originalni filter vazduha 1200din,
- filter klime 1000din [Hengst], 1700din originalni, 600-800 Clean

#2 veliki servis
Radi se na 150-200000km, uglavnom se radi na oko 180000km, zavisno od stanja lanca. Preporuka je da se ne prelazi 200000km.
Delovi [podrazumeva se kvalitetni] i ruke majstora za veliki servis su oko 300-350e.

#3 Diskovi, disk plocice, paknovi
Diskovi su 45-50e par, plocice prednje 25e, a paknovi oko 40e.
Fabricki diskovi su jako kvalitetni, sa normalnom voznjom izdrzavaju oko 100000km, pa i vise, i za to vreme se promene prosecno 3-4 seta plocica.
Moji diskovi ce se vrteti do oko 140000km. Plocice su Lucas, super koce, nema skripe, i traju po 35000km normalne voznje.

#4 Gume, letnje i zimske.
Postoji vise dimenzija guma za 14'' felne. Na mom Puntu je 185/60/R14 dimenzija gume.
Letnje gume, GoodYear Efficientgrip, su oko 60-65e/kom.
Zimske Fulda KM3 su oko 55-60e/kom.
Zimske bas kvalitetne GoodYear UG8 su oko 65e/kom.
Ako se svaki set guma vozi u odgovarajucoj sezoni, normalno i neagresivno, sigurno prelaze po 40-60000km [nisu sportske ili niskoprofilne da bi se brzo "trosile"].

#5 Set kvacila, plivajuci zamajac
Punto 1.3 multijet koji ima 69km nema plivajuci zamajac [mjet od 90ks ima], pa je zamena seta kvacila sa rukama majstora oko 150e. Na mom Puntu je zamenjen na oko 70000km kod prve vlasnice. Ne bih da pravim diskriminaciju, ali mislim da je ta ranija zamena posledica "zenske noge na kvacilu". U svakom slucaju, sa normalnom voznjom, traje sigurno vise od 70000km, i koliko sam cuo u prici sa majsotrima menja se na oko 100-150000km.
Za kvacilo je bas specificno, dovoljno je napraviti razliku uslova voznje: 50000km u gradu i na magistrali i videti koliko se "arci".

#6 Kociono i menjacko ulje
Kociono ulje se menja kad ima odredjeni % vlage. Kod mene nije menjano, ali mislim da je zamena oko 20e. Menjacko ulje se ne menja, mada ima slucajeva kad ga menjaju prilikom zamene seta kvacila. Ne znam mu cenu.

#7 Antifriz
Propisan je crveni Paraflu G12, koji se menja u duzem intervalu od plavog - na 4 godine. Obzirom na znacaj i ceo sistem, menjam ga ranije tj cesce.
1L koncentrata kosta 5e, mesa se sa destilovanom vodom. Ne znam koliko tacno staje u sistem, mislim da je oko 3-4L. Zamena kosta oko 25e.

#8 Prednji i zadnji trap, amortizeri
Za sada nista nije menjano, pa ne znam cene.

#9 "Struja" - akumulator
Prethodna vlasnica je fabricki zamenila Vartinim koji je kostao oko 45e.
Njega sam zamenio sa Exide akumulatorom, koji je kostao 70e. Mislim da je taj i najskuplji [sigurno jedan od dva najkvalitetnija na trzistu] kod nas.
Varta, Bosh i sl su oko 50-60e, sasvim solidnog kvaliteta.
Nema pravila na koliko se menjaju, uglavnom traju 2-5 godina.

Kad sve saberem, u prvih 200000km ovo bi bili troskovi, pod uslovom da se ne odrzava u ovlascenom koji za sve pobrojano ima daleko vece cene, sto kvalitet ne prati.

- 20*65e [1300e] za mali servis [recimo da se radi na 10000km, u neovlascenom]
- 330e za veliki servis
- 6*25e za plocice, 1*50e za diskove, 2*40e za paknove/dobose - 280e
- 4*300e [1200e] za gume [4 seta, 2 letnjih + 2 zimskih, svaki da se vozi ~50000km]
- 150e set kvacila
- 40e kociono ulje
- 75e za antifriz
- 100e za akumulator[e]

Ovo je bez rada na trapu i amortizerima.
Verovatno sam nesto propustio, negde sam racunao negde ne ruke majstora, ovo su "na grubo obavezni troskovi u toku prvih 200000km".

Sve zajedno ~ 3475e.
stomatologija na drugaciji nacin: tomorrow tooth
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Cena redovnog održavanja prvih/svakih 100000km - po mode

Post od ljubitelj »

#1
Servis zamene ulja, svakih 10.000-20.000km ili jednom godisnje, nepunih 4 litre ulja po zelji, ja koristim Lukoil sintetiku oko 6-7 evra po litri kako kada, filter ulja Mann oko 6 evra
rad zamene ulja i filtera 4 evra
tzv mali servis sa materijalom iz slobodne prodaje i u neovlascenom servisu
#1a
na 40.000-50.000km ili 24 meseca fabricka specifikacija je zamena
- filter vazduha (oko 8-11 evra)
- set svecica (oko 9-11 evra za 4 komada)
- antifriz (nepunih 10 litara zeleno plavi) a moze i do 3 godine /60.000km zavisno od klime
- set kaiseva razvoda, 3 kom set oko 15-20 evra)

#2 veliki servis na 160.000km ili svakih 8 godina preporuka proizvodjaca
-zupcasti kais, oko 8-12 evra tipicno cena zavisno od proizvodjaca.
nista drugo nije predvidjeno da se menja u razvodu.
Motor je tzv freilauf, tj i ako pukne kais nista se ne desava ventilima pri bilo kojim obrtajima pa mnogi u praksi i ne menjaju zupcasti vec cekaju i vise, tipicno oko 250.000km se pokazalo kao bezbedna zona za kais iz prve ugradnje a tada se i prvi put steluju ventili pa se poveze.
- filter goriva, oko 15 evra u kompletu sa bakarnim dihtunzima
- iako nije predvidjeno praksa je pokazala da je i pumpa za gorivo obicno pri kraju pa je zgodno preventivno zameniti, zamenska oko 40 evra, originalna oko 250 evra
- istim principom iako nije predvidjeno, praksa pokazuje da treba zameniti razvodnu kapu (oko 40 evra), razvodnu ruku (oko 10 evra), i VN kablove u setu (oko 70-80evra za 4 komada Buogicord) originalnih dobavljaca tzv OEM, Bosch
-EGR ocistiti i po potrebi zameniti (oko 250 evra OEM, Pierburg)

ruke majstora za zupcasti ne znam. sve osim zupcastog moze svaki majstor da uradi sa najosnovnijim alatom i ne treba vise od 30tak minuta rada.

#3 diskovi, do 200.000km se tipicno ne menjaju jer se sporo trose iz prve ugradnje i jos su u granicama predvidjene debljine
-prednje plocice tipicno 60-80.000km zavisno od vozaca i uslova voznje, oko 30-50 evra tipicne evropske proizvodnje OEM
-zadnje plocice tipicno 250.000km, oko 20-25 evra OEM (ate, textar, girling)
-paknovi pozadi (za rucnu), ne menja se dok traje vozilo, tipicno 500.000+ km

#4 gume,
od 195-65-15 do 225-40-17 po zelji zimski odnosno letnji set, shodno tome i cena

tipicno zimske oko 45.000-60.000km, letnje oko 70.000-80.000km za 195-65-15
potrosnja guma na sva 4 tocka je ravnomerna po pravilu.

#5 set kvacila, zamajac

ne menja se, dok traje auto, tipicno na 350.000+ km eventualno zamena lamele.

kod automatika menja se ATF ulje svakih 60-80.000km, zamena ispustanjem oko 5 litara neto, uz ispiranje komplet oko 12 litara ulja Dextron II ili III. cena po zelji, oko 3-15 evra po litri.
originalno fabricko ATF sintetika u zvanicnom servisu 40 evra litra.

#6
-menjacko ulje dok traje auto, isto i ulje za servo upravljaca, tipicno 500.000+km
-kociona tecnost, 0,30 litara (oko 4 evra) na 24 meseca ili ako su tezi uslovi rada (brdski teren, pretezno grad, vucno vozilo) na svakih 12 meseci

#7 antifriz
oko 10 litara plavo zeleni, na 2 godine ili 60.000km
(zgodno je povezati sa malim servisom na 50.000km i spojiti)

#8 prednje i zadnje vesanje
- nista se ne menja na trapovima, dok traje auto osim 2+2 tanjirasta silent bloka bocne spone- vodjice na 150.000-250.000km sto najvise zavisi od uslova voznje. (ovo je poznata konstrukciona greska sa poddimenzionisanim resenjem) cena oko 15-25 evra komadzavisno od proizvodjaca (OEM Boge gornja granica cene)
- zadnji amortizeri klasicni tipicno oko 300.000km (oko 30-70 evra komad zavisno od proizvodjaca i podtipa), Nivomat automatski sa hidro pumpom oko 200.000 tipicno (oko 500 evra za par)
- prednji amortizeri, samo ulozak se menja, tipicno oko 150.000-200.000km, (oko 60-90 evra za komad)
-na oko 150.000-200.000km praksa je pokazala potrebu zamene seta silent blokova (vesanja) nosaca alternatora, set oko 6-10 evra, zamena nosaca menjaca oko 40-60 evra, zamena nosaca lezaja kardana oko 40 evra, zamena gumenih nosaca-zatezaca izduvnih lonaca oko 20 evra set
zamena sitnog gumenog materijala, raznih creva vakuuma, goriva i slicno, oko 10-50 evra.
preporuka je i zamena gumenih cevi rashladnog sistema, oko 100-150 evra za komplet creva ili po potrebi.

#9 elektro oprema
nema pravila, aku oko 60-80 evra tipicno oko 3 godine (moze i krace a moze i duze zavisno sta se ubode po pitanju kvaliteta)

Ocekivani trosak za 0-100.000 km

10x zamena ulja+filter, oko 40-45 evra
2x zamena filter vazduha svecice, oko 20 evra
5x zamena kocione tecnosti oko 10-20 evra
2-3x zamena antifriza oko 40 evra
2x po set guma, ukupno 16 komada
1x akumulator oko 70 evra
1,5x prednje kocione plocice, oko 40 evra
2x set kaiseva razvoda agregata

ukupno: 820 evra, + rad bez guma

ocekivani dodatni trosak u intervalu 100.000-200.000km

veliki servis 1x oko 200 evra +rad
kao sve gore, dodatno set prednjih amortizera oko 160 evra, set gumenih nosaca, cevi i creva oko 350 evra sve zajedno

dodatno, racunati na zamenu EGR oko 250 evra+rad, zamenu kocionih creva po potrebi (oko 7 evra po komadu, ukupno oko 30 evra+rad), zamenu jos ponekog gumenog dela ili elektro releja i slicno

ukupno: 1.400 evra+rad bez guma

ocekivani dodatni trosak u intervalu 200.000-300.000km

- servis alternatora, zamena cetkica oko 30-50 evra
- servis podesavanja zazora ventila zamenom plocica specificne debljine, trosak sa radom oko 100 evra
- zamena pumpe za vodu, oko 40-80 evra + rad
- zamena zadnjih amortizera, kocionih diskova x4, kocionih plocica pozadi
- kontrolna provera uglova trapa, eventualna zamena pohabanih pokretnih delova, reglaza raspona itd
- dopunsko odrzavanje enterijera, zamena raznih plasticnih delica ako napuknu,
- ostali nespecificirani radovi i kvarovi koji odudaraju od tipicnog odrzavanja a shodno nacinu koriscenja vozila kao sto su nosaci motora, elektro prekidaci i slicno.
-ako postoji Nivomat automatska nivelacija visine zadnjeg dela vozila, po pravilu obavezna je zamena u ovom periodu.

Za automatik menjac dodatno oko 200 evra troska za ulje, +rad, za zamenu na svakih 100.000km

Ugrubo za interval 0-300.000km moze se ocekivati tipicno oko 3.000 evra u troskovima odrzavanja vozila u apsolutno ispravnom stanju, ne racunajuci gume ili neke iznenadne extra i netipicne kvarove (na primer turbo kompresor).

Marka: Volvo
Model: serija 700/900 benzinski 4 cilindra motor 1982-1998
varijante sa 6 cilindara motorima imaju bitno drugacije cenovne nivoe.
Odgovori